Bloodlines

ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#54419 04 gru 2020, 16:22

Obrazek

   Za mroczną kurtyną znanej ludziom rzeczywistości, za tą cienką linią oddzielającą świat śmiertelników od nadnaturalnego Świata Mroku, egzystują nieumarli — żywiący się krwią drapieżnicy, którzy od zarania dziejów manipulują wydarzeniami na całym globie, pociągając za sznurki na najwyższych szczeblach władzy, obsadzając stanowiska swoimi sługami, rozpoczynając i kończąc wojny. Te istoty powszechnie nazywa się wampirami, ale oni sami nazywają siebie Spokrewnionymi lub Rodziną. Dla śmiertelników historie o wampirach to wyłącznie bujdy, materiał do książek, filmów i strasznych opowieści przy ognisku. Nie są świadomi ani ich bliskiej obecności ani tego, że są przez nich obserwowani i manipulowani niczym kukiełki. To właśnie Spokrewnieni rządzą zza nocnej kurtyny, tocząc ze sobą nieustające wojny o władzę i wpływy na arenach politycznych oraz na ulicach, wykorzystując do tego każde narzędzie, jakie mają pod ręką. W tej niekończącej się wojnie znanej jako Jyhad nie ma żadnych reguł; starsi manipulują młodszymi, a młodsi manipulują niczego nieświadomymi śmiertelnikami wypełniającymi wolę swoich nieumarłych panów. Wszyscy, jednak jeżeli wierzyć mitom i legendom, są jedynie pionkami śpiących Przedpotopowców, kreatur o właściwie boskiej mocy. Niezależnie jednak od przyczyny stojącej za tym odwiecznym konfliktem między wampirami, walka ta toczy się od setek lat, jeszcze od czasów legendarnej Kartaginy, i będzie toczyć się aż do ostatnich nocy, kiedy to nadejdzie Gehenna. Jednakże ten czas jeszcze nie nadszedł, i jeżeli wierzyć sceptykom, to możliwe, że nigdy nie nadejdzie. Zdecydowana większość Spokrewnionych uważa mity o Przedpotopowcach, Gehennie i tym podobnych za bzdury i zabobon, aczkolwiek co, jeśli jest w tym choć ziarno prawdy...
   Pomijając te wszystkie mity i legendy, jeden fakt pozostaje pewny. Teraz i Ty jesteś częścią tego Świata Mroku. Być może zaprowadziła Cię do niego zwykła ciekawość, pragnienie poznania mrocznych sekretów, a być może zostałeś wciągnięty siłą, wbrew swojej woli. Tak czy inaczej, nawet gdybyś chciał, nie możesz wrócić do tego, co było, gdyż wiesz już zbyt wiele. Zmuszony jesteś walczyć o przetrwanie oraz o swoje miejsce w tej nowej rzeczywistości. Przede wszystkim jednak jesteś zobligowany do przestrzegania zbioru zasad, jakimi są Tradycje Spokrewnionych, z których najważniejszą jest Maskarada, chroniąca wampirzą społeczność przed oczami śmiertelników. Nie mogą się oni nigdy dowiedzieć o egzystencji wampirów, a Maskarada służy właśnie temu, by to się nigdy nie stało. Każdy Spokrewniony musi być świadomy tego, że tych, którzy dopuszczą się złamania Maskarady, czeka tylko jedna kara — Ostateczna Śmierć.
  Być może dołączysz lub już dołączyłeś, do walki o wpływy i władzę. Być może Twoim celem będzie lub jest poszerzanie majątku i domeny. Możliwe, że jedynym Twoim zamiarem będzie spokojna, pozbawiona większego celu egzystencja. Tak czy inaczej, masz przed sobą całą wieczność — teoretycznie - a to jak ją wykorzystasz, zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj jednak, że gdy raz wmieszasz się w intrygi Spokrewnionych, nie będzie już odwrotu.

Obrazek
  Forum Bloodlines jest jedyną taką w Polsce, uniwersalną platformą do tekstowej gry fabularnej w uniwersum gry "Wampir Maskarada", horroru osadzonego w rozległym Świecie Mroku. Jak sama nazwa wskazuje, główną rolę odgrywają tutaj wampiry, nazywane również Spokrewnionymi lub Kainitami. Spokrewnieni są nieumarłymi, żywiącymi się krwią istotami, dziećmi mroku, dysponującymi potężnymi, nadnaturalnymi Dyscyplinami. Każdej nocy walczą o zachowanie własnego człowieczeństwa, będącego jedynym, co powstrzymuje czyhającą wewnątrz Bestię przed przejęciem kontroli nad ciałem wampira. Jest to mroczny świat będący odbiciem naszego własnego, gdzie nieumarli krwiopijcy uzewnętrzniają mrok, który my — ludzie — w sobie skrywamy; uzewnętrzniają to, co w nas najgorsze, nasze najbardziej prymitywne instynkty i pragnienia. Wampir Maskarada jest grą dla dojrzałych odbiorców, gdyż można tu spotkać między innymi brutalne mordy i erotyczne sceny.
  Bloodlines to forumowa gra fabularna, tak zwany PBF (Play by forum), skupiająca się przede wszystkim na opowieści oraz narracji, która jest rozwinięta o rozbudowaną i dostosowaną do forumowej rozgrywki mechanikę gry, pozwalającą graczowi nie tylko doświadczyć interesującej opowieści i interakcji z innymi postaciami, ale również aktywnie dążyć do rozwoju swojego bohatera.
  Forum Bloodlines jest otwarte na współpracę z innymi ambitnymi i kreatywnymi twórcami, pragnącymi prowadzić własne forum, ale nie mającymi możliwości zrealizowania tego planu na własną rękę. Na naszym forum można tworzyć własne, pełnoprawne sagi o skali podobnej do tej prowadzonej przez nas, pomniejsze kampanie, a także przygody dla mniejszego grona graczy.

