Bleach Chronicles

Jesteś ciekawy/a jakie nowe RPGi pojawiają się na rynku? Chcesz śledzić ich losy od samego początku? Zajrzyj do tego tematu i dowiedz się jak najwięcej.
ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61395 06 paź 2023, 15:07

Obrazek
Bleach Chronicles to forumowa gra fabularna osadzona w realiach Bleach'a, rozgrywająca się w czasie ery Sengoku (1485). Nasza fabuła pozostaje wierna temu, co przedstawia anime i manga Bleach, postanowiliśmy jednak w niektórych miejscach podjąć się naprawy kilku dziur fabularnych, które zauważyliśmy w znanej nam serii.

Obecnie nad powstaniem forum pracuje zespół złożony z trzech ludzi, pozwala nam to na utrzymanie odpowiedniego tempa pracy i uniknięcia chaosu podczas implementacji mechanik i fabuły. Posiadamy blisko 15 lat doświadczenia w PBF - w szczególności z kategorii Naruto czy Bleach - i chcemy wykorzystać nasze doświadczenie aby stworzyć Bleach Chronicles, na który pomysł zrodził się około pół roku temu.
Obrazek
Co zaoferuje Bleach Chronicles?


- Postawiliśmy na Bliczowskie Realia, jednakże w mroczniejszym i bardziej brutalnym wydaniu, to też umiejscowienie fabuły w erze Sengoku wydało się być idealnym pomysłem. Jeżeli nie chcesz grać jako Shinigami, Quincy czy Hollow, to nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć człowieka, przykładowo wojownika ninja lub samuraja, który ma ambicje by zostać wielkim szogunem.

- Regularne eventy i misje prowadzone przez Mistrzów Gry.

- Do wyboru kilka klas postaci z rozbudowanymi drzewkami rozwoju, specjalizacjami i profesjami.

- Rozgrywka obejmująca Soul Society, Hueco Mundo oraz Świat Ludzi (głównie feudalna Japonia).

- Sprawiedliwy system PvP. Jeśli podejmiesz się nieuzasadnionych lub nadmiernych prób zabicia drugiego gracza, będziesz mógł natrafić na niespodziewane trudności, takie jak potężni NPC, którzy nie popierają takiego postępowania.

- Duża dbałość o szczegóły ze strony wizualnej - chcemy zaoferować tak klimatyczne i immersyjne środowisko jak tylko się da. Oprócz nowoczesnej szaty graficznej, zależy nam, by żaden przedmiot, zaklęcie, ubranie, miejsce czy postacie niezależne nie pozostały bez dedykowanego obrazka i odpowiedniego opisu.

- Limity na ilość słów dla postów w danych wydarzeniach, takich jak misje czy eventy. Chodzi o to, aby zachować klarowność i uniknąć zbędnego przedłużania. Spokojnie, te limity będą wystarczające, aby dało się zgrabnie wyczerpać temat, ale by obeszło się bez uciekania do bezsensownych zabiegów.
Eventy które trwają przez wiele miesięcy czy też niesamowicie długie posty, z których 70% to opis źdźbła trawy - Powodem tych zjawisk są systemy, w których przyznawana jest premia do doświadczenia za długość posta. Zależy nam na wyeliminowaniu takich sytuacji. Każdy ma się dobrze bawić, ale co za dużo to nie zdrowo.
Limity na ilość słów w poście nie będą dotyczyć fabuły między graczami.

- Precyzyjny i sprawiedliwy dla wszystkich system przyznawania doświadczenia, niezależny od długości posta, ale oparty na jego jakości i wizualnej stronie.

- Planujemy szerokie zastosowanie sztucznej inteligencji, aby jeszcze bardziej zwiększyć immersyjność rozgrywki.
Obrazek
Obecnie przeszliśmy z etapu konceptów fabularnych i mechanicznych do bardziej szczegółowego rozpisywania wszelkich zagadnień. Nie podajemy jeszcze dokładnej daty premiery forum. Bezpiecznie można rzec, że planujemy to zrealizować najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2024 roku. Naszym priorytetem jest dopracowanie fabuły, stworzenie satysfakcjonującego i sprawiedliwego systemu walki oraz zapewnienie ciekawej rozgrywki każdemu, niezależnie od wybranej klasy postaci.

