Opad

Posiadasz doświadczenia w grze na jakimś RPGu i chciałbyś się nimi podzielić? Jeśli dany RPG posiada w tym dziale swój temat, możesz w nim wyrazić swoją opinię.
ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
O mnie
kontur, krez oraz pomocne pszczółki
Podziękował(a): 1 raz

#63137 wczoraj, 18:04

Oceń naszą pracę!
OPAD
forumpolish.com
Chcielibyśmy Was prosić o małą przysługę – jeśli macie chwilę, napiszcie, co myślicie o naszym forum. Wasza opinia jest dla nas mega ważna – pomoże nam ulepszać Opad i sprawić, żeby granie tutaj było jeszcze przyjemniejsze i bardziej wciągające.


Awatar użytkownika

#63138 wczoraj, 19:25

Ocena uniwersum forum:
Czytelność opisów świata:
9
Świat Opadu jest bardzo dopracowany i czuć w nim spójność – to nie jest zwykłe „postapo” kopiowane z filmów czy gier, tylko coś zbudowanego od podstaw. Opisy są obszerne, czasami gęste, ale dzięki temu klimat jest pełny i sugestywny. Faktycznie jednak brakuje paru detali – np. dokładniejszego wyjaśnienia, jak działa łączność w Sferze czy niektóre techniczne aspekty życia codziennego. To drobnostki, które można uzupełnić, ale na starcie potrafią zostawić znak zapytania.
Stopień trudności wprowadzenia się do gry:
7
Początki mogą być wymagające – ilość materiału do ogarnięcia jest spora, a świat jest ciężki i duszny. Nie jest to forum, do którego wskakuje się „na luzie”. Ale jeśli ktoś poświęci chwilę, żeby wgryźć się w lore, to klimat wynagradza wszystko.
Rozwój głównej fabuły:
7
Fabuła rozwija się konsekwentnie, choć jej tempo nie jest zawrotne. Bardziej przypomina powolne budowanie atmosfery i napięcia niż dynamiczne „akcja za akcją”. To pasuje do stylu gry – tu liczy się klimat, emocje i świat, a nie szybkie zwroty akcji.
Ocena graczy:
Zaangażowanie innych graczy:
9
Społeczność jest mała, ale aktywna. Gracze szukają relacji, rozwijają swoje postacie i naprawdę starają się wciągać innych do fabuły. Duży plus za pomysłowość w sesjach i zaangażowanie – nie czuć tu przypadkowych osób, tylko ludzi, którzy naprawdę chcą coś tworzyć razem.
Ocena mistrza gry:
Aktywność MG:
9
MG są obecni i aktywni – widać ich zarówno w większych eventach, jak i w prywatnych sesjach. Działania są przemyślane, nie zawsze „efektowne” w stylu blockbusterów, ale konsekwentne i pasujące do klimatu forum.
Jakość działań MG:
8
Czuć, że ktoś czuwa nad światem, a jednocześnie daje graczom przestrzeń.
Ocena administracji:
Sprawność działania administracji:
3
Administracja działa sprawnie – karty postaci, tematy czy inne kwestie techniczne załatwiane są szybko i bez problemu.
Obecność administratorów na forum:
3
Widać, że są obecni i że dbają o forum. Zdarzają się drobne niedociągnięcia, ale ogólnie komunikacja z nimi jest dobra.
Ocena ogólna:
Ogólna ocena forum:
3
Opad to forum o ciężkim, dusznym klimacie, które wymaga od gracza trochę pracy na początku, ale potem odpłaca się świetną atmosferą. To miejsce dla osób, które lubią mocne postapo, psychologiczne rozterki i fabułę, która nie ucieka od trudnych tematów. Ma swoje drobne luki i rzeczy, które można dopracować, ale w całości daje bardzo satysfakcjonujące doświadczenie.
Komentarz własny:
Opad to forum, które od razu robi wrażenie klimatem – ciężkim, dusznym i takim, jaki postapo faktycznie powinno być. Nie ma tu przesłodzonej wizji świata, tylko szarość, gnój i ciągła walka o przetrwanie, a to nadaje grze charakteru. Świat jest dopracowany i widać, że ktoś naprawdę włożył w to serce – frakcje, zasady, mechanika, wszystko składa się w spójną całość. Jasne, są drobne rzeczy, które mogłyby być dopracowane – np. czasem brakuje dokładniejszych opisów tego, jak działa łączność w Sferze czy kilka technicznych szczegółów, które trzeba sobie samemu dopowiedzieć. Niemniej to naprawdę detale, które nie psują całości, bardziej zostawiają przestrzeń na własne interpretacje. Ogólnie forum daje super doświadczenie: społeczność mała, ale aktywna i zaangażowana.
Świat Opadu jest bardzo dopracowany i czuć w nim spójność – to nie jest zwykłe „postapo” kopiowane z filmów czy gier, tylko coś zbudowanego od podstaw. Opisy są obszerne, czasami gęste, ale dzięki temu klimat jest pełny i sugestywny. Faktycznie jednak brakuje paru detali – np. dokładniejszego wyjaśnienia, jak działa łączność w Sferze czy niektóre techniczne aspekty życia codziennego. To drobnostki, które można uzupełnić, ale na starcie potrafią zostawić znak zapytania.
9
Początki mogą być wymagające – ilość materiału do ogarnięcia jest spora, a świat jest ciężki i duszny. Nie jest to forum, do którego wskakuje się „na luzie”. Ale jeśli ktoś poświęci chwilę, żeby wgryźć się w lore, to klimat wynagradza wszystko.
7
Fabuła rozwija się konsekwentnie, choć jej tempo nie jest zawrotne. Bardziej przypomina powolne budowanie atmosfery i napięcia niż dynamiczne „akcja za akcją”. To pasuje do stylu gry – tu liczy się klimat, emocje i świat, a nie szybkie zwroty akcji.
7
Społeczność jest mała, ale aktywna. Gracze szukają relacji, rozwijają swoje postacie i naprawdę starają się wciągać innych do fabuły. Duży plus za pomysłowość w sesjach i zaangażowanie – nie czuć tu przypadkowych osób, tylko ludzi, którzy naprawdę chcą coś tworzyć razem.
9
MG są obecni i aktywni – widać ich zarówno w większych eventach, jak i w prywatnych sesjach. Działania są przemyślane, nie zawsze „efektowne” w stylu blockbusterów, ale konsekwentne i pasujące do klimatu forum.
9
Czuć, że ktoś czuwa nad światem, a jednocześnie daje graczom przestrzeń.
8
Administracja działa sprawnie – karty postaci, tematy czy inne kwestie techniczne załatwiane są szybko i bez problemu.
3
Widać, że są obecni i że dbają o forum. Zdarzają się drobne niedociągnięcia, ale ogólnie komunikacja z nimi jest dobra.
3
Opad to forum o ciężkim, dusznym klimacie, które wymaga od gracza trochę pracy na początku, ale potem odpłaca się świetną atmosferą. To miejsce dla osób, które lubią mocne postapo, psychologiczne rozterki i fabułę, która nie ucieka od trudnych tematów. Ma swoje drobne luki i rzeczy, które można dopracować, ale w całości daje bardzo satysfakcjonujące doświadczenie.
3
Opad to forum, które od razu robi wrażenie klimatem – ciężkim, dusznym i takim, jaki postapo faktycznie powinno być. Nie ma tu przesłodzonej wizji świata, tylko szarość, gnój i ciągła walka o przetrwanie, a to nadaje grze charakteru. Świat jest dopracowany i widać, że ktoś naprawdę włożył w to serce – frakcje, zasady, mechanika, wszystko składa się w spójną całość. Jasne, są drobne rzeczy, które mogłyby być dopracowane – np. czasem brakuje dokładniejszych opisów tego, jak działa łączność w Sferze czy kilka technicznych szczegółów, które trzeba sobie samemu dopowiedzieć. Niemniej to naprawdę detale, które nie psują całości, bardziej zostawiają przestrzeń na własne interpretacje. Ogólnie forum daje super doświadczenie: społeczność mała, ale aktywna i zaangażowana.
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Podziękował(a): 1 raz