  Rozgrywane obecnie na naszym forum sagi to:
  • "Bloodlines: Miasto Obłędu". Rok 2004., miasto Seattle. Trwa Gehenna, wojna z Sabbatem i walka o stołki.
  • "Bloodlines: Chicago 1920". Dominują tu intrygi polityczne Spokrewnionych i gangsterka lat 20 ubiegłego wieku.

Wkrocz w Świat Mroku na https://www.bloodlines.pl
Jesteśmy również na Discordzie oraz Facebooku
Ostatnio zmieniony 30 paź 2024, 0:34 przez Bloodlines, łącznie zmieniany 11 razy.
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#54420 04 gru 2020, 16:24

OFICJALNY START

  Wraz z wejściem w nowy rok, dnia 01.01.2021r, na forum Bloodlines 1920 oficjalnie rozpoczęła się rozgrywka. Gracze z zaakceptowanymi już kartami postaci mają od tego momentu dostęp do fabularnej części forum i mogą swobodnie brać udział w grze.
  W tej odsłonie forum Bloodlines doczekało się kilku zmian, które powinny usprawnić rozgrywkę i znacznie przedłużyć żywotność forum w porównaniu z pierwszą sagą, która rozgrywała się przez blisko dwa lata. Jeśli chodzi o zmiany, to zaszły one zarówno w sferze organizacyjnej, w niewielkim stopniu w mechanice forum, jak i również w samym trybie rozgrywki.

  • Najważniejsze jest przeniesienie się do okresu lat dwudziestych XX wieku. Okres prohibicji, rasizmu, walki o prawa kobiet oraz rozwoju mafii. Otoczka tajemnicy, a przede wszystkim Maskarady, będzie znacznie łatwiejsza w utrzymaniu bez obecności współczesnej technologii; komputerów, telefonów, kamer i internetu.
  • Forum zostało przebudowane i w pewien sposób skondensowane w taki sposób, by przeglądanie materiałów było znacznie łatwiejsze. Zamiast rozrzucenia tematów informacyjnych po różnych subforach i oddzielnych tematach, poszczególne kategorie zostały złączone w pojedyncze tematy, których przeglądanie jest teraz znacznie bardziej komfortowe.
  • Dokumentacja zawierająca mechaniczną kartę postaci i pozostałe informacje o postaci gracza została znacząco uproszczona wizualnie, dzięki czemu jej przeglądanie jest zdecydowanie łatwiejsze.
  • Dokumentacja nie zawiera już sekcji dla ukrytych sesji fabularnych z Narratorem. Spersonalizowane, zamknięte wątki zostają zepchnięte na bok celem skupienia się na interakcjach między postaciami oraz na polityce miasta.
  • Rozgrywka nie jest ograniczona do stworzonych wcześniej tematów. Zamiast tego gracze mają swobodę w tworzeniu własnych wątków, w tym lokacji, na podstawie obowiązujących zasad tworzenia wątków.
  • Uproszczono mechanikę Mienia, gdzie od drugiej kropki wydatki i przychody nie są już liczone w dolarach, a punktach opierających się na autorskiej mechanice, działającej w podobny sposób co mechanika Siły Woli.
  • Cecha Pozycji Prestiż w Klanie może być nabyta już na etapie tworzenia postaci. Dla klanów Ventrue i Tremere dostępna jest rozpiska, która wyznacza tytuły odpowiadające poszczególnym poziomom tej cechy.
  • Nie są odliczane poszczególne dni ani godziny. Zamiast tego obowiązuje system umownego upływu czasu znakowanego przez Wieczne Noce, mogące trwać od jednego do kilku tygodni czasu rzeczywistego. Są pomiędzy nimi możliwe krótkie przeskoki fabularne.
  • Grywalna jest tym razem wyłącznie rasa Spokrewnionych i jedynie tych związanych z Camarillą. Niemożliwe jest zatem stworzenie postaci Ghula czy wampira z niezależnego klanu Ravnos, tak jak to było w poprzedniej edycji.
  • Wpływowe postacie takie jak członkowie Primogenu, Szeryf czy Harpie, to tym razem nie tylko bohaterowie niezależni, ale również gracze. Składają się na nich głównie zasłużeni członkowie wsparcia. Celem tych postaci, tak jak i w przypadku bohaterów niezależnych, będzie między innymi napędzanie rozgrywki fabularnej we współpracy z kadrą Bloodlines.
  • W związku z obecną umowną mechaniką upływu czasu znakowaną przez Wieczną Noc oraz faktem, że głównym problemem, z jakim mierzą się Spokrewnieni, jest ich głód krwi, każdej postaci gracza na start wykonywany jest rzut na głód. Dlatego też każda postać rozpoczyna rozgrywkę ze zmniejszoną ilością dostępnych punktów krwi, zależnie od cech wpływających na jej możliwości żywienia.

  To najważniejsze zmiany cechujące forum, jakie zaszły od czasów pierwszej sagi. W dużej mierze są to kwestie uproszczeń i zmniejszenia skali pewnych elementów. Ma to na celu odciążenie administracji, jak i również usprawnienie i zagwarantowanie bardziej komfortowej i interesującej rozgrywki graczom. Skala projektu w pierwszej edycji była zbyt duża i przytłaczająca dla obu stron. Wyzbyliśmy się zgubnych ambicji i zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by wyeliminować elementy mogące zaszkodzić rozgrywce. Wierzymy, że za sprawą tych zmian rozgrywka nabierze nowego kształtu i forum będzie funkcjonować przez kolejne lata, zapewniając grę wysokiej jakości.

