Hej! Dziękujemy za podzielenie się opinią i obawami! Mamy nadzieję, że nasze stanowisko jednak je rozwieje, albo chociaż nieco... pomniejszy.
Maldita pisze: ↑30 cze 2025, 21:40
Tylko, że patrząc na część waszych obwieszczeń mam pewne obawy, co do podejmowanych przez was decyzji. Fajnie jest, że staracie się wprowadzić jakiś oryginalny podział grupowy zamiast typowych dzielnic czy grup wiekowych. Tylko, że mam mieszane uczucia, co do systemu MBTI, który opiera się w dużej mierze na charakterze postaci. Zwłaszcza w dobie, gdy wiele osób na forach przyjmuje podejście
nie chcę rozpisywać charakteru, tylko zobaczę jak mi postać wyjdzie w postach. Jest to ryzykowne podejście zwłaszcza, że zdecydowałyście się dać tylko cztery grupy oparte na tym systemie... To trochę jak ubogie domy w Hogwarcie dla tych, co mają się za inteligentnych.
Ok, rozumiemy że system podziału postaci może budzić wątpliwości.
Tylko, że warto zauważyć, że nie opiera się on na samych typach, których jest aż szesnaście, a rolach, których są cztery. Natomiast role to nie są sztywnymi ramami czy gotowymi schematami charakteru, jeśli już to bardziej luźnym zarysem, który ma pomóc też w zastanowieniu się, jaka jest postać czy w jaki sposób działa. To dla nas bardziej punkt wyjścia a nie sztywne ograniczenie.
Trzeba pamiętać, że rola MBTI nie określa charakteru, jako takiego, a "napęd" dla osoby. Jej trzon.
Wydaje nam się, że tworząc postać gracze jednak mają plus-minus pomysł na to w czym będzie dobra ich postać, albo gdzie będzie pracowała lub minimalny zarys zachowania. Czy będzie zła, dobra, racjonalna, optymistyczna. I jakie wartości będą dla niej istotne. Już na starcie chyba większość z graczy ma gotowy zarys i wie czy postać będzie impulsywna, ciekawa świata, podążająca za ideałami czy spontaniczna lub na bakier z prawem. I, według nas, już tego typu założenia wystarczą, by dopasować ją do którejś ról.
Ten luźny system pozwala na zrezygnowanie ze znanego już podziału na dzielnice czy według wieku, ale jednocześnie pomaga, znów: naszym zdaniem, nabudować postać. Dlatego nie wydaje nam się, żeby to była „uboga wersja domów w Hogwarcie”, a bardziej: otwarty koncept, nieco inny, za to z pewną swobodą interpretacyjną, a dla niektórych – pomocą.
Mamy jednak świadomośc tego, że nie każdy system trafi w gusta wszystkich, ale będziemy go po prostu bronić, bo nie jest najgorszy i nie jest sztywny. Jeśli ktoś w drodze gry stwierdzi, że jednak nie pasuje do wybranej roli, to zawsze może poprosić w dziale z zamówieniami o zmianę koloru.
Ludzie się zmieniają, typy MBTI także, więc i kolory nicków chyba też mogą : )
Maldita pisze: ↑30 cze 2025, 21:40
Ilość dzielnic mieszkalnych jest kolejną sprawą, która sprawia, że patrzę i drżę. Jest ich po prostu za dużo. Nie ukrywajmy tego, że osiemnaście dzielnic w sześciu dystryktach to kolosalna liczba. Osobiście to czytam tę listę i naprawdę nie pamiętam, co gdzie jest oraz czym się dana dzielnica charakteryzuje. Wybranie jednej wymagałoby ode mnie dłuższego czasu spędzonego przed listą lub wybrania czegoś na chybił trafił, gdy stwierdzę, że jednak lepiej się poddać i jakoś to będzie.
Domyślamy się też, że osiemnaście dzielnic może na pierwszy rzut oka wyglądać na dużą, a nawet przytłaczającą liczbę, ale w praktyce nie trzeba ich przyswajać ani uczyć na pamięć, jak listę słówek na kartkówkę z angielskiego.
Czytania mogłoby być dużo, ale dlatego pisaliśmy tez o wersji uproszczonej. Aby gracze z łatwością mogli przefiltrować opcje. Każda dzielnica ma krótkie hashtagi, mocne i słabe strony w postaci ikon (tego tutaj nie pokazaliśmy), rozpiętość cenową i jeden typ lokum, a także przykładowy obrazek dla samego lokum. Dzięki temu szybko można zawęzić wybór, bo szukamy raczej albo konkretnego typu lokum albo przedziału cenowego pasującego do budżetu postaci. A w przypadku, gdy jest kilka potencjalnych kandydatów na miejsce zamieszkania, można przejść do szerszych opisów dzielnic, aby na ich podstawie podjąć ostateczną decyzję.
Zależało nam przede wszystkim na pokazaniu różnorodności miasta i przestrzeni dla różnych stylów życia, bo jest i miejsce na luksusy, jak i bloki komunalne. Samo Toronto to ogromne i niezwykle zróżnicowane miasto i to nie tylko pod względem budżetowym, ale też kulturowym. I choć dzielnic na forum jest sporo, a i tak bardzo starałyśmy się je zawęzić, to mamy poczucie, że to wciąż za mało, aby w pełni oddać skalę i różnorodność tego miejsca.
Maldita pisze: ↑30 cze 2025, 21:40
Cieszy mnie jednak to, że z tego, co widzę chcielibyście wprowadzić na forum aktywnego Mistrza Gry, który zawsze potrafi umilić rozrywkę graczom. Biorąc pod uwagę to, że zamierzacie umieścić zakładkę dla MG w karcie postaci to czy przewidujecie opcję wprowadzenia w niej zmian?
Oczywiście, że przewidujemy. Zgody są umieszczone w KP, jednak użytkownik może poprosić o ich zmianę (o ile zmiana będzie zgodna z tym, co jest zastrzeżone: nie będzie to zmiana poziomu ingerencji u osoby z zawodem wysokiego ryzyka). Dla nas jednak jest to zabezpieczenie, że w momencie, gdy przyjdzie co do czego i użytkownik dostanie niezapowiedziane zadanie, adekwatne do zgód, które umieścił, a które nieszczególnie mu się będzie podobało, nie zmieni zgód w oparciu o które zostało przygotowane.