OPAD
forumpolish.com
Opad to postapokaliptyczna gra fabularna osadzona w świecie wyniszczonym przez toksyczne, pojawiające się znikąd Opady; śmiercionośne zjawisko, które setki lat temu zmusiło ludzkość do zejścia do podziemnych schronów (nasz grywalny nazywa się Sferą). Tymczasem powierzchnia Ziemi, dziś znana jako Eter, stała się wrogim pustkowiem — pełnym mutacji, niebezpiecznych anomalii pogodowych i porzuconej technologii.
Gracze wcielają się w istoty na granicy człowieczeństwa – ludzi zwanych Rojem a dotkniętych tajemniczą mutacją, którzy potrafią łączyć się z kolektywną świadomością. Alternatywnie mogą zagrać Bionovami – maszynami przyswajającymi ludzkie emocje – lub Szerszeniami, osobami dawkująycymi skażenie Opadu.
Opad to nie tylko przetrwanie. To pytanie, co znaczy być człowiekiem w świecie, który już go nie pamięta.
Gracze wcielają się w istoty na granicy człowieczeństwa – ludzi zwanych Rojem a dotkniętych tajemniczą mutacją, którzy potrafią łączyć się z kolektywną świadomością. Alternatywnie mogą zagrać Bionovami – maszynami przyswajającymi ludzkie emocje – lub Szerszeniami, osobami dawkująycymi skażenie Opadu.
Opad to nie tylko przetrwanie. To pytanie, co znaczy być człowiekiem w świecie, który już go nie pamięta.
4 grywalne gatunki, 4 grywalne grupy i mechanika dostosowana pod storytelling (bazująca głównie na rzutach K6).
Rozwój postaci oparty na jasno opisanych biegłościach.
Możliwość angażowania się w różne elementy rozwoju forum, tj. pod względem politycznym, ekonomicznym, skupiającym się na eksploracji Eteru bądź rozwoju Sfery. Mamy grupy opozycyjne i religijne, ale też quasi-militarne, i wiele wiele innego.
Administracja otwarta na wszelkie zmiany w mechanice czy fabule forum. Na Discordzie aktywnie działają kanały do propozycji i wskazywania błędów (w szablonie, w fabule).
Za dwa tygodnie ruszamy z jednym z głównych wydarzeń fabularnych. Do tego czasu prowadzimy mniejsze, zapoznawcze. Mamy już parę zaakceptowanych kart postaci, a działamy kilka dni!
Na Opadzie najważniejsza jest frajda ze wspólnego pisania – nie wyścig o poziomy. Naszą główną zasadą jest upraszczanie gry, nie komplikowanie jej. Mechaniki istnieją po to, by wspierać narrację, a nie ją tłumić. Nie znajdziesz tu kalkulacji statystyk, tabelek z doświadczeniem ani wyścigów o potężniejsze zdolności. To, co nas interesuje, to pisanie fabularne pomiędzy postaciami: ich relacje, konflikty, tajemnice, emocje. Mimo to posiadamy już i zapraszamy kolejnych Mistrzów i Mistrzynie Gry, którzy pomogą postaciom rozwijać wątki i wprowadzać świat w ruch.
Nie gramy dla cyferek.
Gramy, żeby opowiadać.
Nie gramy dla cyferek.
Gramy, żeby opowiadać.