  Ostatnią ważną informacją jest dołączenie nowego Narratora do kadry Bloodlines - Zemana. Jest on z nami długi czas, aktywnie grając w sadze Seattle 1999, nieustannie wspierając projekt i graczy swoją wiedzą jako członek Wsparcia, a teraz również angażując się w prowadzenie rozgrywki na Bloodlines 1920. Nie będzie on zajmować się całym forum, a jedynie pojedynczymi wątkami. Będzie to jednak dla nas znacząca pomoc.

  Zapraszamy więc na https://bloodlines.pl, za kurtynę Świata Mroku, gdzie nieumarli krwiopijcy walczą o wpływy, władzę oraz własne człowieczeństwo...
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#55752 12 kwie 2021, 19:43

MNIEJSZE WYMAGANIA, WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI

  Od startu forum Bloodlines 1920 minęły już prawie cztery miesiące. Przez ten czas pojawiło się wiele interesujących postaci, z których część zawiązała koterię, wspólnie pracując nad zadaniem zleconym przez jednego z członków Primogenu. Nie tylko prowadziliśmy sesje fabularne dla naszych graczy, ale również obserwowaliśmy i analizowaliśmy sytuację na forum, słuchając i zbierając istotne dla nas opinie oraz sugestie graczy.

  Rozgrywka na forum toczyła się stosunkowo wolno, a napływ graczy znacząco zwolnił. Podczas gdy stoją za tym różne problemy, z którymi zmagają się zarówno gracze, jak i członkowie kadry Bloodlines, tak rozumiemy, że problem leży częściowo również po stronie organizacyjnej forum. Zawyżony próg wejścia odstraszał, a ograniczenia dotyczące bilokacji uniemożliwiały prowadzenie rozgrywki w trakcie oczekiwania na odpisy w rozgrywanym wątku. Dlatego też postanowiliśmy dokonać pewnych drobnych zmian celem otworzenia dodatkowych możliwości w rozgrywce, a także na etapie tworzenia postaci.
  Poczynając od samej kreacji bohatera, próg wejścia nie będzie już tak wysoki jak wcześniej. Po prawdzie, wymogi obniżyliśmy już jakiś czas temu. Teraz wystarczy zadbać o ogólny sens, tak aby całość miała ręce i nogi. Oczywiście, krótkie wyjaśnienia statystyk postaci oraz jej zalet i wad muszą być obecne. To czego jednak nie będziemy już wymagać to długie rozpiski i wyjaśnienia na temat każdego atrybutu czy zdolności. Przykładowo, jeżeli będzie wspomniane, że bohater przeszedł szkolenie w wojsku, to będzie to jasno usprawiedliwiało wysokie atrybuty fizyczne i zdolności w posługiwaniu się bronią palną.
  Historie nie muszą być długie, ale być treściwe. Naturalnie, zależnie od wyższego statusu i prestiżu postaci, więcej treści opisującej drogę, jaką przebył bohater są potrzebne. Historia mniej zaangażowanych politycznie postaci będzie oczywiście mniej rozbudowana. Nie należy się obawiać przykładowej karty postaci, która widnieje na naszym forum. W żadnym stopniu nie odzwierciedla ona naszych rzeczywistych wymagań, a jest raczej rezultatem zbytniego zaangażowania się autora w jej pisanie. Nie trzeba dążyć do tworzenia takiej ściany tekstu, aczkolwiek jeśli ktoś pragnie się rozpisać, to nic nie stoi na przeszkodzie. Postaramy się za jakiś czas napisać drugą kartę, lepiej obrazującą nasze faktyczne oczekiwania, przedstawiającą prostszą postać, czyli będącą przeciwieństwem tamtej.

  Przechodząc do tematu samej rozgrywki, nie sposób było nie zauważyć, że istniejące ograniczenia w zakresie bilokacji, z racji stosunkowo niedużej liczby graczy o bardzo różnej aktywności, zdawały się szkodzić. Ten brak większej swobody, w obecnej sytuacji, przyczynił się do stosunkowo niskiej aktywności na forum, więc zdecydowaliśmy nieco poszerzyć tutaj możliwości o tyle, na ile w tej chwili wierzymy, że będziemy w stanie objąć rozgrywkę jako narratorzy.
  W trybie testowym wprowadziliśmy zmiany, które widoczne są już w samym regulaminie. Zmiany te dotyczą ilości wątków, w których można rozgrywać sesję jednocześnie. Dotychczas można było brać udział w jednej przygodzie i jednym wątku socjalnym w samym Elizjum. Od teraz będzie nieco więcej swobody, gdyż oprócz wątku socjalnego w Elizjum, gracz może brać jednocześnie udział w jeszcze jednym wątku socjalnym w dowolnej lokacji, jednej pełnoprawnej przygodzie, a także wątku pobocznym. Wątek poboczny może być jedną z trzech rzeczy; kolejnym wątkiem socjalnym, pomniejszą przygodą dla maksymalnie dwóch graczy, bądź spersonalizowanym dla postaci wątkiem. Dwa ostatnie oferują możliwość zdobycia nagród podobnie jak pełnoprawne przygody, jednak szanse są znacznie mniejsze, tak jak i nagrody.
  Podsumowując więc, w danym momencie można rozgrywać cztery różne wątki. Oczywiście nie może być między nimi powiązań ani konfliktów, a i trzeba pamiętać, że śmierć postaci w którymkolwiek z rozgrywanych wątków zakończy rozgrywkę w nich wszystkich. Warto tutaj zaznaczyć, że wszystkie wątki socjalne są umiejscowione w czasie zawsze przed rozgrywaną obecnie przygodą(*).
  Wraz z wprowadzeniem nowych typów wątków na forum, dodane zostały dla pomniejszych przygód i spersonalizowanych wątków dodatkowe oznaczenia w tytule tematu, z którymi można zapoznać się na końcu sekcji Tworzenie Wątków.
  Wracając do wspomnienia o trybie testowym, oznacza to tyle, że chcemy zobaczyć jak zadziała to w praktyce i czy będziemy w stanie podołać zwiększonej aktywności graczy. Jeśli natężenie znacząco się zwiększy i nie będziemy nadążać z odpisami, to postaramy się włączyć do zespołu nowego narratora.

