Regulamin


ZASADY OGÓLNE
  • Rejestrując się na forum akceptujesz jego regulamin.
  • Każdy z użytkowników jest równy wobec innych i tak samo traktowany wobec przedstawionych poniżej zasad.
  • O zmianach w regulaminie użytkownicy będą informowani najszybciej jak to możliwe w tym temacie.
  • Przynależność do społeczności Edenu nie jest obowiązkiem. Na życzenie użytkownika jego konto może zostać usunięte* bądź dezaktywowane**, po wcześniejszym kontakcie z jednym z administratorów. Po usunięciu bądź dezaktywacji konta użytkownik może powrócić w każdej chwili - tworząc nowe konto, lub na nowo otwierając swoje stare.

    * Administracja zastrzega, iż jedynie konta z niską aktywnością mogą zostać usunięte. Za konta o niskiej aktywności uznaje się te, na których liczba postów nie przekroczyła 20, a udostępniane treści nie obejmowały paneli dyskusyjnych.

    ** Konta o wysokiej aktywności zostaną przez Administrację dezaktywowane, poprzez usunięcie informacji profilowych o użytkowniku (takich jak nazwa użytkownika, avatar, podpis etc), a ustawienia konta zostaną zmienione tak, aby użytkownik nie dostawał na maila powiadomień oraz wiadomości prywatnych. Sam e-mail nie ulegnie zmianie.
  • Zabronione jest ingerowanie w kod i wygląd forum. Każda ingerencja skutkuje usunięciem danego kodu oraz otrzymaniem ostrzeżenia w profilu użytkownika.
  • W przypadku braku odpowiednich zapisów w regulaminie, obowiązują ustalenia zawarte w innych tematach oraz decyzje podjęte przez administrację.
  • Decyzje administracji zostają uznane za ostateczne.

KONTO
  • Każdy użytkownik może posiadać wyłącznie jedno konto.
  • Wyjątkiem od powyższej reguły są Konta Forumowe - czyli konta zbiorowe, które odpowiadają za bezpośrednią reklamę dotyczącą danego tworu. Nickiem konta zbiorowego jest nazwa forum, które reprezentują, a w ramach ich profilu muszą zostać wymienione osoby odpowiedzialne za to konto (w polach profilowych lub podpisie). Ranga Konta Forumowego przyznawana jest tylko jeśli forum posiada zapowiedź lub reklamę.
  • Administracja zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Forumowego w momencie zakończenia żywotności forum.
  • Nick, avatar oraz treści umieszczane w profilu nie mogą zawierać żadnych obraźliwych czy wulgarnych treści.
  • Zmiana nicku możliwa jest JEDNORAZOWO - Administracja uprasza o dokładne przemyślenie kwestii zmiany nazwy. Uprasza się również, by informacja o zmianie loginu została umieszczona w temacie z prezentacją (jeśli jest założony), w celu łatwiejszej weryfikacji dla innych użytkowników.
  • Na Edenie istnieją grupy wyróżniające aktywnych użytkowników. Wszystkie informacje o grupach znajdują się w tym temacie. Sugestie użytkowników na temat przynależności do konkretnych grup powinny być kierowane do administracji poprzez wiadomości prywatne.

POSTY, CHATBOX I PRYWATNE WIADOMOŚCI
  • Na forum (w postach, na chatboxie i na PW) należy przestrzegać zasad netykiety. Szczególnie zabronione jest podejmowanie dyskusji na tle rasistowskim, ksenofobicznym oraz nazistowskim, a także udostępnianie treści poniżej norm dobrego smaku i kultury osobistej.
  • Zabrania się obrażania innych osób (nie tylko użytkowników Edenu) oraz forów. Wszelkie sianie nienawiści, niechęci czy wrogości do innych osób i/lub ich tworów będzie karane.
  • Spory prywatne użytkowników powinny być rozstrzygane poza Edenem za pomocą prywatnych kanałów komunikacji. Wiadomości prywatne na Edenie nie są odpowiednim miejscem na agresywną wymianę zdań.
  • Używanie przekleństw jest dozwolone, by zaakceptować swoje emocje. Nie można ich jednak używać w celu obrazy innych osób.
  • Wypowiedzi na forum powinny być zgodne z treścią i tytułem danego tematu.
  • Każdy z użytkowników Edenu może przedstawiać swój punkt widzenia w Oku Edenu.
  • W dziale reklamy mogą się udzielać wyłącznie Konta Forumowe oraz administratorzy danych forów.
  • Założenie tematu w dziale oceny nie jest obowiązkowe, jednak gorąco zachęcamy do jego utworzenia - umożliwia to kontakt administracji danego forum z jego użytkownikami na neutralnym gruncie.
  • W dziale oceny temat może zostać założony przez osoby odpowiedzialne za dane forum, bądź przez ogólne konto administracji Edenu na prośbę konta forumowego.
    Są to tematy wolne dla wypowiedzi każdego z użytkowników Edenu, jednakże będą szczególnie monitorowane w celu uniknięcia rozpowszechniania treści obraźliwych i niezgodnych z tematem działu. Obowiązkowym jest też poprawne wypełnienie formularza oceny, dostępnego podczas pisania posta.
  • W dziale ocen wprowadzony jest system oceniania postów - wypowiedzi z dużą liczbą negatywnych reakcji (tzw. “minusów”), po uprzedniej weryfikacji przez administrację, mogą zostać ukryte.

