Tworzenie crackshipów

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 13 razy

#55734 08 kwie 2021, 20:27

Cześć! Jako że jestem estetką, a kraki robię już od wielu lat, to uznałam że najwyższy czas się tą wiedzą podzielić z innymi, na większą skalę. Jeśli chcesz się nauczyć robić crackshipy, które wyglądają tak jak na moim tumblrze, to zapraszam, pokaże ci na co zwracać uwagę, jak przygotować gifa i poprawić swoją dotychczasową technikę. I pamiętaj, nie jesteś reżyserem ani scenarzystą filmów, jeśli nie wyjdzie w 100% idealnie, to nic złego. Ale kto wie, może dzięki tym kilku poradom jednak się uda? Nie bądźcie dla siebie zbyt surowi, zwłaszcza na początku, moje też początkowo perfekcyjne nie były. I wciąż mi się gdzieś tam zdarzają gorsze, wykorzystuje je jako przykłady w tym tutorialu. I tak dorzucam przykłady dobrze/źle :lol: Sporo się nauczyłam obserwując, jak inne osoby tworzą kraki i wyciągając wnioski co bym zmieniła/poprawiła/spróbowała zrobić inaczej. Wszystkie gify, które tutaj zobaczycie są mojego autorstwa, nie będę się wyśmiewać z pracy innych, jak już to z własnej, bo jestem wobec siebie bardzo krytyczna. Schematy na skrinie stworzyłam, żeby wam zobrazować o co chodzi. Zebrałam je na samym dole, więc możecie przesunąć w dół i sobie je otwierać po kolei.

Więc, zapraszam! <3

Kraki od zawsze robię w programie photoshop i to z niego pochodzą wszystkie wskazówki i zdjęcia poglądowe. Innych programów nie znam, ale wiele z tych wskazówek możecie w nich wykorzystać. Tutorial jest przeznaczony dla osób, które mają już jakieś obycie w photoshopie, nie dla stuprocentowych początkujących. Chociaż kto wie, wierzę w was ^^

To co, gotowi?

Punkt 1: Przygotowanie do pracy

Każdy malarz zanim stworzy swoje dzieło, musi się przygotować do pracy. Oto kilka najważniejszych punktów, które mi ją bardzo ułatwiają.

1.1 Gifhunt, gifhunt, jeszcze więcej gifhuntów.

Szukając gifów skup się na tych dobrej jakości. Wyszukiwanie obrazem google może ci pomóc znaleźć podobne gify w lepszej jakości, w innym rozmiarze. Nie przejmuj się prędkością gifa. Pamiętaj, że mały gif straci na jakości przy obróbce bardziej niż duży, ale jeśli sparujesz go z podobnie niską jakością, będzie się dobrze zgrywało.

Różnica jakości:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kiepska jakość + kiepska jakość
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dobra/średnia jakość + dobra/średnia jakość (czyli ideolo)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jakich gifów unikać? Przede wszystkim wywal niemal wszystkie ze studyjnych sesji zdjęciowych, bo to nie ma sensu. Kraki z nich nie będą wyglądać naturalnie, chyba że macie postacie modelki i fotografa, i właśnie takie ustawienie da się stworzyć. Flesze są straszne, a nie zawsze można je wyciąć (pro tip: tak, wystarczy usunąć tylko warstwy z samym fleszem... ale tylko jeśli gif nie jest dynamiczny, bo wtedy widz nawet nie zauważy, że ich brakuje. Jeśli jest jeden flesz na wszystkie klatki, można też użyć klatki przed nim lub adekwatnie, po nim). Nie zapisuj też żadnych wywiadów, rozmów w studiu i na ściance. Szkoda czasu, lepiej się skupić na filmach i sesjach zdjęciowych, z których można faktycznie stworzyć historię.

Im więcej gifów zapiszesz, tym lepiej, bo będzie z czego wybierać. Jeśli już na pierwszy rzut oka widzisz, że gify do siebie pasują, zapisz je tak żeby szybko je odnaleźć. A i lepiej jest unikać gifów, które zostały już przez kogoś mocno przerobione. Takie jest trudniej dostosować do drugiego gifa.