  Dziękujemy za dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, opiniami oraz pomysłami i zachęcamy do tego, by kontaktować się z nami z sugestiami mogącymi pomóc usprawnić rozgrywkę na forum.

  Na koniec mamy jeszcze dwie wiadomości. Pierwszą jest ukończenie przez Poe prac nad obszernym poradnikiem tworzenia postaci, widocznym teraz w nagłówku na głównej stronie forum. Powstał on w oparciu o nasze obserwacje oraz doświadczenia naszych graczy, którymi się z nami podzielili. Jego celem jest pomoc w łatwiejszym odnalezieniu się w realiach gry forum Bloodlines przed przystąpieniem do procesu tworzenia własnej postaci i rozpoczęcia rozgrywki. Wierzymy, że dzięki niemu nawet kompletnie nowi, niezaznajomieni ze światem Wampira Maskarady i jego mechaniki gracze, będą w stanie wgryźć się w realia gry.
  Druga wiadomość jest niestety mniej pozytywna. Obecny ciężki okres odcisnął swoje piętno zarówno na graczach, jak i członkach kadry Bloodlines. W związku z ograniczonym czasem, jak i również innymi życiowymi kwestiami, Poe niestety nie może dłużej pełnić roli administratora forum i podjęła decyzję o zejściu o stopień niżej i dołączeniu do Zemana jako Narrator. Za dotychczasową dedykację jej czasu w roli administratora ja, Caine, dziękuję w imieniu swoim i graczy.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2022, 0:19 przez Bloodlines, łącznie zmieniany 1 raz.
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#55987 16 maja 2021, 2:03

REGULOWANIE FORUMOWYCH RYGORÓW

    Przynosimy wieści o kolejnych zmianach, które ucieszą graczy — a przynajmniej mamy taką nadzieję. Pierwsza, wprowadzona wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia, zmiana mocno poszerza możliwości graczy, zwłaszcza tych grających u nas już dłuższy czas.
  Dotychczas gracze mogli prowadzić przez pierwsze sześć miesięcy tylko jedną postać. Dopiero po takim okresie aktywnej gry można było stworzyć drugą. Sześć miesięcy - pół roku - to jednak szmat czasu, a aktywni już gracze, którzy z różnych powodów chcieliby postać, stworzyć wcześniej, nie mieli takiej możliwości. Przeanalizowaliśmy sytuację, uwzględniając potrzeby graczy, jak i ich stosunkowo niedużą liczbę, w rezultacie podejmując decyzję, by wprowadzić zmiany w tym zakresie.
  Zmiany odnotowane również w regulaminie (punkt 1.8) oraz temacie kreacji bohatera uwzględniają, co następuje: drugą postać można stworzyć nie po sześciu, a po trzech miesiącach aktywnej gry. Niezmiennie, druga stworzona przez gracza postać może być stworzona na zasadach starszego Ancilla z większą pulą punktów do rozdysponowania na etapie tworzenia postaci. Dalej, po okresie sześciu miesięcy aktywnej gry można stworzyć kolejnego, trzeciego już bohatera na tych samych zasadach co druga. Tutaj zaznaczamy, że na chwilę obecną nie przewidujemy możliwości kontrolowania więcej niż 3 postaci w danym momencie. Może się to jednak zmienić zależnie od potrzeb graczy.

  Drugą zmianą, znacznie mniej wpływającą na forumową rozgrywkę, jest usunięcie z regulaminu (punkt 3.5) wymogu 'kilkuset znaków' w poście fabularnym. Nie chcemy, by gracze na jakimkolwiek etapie gry martwili się tym czy ich post jest dość długi i spełnia warunki regulaminu. Jest to punkt istniejący od czasów pierwszej sagi Bloodlines, który nie powinien był się tam znaleźć w takiej formie. Jedyne co w rzeczywistości jest wymagane, to by posty, niezależnie od ich długości — nawet jeśli miałyby to być to dwa, trzy zdania — miały sens i wnosiły coś do rozgrywanej sesji, nawet jeśli tylko po to, by pchnąć rozgrywkę i nie powodować zastoju dla innych uczestników.

  Ostatnia, zahaczająca o tytułowy rygor kwestia, to temat przykładowej karty postaci. Dotychczas widniejąca karta na forum, choć nie było to oczywiste, nie odzwierciedlała naszych rzeczywistych oczekiwań. Niewątpliwie błędnie sugerowała nowo przybyłym, że jest to coś, do czego powinni aspirować, chcąc zacząć rozgrywkę na forum, co w żadnym wypadku nie jest prawdą. W kontraście dla przykładowej karty prezentującej ponad stuletniego, doświadczonego wampira z klanu Tremere, przedstawiamy kartę młodego Brujaha. Znacznie lepiej pokazuje ona nasze wymagania. Nawet jeśli postać jest starsza i posiada rozszerzone cechy pozycji i inne, to jeśli autor jest w stanie opisać historię postaci treściwie, a przy tym krótko, to nic nie stoi na przeszkodzie, by tak właśnie zrobić. Najważniejsze jest, by karta zawierała wszystkie podstawowe informacje, pokazujące co czyni postać tym, kim jest i jak dotarła do punktu, w którym się znajdowała.