#63139 wczoraj, 19:55

Ocena uniwersum forum:
Czytelność opisów świata:
9
Mi się podoba, nie ma za dużo do czytania, ale jest wystarczająco żeby zdecydować się jaką postać zrobić. Wyborów jest kilka i różnią się od siebie faktycznie, ale nie ma ich z kolei za dużo tak, że ciężko się zdecydować.
Już na głównej jest opis z odnośnikami do najważniejszych tematów. No, ale wiadomo trzeba siąść i poczytać jednak, a tematy czasami się gubią, bo każde forko ma inny układ i zawsze na nowym trzeba latać i szukać dopóki nie pozna się układu.
Stopień trudności wprowadzenia się do gry:
10
Ogólnie było łatwo. Najciężej było z wizem, ale też można zapytać o propozycje graczy czy pomoc. Samo zrobienie postaci było łatwe, wpasowanie jej w realia też. Przez tak naprawdę 4 grupy zawsze znajdzie się ktoś do pogrania w obrębie tej grupy, albo znajdzie się jakieś połączenia.
Rozwój głównej fabuły:
10
Akcja idzie do przodu. Eventy się nie przeciągają, gracze sprawnie odpisują. Oprócz tego prywatne fabułki z większymi i mniejszymi ingerencjami też lecą do przodu bez ociągania i faktycznie potrafią dać długotrwałe efekty na ciele czy w psychice postaci. Forko nie żyje na razie długo, ale zapowiada się bardzo dobrze i nie jednoliniowo.
Ocena graczy:
Zaangażowanie innych graczy:
10
Gracze bardzo fajni, aktywni i na dc i na forku. Są tacy co piszą szybciej i tacy co piszą wolniej, można się dobrać. Ludzie są chętni do planowania i umawiania się na relacje czy pisanie. Pomysły też bywają różne, od przepychanki, przez plażing w AU po pokera w barze. Chce się akcje, walkę i fajerwerki, to ma się akcje, chce się SL, to ma się SL.
Ocena mistrza gry:
Aktywność MG:
10
Nie mam nic do zarzucenia, a nawet byłam w szoku jak dużo MG piszą i wtrącają się w fabuły i chcą angażować graczy, szczególnie, że byłam po SL, gdzie ,,uwu nie ma mg, bo to gracze mają tworzyć historię", więc tam było nudno. Tutaj można zawsze zapytać o sesję, poprosić o wtrącenie, nieraz one same się pojawiają bez upominania się o nie. I może to być pierdoła i coś co pociągnie się kilka wątków. Coś słodkiego, ale i coś co zaboli. Zależy co się chce.
Jakość działań MG:
10
Akcje MG nie zawsze mają sens, a potem sru, jednak mają, bo odkryło się jakaś tajemnicę bo kości poszły dobrze, a potem dostaje się lepa na ryj, bo kości nie poszły i ma się uraz i trzeba go teraz leczyć.
Mg działa zgodnie z uniwersum w czasie sesji rozwijając je o nowe detale i tłumacząc rzeczy w sposób, gdzie czasami trzeba samemu ruszyć szare komórki, bo na tacy nie będzie podane.
Jest poczucie, że ma się wpływ na fabułę, że to co zrobi postać czy będzie miła, czy oszuka, czy się rzuci z pięściami, na co zwróci uwagę, że ma to znaczenie.
Ocena administracji:
Sprawność działania administracji:
10
Wszystko leci całkiem sprawnie. Czasami na mniejsze, większe poprawki może trzeba poczekać z dzień czy dwa, ale no co ma admin rzucać wszystko, bo gdzieś się zapodziało [/b]? Lol no raczej, że nie.
Ogólnie wprowadzili trochę poprawek, aktualizacji, np zmienił się wygląd sklepu, no raczej poprawki takie, że dopiero jak się na forko wpuści ludzi to się zobaczy, że coś nie działa jak powinno. Nie są to szczęśliwie zmiany jak czasami bywają, że nagle fabuła czy rasy robią fikołka i człowiek się czuje jak na zupełnie innym forku.
Obecność administratorów na forum:
9
Admini są, na dc praktycznie zawsze, na forku, wiadomo różne tempo odpisywania, bo jednak admin to też gracz plus naprawy, aktualizacje itp. Na eventach ładnie i sprawnie. Ja sobie narzekam na tempo, bo ja lubię ponawalać postami, więc kręcę nosem na czekanie dłużej niż dzień. XD
Ogólnie starcza mi to, że są i gadają z nami na dc i nie kręcą między sobą z dupy dram, zamykając nagle projekt po miesiącu działania, niestrzelanie sobie w kolano jest super.
Ocena ogólna:
Ogólna ocena forum:
10