Zobrazujmy:

Mocno przerobiony Nicolas:
Obrazek

Sesje zdjęciowe:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I ścianka:
Obrazek

I wywiad:
Obrazek
Obrazek

Niby w części gra, ale nie takie kraki uwielbiasz, co?

1.2 Przygotuj miejsce pracy

Otwierając photoshopa masz do dyspozycji całe okno i masę narzędzi. Najwyższy czas ustawić sobie wszystko tak, żeby program ułatwiał ci zadanie, zamiast go utrudniać. Gify otwieramy przez opcję ‘otwórz’, polecam zgrać wszystkie gify postaci A do jednego okna, następnie dodać nowe okno i dopiero w nim zgrać wszystkie gify postaci B. Brzmi zagmatwanie? Patrz schemat 1 na dole. Mając więcej okien, łatwiej ci znaleźć gify i mniej się zdenerwujesz. Powiem nawet więcej. Teraz, kiedy masz dwa okna z gifami osób, którym chcesz zrobić kraki, najwyższy czas posortować jej jeszcze bardziej. Nie potrzebujesz całego okna jako miejsca roboczego, wystarczy ci mały kawałek, na samym środku, gdzie będziesz pracować nad swoim krakiem. Więc weź teraz okno z gifami persony A i wydziel z nich więcej podgrup. Jak zwykle robię tak, że zostawiam jedno okno z gifami postaci filmowanymi na zewnątrz budynków, w środku miasta, w lesie etc, drugie okno z gifami wewnątrz mieszkania/domu i trzeci, z gifami niestandardowymi, a także tymi, na które wizję miałam już w trakcie robienia gifhunta. To samo robisz z postacią B i teraz zamiast dwóch okienek z listą 50 gifów, masz trzy gdzie jest ich po kilkanaście. Co więcej, w trakcie tej selekcji możesz pozbyć się tych gifów, które nie nadają się do użycia. O tym powiem więcej w następnym podpunkcie.

Co jeszcze potrzebujesz w swoim placu roboczym? Poza oknami z gifami potrzebujesz następujących okienek: historia, warstwy, oś czasu. Będziemy też korzystać z sposobów edycji warstw, czyli warstwy wypełnienia lub korekcyjne, ale o tym w następnym punkcie. One otwierają się automatycznie, kiedy sięgasz po jedną z nich.

Postaraj się też, żeby przerabiając gify mieć wgląd do tego, do którego starasz się ujednolicić kraka. Czyli jeśli bardziej ci odpowiada gif postaci A, zrób tak żeby widzieć go, kiedy edytujesz parametry w gifie B. To łatwiejsze niż nieustanne włączanie kombinacji, żeby sprawdzić, czy już do siebie pasują.

1.3 Jakie jeszcze gify nie nadają się na kraki?

Okej, zanim przejdę do wymieniania, ważna uwaga. To, że gif tak wygląda, nie znaczy, że nic nie możesz z nim zrobić. Brzmi tajemniczo? Chodzi po prostu o to, że gify możesz obcinać, kadrować, przesuwać, obracać w pionie, poziomie, a czasem nawet przechylać. Możesz dodawać tło, żeby zakryć coś, co psuje ci koncepcję, możesz nawet stworzyć fałszywe włosy postaci widocznej na gifie. Bo jeśli planujesz krak z brunetką, to blond lub rude włosy będą się bardzo rzucały w oko. Pamiętaj, kraki używamy indywidualnie, nie musisz ich wszystkich robić w tej samej szerokości i wysokości. Co zresztą widzisz na moich przykładach, każdy ma inne wymiary. Niech te liczby cię nie ograniczają. Gif w profilu jest też zwykle mniejszy, niż standardowy, po otworzeniu w przeglądarce. Więc nawet jeśli kadr sprawił, że jest jakiś taki mini, to nic nie szkodzi, bo w profilu będzie wyglądał dobrze.

Niżej zobaczycie przykłady jak zrobić:

- tak, sztuczne tło:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak, z ostatnim było dużo pracy. Nie pamiętam jak dokładnie to zrobiłam, ale chyba z użyciem warstwy maskującej. To elementy tła, które można podmienić, jeśli bohater za bardzo się na gifie nie kręci i nie wierci.

