Smocza Era - PBF

ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
 Laptorro#8162

#52427 05 cze 2020, 20:03

Kontakt:
http://www.smoczaera.oxn.pl
https://discord.gg/eAunHDV - można śmiało wchodzić i pytać. Możliwe, że sam opis niektórych nie zachęci a bliższa rozmowa nakieruje na odpowiedni tor.


Krótki opis forum:
"Forum 'Smocza Era' swoją rozgrywkę prowadzi na ogromnym kontynencie. Jest to niezwykle młody świat, bez skomplikowanych nazw rodów, przodków i tym podobnych. Wszystko, tylko po to, aby to gracz w pełni mógł kształtować przyszłość tego uniwersum. Na forum jest rok 280."

Forum w świecie własnym, w klimatach fantasy, ze smokami jako dodatek. Do wyboru kilka ras, również własne... Główny podział na magów i wojowników. Gracz tworzy swoją własną postać z dostępnych ras na forum i określa się jaką klasą chciałby zagrać (Mag/Wojownik).
Pojawia się system umiejętności RPG, gdzie każdy może zdobyć każdą umiejętność i ją rozwinąć, jeżeli wykonuje czynność z nimi związane. Rozgrywka dzieje się na jednym, ogromnym kontynencie o nazwie Fablehaven. Jeżeli miałbym go do czegoś porównać (czasy, mechanika czy samą magię) to raczej byłby to Władca Pierścieni, Hobbit.

Z samej mechaniki na szybko: Poziomy postaci, poziomy umiejętności, magia z podziałem na zwykłą i smoczą, którą wykorzystują Jeźdźcy (ci, którzy oswoją smoka), statystyki bez ogromnego wpływu na samą postać, z ograniczoną możliwością rozwoju. Oczywiście oprócz smoków, inne podobne im stworzenia, jak Hydry czy Ormy i tak dalej. Możliwość budowania swojego imperium, tworzenia klanów czy ugrupowań, zbierania armii... Oczywiście znajdziemy różnego rodzaju bronie, przedmioty, ziela, nie zabraknie również przedmiotów magicznych. Jednakże sama magia nie jest na tyle potężna by niszczyć kontynenty, lokacje, by być niezwyciężonym, nietykalnym. Jest t delikatna, ale przydatna, również w walce, magia. Smoczy Jeźdźcy będą mieli swoją własną, smoczą magię, bez możliwości używania tej zwykłej i odwrotnie. Magowie będą mieli ograniczoną możliwość rozwoju statystyk, które ważniejsze będą dla wojowników.
Forum oferuje graczowi również możliwość tworzenia własnych przedmiotów, nawet zaklęć.

Zostań tym kim sobie wymarzysz! Królem? Giermkiem? Potężnym magiem? Samotnikiem? Świat fantasy stoi przed tobą otworem, to od ciebie zależy co z nim zrobisz :) Osiągnij to i wiele więcej w fabularnych przygodach.
Obrazek

Awatar użytkownika
 Laptorro#8162

#52475 13 cze 2020, 12:27

Zapraszam do gry. Wiele zmian ułatwiających rozgrywkę zostało wcielonych w życie.
- opis zasad dotyczący misji/zleceń/przygód,
- dodana została umiejętność "Alchemia",
- umiejętność "Magia" została edytowana. Dodany został zapis o możliwości stworzeniu własnego czaru/zaklęcia,
- tematy Walki, Konkursy, Wydarzenia, Wyprawy, otrzymały spis krótkich, zwięzłych zasad,
- nowy dział "Zaklęcia własne",
- w przedmiotach uzupełniony został temat "wierzchowce",
- dużo zmian stylizacyjnych jak zwiększenie czcionki, większy odstęp między linijkami tekstu,
- rasy dostały dopisek w bonusach rasowych co poziom "+3 pkt do inteligencji (w przypadku gry magiem)",
- zmiany we wzorze KP, chodzi o pole "ekwipunek" (zmiana wiąże się z większą możliwością wyboru EQ)
- podział właściwości w rasach grywalnych na Maga i Wojownika,
Obrazek

Awatar użytkownika
 Laptorro#8162

#52671 30 cze 2020, 16:35

Nieznaczne zmiany na forum, mianowicie chodzi o poprawę regulaminu w punkcie 21, a także:
- Rozpoczęliśmy wzbogacenie opisów lokacji pobocznych o dodatkowe informacje,
- trwa właśnie konkurs na napisanie ciekawych opisów lokacji głównych, które mają zastąpić te obecne -> http://www.smoczaera.oxn.pl/viewforum.php?id=12 ciekawe nagrody czekają dla każdego chętnego gracza,
- w fabule i świecie zostały dodane różne ciekawostki (głównie religijne) dotyczące ras -> http://www.smoczaera.oxn.pl/viewtopic.php?pid=68#p68
Obrazek

Awatar użytkownika
 Laptorro#8162

#52714 05 lip 2020, 9:56

Chciałbym w przyszłości, a może i teraz, stworzyć mechanikę pod tworzenie swojego królestwa, wioski, zbieranie armii i tym podobne. Wiąże się to z osobną mechaniką rozwoju NPCtów a także określeniem różnych cen wynajmu robotników, otrzymania żołnierzy, dzierżawy ziemi, określenie ile kamienia/drewna trzeba by zbudować mur/dom i tego typu rzeczy, ile to kosztuje. W późniejszym etapie mechanika musiałaby rozrosnąć się także o system przychodów danej "nieruchomości" gracza a także wydatków niezbędnych do jego utrzymania.

Jeżeli ktoś również chciałby podzielić się z nami swoim pomysłem, zapraszam na discorda celem dyskusji w dziale "pomysły".

https://discord.gg/eAunHDV
Obrazek

ODPOWIEDZ ]