Oto więc kilka podstawowych założeń. Na ten moment, to tyle ile chcemy zdradzić. Na konkretniejsze szczegóły fabularne czy mechaniczne trzeba jeszcze troszkę poczekać, aż dopracujemy to co już mamy. :)

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak zostanie przyjęta nasza inicjatywa i czekamy na sugestie od innych graczy. Kolejne aktualizacje już wkrótce!
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Moje RPGi
Herbia
Odpowiadam na CB korzystając z telefonu. Pracuję na forum będąc przy komputerze.
Podziękował(a): 4 razy | Pomógł(a) : 5 razy

 elian#4779

#61396 06 paź 2023, 20:21

- Planujemy szerokie zastosowanie sztucznej inteligencji, aby jeszcze bardziej zwiększyć immersyjność rozgrywki.
Czekam z niecierpliwością! Myślę, że to bardzo dobry krok! Czy jesteście w stanie uchylić rąbka tajemnicy jeśli chodzi o rozwiązanie? Podejrzewam, że będziecie korzystać z jakiegoś gotowego zewnętrznego API w stylu Chat GPT :)

Jeśli zaś chodzi o tematykę... Bleach jest zawsze mile widziany. No i ten zabieg dotyczący Sengoku - bardzo fajne świeże podejście do uniwersum. Będę się przyglądać.
1 Obrazek

Awatar użytkownika
O mnie
Zaczarować Cię?
Podziękował(a): 5 razy

 ZEON#9723

#61397 06 paź 2023, 21:14

O, wow. Na to czekałem ostatnimi czasy, na nowy i świeży pomysł do uniwersum Bleacha :shook:

Podoba mi się pomysł ograniczania długości postów, gdyż przypominają mi się czasy, gdy był naprawdę potężny wysyp PBF, w których cała gra przebiegała dynamicznie, a dziennie pisało się nawet kilkanaście postów (ok. 15 lat temu).

Jak będzie wyglądał start postaci? Pytam o dostępność rang(kapitan, wicekapitan, porucznik, espada), że tak to ujmę oraz znajomości imienia zanpakuto, a więc i tego czy na start osoba chcąca grać jako Shinigami, będzie miała do dyspozycji przynajmniej Shikai? Czy będzie opcja gry jako Arrancar, czy jedynie jako zwykły Hollow?

Nie pojawiła się wzmianka o kościach, a więc liczę na brak losowości w wielu kwestiach i mechanice opartej (zwłaszcza w przypadku walk) o uczciwe oceny MG. Jestem fanem starej szkoły, gdyż zaczynałem swoją przygodę z PBF, gdy o systemie kości nikt nawet jeszcze nie śnił, a co mnie zdecydowanie odrzuca.
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61398 06 paź 2023, 23:05

Elian pisze:
06 paź 2023, 20:21
Czekam z niecierpliwością! Myślę, że to bardzo dobry krok! Czy jesteście w stanie uchylić rąbka tajemnicy jeśli chodzi o rozwiązanie? Podejrzewam, że będziecie korzystać z jakiegoś gotowego zewnętrznego API w stylu Chat GPT :)
Możliwości na wykorzystanie AI w PBFach dopatrzyliśmy się multum. Tu trzeba znaleźć złoty środek, tak aby forum nie było w pełni zautomatyzowane, bo mogłoby to odebrać cały fun. Jeśli chodzi o chatGPT, to z pewnością chcielibyśmy go wyzadaniować do udzielania odpowiedzi na pytania graczy, dotyczące mechaniki, fabuły czy bieżących wydarzeń.
Chcielibyśmy również wykorzystać voice.ai do takich bardzo subtelnych urozmaiceń. Dla przykładu:
Wchodzimy w temat sklepu i slyszymy "Czego Ci potrzeba?" wypowiedziane przez sklepikarza. Takie coś z pewnością będzie świetnym dodatkiem do niektórych postów, a jest to dość proste do implementacji.
No i oczywiście AI pozwalające na tworzenie grafiki, ale tutaj to nieco osobna bajka. Myślę, że jeśli uda się nauczyć AI jak tworzyć obrazy o jednolitym stylu, to powstanie coś jak mini manga z kilkoma najważniejszymi wydarzeniami z fabuły Bleach Chronicles, byłby to dobry dodatek do premiery forum.




_Dziwny_ pisze:
06 paź 2023, 21:14
Jak będzie wyglądał start postaci? Pytam o dostępność rang(kapitan, wicekapitan, porucznik, espada), że tak to ujmę oraz znajomości imienia zanpakuto, a więc i tego czy na start osoba chcąca grać jako Shinigami, będzie miała do dyspozycji przynajmniej Shikai? Czy będzie opcja gry jako Arrancar, czy jedynie jako zwykły Hollow?