Fajneee... bardzo fajnie. Nie jest trudno się wdrożyć, są ludzie chętni do pisania, jest dużo opcji jak połączyć postaci i nawiązać relki. Nie jest nudno bo i można na pw coś wymyślić i są eventy i aktywni MG. Jest klimacik i jest zaufanie do graczy, samo to, że sobie broszurki z informacjami i ilością punktów sami aktualizować możemy, a nie latać z byle pierdem do adminów czekając potem nie wiadomo ile, to jest super, a nie jak na wielu forkach, że po akcepcie wszystko zablokowane na amen i koniec. Nie ma też ciśnięcia o terminy, jak często na forkach, że uga buga po 10 dniach tracisz wiza i postać trafia do nieaktywnych i zaraz ktoś ci tego wiza ukradnie i będzie płacz.
Walić, można w końcu się poczuć jak dorosły człowiek co chce pisać rp z innymi dorosłymi, a nie jak dziecko które ktoś stale pilnuje i pogania i grozi regulaminem bo powiedział ,,dupa".
Komentarz własny:
Po zalewie SL czekałam na coś gdzie mogłabym się wybiegać i popisać w końcu coś innego niż prowadzenie sesji herbacianej przez pół roku, co i tak się nie skończy, bo gracz zniknie z forka, albo forko się rozpadnie, bo admini będą mieli dramę między sobą.
Jaram się postapo, jaram się podziemiem, jaram się skażeniem i jaram się obrywaniem po dupie, które nieraz coś mi da, a nieraz po prostu postać dostanie wpieprz za swoje złe wybory. No i jestem pajacem jak chodzi o takie właśnie złe wybory, ale tu jest cool, jest dreszczyk emocji, ale mam wrażenie, że po kilku oberwaniach bez bezsensownego zabijania mi postaci czy karania jej dla samego karania, coś mi się w głowie rusza i trochę zaczynam ogarniać jak te sesje z Mg i zagrożeniem uszkodzenia postaci działają.
No ogólnie zapraszam, bo jest fajnie i liczę, że to forko pożyje dłuuuugo, bo zmęczyło mnie skakanie co kilka msc z jednego zamykanego pbf na inne co też się zamknie po kilku msc i wszystkie relki, wysiłki i godziny spędzone na pisanie będą jak psu na budę. Eniłej, chodźcie pisać, a nieee!!!!! POOSTY!!!!
Mi się podoba, nie ma za dużo do czytania, ale jest wystarczająco żeby zdecydować się jaką postać zrobić. Wyborów jest kilka i różnią się od siebie faktycznie, ale nie ma ich z kolei za dużo tak, że ciężko się zdecydować.
Już na głównej jest opis z odnośnikami do najważniejszych tematów. No, ale wiadomo trzeba siąść i poczytać jednak, a tematy czasami się gubią, bo każde forko ma inny układ i zawsze na nowym trzeba latać i szukać dopóki nie pozna się układu.
9
Ogólnie było łatwo. Najciężej było z wizem, ale też można zapytać o propozycje graczy czy pomoc. Samo zrobienie postaci było łatwe, wpasowanie jej w realia też. Przez tak naprawdę 4 grupy zawsze znajdzie się ktoś do pogrania w obrębie tej grupy, albo znajdzie się jakieś połączenia.
10
Akcja idzie do przodu. Eventy się nie przeciągają, gracze sprawnie odpisują. Oprócz tego prywatne fabułki z większymi i mniejszymi ingerencjami też lecą do przodu bez ociągania i faktycznie potrafią dać długotrwałe efekty na ciele czy w psychice postaci. Forko nie żyje na razie długo, ale zapowiada się bardzo dobrze i nie jednoliniowo.
10
Gracze bardzo fajni, aktywni i na dc i na forku. Są tacy co piszą szybciej i tacy co piszą wolniej, można się dobrać. Ludzie są chętni do planowania i umawiania się na relacje czy pisanie. Pomysły też bywają różne, od przepychanki, przez plażing w AU po pokera w barze. Chce się akcje, walkę i fajerwerki, to ma się akcje, chce się SL, to ma się SL.
10
Nie mam nic do zarzucenia, a nawet byłam w szoku jak dużo MG piszą i wtrącają się w fabuły i chcą angażować graczy, szczególnie, że byłam po SL, gdzie ,,uwu nie ma mg, bo to gracze mają tworzyć historię", więc tam było nudno. Tutaj można zawsze zapytać o sesję, poprosić o wtrącenie, nieraz one same się pojawiają bez upominania się o nie. I może to być pierdoła i coś co pociągnie się kilka wątków. Coś słodkiego, ale i coś co zaboli. Zależy co się chce.
10