- Kolor to też dobre sztuczne tło:
Obrazek

- Ogólnie sztuczne włosy i inne zakrywacze tła robimy w postaci nowej warstwy. Można zrobić to jako kolor, prostokąt, ale najbardziej naturalny efekt powstaje, kiedy wytniemy z tła gifa kawałek z jednej wybranej warstwy i rozciągniemy go/przerobimy tak żeby coś nam zakrywał. Musi być umieszczony na najwyższym poziomie warstw i widoczny tylko na tym jednym gifie. Na tej samej zasadzie robimy włosy, kopiujemy, rozmazujemy, skracamy, przerabiamy, no sprawdzamy co się da zrobić. Jest to zabawa, więc włosy z gifa można też po prostu wykadrować.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- Poza nakładaniem warstw z rzeczami, można też nakładać… warstwy/gradienty kolorowe. Tak, efekt świetlny u niego to gradient, kolory pobrane z jej gifa, ustawiona przezroczystość i widoczność tylko na wskazanych klatkach.
Obrazek

Ale czego nie da się naprawić? Na przykład tłumu ludzi w jednym kadrze gifa, a w drugim ich braku. Gifów historycznych, jeśli zbyt wiele atrybutów do tego nawiązuje. Bo nawet jeśli chcesz upozorować przygotowywania na imprezę z kostiumami, wnętrza nie będą się zgadzać. Jeśli się tym nie przejmujesz, okej. Ale jak chcesz zrobić naprawdę realistyczne kraki, patrz na tło. Jeśli jedna postać jest w miejscu, która w tle ma ścianę z cegieł, druga postać z białą ścianą wokół będzie się gryzła. Jeśli jedna jest w łazience, druga w kuchni nie będzie pasowała. Jeśli jeden gif jest z akcją na zewnątrz, drugi z ogrodem będzie zgrzytać. Tak samo jak jedna postać stoi w szczerym polu, a druga przy drzwiach domu, mało kiedy to dobrze wygląda.

No to przykłady, czego nie da się zgrać:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oh ta paskudna różowa ściana, oh on siedzący, a ona stojąca, etc.

1.4 A ile z tego można naprawić?

Nie ma co się oszukiwać, najłatwiej jest robić gify w czarno-białych kolorach. Najmniej zabawy z odcieniami i koloryzacjami. Dodam w którymś następnym punkcie więcej informacji o tym, na co trzeba uważać przy krakach czarno-białych.

Kraki wymagają cierpliwości, a także prób i błędów. Więc rób różne kombinacje. I jeśli widzisz, po zrobieniu kraków, że jednak inny gif by lepiej do niego pasowało, to śmiało, podmień go. Niech będzie idealnie. I tak, zdarzało mi się zamieniać miejscami gify w krakach już zrobionych :lol:

Warto też próbować obracania gifów horyzontalnie. Przerzuć go w drugim oknie, a potem wklej klatki tam, gdzie robisz kraka. Żeby się nie pogubić, możesz je wkleić jako warstwy w nowej grupie, w ten sposób obie wersje gifa 2 (obrócona horyzontalnie i nie) będą dostępne w jednym oknie. Posprawdzaj która opcja lepiej wygląda, w której wersji postacie są skierowane w dobrym kierunku. Tak żeby uniknąć jednej postaci mówiącej w stronę pleców drugiej, kiedy ta jej odpowiada… Jedna postać patrząca w górę w trakcie mówienia i druga siedząca, też nie stworzą spójnej całości.

Uwaga też na gifach z drzwiami. Często wystarczy zrobić węższy kadr, a już historia staje się bardziej wiarygodna i dopasowana. Zwracajcie uwagę na tło, bo może zepsuć cały efekt.

Na przykład tu:
Obrazek
Niby w obu tłach są auta, ale jakoś tak… nie do końca ze sobą grają.

Obrazek
niby to okno mogłoby być w takim pokoju, ale… no lepiej by było z jasną ścianą

Obrazek
niby takie zabudowanie mogłoby tam być, ale lepiej by się wpasowało inne tło…

Tu lepiej tło obu gifów tworzy spójną całość:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Punkt 2: Czas działać

Nie ma co się na starcie zniechęcać, zacznij robić kraki od tych gifów, na które masz pomysł i wizję. Kieruj się przede wszystkim zachowaniem postaci na nich. Widzisz historię? Wesołą rozmowę? Kłótnie kochanków? Łączy te dwa gify jakiś wspólny mianownik? W takim razie czas je ze sobą połączyć.