Nie pojawiła się wzmianka o kościach, a więc liczę na brak losowości w wielu kwestiach i mechanice opartej (zwłaszcza w przypadku walk) o uczciwe oceny MG. Jestem fanem starej szkoły, gdyż zaczynałem swoją przygodę z PBF, gdy o systemie kości nikt nawet jeszcze nie śnił, a co mnie zdecydowanie odrzuca.
Jeśli chodzi o start postaci, to powiem tyle, że jeśli się ktoś bardzo postara, to może co niektórym uda się zacząć grę jako trzeci lub czwarty oficer danego oddziału. Tu największe znaczenie będzie miała karta postaci, jednak rozpocząć grę od tego najwyższego pułapu nie będzie tak łatwo. Ogólnie rozważamy też opcje transferu postaci z pbfow osadzonych w innych uniwersach, za to przyznawana byłaby niewielka premia na start, której wysokość byłaby uzależniona od tego jak bardzo doświadczoną postać transferujemy.
Co do Shi-Kai, to prawdopodobnie będzie możliwość posiadania go od samego początku, jednak jeżeli ktoś się na to zdecyduje, to zrobi to kosztem innych umiejętności/statystyk, które będzie musiał rozwinąć później. Nie wiem jeszcze do końca jak tutaj zrobimy, innym dobrym rozwiązaniem byłoby przeprowadzenie małej misji dla każdego nowego gracza, podczas której pozna imię swojego Zanpakuto.
Opcji jest sporo, a my jeszcze nie przysiedliśmy dobrze nad kartą postaci i startem, bo na razie dopracowujemy fabułę i założenia mechaniki. Na kwestie startowe jeszcze przyjdzie czas.

Będzie opcja gry Arrancarem, nie tylko Hollowem. Prawdopodobnie jednak nie będzie można zacząć jako Arrancar. W takim wypadku musimy stworzyć Hollow'a który w trakcie fabuły zrywa maskę i staje się Arrancarem. Również Vizardem nie można być na start. Trzymamy się założeń danych grup postaci bez skipowania poszczególnych etapów.

Kości będą uwzględnione w mechanice, jednak będą one wykorzystywane tylko w sytuacjach gdy jakaś losowość jest niezbędna, na przykład podczas trudnych do rozstrzygnięcia walk, dwóch równych sobie graczy.

Dzięki za miłe słowa, aż się chce nad tym pracować jak się widzi, że już jakieś zainteresowanie jest. :)
Ostatnio zmieniony 07 paź 2023, 10:57 przez loonas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

#61399 07 paź 2023, 0:34

Nic innego nie ciśnie mi się na usta, jak tylko jedno słowo - NARESZCIE!!! Lata posuchy w tematyce Bleacha były czymś z jednej strony zrozumiałym (w końcu seria na pewnym etapie się zatrzymała), ale teraz, w obliczu (heh) kontynuacji, moje serducho już raduje się na myśl o nowym forku!

Zastanawia mnie kilka istotnych dla mnie kwestii, które nie dają mi spokoju:
- Widzę że macie już jakąś koncepcję na statystyki i umiejki (super!), jak to się jednak będzie miało do walk? Wspominacie że kości nie będzie, jak zatem toczyły się będą walki? Starym stylem znanym z for Naruto/Bleach, gdzie zakładamy, że MG jest uczciwy i nie faworyzuje żadnej ze stron? Przyznam, że takie podejście wzbudza we mnie ogromne zaniepokojenie, ale chętnie usłyszę odpowiedź zanim zacznę się produkować dlaczego ;)