Akcje MG nie zawsze mają sens, a potem sru, jednak mają, bo odkryło się jakaś tajemnicę bo kości poszły dobrze, a potem dostaje się lepa na ryj, bo kości nie poszły i ma się uraz i trzeba go teraz leczyć.
Mg działa zgodnie z uniwersum w czasie sesji rozwijając je o nowe detale i tłumacząc rzeczy w sposób, gdzie czasami trzeba samemu ruszyć szare komórki, bo na tacy nie będzie podane.
Jest poczucie, że ma się wpływ na fabułę, że to co zrobi postać czy będzie miła, czy oszuka, czy się rzuci z pięściami, na co zwróci uwagę, że ma to znaczenie.
10
Wszystko leci całkiem sprawnie. Czasami na mniejsze, większe poprawki może trzeba poczekać z dzień czy dwa, ale no co ma admin rzucać wszystko, bo gdzieś się zapodziało [/b]? Lol no raczej, że nie.
Ogólnie wprowadzili trochę poprawek, aktualizacji, np zmienił się wygląd sklepu, no raczej poprawki takie, że dopiero jak się na forko wpuści ludzi to się zobaczy, że coś nie działa jak powinno. Nie są to szczęśliwie zmiany jak czasami bywają, że nagle fabuła czy rasy robią fikołka i człowiek się czuje jak na zupełnie innym forku.
10
Admini są, na dc praktycznie zawsze, na forku, wiadomo różne tempo odpisywania, bo jednak admin to też gracz plus naprawy, aktualizacje itp. Na eventach ładnie i sprawnie. Ja sobie narzekam na tempo, bo ja lubię ponawalać postami, więc kręcę nosem na czekanie dłużej niż dzień. XD
Ogólnie starcza mi to, że są i gadają z nami na dc i nie kręcą między sobą z dupy dram, zamykając nagle projekt po miesiącu działania, niestrzelanie sobie w kolano jest super.
9
Fajneee... bardzo fajnie. Nie jest trudno się wdrożyć, są ludzie chętni do pisania, jest dużo opcji jak połączyć postaci i nawiązać relki. Nie jest nudno bo i można na pw coś wymyślić i są eventy i aktywni MG. Jest klimacik i jest zaufanie do graczy, samo to, że sobie broszurki z informacjami i ilością punktów sami aktualizować możemy, a nie latać z byle pierdem do adminów czekając potem nie wiadomo ile, to jest super, a nie jak na wielu forkach, że po akcepcie wszystko zablokowane na amen i koniec. Nie ma też ciśnięcia o terminy, jak często na forkach, że uga buga po 10 dniach tracisz wiza i postać trafia do nieaktywnych i zaraz ktoś ci tego wiza ukradnie i będzie płacz.
Walić, można w końcu się poczuć jak dorosły człowiek co chce pisać rp z innymi dorosłymi, a nie jak dziecko które ktoś stale pilnuje i pogania i grozi regulaminem bo powiedział ,,dupa".
10
Po zalewie SL czekałam na coś gdzie mogłabym się wybiegać i popisać w końcu coś innego niż prowadzenie sesji herbacianej przez pół roku, co i tak się nie skończy, bo gracz zniknie z forka, albo forko się rozpadnie, bo admini będą mieli dramę między sobą.
Jaram się postapo, jaram się podziemiem, jaram się skażeniem i jaram się obrywaniem po dupie, które nieraz coś mi da, a nieraz po prostu postać dostanie wpieprz za swoje złe wybory. No i jestem pajacem jak chodzi o takie właśnie złe wybory, ale tu jest cool, jest dreszczyk emocji, ale mam wrażenie, że po kilku oberwaniach bez bezsensownego zabijania mi postaci czy karania jej dla samego karania, coś mi się w głowie rusza i trochę zaczynam ogarniać jak te sesje z Mg i zagrożeniem uszkodzenia postaci działają.
No ogólnie zapraszam, bo jest fajnie i liczę, że to forko pożyje dłuuuugo, bo zmęczyło mnie skakanie co kilka msc z jednego zamykanego pbf na inne co też się zamknie po kilku msc i wszystkie relki, wysiłki i godziny spędzone na pisanie będą jak psu na budę. Eniłej, chodźcie pisać, a nieee!!!!! POOSTY!!!!
1 Obrazek
Ciasto czekoladowe z mikrofalówki:
150g mąki, 100g cukru, 60g kakao, 2 łyżki proszku do pieczenia -> Wymieszaj to
Dodaj 90g roztopionego masła, 380ml wody -> Wymieszaj to
Wstaw na 5-15 min na średnią moc do mikrofalówki. Co jakiś czas sprawdzaj wykałaczką, czy nie jest mokre w środku.
Na koniec polej to roztopioną czekoladą zmieszaną z odrobiną mleka i daj do ostygnięcia. :3

