Story of Magic is back
”If there's a single lesson that life teaches us, it's that wishing doesn't make it so.”
Wstęp
W tej zapowiedzi chcielibyśmy przybliżyć Wam trochę magię i specyfikę poszczególnych ras. Nie będzie to wszystko, co dostaniecie na forum, ale da Wam przedsmak tego jak sobie wyobrażamy różne kwestie, również w świetle mechanicznym.
Wampiry
Krew
Wampiry żeby funkcjonować potrzebują magicznej krwi. To jedyne, co powstrzymuje ich ciała od rozkładu, to energia która pozwala im przez pewien czas czarować, wykorzystując magię, w której specjalizuje się ich źródło. Ich ciała jednak są w stanie przechowywać ograniczone zasoby krwi, jako że jest to obce źródło czystej energii magicznej, która, jeśli jest się nieostrożonym, dosłownie może ich spalić od środka.
Zasobność w krew dosłownie zależy od samokontroli wampira, czyli tego jak potrafi radzić sobie z głodem, ale również jak dysponuje tym, co w jego ciele pozostaje. Od strony mechanicznej, w czasie czarowania, od liczby punktów krwi wydanych na zaklęcie będzie zależała jego potęga czy sukces.
Człowieczeństwo
Wampiry z czasem coraz bardziej odstają od osób, którymi były kiedyś. W związku z tym, łatwiej przychodzą im działania, które dla zwykłego śmiertelnika byłyby na przykład, zbyt bestialskie. Człowieczeństwo mówi o tym, jak wampir się zachowuje, ale również jak wygląda - im więcej dziwnych przeszczepów wampir przyjął, tym niższe będzie jego człowieczeństwo, chociaż takie przeszczepy mogą mieć przełożenie na wzrost innej statystyki.
Dodatkowo, poziom Człowieczeństwa wpływa na opanowanie się przy spożywaniu krwi. Im wyższe człowieczeństwo, tym łatwiej wampirowi oderwać się od bezpośredniego źródła.
Wampiry żeby funkcjonować potrzebują magicznej krwi. To jedyne, co powstrzymuje ich ciała od rozkładu, to energia która pozwala im przez pewien czas czarować, wykorzystując magię, w której specjalizuje się ich źródło. Ich ciała jednak są w stanie przechowywać ograniczone zasoby krwi, jako że jest to obce źródło czystej energii magicznej, która, jeśli jest się nieostrożonym, dosłownie może ich spalić od środka.
Zasobność w krew dosłownie zależy od samokontroli wampira, czyli tego jak potrafi radzić sobie z głodem, ale również jak dysponuje tym, co w jego ciele pozostaje. Od strony mechanicznej, w czasie czarowania, od liczby punktów krwi wydanych na zaklęcie będzie zależała jego potęga czy sukces.
Człowieczeństwo
Wampiry z czasem coraz bardziej odstają od osób, którymi były kiedyś. W związku z tym, łatwiej przychodzą im działania, które dla zwykłego śmiertelnika byłyby na przykład, zbyt bestialskie. Człowieczeństwo mówi o tym, jak wampir się zachowuje, ale również jak wygląda - im więcej dziwnych przeszczepów wampir przyjął, tym niższe będzie jego człowieczeństwo, chociaż takie przeszczepy mogą mieć przełożenie na wzrost innej statystyki.
Dodatkowo, poziom Człowieczeństwa wpływa na opanowanie się przy spożywaniu krwi. Im wyższe człowieczeństwo, tym łatwiej wampirowi oderwać się od bezpośredniego źródła.
Fae
Zmiennokształtność
Fae posiadły umiejętność zmiany swojej formy fizycznej. Są zbudowane z magii nieznanej mieszkańcom Ziemi czy Fillory, pochodzącej z innego źródła. Pozwala im ona na przybranie dowolnej formy, chociaż nie bez ograniczeń. Jeśli fae nie skupia się na rozwijaniu tej umiejętności, ich formy są toporne i rodem z gabinetów osobliwości. Nie mogą zmieniać się jak chcą, potrzebują jasnego obrazu do odtworzenia, nie umiejąc naśladować wszystkich funkcji typowych dla użytego wzoru. Im bardziej się rozwijają, tym większy wachlarz przemian jest dla nich dostępny. Mistrzowie tej dziedziny potrafią transformować się w chimery, łącząc możliwości i zdolności naśladowanych stworzeń.
Jeden rodzaj magii
Fae są ucieleśnieniem magii, chociaż tylko jednego rodzaju. W rozumieniu magików, są reprezentacją poszczególnych rodzajów, odpowiednio magii fizycznej, bojowej, natury i uzdrowień. Każdy fae potrafi posługiwać się jedną z nich, a ich ciała są w jakimś stopniu jej odbiciem. Dodatkowo, każdy fae w ramach rodzaju magii, podobnie do magików, specjalizuje się w jednej wąskiej dyscyplinie. Pozostałe rodzaje magii są dla nich niedostępne, przez co często ze sobą współpracują czy wykorzystują obecność wampirów w ekspedycji, by móc pewnie postępować i rozwiązywać napotkane problemy. Mimo to, fae fizycznie nie są zdolne do współczarowanie i forsowania zaklęć.