Jeśli chodzi o start postaci, to powiem tyle, że jeśli się ktoś bardzo postara, to może co niektórym uda się zacząć grę jako trzeci lub czwarty oficer danego oddziału. Tu największe znaczenie będzie miała karta postaci, jednak rozpocząć grę od tego najwyższego pułapu nie będzie tak łatwo.
- To jest dla mnie na ten moment zbyt enigmatyczne i martwiące. Nie za bardzo wiem o co tu chodzi, ale pierwszy red flag jaki zapalił mi się w głowie, praktykowany na wielu starych forach Bleacha - ranga zależna od "jakości" (a raczej, w większości przypadków, "długości") historii postaci. Odrzucało mnie to wielokrotnie, podobnie niezrozumiałe dla mnie były praktyki na forach Naruto, gdzie startowało się obowiązkowo z pozycji Genina (albo, o zgrozo, Studenta Akademii!) w uniwersum, którego power lvl zaczyna się realnie od poziomu Chuunina/Jounina. Było też forum Bleach, które praktykowało start z pozycji Studenta Akademii. Przyznam szczerze że dla mnie jako osoby, która nie lubi pocić 40-stronnicowej historii postaci (takie były realia żeby zacząć od porucznika/kapitana, serio), a która chciałaby zacząć na chociazby "średnim" poziomie siły i nie angażować 100% swojego wolnego czasu w forum, jest to kwestia ważna. Widzę że wątek jest też poruszony przy przyznawaniu doświadczenia za długość posta więc liczę, że moje obawy nie są słuszne. Czekam zatem na więcej info w tym temacie :D

- Ostatnia kwestia, która jest raczej moją obawą, to... ogrom wyboru frakcji i oddziałów. Bleach to w dużej mierze również wątki relacji pionowych (kapitan-porucznik, porucznik-oficer itp.). Zakładając że udostępaniane są wszystkie frakcje w pełnej odsłonie, daje to... bardzo dużo stanowisk, które nigdy nie zostaną obsadzone. Może to sprawić, że pomimo tego, że chcę (dla przykładu) grać członkiem oddziału XII, mogę nigdy nie mieć szansy na fabularny kontakt z choćby oficerem czy porucznikiem swojego oddziału. Czy liczba oddziałów będzie zmodyfikowana? Czy będą jakieś postaci NPC, a jeśli tak, to na jakich rangach?

Pomimo tych pytań i wątpliwości, trzymam za was BARDZO mocno kciuki i jestem zajarany pomysłem :lol:

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61400 07 paź 2023, 11:14

Shalai pisze:
07 paź 2023, 0:34
Zastanawia mnie kilka istotnych dla mnie kwestii, które nie dają mi spokoju:
- Widzę że macie już jakąś koncepcję na statystyki i umiejki (super!), jak to się jednak będzie miało do walk? Wspominacie że kości nie będzie, jak zatem toczyły się będą walki? Starym stylem znanym z for Naruto/Bleach, gdzie zakładamy, że MG jest uczciwy i nie faworyzuje żadnej ze stron? Przyznam, że takie podejście wzbudza we mnie ogromne zaniepokojenie, ale chętnie usłyszę odpowiedź zanim zacznę się produkować dlaczego ;)
Nasz system będzie inspirował się właśnie starymi systemami walki z Naruto/Bleach. Chcemy jednak dopracować to u nas tak, by nie było w tym polu miejsca na samowolke sędziowską. W takich systemach zawsze podstawą były statystyki + opis, u nas najprawdopodobniej dojdzie gdzieś jakiś element losowości, nie będący przeważającym aspektem walk, ale wyrównującym szanse graczy, jeżeli akurat nie ma wielkiej przepaści między ich statystykami. Źle to ująłem, że kości nie będzie, po prostu będą one raczej pewnym aspektem walki niż jej fundamentem.
System Walki będzie jeszcze beta-testowany i wielokrotnie sprawdzany pod kątem cheesowania czy otwierania furtki dla nieuczciwych mg. Doskonale zdajemy sobie sprawę jak to wyglądało na innych PBF'ach i pod jakimi względami te systemy walki po prostu posysały, my chcemy od razu zapobiec występowaniu podobnych niedoskonałości u nas.


Shalai pisze:
07 paź 2023, 0:34
To jest dla mnie na ten moment zbyt enigmatyczne i martwiące. Nie za bardzo wiem o co tu chodzi, ale pierwszy red flag jaki zapalił mi się w głowie, praktykowany na wielu starych forach Bleacha - ranga zależna od "jakości" (a raczej, w większości przypadków, "długości") historii postaci. Odrzucało mnie to wielokrotnie, podobnie niezrozumiałe dla mnie były praktyki na forach Naruto, gdzie startowało się obowiązkowo z pozycji Genina (albo, o zgrozo, Studenta Akademii!) w uniwersum, którego power lvl zaczyna się realnie od poziomu Chuunina/Jounina. Było też forum Bleach, które praktykowało start z pozycji Studenta Akademii. Przyznam szczerze że dla mnie jako osoby, która nie lubi pocić 40-stronnicowej historii postaci (takie były realia żeby zacząć od porucznika/kapitana, serio), a która chciałaby zacząć na chociazby "średnim" poziomie siły i nie angażować 100% swojego wolnego czasu w forum, jest to kwestia ważna. Widzę że wątek jest też poruszony przy przyznawaniu doświadczenia za długość posta więc liczę, że moje obawy nie są słuszne. Czekam zatem na więcej info w tym temacie :D