  Na koniec pragniemy również obwieścić, że rozpoczął się Akt Pierwszy fabuły gry, który koncentruje się na ostatnich wydarzeniach w mieście, powodujących coraz większe napięcie pośród nieumarłych. Mówiąc o wątkach fabularnych, chcemy przypomnieć o możliwości rozgrywania pomniejszych przygód i wątków spersonalizowanych. One również, podobnie jak główna linia fabularna, mogą wpłynąć na egzystencję i politykę Spokrewnionych w Wietrznym Mieście.

  Zależy nam na tym, by forum stale się rozwijało i było przyjaznym miejscem dla szerokiej gamy graczy, tak więc jeśli macie więcej sugestii co do potencjalnych zmian, jakie chcielibyście zobaczyć na forum, nie krępujcie się i dajcie nam znać.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2022, 0:19 przez Bloodlines, łącznie zmieniany 1 raz.
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#56167 19 cze 2021, 15:19


    Drodzy gracze. Pragnę zachęcić Was do wzięcia udziału w krótkiej, anonimowej ankiecie, której tematem przewodnim są pierwsze wrażenia z wizyty na forum Bloodlines oraz doświadczenia związane z tworzeniem postaci i rozgrywką na forum.

"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#59318 15 gru 2022, 0:18

POSZERZAMY HORYZONTY

  Drodzy państwo, gracze i obserwatorzy, witamy Was po długiej ciszy z naszej strony. Przez ostatnie kilka miesięcy głowiliśmy się nad zmianami i pracowaliśmy nad aktualizacją, której celem jest pchnięcie forum w lepszym kierunku. Przypominając w skrócie to, o czym mówiliśmy w ogłoszeniu na naszym discordzie, chodzi o skupienie gry wokół konkretnej linii fabularnej, wprowadzenie należytego klimatu gangsterki i rozgrywek politycznych między Spokrewnionymi, a także ułatwienie wprowadzenia do gry nowych graczy, wychodząc im naprzeciw i częściowo usuwając z ich drogi przeszkodę w postaci dość rozbudowanej mechaniki, której znajomość była potrzebna już na etapie tworzenia postaci. Te ostatnie zmiany zakładają dodanie opcji, gdzie zbudowanie mechanicznej karty będzie w gestii kadry Bloodlines, na podstawie preferencji i wskazówek gracza.
  Te i inne, nieopisane fabularne i techniczne rozwiązania, nie są jednak wszystkim, co zmieni się na naszym forum. Niedawne narady pomiędzy kadrą Bloodlines a zespołem Wsparcia skutkowały narodzeniem się nowego, znacząco rozwijającego nasze możliwości, pomysłu. Dotychczas, czyli przez ostatnie 5 lat, Bloodlines było zbudowane na 'planie miasta'. To jest, dział na forum odpowiadał dzielnicy, a poszczególne tematy konkretnej lokacji. Największą skalę tej budowy można było zaobserwować w zarchiwizowanej sadze Seattle 1999, gdzie samych tematów lokacji było kilkaset, celem pełnego odwzorowania miasta. I nie były to też tematy z samymi grafikami, a właściwe, treściwe opisy tychże miejsc. W obecnej sadze skala tego została znacząco umniejszona, jednak okazało się, że obecny system wciąż nie był w pełni optymalny i potrzebował dalszych zmian, mających jeszcze bardziej usprawnić działanie naszej platformy.
  Jesteśmy więc w punkcie, gdzie zdecydowaliśmy o dokonaniu znaczących zmian w strukturze forum. Jako iż zmiana struktury zmieni również jego działanie, to pokrótce opowiemy, jakie są nasze obecne plany i jak będzie funkcjonować finalna wersja. Zacznijmy od tego, że podział na dzielnice i tematy lokacji prawie całkowicie zniknie. Z tego systemu ostaną się jedynie działy lokacji takich jak Elizjum, ukryty dział klanu Ventrue, klanu Tremere, czy klanu Nosferatu. Struktura forum w sekcji, gdzie będzie miała miejsce rozgrywka, będzie jednak podzielona na poszczególne Akty, a te z kolei na Kampanie, w których poszczególne tematy nie będą już tematami lokacji, a poszczególnych rozdziałów, czy też sesji, rozgrywanych na przestrzeni całego miasta Chicago. Nie będzie więcej skakania między tematami i działami, celem kontynuowania danego wątku, a całość będzie rozgrywana najczęściej w jednym miejscu. Odrębne tematy pojawiać się będą najczęściej wtedy, gdy fabuła danej kampanii zacznie się rozgałęziać.
  Zmiana tej struktury jednak nie tylko upłynni rozgrywkę, ale otworzy wiele nowych możliwości. Oparcie budowy w następujący sposób "Saga > Akt > Kampania > Rozdziały" pozwoli na urozmaicenie rozgrywki poprzez teoretycznie, rozpoczęcie więcej niż jednej sagi w obrębie naszej platformy. Przykładowo, obok Sagi "Chicago 1920", moglibyśmy przywrócić sagę "Seattle 1999", lub rozpocząć zupełnie nową. I to również nie ogranicza się tylko do opowieści pisanych wyłącznie przez kadrę Bloodlines, albowiem zmiany te dadzą i graczom możliwość pisania ich własnych opowieści we własnych sagach i pomniejszych sesjach. Forum będzie zbudowane w taki sposób, by działać jak swoiste centrum gry role play w uniwersum Wampira Maskarady. To oznacza tyle, że każdy gracz będzie mógł tworzyć własną rozgrywkę w odrębnych działach, na podstawie obojętnie którego systemu Wampira; Revised, v20, v5, settingi takie jak Dark Ages, Victorian Age itp. Bloodlines nie będzie już tylko forum do rozgrywania jednej, konkretnej sagi, a będzie miejscem do wspólnego pisania wielu wyjątkowych opowieści w różnych miejscach i okresach.
  Realizacja tychże planów znacząco przedłuży prace nad forum i bardzo możliwe, że będziemy musieli je w którymś momencie, chociaż częściowo, zamknąć, by móc wprowadzić te zmiany, przebudowując tę platformę i budując cały ten nowy system. Nie powinno to jednak w żaden sposób rujnować niczyich planów, zważając na tymczasową stagnację spowodowaną życiowymi zmianami i wyzwaniami, z jakimi nasi gracze się mierzą. Wierzymy, że te zmiany przypadną do gustu znaczącej większości, zarówno naszym obecnym, nieco nieaktywnym graczom, jak i nowym, którzy dotychczas mieli opory przed rozpoczęciem u nas rozgrywki.
  Jako iż forum zmieni swoją budowę i sposób działania, stając się swoistym centrum rozgrywki role play w uniwersum VtM, bardzo możliwe, iż pójdziemy krok dalej i dodamy sekcję informacyjną, publikując tu również newsy, bądź chociaż linki do wieści na temat wydań podręczników VtM, bądź i nawet szerzej, całego Świata Mroku. Ale to na razie tylko luźny zamysł i nie ma pewności, czy rzeczywiście pójdziemy tym torem. Nie mniej, nasze obecne plany znacząco poszerzą horyzonty dla nas i dla Was, dając wszystkim znacznie większą gamę możliwości w braniu udziału oraz w prowadzeniu rozgrywki.
  Na koniec pragniemy jeszcze przypomnieć, iż nabór na Narratorów jest wciąż otwarty, a świeża krew w zespole będzie nam potrzebna szczególnie mocno, gdy będziemy otwierać forum w nowej formie, wprowadzając wreszcie wszystkie zapowiadane przez nas zmiany.
  Bądźcie gotowi do powrotu Bloodlines nowej odsłonie, otwierając swoje drzwi dla wszystkich, zarówno weteranów Świata Mroku, jak i graczy zupełnie nowych w tych klimatach horroru, liczących na ciekawą narrację i dramatyzm. Pozdrawiamy serdecznie i do zobaczenia wkrótce.
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#59470 02 sty 2023, 1:11