Ważna uwaga: pamiętaj o blokowaniu proporcji gifa. Jest do tego specjalny haczyk, między procentową szerokością, a wysokością i zawsze pilnuj żeby był zaznaczony. Dzięki temu gif nie będzie zdeformowany. Pokazuję go na schematach.

2.1 Rozmiary, prędkość i kadr


Pierwszą rzeczą, którą warto zrobić, to dostosować rozmiary i prędkość gifów. Jeśli jeden z nich jest większy od drugiego, to okazja żeby to wykorzystać. Umieszczając jedną postać nieco wyżej niż drugą, stworzysz iluzję różnicy wzrostu. Korzystając z opcji kadrowania możesz sprawdzać, jakie ustawienie jest najbardziej naturalne i jakie elementy gifa warto wykadrować. Pamiętaj że photoshop ma dwie opcje: kadrowanie z usunięciem klatek i bez. Wybierz to bez, a zawsze możesz wrócić do trybu edycji, zmienić kadr, rozmiar, przesuwać jak chcesz. Kadrując, pozbądź się wszystkich napisów na gifach, dziwnych rzeczy wchodzących w pole, jak jakieś ręce, czy inne postacie - oczywiście jeśli jest taka możliwość. Nie bój się kadrować i powiększać gify, wiele z nich straci o wiele mniej na jakości, niż ci się wydaje. A powiększanie gifa (pamiętaj o zaznaczeniu wszystkich warstw i wszystkich klatek w osi czasu) może sprawić, że wszystko będzie sto razy lepiej pasowało. To wybawienie w zbliżeniach na twarze postaci, w tworzeniu iluzji, że postacie stoją naprzeciw siebie, że się przytulają, a czasem, jeśli będzie widoczny na obu gifach tylko tył głowy, to nawet że się całują. Tak, można to zrobić.
Przykłady?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I nie zapominaj o jeszcze jednej ważnej rzeczy. Zwracasz uwagę na to, czy ubranie postaci z 2 gifa pasuje do fragmentu ubrania, który pojawia się w kadrze w gifie 1, obok drugiej postaci? Tak, kadrowanie pomoże ci stworzyć iluzję, że to ten sam ciuch! Wystarczy wyciąć odpowiednią ilość milimetrów albo spróbować nałożyć w nowej warstwie paciaja, który będzie udawać, że ta koszula nie jest wzorzysta, a czarna/biała. Można to zrobić tylko kiedy ten urwany fragment za bardzo się nie rusza. Podobnie z włosami, można zmienić kręcone na proste i na odwrót. Sprawdź przykłady przy sztucznych włosach. A jak się rusza to też nic straconego, bo właśnie dlatego mamy opcję kolor selektywny.

To też ten moment, kiedy możesz ograniczyć ilość klatek do podobnej liczby. Kraki, które mają 30-50 klatek na jedną osobę są bardziej dynamiczne, niż kraki z 100 klatek na jedną postać, ale obie opcje mogą być równie fajne. Jeśli pierwszy gif jest super krótki, możesz spróbować go wydłużyć, dublując klatki, zwłaszcza na początku i na końcu. Kilka i nikt nie zauważy, a krak będzie lepiej wyglądał, kiedy będzie miał 15 klatek, a nie 10 na każdej postaci. I tak, spróbuj zrobić tak, żeby +/- miały tyle samo.