Historia i Osobowość postaci będą posiadały limit słów w jakim trzeba się będzie zmieścić, więc każdy będzie miał podobne szanse. Na prośbę gracza, takowy limit będzie mógł być zwiększony, ale to tylko w wypadku jeżeli pierwsza część historii będzie pomysłowo zrobiona. Oceniana będzie też wizualna strona karty postaci, wszelkie gify, zabawy z bbcod'em i inne takie będą na ogromny plus.
No i jak mówiłem, prawdopodobnie nie będzie możliwości zacząć gry z rangą wyższą, niż trzeci oficer, jeżeli chodzi o Shinigami. Rangi Porucznika i Kapitana są dość istotne z punktu widzenia ogólnej fabuły i chcemy uniknąć scenariusza, w którym ktoś otrzymuje rangę kapitana za kartę postaci, po czym znika z forum po miesiącu.
Shalai pisze:
07 paź 2023, 0:34
- Ostatnia kwestia, która jest raczej moją obawą, to... ogrom wyboru frakcji i oddziałów. Bleach to w dużej mierze również wątki relacji pionowych (kapitan-porucznik, porucznik-oficer itp.). Zakładając że udostępaniane są wszystkie frakcje w pełnej odsłonie, daje to... bardzo dużo stanowisk, które nigdy nie zostaną obsadzone. Może to sprawić, że pomimo tego, że chcę (dla przykładu) grać członkiem oddziału XII, mogę nigdy nie mieć szansy na fabularny kontakt z choćby oficerem czy porucznikiem swojego oddziału. Czy liczba oddziałów będzie zmodyfikowana? Czy będą jakieś postaci NPC, a jeśli tak, to na jakich rangach?


Myśleliśmy nad zmniejszoną liczbą oddziałów, jednak to już jest dość mocne dłubanie w lore. Nie wykluczamy takiego zabiegu, jednak póki co nastawiamy się ku temu, że będzie jednak Gotei 13, a nie np. Gotei 7.
Oczywiście, że będą postaci NPC. Wszelkie nieobsadzone stanowiska, będą obsadzone przez NPC, przynajmniej dopóki na ich miejsce nie wskoczy jakiś gracz. Każdy ważniejszy npc, jak np. Kapitan, Porucznik, Espada czy Echt Quincy, będzie mieć własną Kartę Postaci. Pojawi się także spis mniej ważnych NPC, przeznaczonych do luźniejszego wykorzystywania ich w fabule, byliby to np. zwykli ludzie, niżsi rangą oficerowie gotei czy pomniejsi arrancarowie/quincy/fullbringerzy.

Awatar użytkownika
O mnie
Zaczarować Cię?
Podziękował(a): 5 razy

 ZEON#9723

#61403 08 paź 2023, 11:21

Wywaliłbym fullbringerów całkowicie, czy oni są komuś potrzebni? Biorąc pod uwagę okres czasowy, w jakim będzie toczyła się fabuła forum, przypada on na okres "panowania" pierwszego Gotei 13, na długo przed awansem na Kapitanów Kyoraku i Ukitake, nie wspominając o pozostałych najlepiej znanych nam członków trzynastu oddziałów. W związku z tym mam pytanie odnośnie kanonicznych postaci (wizerunków oraz umiejętności), czy będzie możliwość korzystania z wizerunków takich postaci lub ewentualnie ich umiejętności, jeżeli ktoś będzie miał taką chęć? Dodatkowo wracając do pierwszego Gotei 13, czy będzie to skład kanoniczny?

Jeszcze kwestia Quincy. Bardzo chciałbym by posiadali oni umiejętności, z którymi zapoznawało nas uniwersum od samego początku, czyli łuk i strzały? Bez jakiś dziwnych zdolności typu tworzenie zombie itd. Ramy czasowe też sugerują okres, przed tym, gdy shinigami zdecydowali się wyeliminować tę rasę. Czy jest już jakaś decyzja odnośnie stosunków dyplomatycznych między Shinigami, a Quincy?

