Mirai no Senshi

Jesteś ciekawy/a jakie nowe RPGi pojawiają się na rynku? Chcesz śledzić ich losy od samego początku? Zajrzyj do tego tematu i dowiedz się jak najwięcej.
ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 1 raz

#62704 10 lut 2025, 20:18

Obrazek
Mirai no Senshi

W Cesarstwie Tengen, gdzie krajobraz zdobią zarówno jałowe piaski, jak i zielone doliny, od wieków panuje względny ład. Władza spoczywa w rękach jednego człowieka, ale każdy dzień dostarcza świadectw, iż trwanie tego systemu wynika głównie z kruchych, dawno zawiązanych paktów i niepewnych sojuszy.

Dumni daimyō w ostatnim czasie dbają przede wszystkim o własny stan posiadania, a, co jednoznacznie gorsze, wśród klanów narastają napięcia: ambitni przywódcy nie chcą dłużej układać się z cesarzem. Szczególnie iż wspomniana „przyjaźń” oznacza kapitulację wobec cudzych roszczeń. Owszem, każda prowincja ma własne prawa i obyczaje, które w teorii powinny zgadzać się z edyktami cesarskimi, natomiast w praktyce powoli padają ofiarą zmian nastrojów wśród społeczeństwa.

Cesarz, trudno się dziwić, utrzymuje w Stolicy pozór jedności, czemu zresztą wtórują stronnicy dworu, wierząc, że w obliczu ewentualnej rebelii wystarczy przypomnieć o dokonaniach rodu Uchiha. Ja jednak wiem, że właśnie teraz, dziś, świadomie ignorujemy ostrzeżenie. Być może ostatnie.

Kiedy jeden z daimyō składa ponowną deklarację wierności, drugi w tym samym czasie zręcznie knuje, by zasiać ziarno chaosu i uszczknąć władzy. Ci, którzy mają oczy szeroko otwarte, widzą, że równowaga Tengen wisi na włosku. Szczególnie shinobi i kunoichi, narzędzia w rękach zarówno cesarza, jak i własnych klanów czy rządzących nimi panami feudalnymi.

Mimo to ludzie wciąż sieją zboże i handlują rybami, nie wiedząc, jak blisko jest moment, w którym codzienną rutynę zastąpi obraz krwawych starć.

!
16 klanów, 4 organizacje i 6 prowincji o zróżnicowanych tradycjach i kulturze.
!
Elastyczny rozwój i kreacja postaci (m.in możliwość łączenia żywiołów). Chcesz grać Hyūga władającym kryształem? Śmiało!
!
Setting inspirowany erami feudalnymi, głównie Heian i Kamakura.
!
Cykliczne wydarzenia specjalne kończące się globalnym eventem.
!
Wszyscy gracze są równi i zaczynają od zera.
Obrazek
Mechanika

Walka i rozwiązywanie konfliktów nie ograniczają się wyłącznie do narracji. Na bazie klasycznych RPG i znanych fanom Naruto rozwiązaniach w sferze PBF stworzyliśmy system łączący statystyki, talenty i specjalizacje oraz rzuty kośćmi.

W każdej turze gracz może wykorzystać 3 akcje – podstawową (wykonanie jutsu, atak, unik), dodatkową (użycie przedmiotów, przygotowanie) oraz ruchu (zmiana dystansu). Wszystkie tury rozgrywają się jednocześnie – gracze deklarują zamiary, po czym Mistrz Gry scala je w jeden obraz wydarzeń.

Tworząc Mirai no Senshi, spędziliśmy wiele godzin na dopracowaniu każdego szczegółu, chcąc połączyć zarówno pasję do japońskiej historii, jak i własną wizję świata shinobi. Był to intensywny, a zarazem piękny proces, który pozwolił nam eksperymentować z rozmaitymi elementami fabuły i mechaniki. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że projekt jest w fazie dopinania ostatnich guzików.

Nie znasz serii Naruto? Nie przejmuj się! Nie będzie to niezbędne do rozpoczęcia gry, gdyż kanon fabularny został całkowicie zmieniony, a mechanika dostosowana tak, by każdy mógł znaleźć dla siebie miejsce. Najważniejsza jest wspólna zabawa, w którą bardzo chętnie Cię wprowadzimy.