UNIWERSALNA PLATFORMA WAMPIRA MASKARADY

  Witamy w nowym roku! Jak to mówią, nowy rok, nowy ja. I zdecydowanie pasuje to do Bloodlines, forum o sześcioletniej już historii, gdzie nasza wspólna przygoda zaczęła się w Styczniu 2017 roku. Choć tak naprawdę przygotowania do niego miały miejsce wcześniej. Przez ten czas nasze forum odwiedziło wielu ciekawych graczy, z którymi rozegraliśmy wspólnie dużą liczbę wciągających wątków fabularnych. Przez ten nabieraliśmy doświadczenia, rozwijaliśmy nasz projekt, uczyliśmy się na własnych błędach i wprowadzaliśmy liczne poprawki i usprawnienia. Przyszedł jednak czas byśmy, tak jak zapowiedzieliśmy niedawno, poszerzyli nasze horyzonty.
  Podczas gdy prace nad drugim aktem naszej sagi "Bloodlines: Chicago 1920" wciąż trwają i jesteśmy bliscy ich zakończenia (gdzie możemy już teraz zdradzić jedną z większych nowinek, gdzie mechaniczne karty postaci staną się nie obowiązkowe, a opcjonalne), możemy pochwalić się transformacją naszego forum. Jakiś czas temu, to jest w połowie grudnia, zaczęliśmy przebudowywać nasze forum, by zapewnić miejsce dla gry nie tylko naszej własnej, ale także innych ambitnych twórców i narratorów, którzy z jakiś powodów nie mieli możliwości stworzyć własnej platformy. W tej chwili nasze forum jest więc czymś więcej, niż tylko miejscem dla jednej, prowadzonej przez nas w danym momencie sagi. Od teraz Bloodlines jest uniwersalną platformą do tekstowej gry fabularnej w uniwersum Wampira Maskarady, gdzie gracze mogą nie tylko wziąć udział w rozgrywce w naszej sadze, ale również kreować własne. Każdy użytkownik może więc stworzyć na naszej platformie własną, pełnoprawną, wielowątkową sagę, lub pomniejszą kampanię, czy też pojedynczą przygodę dla naprawdę małego grona graczy.
  Celem otwarcia się współpracę z innymi twórcami, przebudowaliśmy forum, zmieniliśmy nieco graficzną otoczkę, a także dział informacyjny z tematem "Tworzenie Sagi, Kampanii i Przygody" i miejsce do rozgrywania własnych przygód i kampanii. Użytkownicy pragnący stworzyć coś swojego mogą się z tym tematem zapoznać, by zrozumieć zasady i proces kreacji własnej sagi, kampanii i przygody. Oczywiście w razie pytań i wątpliwości można śmiało się kontaktować z administracją Bloodlines. Zaktualizowaliśmy również regulamin forum, by był bardziej uniwersalny, przesuwając oryginalny do forum naszej sagi "Bloodlines: Chicago 1920".
  Zrobiliśmy więc ogromny krok naprzód i mamy nadzieję, że te zmiany na naszym forum pozwolą ambitnym i kreatywnym twórcom na realizację swoich planów w stworzeniu własnej interaktywnej opowieści w uniwersum Wampira Maskarady, umieszczając ją w wybranej epoce, miejscu i w oparciu o dowolny podręcznik Wampira, od pierwszych edycji, przez Revised i V20, do V5. Wasza twórczość, na Waszych zasadach, na jedynej takiej platformie do gry w uniwersum Wampir Maskarada w Polsce.
  Jeśli zaś chodzi o naszą sagę "Bloodlines: Chicago 1920", to teraz, po wprowadzeniu tych przedstawionych przez nas zmian struktury forum, możemy się wreszcie zabrać za dokończenie naszej aktualizacji i kontynuowanie naszej opowieści, gdzie dominować będzie polityka Spokrewnionych, klimat gangsterki lat dwudziestych ubiegłego wieku.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2023, 19:26 przez Bloodlines, łącznie zmieniany 2 razy.
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#59631 20 sty 2023, 18:10

