Morsmordre to forum potterowskie, oparte na serii książek J.K.Rowling, osadzone w realiach lat 50. XX wieku. Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore, dzięki czemu teksty zgadzają się z realiami znanymi z książek. Wiemy, że niepokojąca może być dekada, w której rozgrywa się akcja forum – wszystkie informacje o latach 50. XX wieku znajdziecie w subforum „Opis świata” oraz „Życie w magicznym Londynie lat 50.”. Opracowaliśmy dla was obszerny przewodnik – od zarysu mody, poprzez magiczne używki i stworzenia, aż po pełen, autorski skorowidz czystości krwi, zawierający opisy 28 rodów szlacheckich opracowanych w oparciu o historię i legendy znanego nam świata.
Na forum stawiamy na różnorodność postaci – nie tylko pod względem stworzonej przez was historii. Podczas pisania karty postaci, a także wraz z dalszą rozgrywką macie możliwość rozłożenia punktów statystyk w sześciu kategoriach: zaklęcia i uroki, transmutacja, obrona, czarna magia, magia lecznicza, eliksiry, a także sprawność fizyczna. Dodatkowo różdżka bohatera, stworzona z jednego z pośród 66 typów drewna i 63 rodzajów rdzeni, uczyni go bardziej unikalnym – właśnie ona odpowiada charakterowi oraz potrzebom magicznym, w kierunku których rozwija się postać. Niezwykle istotna jest rubryka na stan zdrowia postaci, aktualizowana wraz z rozgrywką.
W grze można się wcielić w jedną lub większą ilość postaci pierwszoplanowych, należących do grupy czarodziejów lub Rycerzy Walpurgii – czyli przyszłych Śmierciożerców pod rozkazami Toma Marvolo Riddle’a, a także drugoplanowych: postaci niemagicznych, duchów oraz dzieci. Stawiamy na aktywny wpływ graczy na fabułę, którzy przy udziale Mistrza Gry mają możliwość uczestnictwa zarówno w mini-evantach, jak i głównych eventach fabularnych.
Przed rozpoczęciem rozgrywki na pewno warto zapoznać się z mechaniką – każdy z graczy, niezależnie od wykonywanego zawodu znajdzie w niej coś dla siebie. Przygotowaliśmy jasne zasady rozdawania punktów statystyk dotyczących umiejętności postaci w zakresie konkretnych dziedzin: pojedynków, czyli rzucania zaklęć i walki wręcz, tworzenia eliksirów, rozgrywek quidditcha. Znajomość zasad mechanicznych ważna jest już podczas tworzenia postaci, a także dalszego jej rozwój na fabule. Mechanika jest luźno wzorowana na grach RPG, z użyciem kości procentowej.
Co jeszcze nas wyróżnia jako pbf?
- Fabuła forum rozpoczyna się w połowie lipca 1955 roku.
- Pięciu aktywnych, doświadczonych w prowadzeniu rozgrywek i pełnych pomysłów Mistrzów Gry.
- Każda osoba zarejestrowana na forum zgadza się na interwencje Mistrza Gry w swoich rozgrywkach.
- Gra w największej mierze toczy się w Londynie, lecz mamy dla was wiele innych ciekawych miejsc wartych odwiedzenia w dalszych zakątkach Anglii, a także innych państwach. Obecnie istnieje możliwość rozgrywki w 276 lokalizacjach podpartymi klimatycznymi opisami oraz zdjęciami.
- Szeroko rozbudowany sklep, w którym możecie wymienić zdobyte punkty na przedmioty, zwierzęta, dodatkowe punkty statystyk, zaklęcia ochronne jednorazowego użytku, a także umiejętności – animagi, magii bezróżdżkowej, teleportacji oraz magii umysłu.
- Trzy forumowe gazety: Prorok Codzienny, Czarownica oraz Walczący Mag nie tylko do czytania, lecz także aktywnego udziału w życiu prasy poprzez listy, wywiady, a być może i własne artykuły!
- Dwie typowo magiczne wioski, znana z książek Hogsmeade i autorska Cliodna.
- Spis zaklęć i eliksirów stwarzający możliwość różnorodnych rozgrywek. Jesteśmy otwarci na wasze propozycje autorskich czarów, jak i wywarów - inwencja twórcza na pewno zostanie doceniona!
- Oryginalny wzór karty postaci.
- Opcja retrospekcji w specjalnie przygotowanym dziale, a także możliwość prowadzenia własnej wsiąkiewki.
- Konto specjalne Ain Eingarp, które przyjmie postać tego, kogo w danej chwili najbardziej pragniesz.
- Aktywnie uczestniczysz w życiu towarzyskim forum i nie chcesz, by ominęła cię żadna rozmowa? Wyszliśmy naprzeciw waszym potrzebom i stworzyliśmy specjalne opcje ShoutBoxu niespotykane na serwerze forumpolish.
Anglia, rok 1955
Groza była tym większa, że daty II wojny światowej zbiegły się z datami wojny z Gellertem Grindewaldem, czarnoksiężnikiem, który w imię rzekomego większego dobra zapragnął zapanować nad światem mugoli i wyprowadzić czarodziejów z ukrycia. Plan ten, jakże szalony i zbrodniczy, miał zostać dokonany przy pomocy trzech tajemniczych artefaktów zwanymi Insygniami Śmierci. Grindelwald zdołał zdobyć Czarną Różdżkę, odebrał ją wytwórcy różdżek Gregorowiczowi, a przy jej pomocy siał terror wzdłuż i wszerz Europy, zdobywając kolejne wpływy. Jako pierwszą podporządkował sobie Bułgarię.
Znamiennym był pojedynek, który odbył się w 1945 roku pomiędzy nim a Albusem Dumbledorem, jego dawnym przyjacielem i wyjątkowo utalentowanym czarodziejem. Grindewald zabił Albusa, a siedem lat później, na skutek wynegocjowanego z Ministerstwem Magii pokoju, przejął zwierzchnictwo nad Hogwartem.
Hogwart pod wodzą Grindelwalda podupadł. Niektóre rodziny, zwłaszcza słabszej krwi, zabrały swoje dzieci ze szkoły. Zaczęto w niej uczyć czarnej magii, wprowadzono wojskowy dryl na wzór wschodniego Durmstrangu. Grindelwald jednak rzeczywiście ucichł...
Nic nie słychać o Tomie Riddle, lecz jego bliscy znajomi, ludzie, którymi się otaczał w szkole, wiedzą, że mieszka w Anglii. O tajemniczych Rycerzach Walpurgii krążą plotki przez wielu uznawane za czcze teorie spiskowe.
Wciąż panuje chaos po wojennej zawierusze; wykorzystują to bandyci, ulice nie są bezpieczne. Panuje pokój, lecz nastroje nie są spokojne – coś wisi w powietrzu, choć trudno do końca wyczuć, czym to pachnie...
Kontakt z administracją Morsmordre na Edenie:
Cassie - Cassandra
http://morsmordre.forumpolish.com/