Elian pisze: ↑06 paź 2023, 20:21
Czekam z niecierpliwością! Myślę, że to bardzo dobry krok! Czy jesteście w stanie uchylić rąbka tajemnicy jeśli chodzi o rozwiązanie? Podejrzewam, że będziecie korzystać z jakiegoś gotowego zewnętrznego API w stylu Chat GPT :)
Możliwości na wykorzystanie AI w PBFach dopatrzyliśmy się multum. Tu trzeba znaleźć złoty środek, tak aby forum nie było w pełni zautomatyzowane, bo mogłoby to odebrać cały fun. Jeśli chodzi o chatGPT, to z pewnością chcielibyśmy go wyzadaniować do udzielania odpowiedzi na pytania graczy, dotyczące mechaniki, fabuły czy bieżących wydarzeń.
Chcielibyśmy również wykorzystać voice.ai do takich bardzo subtelnych urozmaiceń. Dla przykładu:
Wchodzimy w temat sklepu i slyszymy "Czego Ci potrzeba?" wypowiedziane przez sklepikarza. Takie coś z pewnością będzie świetnym dodatkiem do niektórych postów, a jest to dość proste do implementacji.
No i oczywiście AI pozwalające na tworzenie grafiki, ale tutaj to nieco osobna bajka. Myślę, że jeśli uda się nauczyć AI jak tworzyć obrazy o jednolitym stylu, to powstanie coś jak mini manga z kilkoma najważniejszymi wydarzeniami z fabuły
Bleach Chronicles, byłby to dobry dodatek do premiery forum.
_Dziwny_ pisze: ↑06 paź 2023, 21:14
Jak będzie wyglądał start postaci? Pytam o dostępność rang(kapitan, wicekapitan, porucznik, espada), że tak to ujmę oraz znajomości imienia zanpakuto, a więc i tego czy na start osoba chcąca grać jako Shinigami, będzie miała do dyspozycji przynajmniej Shikai? Czy będzie opcja gry jako Arrancar, czy jedynie jako zwykły Hollow?
Nie pojawiła się wzmianka o kościach, a więc liczę na brak losowości w wielu kwestiach i mechanice opartej (zwłaszcza w przypadku walk) o uczciwe oceny MG. Jestem fanem starej szkoły, gdyż zaczynałem swoją przygodę z PBF, gdy o systemie kości nikt nawet jeszcze nie śnił, a co mnie zdecydowanie odrzuca.
Jeśli chodzi o start postaci, to powiem tyle, że jeśli się ktoś bardzo postara, to może co niektórym uda się zacząć grę jako trzeci lub czwarty oficer danego oddziału. Tu największe znaczenie będzie miała karta postaci, jednak rozpocząć grę od tego najwyższego pułapu nie będzie tak łatwo. Ogólnie rozważamy też opcje transferu postaci z pbfow osadzonych w innych uniwersach, za to przyznawana byłaby niewielka premia na start, której wysokość byłaby uzależniona od tego jak bardzo doświadczoną postać transferujemy.
Co do Shi-Kai, to prawdopodobnie będzie możliwość posiadania go od samego początku, jednak jeżeli ktoś się na to zdecyduje, to zrobi to kosztem innych umiejętności/statystyk, które będzie musiał rozwinąć później. Nie wiem jeszcze do końca jak tutaj zrobimy, innym dobrym rozwiązaniem byłoby przeprowadzenie małej misji dla każdego nowego gracza, podczas której pozna imię swojego Zanpakuto.
Opcji jest sporo, a my jeszcze nie przysiedliśmy dobrze nad kartą postaci i startem, bo na razie dopracowujemy fabułę i założenia mechaniki. Na kwestie startowe jeszcze przyjdzie czas.
Będzie opcja gry Arrancarem, nie tylko Hollowem. Prawdopodobnie jednak nie będzie można zacząć jako Arrancar. W takim wypadku musimy stworzyć Hollow'a który w trakcie fabuły zrywa maskę i staje się Arrancarem. Również Vizardem nie można być na start. Trzymamy się założeń danych grup postaci bez skipowania poszczególnych etapów.
Kości będą uwzględnione w mechanice, jednak będą one wykorzystywane tylko w sytuacjach gdy jakaś losowość jest niezbędna, na przykład podczas trudnych do rozstrzygnięcia walk, dwóch równych sobie graczy.
Dzięki za miłe słowa, aż się chce nad tym pracować jak się widzi, że już jakieś zainteresowanie jest. :)