Tutaj też takie pytanie, jakby podsumuwujace trochę te dwie kwestie czasowe. Czy forum będzie się trzymało ram czasowych, z którym zapoznała nas manga oraz anime, czy będzie to jednak w jakiś sposób pomieszane? Np. w 12 oddziale Sekcja Technologii i Rozwoju powstała ok. 400 lat później niż okres, który będzie na forum i pytanie czy coś takiego pojawi się na forum, czy jednak nie? O takie różnice chronologiczne mi chodzi.


Dodam, że nie wiem czy się doczekam do końca pierwszego kwartału przyszłego roku, jak już nawet zacząłem Avatara szukać 🤣 i nawet coś tam wybrałem 😁
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61405 08 paź 2023, 16:11

_Dziwny_ pisze:
08 paź 2023, 11:21
Wywaliłbym fullbringerów całkowicie, czy oni są komuś potrzebni?
Są bardzo potrzebni, jeszcze jak. Fullbringerzy odegrają ważną rolę w świecie ludzi. W Japonii toczy się wojna domowa, w której fullbringerzy samurajowie i ninja są często wykorzystywani. Poza tym zarówno Cesarz jak i Uzurpator to potężni fullbringerzy.
Postanowiliśmy natomiast zrezygnować z Bounto.
_Dziwny_ pisze:
08 paź 2023, 11:21
Biorąc pod uwagę okres czasowy, w jakim będzie toczyła się fabuła forum, przypada on na okres "panowania" pierwszego Gotei 13, na długo przed awansem na Kapitanów Kyoraku i Ukitake, nie wspominając o pozostałych najlepiej znanych nam członków trzynastu oddziałów. W związku z tym mam pytanie odnośnie kanonicznych postaci (wizerunków oraz umiejętności), czy będzie możliwość korzystania z wizerunków takich postaci lub ewentualnie ich umiejętności, jeżeli ktoś będzie miał taką chęć? Dodatkowo wracając do pierwszego Gotei 13, czy będzie to skład kanoniczny?
Nie będzie można posiadać postaci o wyglądzie tych z kanonu. Zależy nam, by dbać o takie detale.
Co do składu Gotei 13, no to pojawią się Yamamoto i Unohana jako kapitanowie 1 i 11 oddziału, oraz Sasakibe jako porucznik 1 oddziału. Pozostałe oddziały otrzymają customowych npc na tych stanowiskach. Nie ma informacji o tym kiedy inni kapitanowie z kanonu objęli swoje funkcje, więc uznaliśmy, że pojawili się znacznie później. Wiadomo tylko, że Shunsui i Ukitake zostali kapitanami około 200 lat wstecz, a to wciąż jest około 300 lat po wydarzeniach Bleach Chronicles.

Będzie można za to posiadać kanoniczne Zanpakuto, do tego jednak trzeba będzie spełnić pewne warunki.
_Dziwny_ pisze:
08 paź 2023, 11:21
Jeszcze kwestia Quincy. Bardzo chciałbym by posiadali oni umiejętności, z którymi zapoznawało nas uniwersum od samego początku, czyli łuk i strzały? Bez jakiś dziwnych zdolności typu tworzenie zombie itd. Ramy czasowe też sugerują okres, przed tym, gdy shinigami zdecydowali się wyeliminować tę rasę. Czy jest już jakaś decyzja odnośnie stosunków dyplomatycznych między Shinigami, a Quincy?
Unikalne umiejętności Sternritter'ów wynikają z tego, że wypili krew Yhwacha, więc nie jest to coś powszechnego u Quincy. Co prawda pojawią się niektóre umiejętności z TYBW, takie jak Volldstandig, ale o zombiakach itd. nie ma mowy.
Od zapieczętowania Yhwacha minęło około 500 lat i mniej więcej tyle samo pozostało do jego przebudzenia i wydarzeń z TYBW.
Bleach Chronicles jest osadzone w czasach w których Shinigami i Quincy mają dość neutralne stosunki i nie prowadzą konfliktu, choć istnieje między nimi wzajemna niechęć.

Powodem wojny domowej w Japonii są rywalizujące ze sobą dwie rodziny Quincy - Ishida i Kurosaki - nie uczestniczą oni jednak bezpośrednio w samej wojnie, a z ukrycia pociągają za sznurki.
Ogólnie rzecz biorąc, Quincy mają ważniejsze sprawy od użerania się z Shinigami.