Wkrótce podamy więcej szczegółów oraz dokładny termin otwarcia.
Obrazek



6 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 2 razy

#62705 10 lut 2025, 20:53

Struktura i klarowność narracji:
  • Rozważ podział tekstu na sekcje – oddziel część fabularną (opis świata, polityki, atmosfery) od opisu mechaniki rozgrywki (system tur, akcje, rzuty kośćmi).
  • Ułatwi to czytelnikowi odnalezienie interesujących informacji i lepsze zrozumienie prezentowanego materiału.
Spójność stylistyczna:
  • Utrzymaj jednolity styl – wybierz między epickim, poetyckim językiem a bardziej konkretnym, przystępnym stylem.
  • Unikaj niejasnych odniesień (np. do rodu Uchiha), które mogą wprowadzać zamieszanie, szczególnie jeśli kanon fabularny został zmieniony.
Opis mechaniki:
  • Rozwiń sekcję dotyczącą mechaniki – opisz dokładnie system tur, dostępne akcje i sposób rozwiązywania konfliktów (np. rzuty kośćmi).
  • Wyjaśnij, czym są statystyki, talenty i specjalizacje oraz jak wpływają na rozgrywkę.
Elementy settingu:
  • Dodaj wyraźniejsze odniesienia geograficzne i historyczne, aby lepiej umiejscowić gracza w świecie gry.
  • Rozważ dołączenie mapy lub schematu regionu (np. podział na 16 klanów, 4 organizacje, 6 prowincji) – pomoże to zwizualizować świat.
Cel gry i grupa docelowa:
  • Podkreśl, że wszyscy gracze zaczynają od zera, co jest istotne dla nowych graczy.
  • Upewnij się, że prezentacja nie odstraszy potencjalnych graczy zbyt skomplikowaną fabułą lub mechaniką.
Język i interpunkcja:
  • Zachowaj spójność w używaniu cudzysłowów, myślników i wykrzykników.
  • Ujednolić formatowanie tekstu, aby wyglądał bardziej profesjonalnie i był łatwy do przeczytania.
Przekaz i ton:
  • Jeśli chcesz, aby gra miała apokaliptyczną atmosferę, jeszcze mocniej zaakcentuj elementy niepokoju, niepewności i zbliżającej się katastrofy.
  • Upewnij się, że klimat gry jest wyraźnie przekazany, ale nie przytłacza potencjalnych graczy.
Podsumowanie:
Tekst ma solidne podstawy i świetnie buduje klimat, ale warto zadbać o jasną strukturę, spójność stylistyczną oraz precyzyjny opis mechaniki. Dodanie elementów wizualnych (np. mapy) oraz korekta interpunkcji mogą dodatkowo podnieść jakość prezentacji materiału.
11 Obrazek 1 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 1 raz

#62727 11 lut 2025, 12:29

clocktowerdm pisze:
10 lut 2025, 20:53
Struktura i klarowność narracji:
  • Rozważ podział tekstu na sekcje – oddziel część fabularną (opis świata, polityki, atmosfery) od opisu mechaniki rozgrywki (system tur, akcje, rzuty kośćmi).
  • Ułatwi to czytelnikowi odnalezienie interesujących informacji i lepsze zrozumienie prezentowanego materiału.
Spójność stylistyczna:
  • Utrzymaj jednolity styl – wybierz między epickim, poetyckim językiem a bardziej konkretnym, przystępnym stylem.
  • Unikaj niejasnych odniesień (np. do rodu Uchiha), które mogą wprowadzać zamieszanie, szczególnie jeśli kanon fabularny został zmieniony.
Opis mechaniki:
  • Rozwiń sekcję dotyczącą mechaniki – opisz dokładnie system tur, dostępne akcje i sposób rozwiązywania konfliktów (np. rzuty kośćmi).
  • Wyjaśnij, czym są statystyki, talenty i specjalizacje oraz jak wpływają na rozgrywkę.
Elementy settingu:
  • Dodaj wyraźniejsze odniesienia geograficzne i historyczne, aby lepiej umiejscowić gracza w świecie gry.
  • Rozważ dołączenie mapy lub schematu regionu (np. podział na 16 klanów, 4 organizacje, 6 prowincji) – pomoże to zwizualizować świat.
Cel gry i grupa docelowa:
  • Podkreśl, że wszyscy gracze zaczynają od zera, co jest istotne dla nowych graczy.
  • Upewnij się, że prezentacja nie odstraszy potencjalnych graczy zbyt skomplikowaną fabułą lub mechaniką.
Język i interpunkcja:
  • Zachowaj spójność w używaniu cudzysłowów, myślników i wykrzykników.
  • Ujednolić formatowanie tekstu, aby wyglądał bardziej profesjonalnie i był łatwy do przeczytania.
Przekaz i ton:
  • Jeśli chcesz, aby gra miała apokaliptyczną atmosferę, jeszcze mocniej zaakcentuj elementy niepokoju, niepewności i zbliżającej się katastrofy.
  • Upewnij się, że klimat gry jest wyraźnie przekazany, ale nie przytłacza potencjalnych graczy.
Podsumowanie:
Tekst ma solidne podstawy i świetnie buduje klimat, ale warto zadbać o jasną strukturę, spójność stylistyczną oraz precyzyjny opis mechaniki. Dodanie elementów wizualnych (np. mapy) oraz korekta interpunkcji mogą dodatkowo podnieść jakość prezentacji materiału.
Cześć!