Kiedy gify mają już dobre ustawienie i wiesz które klatki będą wchodzić w jego zakres, czas na edycję grafiki. Wszystko robimy w oknie “warstwy” bo tam mamy opcję nałożenia jednego efektu na wszystkie klatki osi. Pamiętaj, im wyżej jest klatka na liście warstw, tym wyżej znajduje się na osi. (Nie rozumiesz? Dodatkowe info na schematach) A to znaczy, że jak chcesz edytować wszystkie klatki, jak przy ustawianiu czarno-białego filtru, musi znajdować się na samej górze warstw. Najlepiej jest zaznaczać wszystkie klatki na osi i działać wtedy. Dlaczego to jest ważne? Bo ustawiając klatki jako warstwy, ustawiasz jednego gifa nad drugim. Jeśli wiesz który gif wymaga większej edycji, ustaw go niżej w oknie warstw i dodawaj filtry z edycjami (np. kontrast, ekspozycje, kolor selektywny) nad nim, a pod gifem numer 2. Jeśli mimo wszystko chcesz edytować gif numer 2 w ten sam sposób, nic straconego. Musisz zaznaczyć wszystkie klatki, na których ma się pojawić, a potem go dodać. Jeśli zmiana pojawia się też na gifie 1, a tego nie chcesz, zaznacz na osi czasu cały gif 1, a potem przy wybranym efekcie odznacz ten symbol oka. W ten sposób edycja przestanie być na nim widoczna. Wiem że może to brzmieć trochę chaotycznie i skomplikowanie, więc jeśli macie więcej pytań i obrazek przy schematach jest niejasny, śmiało, zapraszam do pytania.

Ilość klatek i prędkość kraka ogarniam na końcu, lepiej mieć krak zbyt wolny niż zbyt szybki. Ustawiam to na osi czasu, zaznaczam wszystkie klatki i ustawiam takie samo opóźnienie. Też macie to na schemacie na dole.
Zawsze przed zapisem “włączcie” gifa w tym oknie zapisu i upewnijcie się czy wszystko gra ze sobą.

2.2 Co z czym jeść, czyli co efekty mogą dla Ciebie zrobić

- ekspozycja to narzędzie, które jak nazwa wskazuje, pomaga eksponować światła i cienie. Pobaw się nią, sprawdź czy zaostrzenie/złagodzenie konkretnego parametru wpłynie dobrze na gifa. Jak coś sknocisz, nie martw się, wystarczy usunąć z warstw zmiany i gif wraca do poprzedniego wyglądu. Odznaczając sumbol oka albo usuwając warstwę. Metoda prób i błędów jest najlepsza do nauki. Ja po ekspozycje zawsze sięgam, kiedy jeden gif ma ciemniejsze cienie, mocniejsze kontury lub jest o wiele jaśniejszy, niż ten drugi

- kontrast i jasność to uproszenie ekspozycji i warto od niego zacząć. I pamiętaj, wszystkie te funkcje działają w dwie strony, czasem warto zbyt wyostrzony gif nieco złagodzić i dopasować do tej delikatniejszej grafiki.

- jaskrawość/nasycenie to coś, z czym naprawdę warto się zaprzyjaźnić! Intensywne kolory jednego gifa i delikatne drugiego po prostu trochę bolą. Używając tych opcji, znajdziesz idealny środek i harmonię. Zwróć uwagę zwłaszcza na wygląd twarzy postaci na gifach, bo wiele koloryzacji gifów niestety zaburza normalne odcienie. Jaskrawość i nasycenie właśnie z tego ratuje.

- kolor selektywny - jak go zobaczysz, na pewno trochę cię onieśmieli. Są różne barwy i wśród tych barw można szukać odpowiednich barw. Jak go używam zobaczycie na schematach. To idealne narzędzie… no właściwie zawsze. Polecam edycję zwłaszcza czerwieni i żółci, tak żeby twarze postaci do siebie pasowały, a zieleni i błękitów żeby tła bardziej scalały się w jedno. Te same kolory ratują gify, które znajdują się na zewnątrz. Białe, neutralne i czarne też warto sprawdzać, białe pomaga zmniejszyć kontrast i trochę zniwelować odbijające się światło na twarzach postaci. Czyli tak, w niektórych przypadkach pomaga dopasować do siebie gify ze scenerią “na zewnątrz”, gdzie na jedną postać pada światło słoneczne, a druga postać z gifa 2 jest najwyraźniej pod chmurami. Zalecam szukać jednak takich z padających słońcem na obu, ale jak się nie ma co się lubi, można kombinować. Porównajcie sobie zmianę na dole w gifie z Aną, a tym samym gifie w kraku. To kolor selektywny.

- poziomy pomagają manewrować ciemnym i jasnym odcieniem gifa. Nie przy każdym z nich to się sprawdzi, ale jeśli masz duże różnice w jasności i kontraście, warto spróbować co ta opcja może zrobić dla Ciebie.