Fae posiadły umiejętność zmiany swojej formy fizycznej. Są zbudowane z magii nieznanej mieszkańcom Ziemi czy Fillory, pochodzącej z innego źródła. Pozwala im ona na przybranie dowolnej formy, chociaż nie bez ograniczeń. Jeśli fae nie skupia się na rozwijaniu tej umiejętności, ich formy są toporne i rodem z gabinetów osobliwości. Nie mogą zmieniać się jak chcą, potrzebują jasnego obrazu do odtworzenia, nie umiejąc naśladować wszystkich funkcji typowych dla użytego wzoru. Im bardziej się rozwijają, tym większy wachlarz przemian jest dla nich dostępny. Mistrzowie tej dziedziny potrafią transformować się w chimery, łącząc możliwości i zdolności naśladowanych stworzeń.
Jeden rodzaj magii
Fae są ucieleśnieniem magii, chociaż tylko jednego rodzaju. W rozumieniu magików, są reprezentacją poszczególnych rodzajów, odpowiednio magii fizycznej, bojowej, natury i uzdrowień. Każdy fae potrafi posługiwać się jedną z nich, a ich ciała są w jakimś stopniu jej odbiciem. Dodatkowo, każdy fae w ramach rodzaju magii, podobnie do magików, specjalizuje się w jednej wąskiej dyscyplinie. Pozostałe rodzaje magii są dla nich niedostępne, przez co często ze sobą współpracują czy wykorzystują obecność wampirów w ekspedycji, by móc pewnie postępować i rozwiązywać napotkane problemy. Mimo to, fae fizycznie nie są zdolne do współczarowanie i forsowania zaklęć.
Brakebills
Dyscypliny
Studenci Brakebills mają szansę nauczyć się niemal każdego rodzaju magii od swoich profesorów, z wyjąktiem magii bojowej. Szkoła umożliwia im również doskonalenie się w jednej specjalizacji, do której mają szczególne predyspozycje. Brakebills pozwala im na rozwijanie się w tych kierunkach, proponując dostoswany program. Uczniowie po pierwszym roku przypisywani są do ścieżek, w których będą się specjalizować.
Wśród uczniów można spotkać przedstawicieli nietypowych dyscyplin, takich jak podróżnicy, którzy potrafią się teleportować, czy quareomantów, którzy potrafią lokalizować wszystko, co tylko sobie zamarzą bez względu czy jest to przedmiot, miejsce czy osoba.
Mechanicznie, posiadanie konkretnej dyscypliny, oznacza obniżenie poziomu trudności rzutu, gdy magik próbuje czarować w ramach swojej specjalizacji.
Studenci Brakebills mają szansę nauczyć się niemal każdego rodzaju magii od swoich profesorów, z wyjąktiem magii bojowej. Szkoła umożliwia im również doskonalenie się w jednej specjalizacji, do której mają szczególne predyspozycje. Brakebills pozwala im na rozwijanie się w tych kierunkach, proponując dostoswany program. Uczniowie po pierwszym roku przypisywani są do ścieżek, w których będą się specjalizować.
Wśród uczniów można spotkać przedstawicieli nietypowych dyscyplin, takich jak podróżnicy, którzy potrafią się teleportować, czy quareomantów, którzy potrafią lokalizować wszystko, co tylko sobie zamarzą bez względu czy jest to przedmiot, miejsce czy osoba.
Mechanicznie, posiadanie konkretnej dyscypliny, oznacza obniżenie poziomu trudności rzutu, gdy magik próbuje czarować w ramach swojej specjalizacji.
Guślarze
Współczarowanie
Wydaje się, że guślarze nie przyjmują do wiadomości powiedzenia “gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”. Nawet jeśli brakuje im formalnej edukacji, która wskazałaby im kierunek, w którym mogą się rozwijać, opanowali oni sztukę, która dla indywidualistów z Brakebills wydaje się nie dość, że barbarzyńska, to jeszcze niesamodzielna - współczarowanie. Guślarze wiedzą, że wspólne splatanie magii jest skuteczniejsze, ponieważ pozwala na nagromadzenie i kierunkowanie większej energii magicznej. Stąd, nikogo nie dziwi, że mniejsze i większe zaklęcia guślarze opracowują wspólnie. Dzięki temu, nawet jeśli ktoś się pomyli, nie jest to dla nich zgubne w skutkach.
Mechanicznie oznacza to tyle, że współczarowanie dodaje kości do rzutu, dzięki czemu szansa na powodzenie rośnie.
Wydaje się, że guślarze nie przyjmują do wiadomości powiedzenia “gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”. Nawet jeśli brakuje im formalnej edukacji, która wskazałaby im kierunek, w którym mogą się rozwijać, opanowali oni sztukę, która dla indywidualistów z Brakebills wydaje się nie dość, że barbarzyńska, to jeszcze niesamodzielna - współczarowanie. Guślarze wiedzą, że wspólne splatanie magii jest skuteczniejsze, ponieważ pozwala na nagromadzenie i kierunkowanie większej energii magicznej. Stąd, nikogo nie dziwi, że mniejsze i większe zaklęcia guślarze opracowują wspólnie. Dzięki temu, nawet jeśli ktoś się pomyli, nie jest to dla nich zgubne w skutkach.
Mechanicznie oznacza to tyle, że współczarowanie dodaje kości do rzutu, dzięki czemu szansa na powodzenie rośnie.
“No one gets punished for anything. We do whatever we want, and that's all we do, and nobody stops us, and nobody cares.”.
DISCORD
DISCORD