Dziękujemy za feedback. Doceniamy każdą pomocną dłoń, lecz w tym przypadku widzimy, że komentarz został stworzony przy pomocy AI i przeklejony bez weryfikacji z rzeczywistą treścią zapowiedzi.
Wiele z podpunktów zostało już w niej uwzględnionych, jak choćby podział na sekcje czy informacja o „zaczynaniu od zera”. Pozostałe uwagi, choć w ogólnym rozrachunku mają sens, pomijają specyfikę gry oraz to, że przyjęliśmy konkretną strategię na prowadzenie tego tematu; chcemy rozwijać i wyjaśniać konkretne aspekty świata MnS powoli, bo jesteśmy świadomi, że zrobienie tego od razu mogłoby przytłoczyć użytkowników zbyt dużą ilością tekstu. Ergo, istnienie różnic między opisem mechanicznym a fabularnym ma swoje uzasadnienie – o ile w sekcji fabularnej dobrze jest rozrysować klimat (co mieliśmy na celu pisząc tekst w konwencji kronikarza), o tyle ta mechaniczna wymaga konkretów, nie zaś kwiecistego języka.
Uniwersalne rady potrafią być pomocne, zgoda, natomiast nam zależy przede wszystkim na feedbacku od prawdziwych osób – tworzymy Mirai no Senshi właśnie dla nich. Jeśli masz uwagi wynikające z własnej analizy tekstu, bardzo chętnie się z nimi zapoznamy. Cenimy konstruktywną krytykę i dyskusję.
A tymczasem uciekamy dalej szlifować forum i kolejne części zapowiedzi. Do zobaczenia! :<3:
7 Obrazek

Awatar użytkownika
Moje RPGi
-Czarodzieje
-Haraedo
-Hashira
-Dieacnocte*
-Shinobi War
-Mangetsu

*-mam przerwę
Podziękował(a): 1 raz
 ookami2137

#62845 05 mar 2025, 12:28

Hej, jakieś wieści z placu budowy? Wiadomo coś może o przybliżonej dacie otwarcia?

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 1 raz

#62849 12 mar 2025, 20:02

Ookami pisze:
05 mar 2025, 12:28
Hej, jakieś wieści z placu budowy? Wiadomo coś może o przybliżonej dacie otwarcia?
Cześć!
Na wstępie przepraszamy, że musiałeś tak długo czekać na odpowiedź; pochłonęło nas ślęczenie nad dokumentacją i restrykcyjne weryfikowanie zgodności realiów Heian i Kamakury z tym, co upichciliśmy. :brewki:
Odpowiadając na pytanie: w związku z tym, że forum jest projektem czysto hobbistycznym, przyjęliśmy zasadę niepodawania konkretnych terminów i deadline'ów, póki wszystko nie będzie w 200% gotowe. Dzięki takiemu podejściu możemy uniknąć nakładania na siebie presji i ewentualnego rozczarowania oczekujących użytkowników – nikt nie lubi przekładania premier. Niemniej zapewniamy, że praca wre – wręcz z iskrami! – i z każdym dniem jesteśmy coraz bliżej premiery. <3
1 Obrazek

ODPOWIEDZ ]