Awatar użytkownika

#63140 wczoraj, 20:07

Ocena uniwersum forum:
Czytelność opisów świata:
7
Wszystko czytelne, ładnie opisane, zrozumiale. Trudno jednak znaleźć jakąś informację, jeśli nie pamięta się, w którym dokładnie temacie była. Łatwo za to o odpowiedzi na pytania - admini i MG odpowiadają na nie bardzo szybko, albo przynajmniej dają znać, że np. odpowiedź pojawi się następnego dnia.
Stopień trudności wprowadzenia się do gry:
5
Jeśli 1 to znajomość całej fabuł One Piece'a, a 10 to wpisanie się na listę i odebranie paszportu polsatu, to daję solidne 5/10 - nie jest ani łatwo (bo trzeba jednak przeczytać tematy fabularne) ani trudno (bo jak przeczytasz raz, to wystarczy, już wiesz co z czym się je).
Rozwój głównej fabuły:
10
Ona nie brnie do przodu, ona z a p i e r d a l a. Mam wrażenie, że nawet wątki między dwoma graczami mogą mieć wpływ na kształtowanie rzeczywistości Opadu.
Ocena graczy:
Zaangażowanie innych graczy:
7
Zawsze jest miejsce na więcej, ale gracze naprawdę dobrze sobie radzą i są zaangażowani. Tzn. ci, którzy faktycznie się udzielają. Bo są przecież jeszcze tacy, którzy albo ledwie zaczęli KP, albo może i mają ją zaakceptowaną, ale nigdy ich nie widziałam ani na discordzie, ani tym bardziej na fabule.
Ocena mistrza gry:
Aktywność MG:
10
Ja się dziwię, że nie żądają podwyżki. Aktywność MG jest fenomenalna.
Jakość działań MG:
8
Każdy z eventów, minieventów czy każda z ingerencji były dla mnie do tej pory zaskoczeniem, angażującym i interesującym. Z rozmów na dc wynika, że i wątki gracz vs MG też są super poprowadzone.
Ocena administracji:
Sprawność działania administracji:
10
Administracja działa błyskawicznie. Pojawia się problem - zaraz ktoś siada do jego rozwiązania i nie mija dużo czasu, żeby problem pozostał tylko wspomnieniem. Akceptacja kart mogłaby imo iść szybciej, ale rozumiem, że nie zawsze jest czas na takie rzeczy, każdy ma życie, pracę itd. Tym bardziej, że dosłownie WSZYSTKO inne jest załatwiane praktycznie od ręki, nawet jeśli na innym aktywnym forum zajęłoby to dni lub nawet tygodnie.
Obecność administratorów na forum:
10
Eliaszek jest praktycznie 24/7 pod ręką, nawet jak ma ważnego Valoranta. Franciszek jest 24/7 myślami, bo nawet jak go fizycznie nie ma, to wiemy, że na nas zapierdala XD Plus zawsze stara się nadrobić wszelkie zaległości.
Ocena ogólna:
Ogólna ocena forum:
8
10 to dla mnie taki trochę nieosiągalny ideał, przez tyle lat mojego grania w PBF-y jeszcze nie widziałam forum, które by było blisko tej 10. That being said, Opad to jest dla mnie takie mocne 8/10 - jest fantastycznie, są pewne rzeczy, nad którymi można jeszcze popracować, ale nie są ani pilne, ani w sumie niezbędne.
Komentarz własny:
Brakowało mi postapo. I choć jestem bardziej Stalker/Metro kind of a girl, Opad od razu kupił mnie swoją wizją i lore, ale też grafiką, atmosferą, zaangażowaniem. Long live the Opad! ♥
Wszystko czytelne, ładnie opisane, zrozumiale. Trudno jednak znaleźć jakąś informację, jeśli nie pamięta się, w którym dokładnie temacie była. Łatwo za to o odpowiedzi na pytania - admini i MG odpowiadają na nie bardzo szybko, albo przynajmniej dają znać, że np. odpowiedź pojawi się następnego dnia.
7
Jeśli 1 to znajomość całej fabuł One Piece'a, a 10 to wpisanie się na listę i odebranie paszportu polsatu, to daję solidne 5/10 - nie jest ani łatwo (bo trzeba jednak przeczytać tematy fabularne) ani trudno (bo jak przeczytasz raz, to wystarczy, już wiesz co z czym się je).
5
Ona nie brnie do przodu, ona z a p i e r d a l a. Mam wrażenie, że nawet wątki między dwoma graczami mogą mieć wpływ na kształtowanie rzeczywistości Opadu.
10
Zawsze jest miejsce na więcej, ale gracze naprawdę dobrze sobie radzą i są zaangażowani. Tzn. ci, którzy faktycznie się udzielają. Bo są przecież jeszcze tacy, którzy albo ledwie zaczęli KP, albo może i mają ją zaakceptowaną, ale nigdy ich nie widziałam ani na discordzie, ani tym bardziej na fabule.
7
Ja się dziwię, że nie żądają podwyżki. Aktywność MG jest fenomenalna.
10
Każdy z eventów, minieventów czy każda z ingerencji były dla mnie do tej pory zaskoczeniem, angażującym i interesującym. Z rozmów na dc wynika, że i wątki gracz vs MG też są super poprowadzone.
8
Administracja działa błyskawicznie. Pojawia się problem - zaraz ktoś siada do jego rozwiązania i nie mija dużo czasu, żeby problem pozostał tylko wspomnieniem. Akceptacja kart mogłaby imo iść szybciej, ale rozumiem, że nie zawsze jest czas na takie rzeczy, każdy ma życie, pracę itd. Tym bardziej, że dosłownie WSZYSTKO inne jest załatwiane praktycznie od ręki, nawet jeśli na innym aktywnym forum zajęłoby to dni lub nawet tygodnie.
10
Eliaszek jest praktycznie 24/7 pod ręką, nawet jak ma ważnego Valoranta. Franciszek jest 24/7 myślami, bo nawet jak go fizycznie nie ma, to wiemy, że na nas zapierdala XD Plus zawsze stara się nadrobić wszelkie zaległości.
10
10 to dla mnie taki trochę nieosiągalny ideał, przez tyle lat mojego grania w PBF-y jeszcze nie widziałam forum, które by było blisko tej 10. That being said, Opad to jest dla mnie takie mocne 8/10 - jest fantastycznie, są pewne rzeczy, nad którymi można jeszcze popracować, ale nie są ani pilne, ani w sumie niezbędne.
8
Brakowało mi postapo. I choć jestem bardziej Stalker/Metro kind of a girl, Opad od razu kupił mnie swoją wizją i lore, ale też grafiką, atmosferą, zaangażowaniem. Long live the Opad! ♥
1 Obrazek