Poza tym, wojna przyciąga Hollowy, którymi Quincy nie zawracają sobie głowy, więc tutaj Shinigami mają sporo roboty.

Ale to tylko skrawki fabuły ze Świata Ludzi. W Hueco Mundo i Soul Society także będzie sporo się działo.
_Dziwny_ pisze:
08 paź 2023, 11:21
Tutaj też takie pytanie, jakby podsumuwujace trochę te dwie kwestie czasowe. Czy forum będzie się trzymało ram czasowych, z którym zapoznała nas manga oraz anime, czy będzie to jednak w jakiś sposób pomieszane? Np. w 12 oddziale Sekcja Technologii i Rozwoju powstała ok. 400 lat później niż okres, który będzie na forum i pytanie czy coś takiego pojawi się na forum, czy jednak nie? O takie różnice chronologiczne mi chodzi.
Jeśli chodzi o ramy czasowe +- 500 lat wstecz, to jest tam spore pole do dowolności. Nie ma zbytnio wzmianek na temat tego, co mogło się wtedy dziać.
Nie będzie Sekcji Technologii i Rozwoju, ale będzie coś podobnego.
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61474 18 paź 2023, 0:56

Update!
Skończyliśmy pracę nad wstępnymi założeniami mechanicznymi.
Teraz możemy skupić się na dopracowaniu fabuły dla każdego z trzech światów (Świat Ludzi, Soul Society, Hueco Mundo) które będziemy mogli odwiedzić podczas gry.
Gdy tylko ukończymy Background fabularny, natychmiast podzielimy się z wami szczegółami. :)
2 Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lut 2024, 5:27 przez loonas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moje RPGi
-Czarodzieje
-Haraedo
-Hashira
-Dieacnocte*
-Shinobi War
-Mangetsu

*-mam przerwę
Podziękował(a): 1 raz
 ookami2137

#61617 14 lis 2023, 17:35

Hej, tak więc pytanko będzie też ode mnie, ale zanim je zadam, to chciałbym powiedzieć że jaram się niesamowicie. Bleachowe forko to coś czego było mi potrzeba. Szkoda że nie będzie Bount, bo walka za pomocą lalki mogłaby być ciekawa. Ale nie można mieć wszystkiego ^^

1. To że hollowy będą mogły mieć nieludzki wygląd jest bardziej niż pewne. Dlatego mam pytanie odnośnie plusów i shinigami. Komamura to przykład tego że wśród nich może trafić się ktoś o wyglądzie mocno odmiennym i zbliżonym do zwierzęcia np w wyniku rodzinnej klątwy. Czy będzie możliwość stworzenia postaci Duszy/Shinigami wyglądającej jak taki odmieniec, jeśli byłoby to uzasadnione w historii postaci?
2. Odnośnie pustych. Mają oni zdecydowanie mniejszą ilość rang niż Shinigami. Gillianem raczej mało kto chciałby grać, a Adjuchas to swojego rodzaju standard. Stąd też pytanie czy będzie można zacząć grę jako Vasto Lord czy też tak samo jak Arrancar, trzeba będzie osiągnąć tę formę fabularnie?
3. Czy możliwe będzie tworzenie postaci z fabularnych rodów?

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61633 19 lis 2023, 21:23

1. To że hollowy będą mogły mieć nieludzki wygląd jest bardziej niż pewne. Dlatego mam pytanie odnośnie plusów i shinigami. Komamura to przykład tego że wśród nich może trafić się ktoś o wyglądzie mocno odmiennym i zbliżonym do zwierzęcia np w wyniku rodzinnej klątwy. Czy będzie możliwość stworzenia postaci Duszy/Shinigami wyglądającej jak taki odmieniec, jeśli byłoby to uzasadnione w historii postaci?
1. Pewnie, że będzie taka możliwość. Ostatnio nawet zastanawialiśmy się czy nie wypadałoby poświęcić temu motywowi nieco więcej uwagi.
2. Odnośnie pustych. Mają oni zdecydowanie mniejszą ilość rang niż Shinigami. Gillianem raczej mało kto chciałby grać, a Adjuchas to swojego rodzaju standard. Stąd też pytanie czy będzie można zacząć grę jako Vasto Lord czy też tak samo jak Arrancar, trzeba będzie osiągnąć tę formę fabularnie?
2. Na pewno nie będzie możliwości by zacząć jako Vasto Lorde. Hollowy raczej nie mają dosłownie swoich rang, tylko raczej cos w stylu poziomów ewolucji. Jest to specyficzna rasa i jeśli ktoś nie chce grać Hollowem to albo nim nie gra, albo tworzy Arrancara.
Staramy się zrobić tak, by levelowanie każdej z ras sprawiało fun, nawet jeśli ktoś gra Hollowem. ;D
3. Czy możliwe będzie tworzenie postaci z fabularnych rodów?
3. Tak