UDOSTĘPNIANE TREŚCI
  • Dostęp do działu z avatarami mają wyłącznie użytkownicy Edenu.
  • W chwili udostępnienia pracy użytkownik oświadcza, że w przypadku kodów - jest jej autorem lub w przypadku avatarów - samodzielnie ją edytował. Jeśli użytkownik udostępni pracę, której sam nie wykonał, zostanie ona natychmiast usunięta, a użytkownik otrzyma ostrzeżenie w profilu.
  • Każdy z użytkowników może założyć swój warsztat. Nie jest on jednak obowiązkowy i aby dodawać avatary i gotowe kody, nie trzeba go posiadać.
  • Umieszczone prace na Edenie nie stają się własnością forum czy innych użytkowników, którzy mają do nich dostęp, a pozostają jedynie własnością użytkownika, który je udostępnił. Na życzenie użytkownika administracja jest zobowiązana do usunięcia ich z forum.
  • Zabrania się przerabiania i ponownego publikowania prac autorstwa Edeńczyków bez ich zgody.
  • Dodawanie avatarów:
    1. Swoje prace należy hostować na serwach imgur, imgbox lub tgfimage (lub innych o trwałym zapisie grafik), ponieważ są to jedne z niewielu serwisów, na których zgromadzone zasoby nie wygasają.
    2. Do danego tematu z avatarmi można wrzucać jedynie zdjęcia. Zabrania się dodawania linków bezpośrednich do blogów umieszczonych na serwisie "tumblr", ponieważ do promowania blogów przeznaczono inną część forum
    3. W tematach z avatarami realnymi można dodawać avatary w innych rozmiarach niż 200x320px, lecz wówczas należy o tym fakcie w sposób klarowny i zrozumiały poinformować. W przypadku avatarów rysunkowych należy dodać je do tematu z odpowiednim wymiarem i do odpowiedniego działu.
    4. Każdy użytkownik może opatrywać swoje avatary podpisem.
    5. Aby dodać wizerunek do bazy, należy wypełnić formularz, który znajdziecie w panelu swojego konta: Twoje konto -> Formularze.
    6. W miarę możliwości twórców uprasza się o ukrycie treści, które mogą się okazać drażliwe bądź zbyt wulgarne dla innych użytkowników, poprzez wyłączne podlinkowanie danych dzieł, bądź ukrycie ich w bloku:
      [spoiler]obrazy lub odnośniki[/spoiler]

REKLAMA BLOGÓW, FORÓW ORAZ TWÓRCZOŚCI WŁASNEJ
  • W stopce (a wkrótce w nagłówku) strony Edenu znajduje się specjalne miejsce, które służy do promowania blogów z avatarami i kodami, stron z twórczością własną oraz stron partnerskich. Każda osoba zainteresowana tą formą reklamy powinna zwrócić się do wybranego przez siebie administratora.
  • Dozwolone jest reklamowanie w podpisie swoich blogów, forów lub innych stron.
  • Administratorzy forów mogą reklamować swoje fora w dziale reklam. Uprasza się, by przy każdym poście reklamowym korzystać ze specjalnego kodu reklamowego:
    [reklama]tu wpisz streszczenie - max 120 znaków[/reklama].
    Treść kodu jest niewidoczna, a dzięki niemu Administracja Edenu może szybko i sprawnie aktualizować treści ogłoszeń.
  • Aktualizacje z działu reklam zostają umieszczone w nagłówku Edenu najszybciej, jak to możliwe.
  • W celu umieszczenia forum w Bazie Forów Edenu konieczne jest uzupełnienie formularza, poprzez kliknięcie na nazwę użytkownika, w prawym górnym rogu -> Twoje konto -> Formularze -> Formularz dodawania forum do bazy forów.
  • Dodatkowy regulamin działu pomysłów na fora znajduje się tutaj.
  • Dodatkowy regulamin działu zapowiedzi forów znajduje się tutaj.
  • Dodatkowy regulamin działu reklam forów znajduje się tutaj.
  • Dodatkowy regulamin działu ocen forów znajduje się tutaj.
  • Dodatkowy regulamin działu warsztatów znajduje się tutaj.
  • Dodatkowy regulamin działu poszukiwań znajduje się tutaj.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niestosowanie się do zasad regulaminu skutkuje upomnieniem, czasową blokadą pisania, ostrzeżeniem dodawanym do profilu lub całkowitym banem. O wymiarze kary decyduje administracja.

Eden Team, 22.11.2020