- krzywe to trochę takie połączenie ekspozycji, kontrastu i poziomów. Używam jej niesamowicie intuicyjnie, ale to jedna z tych opcji po które mało kiedy sięgam.

- balans kolorów to sposób na szybsze zmiany odcieni. Szybko pomagają schłodzić barwy gifa lub je ocieplić. Zalecam zabawę z nimi, kiedy gif jest w określonych, dominujących barwach.

- filtr fotograficzny to kolejny skrót przy zmianie barw. Jest trochę do wyboru, są też filtry tworzone przez próbnik koloru, czasami to najlepszy sposób na szybkie dopasowanie do siebie dwóch gifów.

Pamiętaj, najlepsza jest metoda prób i błędów. W końcu coś zaskoczy.

2.3 Czarno-białe kraki - z czym to jeść?

Okej, jeśli chcesz robić czarno-białe kraki, albo zabawa kolorami zawodzi, w porządku, są piękne. Zwróć uwagę na to, czy oba gify są naprawdę czarno-białe. Są różne odcienie, niektóre wpadają w sepię, inne są nieco w odcieniach niebieskiego, dlatego warto przy warstwach nałożyć na wszystko opcję ‘czarno-białe’. Masz pewność, że będzie idealnie. Ale to nie koniec zabawy. Samo to, że nie ma kolorów, nie sprawia że gif do siebie pasuje. W tej opcji łatwiej dopasować tło, ale wciąż ważne jest sprawdzenie jak się ma: ekspozycja, kontrast i nawet jaskrawość/nasycenie. W opcji kolor selektywny można też manipulować bielą/neutralnymi i ciemnymi kolorami, co jest bardzo przydatne, jeśli jeden gif ma o wiele wyraźniejsze biele od drugiego. Część różnic zniwelujesz kontrastem i ekspozycją, ale w wielu przypadkach to właśnie kolor selektywny ratuje sytuację. A jak żadna z tych opcji nie daje ci wymarzonego efektu, spróbuj pobawić się funkcją “poziomy” lub “krzywe”.

I tak, jeśli przekombinujesz z kolorami, czas wskoczyć na czarno-białe.

Jak tu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Buzol ma dziwny odcień, chyba z kominka, a Zoey wciąż jest za bardzo różowa, a Madden zbyt zielony. Nie chcesz takiego efektu, wolisz spójność, którą łatwiej uzyskać przy czarno-białym filtrze.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


2.4 Kolorowe kraki, od czego zacząć?

No dobra, czas na zabawę! Pierwsze co musisz określić patrząc na swoje gify to oczywiście barwy. Znajdź te, które trzeba zmienić i wybierz te, które najbardziej tej zmiany wymagają. Zacznij od określenia ich intensywności, bo może nie musisz się bawić w kolory selektywne, a wystarczy zwykłe nasycenie. A jak nie, czas na zabawę w kolorze selektywnym. To, czy zawsze kolor, który wydaje się zielony zareaguje na zieleń nie jest aż takim pewniakiem, więc nie bój się sprawdzać różnych parametrów. Rada ode mnie: parametru karmazynowego zwykle nie opłaca się ruszać. I tak, chodzi o ten widoczny w konkretnych kolorach. Wolę się skupiać na ilości żółci (więcej - cieplej) i niebieskich/zieleni, żeby znaleźć dobry odcień. Paradoksalnie zmniejszenie nasycenia i jaskrawości pomaga łatwiej dopasować kolory, ale wiem że nie każdej osobie takie odcienie kraków pasują. Sprawdźcie jak zmieniały się odcienie gifa na schematach, żeby zrozumieć o co chodzi. I tak, to brzmi i jest skomplikowane, ale jak się zaczniecie z tym bawić, na pewno szybko załapiecie o co chodzi.

Czas na przykłady:

Obrazek

Gryzie się, prawda?