U nas aktualnie trochę brakuje czasu na cokolwiek, ale udało się rozpisać wszystkich NPC do końca, zarówno tych ważniejszych jak i drugoplanowych. Fabuła dla Świata Ludzi jest już ukończona. Aktualnie pracujemy nad tłem fabularnym dla Hueco Mundo.
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61683 05 gru 2023, 5:07

Zgodnie z pierwotnymi założeniami, dajemy sobie czas najpóźniej do kwietnia 2024 (wtedy też wznowione zostanie anime Bleach TYBW) by uruchomić forum.

Zależy nam, by zrobić prawdziwe BOOM, to też postanowiliśmy odpuścić sobie stawianie forum na własną rękę. Plan jest taki, żeby odpłatnie w tym celu wynająć osobę, która trudni się takimi rzeczami zawodowo, ewentualnie skorzystać z płatnego szablonu. Nie chcemy, by forum wyglądało jak typowy PBF z 2015. To samo tyczy się implementacji sztucznej inteligencji do rozgrywki, co okazało się być dla nas największym wyzwaniem.

Opowiadajcie więc znajomym, wujkom, ciociom, szwagrom, teściom i przypadkowym przechodniom, że już niedługo Bleach wróci do topki PBF. Gwarantuje, że będzie grubo i jest na co czekać.

Obszerny wstęp fabularny pojawi się jeszcze w grudniu.
1 Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lut 2024, 5:22 przez loonas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

#61733 22 gru 2023, 21:54

Aż założyłem tu konto by wpaść i napisać: Nie mogę się doczekać :3
Cieszę się, że ktoś jeszcze chce postawić forum o tematyce Bleach, mam mega hype.



- Do wyboru kilka klas postaci z rozbudowanymi drzewkami rozwoju, specjalizacjami i profesjami.
= Wliczacie w to statystyki, czy może pomijacie ten system?

- Planujemy szerokie zastosowanie sztucznej inteligencji, aby jeszcze bardziej zwiększyć immersyjność rozgrywki.
= MG GPT? :D czy chodzi o coś innego
1 Obrazek

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61748 26 gru 2023, 17:42

- Do wyboru kilka klas postaci z rozbudowanymi drzewkami rozwoju, specjalizacjami i profesjami.
= Wliczacie w to statystyki, czy może pomijacie ten system?
Tak, będą statystyki, jednak będzie to mocno dosyć prosty system punktowy, oparty o konkretne progi.
- Planujemy szerokie zastosowanie sztucznej inteligencji, aby jeszcze bardziej zwiększyć immersyjność rozgrywki.
= MG GPT? :D czy chodzi o coś innego
MG GPT to coś, co bardzo chcielibyśmy wgrać, gdyby to się udało, to mielibyśmy tak obiektywnego MG, że bardziej się nie da.
Niestety, okazuje się to być ogromnym kłopotem, bo GPT jest najzwyczajniej w świecie zbyt ułomne, żeby dobrze rozstrzygać walki nie tylko na podstawie statystyk i umiejętności, ale także jakości postów.
W ogóle GPT jest strasznie podatne na abusing, ostatnimi dniami próbowaliśmy stworzyć interaktywnych NPC w AI, typu Kapitan Oddziału czy Sklepikarz, i o ile się to sprawdza przy krótkich rozmowach z tak zaprogramowanym NPC, o tyle AI głupieje przy bardziej zlożonych tematach i zdarza mu się wypadać z roli. Będziemy kombinować dalej i przy okazji czekać na ewentualne nowe API lub nowsze wersje GPT.


-
W ciągu kilku najbliższych dni pojawi się owstęp fabularny do Bleach Chronicles. :)
2 Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lut 2024, 5:19 przez loonas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pomógł(a) : 4 razy

#61779 04 sty 2024, 1:41

Zaszła lekka obsuwa, nie mniej jednak już w następny weekend pojawi się wstep fabularny. :)
3 Obrazek