Jednak mnie chodzi o forum gdzie biega się w pomarańczowym dresie i krzyczy raaaaaasengan. Właściwie z Naruto biorę głównie techniki oraz dziedziny. Nawet podstawy lore zostały zmienione.
Fabuła dzieje się jakieś 200 lat po IV Wielkiej wojnie Shinobi. Świat został zjednoczony przez cesarstwo. Przez zjednoczenie rozumiem podbicie prawie całego kontynentu shinobi. Jedyna wioska, której udało się przetrwać jest Kirigakure. Wioska wróciła do swoich dawnych tradycji stając się ponownie wioska krwawej mgły. Pozostałe grupy shinobi to niedobitki i małe osady oraz pustynni wojownicy, którzy cięgle walczą o kraj wiatru. Jednak już jako partyzanci. Żyją w małych grupach, na wzór plemion.
Fabularnie 4 wielkie wioski zostały podbite przez elitarną armię cesarza. Jak to się stało? Ano po wojnie osady shinobi zaczęły powoli tracić na swojej wartości militarnej. Okres spokoju spowodował rozleniwienie się i zmianę priorytetów, którą wykorzystano.
Mechanika:
Każda z postaci będzie zaczynać z jednym z trzech archetypów. Poza fabularnymi różnicami będziemy mieć też różnice w początkowych statystykach postaci. Chociaż trzeba pamiętać, że to tylko początkowe statystyki. Właściwie każdy klan będzie miał opcje zacząć w każdym miejscu. Wyjątkiem są klany kirigakure, które z powodu przetrwania wioski nie rozsiały się po świecie.
Sama mechanikę planuje oprzeć na mechanice RPG - age of sigmar. Jednak będzie to tylko mechanika rozwoju postaci. Forum nie będzie posiadać kości. Uważam, że w innych warunkach generują one sporo ułatwień. Jednak na forum tworzą bardzo dużo problemów.
W praktyce mechanicznie będziemy posiadać cechy i umiejętności. Będą różnić się tym, że cecha ma w sobie kilka umiejętności. Dzięki temu możemy rozwinąć droższe cechy lub tańsze umiejętności. Aby stać się mistrzem musimy rozwijać i cechę i umiejętność, jednak aby "liznąć" dziedzinę wystarczy sama cecha. Dlaczego tak? Ano Naruto nigdy nie używał technik wiatru, a właściwie w chwilę opanował technikę rangi S. Jednak korzystał z Ninjutsu. Tak samo będzie tutaj. Rozwijanie wewnątrz jednej dziedziny będzie łatwiejsze, a skakanie po kilku - będzie wymagało o wiele więcej czasu.
Tutaj wklejam link do KP z soulbounda - żeby łatwiej było zrozumieć o co chodzi - https://kartmistrz.pl/karta-695/
Ogólnie na forum z powodu braku kości nie będzie dodawana kość za każdy punkcik w dziedzinie, a im więcej punktów (tutaj będą zmienione wartości) tym będziemy mieć wyższą rangę technik oraz wyższy współczynnik w przypadku umiejętności, które nie wpływają na techniki.
Co wyróżnia forum:
- Po pierwsze wrogowie, którzy nad nami wręcz stoją. Jeżeli będziemy zbyt zuchwali wróg może zmusić nas do ucieczki, a nawet zabić. Niewiele jest miejsc bezpiecznych.
Trochę jak w grach z serii X-COM. Fabularnie misje będą kierunkowane na sabotaż wroga. Możemy oczywiście tego nie robić jednak będzie to powodować wzmacnianie się przewagi cesarstwa. Aby zachęcać do wykonywania takich misji, będę one bardziej opłacalne. Chociaż gracze oczywiście nie muszą tego robić.
Kolejna z różnic jest to, że podbite terytoria przyjęły cesarza dosyć chętnie. Pozwolił on na swobodny handel i bogacenie się. Armia nie uciskała ludności cywilnej. Z tego powodu shinobi będą terrorystami, będą sabotować wroga. Nie będą znowu tymi kryształowo dobrymi. Z ich punktu widzenia będą walczyć o swoje interesy.
Wojska cesarza to prawdziwa elita. Dlatego będą używani rzadko, a zabiciem jakiegokolwiek z nich to nie lada wyzwanie.