Awatar użytkownika
O mnie
I am dingle dangle scarecrow with a flippy, floppy hat...
Moje RPGi
Secrets of London
Podziękował(a): 1 raz
 missr.

#63141 dzisiaj, 10:48

Ocena uniwersum forum:
Czytelność opisów świata:
8
Opisy są czytelne. Tak, jest ich trochę, trzeba się przyzwyczaić co gdzie jest. To nie jest kalka z żadnego znanego uniwersum, wiele rzeczy wychodziło po prostu w przysłowiowym "praniu". Wszystko jest już uporządkowane na tyle, że każdy kto choć odrobinę polizał świat pbfów sobie poradzi - a nowicjusze dostają rozbudowane instrukcje, które praktycznie prowadzą cię za rączkę.
Z kwestią odpowiedzi na pytania rozwinęłam w dalszym punkcie.
Stopień trudności wprowadzenia się do gry:
6
Będzie wysoki dla kogoś kto nie przełamie się i nie przyjdzie na discord. Tam dzieje się jakieś 95% offtopowego życia forum, tam w większości przypadków są ustalane relacje czy zarzucane pomysły. Tam też jest najbardziej aktywny dział z bieżącymi pytaniami. Można pytać na forum - odpowiedź zostanie udzielona na pewno przez administrację, ale większość pomysłów przewija się przez discorda.
Jest też forumowy dział z poszukiwaniami i relacjami - ale z doświadczenia widzę, że dużo łatwiej załatwić to jednak na serwerze.
Od pewnego momentu bardzo postawiono na samodzielność graczy w rzeczach takich jak uzupełnianie broszur i pilnowanie swoich punktów: ich zbierania/wydawania. Może być to ciężkie dla kogoś kto za bardzo tego nie ogarnia, a nie będzie miał takiej bieżącej pomocy.
Rozwój głównej fabuły:
9
Jedno można powiedzieć na pewno - nie ma zastoju. Więc jeśli ktoś lubi spokojne, sielskie miejsca, gdzie przyjdzie raz na kwartał i nic się nie zmieni - to nie na Opadzie. Każda pomniejsza relacja wywołuje reakcję, każda reakcja konsekwencje. Dla jednych będzie to plus, dla innych niewątpliwy minus.
Ocena graczy:
Zaangażowanie innych graczy:
7
Co jeden to inne pomysły (mniej lub bardziej szalone). Sesje są żywe, wiadomo - tempo odpisów jest różne, bo jesteśmy dorośli i mamy dorosłe obowiązki i problemy. Ale z reguły nie ma z tym problemu.
To forum oparte w głównej mierze na storytellingu - Ekipa Opadu o tym krzyczy w każdym ogłoszeniu, w opisach świata i mechaniki, regulaminie, wstępie do fabuły. Wszędzie gdzie się da. Gracze wiedzą i są już trochę nauczeni, że sami (przy pomocy bardzo aktywnych MG) kształtują świat. Jedna z grup grywalnych jest wręcz zbudowana na zaangażowaniu i lepszej lub gorszej kooperacji postaci wewnątrz niej.
Oczywiście nie mogę ocenić tych co przyszli i poszli.
Ocena mistrza gry:
Aktywność MG:
10
Eventów jest dużo. Naprawdę. Jak na tak małą społeczność jest ich bardzo dużo, choć co ważne - jeśli event jest ogólnoforumowy, to kolejny nie zaczyna się nim nie skończy się poprzedni. Są planowane i organizowane zadania i misje dla poszczególnych grup, zawsze można poprosić też o sesje 1 na 1 z MG jeśli chce się coś uzyskać.
Nie ma sytuacji, gdzie wpiszesz w broszurce zgodę na interwencję Mistrza w prywatnych sesjach i go nie zobaczysz przez kolejny rok grania.
Jakość działań MG:
10
Na pozycji MG są ludzie, którzy na MG-owaniu się znają, zęby na tym połamali. Eventy są przemyślane, wszystko da się ugadać, dogadać. A przy tym system kostkowy towarzyszący większości (nie wszystkim, bo storytelling jest bardzo ważny na opadzie) akcji jest chętnie wykorzystywanym przez Mistrzów narzędziem.
Każda ingerencja może zostać pociągnięta dalej, w kolejne zadanie, kolejną misję.
Ocena administracji:
Sprawność działania administracji:
10
10/10 ciężko mi powiedzieć coś więcej.
Sprawdzenie kart jest szybkie, odpowiadanie na problemy jeszcze szybsze. Czasem naprawiają rzecz, o której człowiek nie pomyślałby że jest zepsuta albo dodają feature na który na pewno nie zasłużyliśmy i nie zasługiwaliśmy. Na właśnie taką administrację i grono MG nic nie robiłam.
Obecność administratorów na forum:
10
Nie ma osób, które są obecne cały czas. No niby się nie da, a się da. Administracja Opadu jest bowiem aktywna tak często, że masz wrażenie, że nie śpią. Ale poważnie - nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja, w której musiałabym usychać za nimi z tęsknoty, żeby coś zostało zrobione czy moje pytanie doczekało się odpowiedzi.
Ocena ogólna:
Ogólna ocena forum:
9
Boję się for postapo, które zmieniają się powoli w fora SLowo-postapo. Te fora, gdzie na poważniejsze zmiany kręci się nosem, bo nie wszyscy użytkownicy lubią pisać konflikty i narażać swoje postaci żyjące tak naprawdę w dziwnej bańce.
Opad tego nie robi. Opad pozwala ci na herbaciane sesje z poczuciem wciąż wiszącego nad głową zagrożenia dla zdrowia (rzadziej życia) postaci. W jednej chwili jesz sobie chemicznie przetworzoną watę cukrową, a w następnej rzucasz kostką na ucieczkę z zagazowywanego sektora. Myślę, że najłatwiej to opisać jako wieczny stan niepokoju i wyczekiwania "co dalej". Mechanicznie i graficznie nie mam mu nic do zarzucenia.
Jedno trzeba powiedzieć na pewno - włożono w to ogrom pracy. I to widać.
Komentarz własny:
Czekałam na Opad jak wrzucili jego pierwszą zapowiedź. Wpadłam na discorda od razu jak dali drugą zapowiedź. Nie zawiodło żadnych oczekiwań.
Brakowało mi takiego miejsca w zalewie for SL, które po prostu nie są dla mnie.