ROZPOCZĘCIE AKTU DRUGIEGO

  Wstęp
  Minęło już ponad półtorej roku od czasu oficjalnego startu sagi Bloodlines 1920. Przez ten czas, ta będąca już drugą edycją naszego forum, od stycznia 2021 roku doczekała się utworzenia przez graczy blisko trzydziestu postaci, wliczając w to postacie Elderów i członków rady Primogenu. W czasie trwania tej sagi rozegrano mnóstwo wątków, a wiele z nich wciąż pozostaje otwartych i rozgrywanych. Od początku funkcjonowania tej edycji forum trochę się zmieniło, począwszy od drobnych aktualizacji mających upłynnić rozgrywkę i pomóc nowym graczom, w oparciu o zebrane opinie za pośrednictwem rozmów z graczami, jak i również publikowanych przez nas ankiet, po zmiany w składzie kadry Bloodlines. W dalszej części tego ogłoszenia opowiemy treściwie o kolejnych zmianach, będących częścią znacznie większej już aktualizacji forum.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Fabuła: Akt Pierwszy (Zakończony)
  W toku wydarzeń, jakie miały miejsce w Wietrznym Mieście, udało się uporać z przynajmniej jednym poważnym problemem, z jakim borykali się lokalni Spokrewnieni. Atakujący śmiertelników w północnych lasach Lupini okazali się nie być stojącym u bram wampirów najeźdźcą, a jedynie gospodarzami egzekwującymi własne prawa na swojej świętej ziemi. Chwalebnie udało się uniknąć bezpośredniego starcia z Wilkołakami, o których aktywność, przynajmniej na razie, nie trzeba było się martwić. Wciąż jednak pozostawało się Kainitom martwić o problematycznego, nieuchwytnego łowcę, zbierającego żniwa, eliminując nieuważnych i nazbyt aroganckich Kainitów. Najbardziej palącą kwestią, będącą zagrożeniem równie dla egzystencji Spokrewnionych, jak i lokalnej sytuacji politycznej Rodziny. Mowa tu oczywiście o tajemnicy unicestwienia Kuruka, lidera Gangreli. Jego zniszczenie po kilku tygodniach pozostaje bezsprzecznie najbardziej budującą napięcie zagadką za sprawą jego rozgniewanej, pchanej chęcią zemsty Sire, jak i również reszty klanu Gangrel, który w większości wycofał się w cień, z dala od machinacji wampirów Camarilli. W tej atmosferze Akt Pierwszy fabuły zostaje zakończony.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Fabuła: Akt Drugi (Rozpoczęty)
  Wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia, rozpoczyna się Akt Drugi: Ciernie. W akcie drugim zmieni się nieco sposób organizacji i prowadzenia rozgrywki. Fabuła skoncentrowana będzie wokół jednego, głównego trzonu fabularnego. Zarówno fabuła sagi Seattle 1999, pierwszej edycji forum Bloodlines, jak i również dotychczasowa fabuła sagi Chicago 1920, były mocno rozwarstwione, czego bezpośrednim skutkiem było to, iż większość graczy rozgrywało własne, osobne i często w żaden sposób niepowiązane ze sobą wątki, które niestety urywały się w przypadku jakkolwiek wymuszonej nieaktywności uczestników. Zajdą w tym zakresie zmiany wraz z rozpoczęciem Aktu Drugiego, gdzie wątki fabularne nierzadko będą ze sobą w jakiś sposób powiązane. Co więcej, gracze będą mieli określony jasno cel (lub cele), do którego będą mogli dążyć w toku rozgrywki. Główny wątek fabularny nie będzie tylko ledwo zauważalnym tłem, czy wydarzeniami dziejącymi się gdzieś obok. Postacie graczy będą stałą, integralną częścią tego trzonu fabularnego, gdzie rozgrywka będzie nasycona grą polityczną, czyli właściwym Jyhadem Spokrewnionych. Kainici będą mogli opowiedzieć się po jednej ze stron lokalnego konfliktu, zwiększając wpływy polityczno-społeczno-gospodarcze jej, swoich klanów, a co za tym idzie, również swoje własne, pracując również wspólnie nad osiągnięciem wspólnych celów.
  Zmieni się również nieco klimat gry. Dotychczas można było odczuć silną obecność klimatu noir, z dużą dozą tajemniczości, morderstw i wątków śledczych. Podczas gdy nie było to coś negatywnego, tak trochę brakowało przy tym większego niebezpieczeństwa i adrenaliny. Ten spokojny okres za nadto się przedłużył, więc czas na zmiany. Panujący klimat przekształci się we właściwą gangsterkę, gdzie strzelaniny i wojny gangów staną się chlebem powszednim na drodze budowy imperium alkoholowego. Nie trudno będzie zarobić kulkę w toku pracy dla innych Spokrewnionych, jak i również rozwijając swoje własne interesy. Naturalnie, obok tych ulicznych wojen nie zabraknie i tych subtelniejszych, mających miejsce na salonach i w zamkniętych gabinetach pomiędzy doświadczonymi graczami areny politycznej i półświatka przestępczego. To z kolei będzie prowadziło do konfliktów na płaszczyźnie biznesowej i socjalnej. Z fabułą aktu drugiego można zapoznać się przechodząc do poniższego odnośnika.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Nowość: Strefy Wpływów Spokrewnionych