Nie tak jak kolory tu:
Obrazek
Obrazek

Po drugie, czas skupić się na historii. Myśl w trakcie robienia kraków, zastanawiaj się. Co się na nim dzieje? Rozmawiają ze sobą? Okej, więc niech rozmawiają faktycznie ze sobą. Jedna postać na gifie siedzi, druga stoi, ale obie patrzą na wprost i mówią? No to nie wyjdzie sensownie. Jak nie odwrócisz jednego gifa horyzontalnie i zostawisz drugiego, z rozmawiającą postacią patrząc w lewą stronę… no będzie to wyglądało słabo, bo tu ktoś mówi do czyichś pleców, a druga osoba odpowiada tak jakby rozmawiała na wprost. To nie ma sensu. Odwróć. Odwracanie i kadrowanie to naprawdę Twoi przyjaciele, nie bój się tego, sprawdzaj czy lepiej jak jest tak, czy jednak tak.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ubranie w kadrze się zgadza i wszystko idzie płynnie.

Więc tak, pisz scenariusze do swoich kraków, myśl o tym co właściwie się dzieje i jakich emocji szukasz, a je znajdziesz. Niech na siebie patrzą, niech ze sobą rozmawiają, a jak odwracają się plecami, niech to będzie z sensem.

Przykłady:

Historia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Spojrzenie w odpowiednią stronę:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Powinna patrzeć w dół, prawda?
Obrazek


I jak postacie powinny się od siebie odwracać
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Okej, więc przeprowadzę was przez swój proces. Nie poświęciłam zbyt wiele czasu na szukanie tych gifów, ot zobaczyłam ten z Aną i skojarzył mi się z tą sceną z Chrisem:
Obrazek
Obrazek

ii wyszło
Obrazek
tak, mają się patrzeć na was :lol:

A teraz czas na pokazanie wam czego gdzie szukać, to są te schematy o których mówię wcześniej:

Obrazek
(pokazuje tu też przeskok na inne gify w oknie)

Obrazek
Obrazek
(*tego gifa, którego edytujemy -> chodzi o ręczne zmniejszanie go i przesuwanie w kadrze. Ogólnie kadrowanie działa na wszystkie klatki tak samo, nie trzeba nic zaznaczać, jak tylko chcesz zmniejszyć pole robocze)

Obrazek
Jak chcesz stworzyć sztuczne tło: zaznaczasz kwadrat lub kształt niestandardowy tylko na jednej warstwie (musi być zaznaczona na warstwach). Robisz ctrl+x, a potem cofasz w historii to wycięcie, żeby warstwa wróciła do nienaruszonego stanu. Potem ctrl+v i masz kawałek tła, który przed chwilą został wycięty, ustawiasz go w warstwie wysoko nad gifem, na którym ma się pojawić i edytujesz.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
*czasu trwania każdego gifa, opóźnienia, no generalnie prędkość.

Obrazek

Jak czegoś nie widać -> otwórzcie plik w nowym oknie. Jak coś nie jest jasne, pytajcie.

I tak, możecie też pytać jak coś zrobiłam w konkretnym kraku, podsyłając mi przykład na PW.

I generalnie nie starajcie się tych kraków robić aż tak wiele… bo często im więcej jest do zrobienia, tym mniej się chce faktycznie skupić na jakości, zamiast na ilości. I chociaż próby i błędy są sposobem na naukę, to łatwo się można zniechęcić. Więc stawiając bardziej na selekcję, efekty będą lepsze <3



Okej, wydaje mi się, że zawarłam wszystkie najważniejsze informacje, ale jeśli macie pytania, śmiało, możliwe że uda mi się odpowiedzieć. Nie będę kłamać, to zabawa czasami bardzo frustrująca i męcząca, nie wszystko wychodzi tak, jak człowiek sobie tego życzy. Ale ma to wam generalnie chociaż trochę sprawiać przyjemność i mam nadzieję że moje wskazówki trochę wam w tym pomogą. Nie zrobię kraka za was, jak widać moje też nie zawsze są idealne i sama widzę milion rzeczy, które jeszcze bym zmieniła/poprawiła, to norma :lol:

Jeśli czegoś nie rozumiecie z tego co napisałam, macie dodatkowe pytanie o rzeczy których zapomniałam/nie pomyślałam żeby objaśnić, zapraszam na pw albo do zadawania pytań w tym temacie.
Jeśli macie swoje protipy to również, dzielcie się, czemu nie <3

I przede wszystkim, miłej zabawy ^^

ODPOWIEDZ ]