Myślę, że to jest forum do polecenia każdemu, kto albo jest starym wyjadaczem post-apo, ale potrzebuje odpocząć od wiecznej nawalanki i pograć życie w bardzo dusznych korytarzach podziemnych stref, albo kogoś kto chciałby spróbować czegoś nowego, bo nigdy jeszcze nie tknął post-apo.
Polecam chociaż wpaść, zobaczyć, rozwikłać zagadkę "skąd oni mają labubu w 2444 roku"? (odpowiedź: mamy też crocsy)
Opisy są czytelne. Tak, jest ich trochę, trzeba się przyzwyczaić co gdzie jest. To nie jest kalka z żadnego znanego uniwersum, wiele rzeczy wychodziło po prostu w przysłowiowym "praniu". Wszystko jest już uporządkowane na tyle, że każdy kto choć odrobinę polizał świat pbfów sobie poradzi - a nowicjusze dostają rozbudowane instrukcje, które praktycznie prowadzą cię za rączkę.
Z kwestią odpowiedzi na pytania rozwinęłam w dalszym punkcie.
8
Będzie wysoki dla kogoś kto nie przełamie się i nie przyjdzie na discord. Tam dzieje się jakieś 95% offtopowego życia forum, tam w większości przypadków są ustalane relacje czy zarzucane pomysły. Tam też jest najbardziej aktywny dział z bieżącymi pytaniami. Można pytać na forum - odpowiedź zostanie udzielona na pewno przez administrację, ale większość pomysłów przewija się przez discorda.
Jest też forumowy dział z poszukiwaniami i relacjami - ale z doświadczenia widzę, że dużo łatwiej załatwić to jednak na serwerze.
Od pewnego momentu bardzo postawiono na samodzielność graczy w rzeczach takich jak uzupełnianie broszur i pilnowanie swoich punktów: ich zbierania/wydawania. Może być to ciężkie dla kogoś kto za bardzo tego nie ogarnia, a nie będzie miał takiej bieżącej pomocy.
6
Jedno można powiedzieć na pewno - nie ma zastoju. Więc jeśli ktoś lubi spokojne, sielskie miejsca, gdzie przyjdzie raz na kwartał i nic się nie zmieni - to nie na Opadzie. Każda pomniejsza relacja wywołuje reakcję, każda reakcja konsekwencje. Dla jednych będzie to plus, dla innych niewątpliwy minus.
9
Co jeden to inne pomysły (mniej lub bardziej szalone). Sesje są żywe, wiadomo - tempo odpisów jest różne, bo jesteśmy dorośli i mamy dorosłe obowiązki i problemy. Ale z reguły nie ma z tym problemu.
To forum oparte w głównej mierze na storytellingu - Ekipa Opadu o tym krzyczy w każdym ogłoszeniu, w opisach świata i mechaniki, regulaminie, wstępie do fabuły. Wszędzie gdzie się da. Gracze wiedzą i są już trochę nauczeni, że sami (przy pomocy bardzo aktywnych MG) kształtują świat. Jedna z grup grywalnych jest wręcz zbudowana na zaangażowaniu i lepszej lub gorszej kooperacji postaci wewnątrz niej.
Oczywiście nie mogę ocenić tych co przyszli i poszli.
7
Eventów jest dużo. Naprawdę. Jak na tak małą społeczność jest ich bardzo dużo, choć co ważne - jeśli event jest ogólnoforumowy, to kolejny nie zaczyna się nim nie skończy się poprzedni. Są planowane i organizowane zadania i misje dla poszczególnych grup, zawsze można poprosić też o sesje 1 na 1 z MG jeśli chce się coś uzyskać.
Nie ma sytuacji, gdzie wpiszesz w broszurce zgodę na interwencję Mistrza w prywatnych sesjach i go nie zobaczysz przez kolejny rok grania.
10
Na pozycji MG są ludzie, którzy na MG-owaniu się znają, zęby na tym połamali. Eventy są przemyślane, wszystko da się ugadać, dogadać. A przy tym system kostkowy towarzyszący większości (nie wszystkim, bo storytelling jest bardzo ważny na opadzie) akcji jest chętnie wykorzystywanym przez Mistrzów narzędziem.
Każda ingerencja może zostać pociągnięta dalej, w kolejne zadanie, kolejną misję.
10
10/10 ciężko mi powiedzieć coś więcej.
Sprawdzenie kart jest szybkie, odpowiadanie na problemy jeszcze szybsze. Czasem naprawiają rzecz, o której człowiek nie pomyślałby że jest zepsuta albo dodają feature na który na pewno nie zasłużyliśmy i nie zasługiwaliśmy. Na właśnie taką administrację i grono MG nic nie robiłam.
10
Nie ma osób, które są obecne cały czas. No niby się nie da, a się da. Administracja Opadu jest bowiem aktywna tak często, że masz wrażenie, że nie śpią. Ale poważnie - nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja, w której musiałabym usychać za nimi z tęsknoty, żeby coś zostało zrobione czy moje pytanie doczekało się odpowiedzi.
10
Boję się for postapo, które zmieniają się powoli w fora SLowo-postapo. Te fora, gdzie na poważniejsze zmiany kręci się nosem, bo nie wszyscy użytkownicy lubią pisać konflikty i narażać swoje postaci żyjące tak naprawdę w dziwnej bańce.
Opad tego nie robi. Opad pozwala ci na herbaciane sesje z poczuciem wciąż wiszącego nad głową zagrożenia dla zdrowia (rzadziej życia) postaci. W jednej chwili jesz sobie chemicznie przetworzoną watę cukrową, a w następnej rzucasz kostką na ucieczkę z zagazowywanego sektora. Myślę, że najłatwiej to opisać jako wieczny stan niepokoju i wyczekiwania "co dalej". Mechanicznie i graficznie nie mam mu nic do zarzucenia.
Jedno trzeba powiedzieć na pewno - włożono w to ogrom pracy. I to widać.
9
Czekałam na Opad jak wrzucili jego pierwszą zapowiedź. Wpadłam na discorda od razu jak dali drugą zapowiedź. Nie zawiodło żadnych oczekiwań.
Brakowało mi takiego miejsca w zalewie for SL, które po prostu nie są dla mnie.

Myślę, że to jest forum do polecenia każdemu, kto albo jest starym wyjadaczem post-apo, ale potrzebuje odpocząć od wiecznej nawalanki i pograć życie w bardzo dusznych korytarzach podziemnych stref, albo kogoś kto chciałby spróbować czegoś nowego, bo nigdy jeszcze nie tknął post-apo.
Polecam chociaż wpaść, zobaczyć, rozwikłać zagadkę "skąd oni mają labubu w 2444 roku"? (odpowiedź: mamy też crocsy)
1 Obrazek

ODPOWIEDZ ]