  Wraz ze zmianą kierunku rozgrywki i mocniejszym skupieniu się na Chicagowskiej polityce Spokrewnionych, wprowadzona zostaje Mapa Polityczna, którą zapowiadaliśmy już jakiś czas temu. Mapa ta pokazuje wpływy poszczególnych klanów w mieście, gdzie wraz z postępem fabuły i działań postaci graczy, będzie można zobaczyć zmieniający się układ siły polityczno-społeczno-gospodarczej utrzymywanej przez poszczególne klany. Każdy zaangażowany po jednej ze stron konfliktu będzie miał coś do ugrania i każdy będzie mógł coś stracić. Jednak należy pamiętać, że to nie bierni Kainici zapisywali się na kartach historii nieumarłych, a ci którzy sięgali wyżej, walczyli o swoje i udawało im się zwycięsko wyjść ze swoich batalii.
  Istotne jest tutaj wspomnienie, że mapa polityczna i strefy wpływów mają więcej niż jeden cel. W końcu zdobywanie kontroli nad kolejnymi terytoriami nie byłoby szczególnie interesujące, gdyby nic z tego nie wynikało. Celem dodania pewnego smaczku i zachęty, wprowadzimy system zapewniający pewne efekty przedstawicielom klanów kontrolującym dany obszar w trakcie przebywania w jego obrębie. Będzie to para efektów pozytywnych, zapewniających premie w rzutach, przykładowo w interakcjach społecznych, jak i również para efektów negatywnych, mocno związanych z charakterystyką i relacjami wewnątrz danego klanu, zapewniając czasami pewne ciekawe interakcje.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Nowość: Strefy Zagrożeń
  Chicagowscy Spokrewnieni muszą czasami oderwać się od swoich knowań i skupić się na licznych zagrożeniach, które mogą ukrócić ich nieumarłą egzystencję. Miejska dżungla Wietrznego Miasta skrywa wiele takich niebezpieczeństw, a lokalne władze Camarilli dbają o to, by wampiry przebywające w mieście byli ich świadomi. Ci którzy słuchają swoich Starszych wiedzą kiedy i jakich miejsc należy unikać. Inni, no cóż. Zagrożenia te będą kolejną ciekawostką, która wpłynie na działania Spokrewnionych i ich losy niezależnie od tego, czy będą unikać tych niebezpiecznych miejsc, czy nie. Wraz z ich wprowadzeniem, pojawi się mapa, na której będzie można na bieżąco śledzić obecność znanych Spokrewnionym niebezpieczeństw. Podobnie jak w przypadku stref wpływów, strefy zagrożeń również mają swoje efekty, jednak w tym przypadku prawie zawsze są one negatywne. W niektórych przypadkach będzie odradzało się przebywanie w takich miejscach, jednak w innych może to zapewnić ciekawe skutki. Nie mniej, Spokrewnieni zawsze powinni być świadomi, że odwiedzanie tych miejsc jest ogromną groźbą dla ich egzystencji. Z drugiej strony, kto wie co może z tego wyniknąć.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Nowość: Koterie
  Dotychczas gracze nierzadko koncentrowali się na samotnej rozgrywce w odosobnionych wątkach, choć było parę wyjątków. Naszym celem jest zmiana tego stanu rzeczy i zachęcenie graczy do bardziej aktywnego organizowania swoich postaci mających wspólne cele w małe grupy, zwane koteriami. Rozgrywka nabiera smaku dopiero wtedy, gdy gracze zaczynają ze sobą współpracować, razem dążąc do wspólnego celu, niezależnie od tego, czy jest to budowanie biznesu, zemsta, czy chronienie się nawzajem przed silniejszymi graczami. Istnieje wiele rodzajów koterii, a wraz z rozpoczęciem Aktu Drugiego pojawi się temat z listą przykładowych koterii, składających się z bohaterów niezależnych. Celem tego tematu będzie samo przedstawienie koterii oraz ich różnych możliwych celów, jak i również pokazanie podziału politycznego lokalnych Kainitów. Oprócz tego temat sam w sobie ma służyć jako zachęta do tworzenia własnych koterii i dołączania do koterii innych graczy. Wraz z ich pojawianiem się w grze, koterie graczy będą dodawane do listy, tak by zarówno nowi jak i istniejący gracze jasno widzieli z kim mogą połączyć siły.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Zmiany organizacyjne: Karty postaci
  To jedna z najważniejszych, wprowadzonych przez nas zmian. Przez dość długi czas myśleliśmy nad tym w jaki sposób ułatwić wprowadzenie do gry nowych graczy i wierzymy, że znaleźliśmy na to odpowiedź. Rozbudowana mechanika gry, nawet na etapie tworzenia postaci, zdawała się być jednym z głównych elementów, które utrudniały rozpoczęcie u nas rozgrywki. Nawet minimalizując wymaganą wiedzę o mechanicznym systemie gry tylko do tego, co było potrzebne do samej kreacji postaci, materiału wciąż zdawało się być zbyt dużo dla nowych, niezaznajomionych z tym systemem graczy. Postanowiliśmy więc wyjść na przeciw tym, którzy czują się zniechęceni przez ogrom mechaniki gry, lub jest to zwyczajnie element, który ich nie interesuje, i którym zależy wyłącznie na interesującej narracji. Wraz z publikacją tego ogłoszenia, wprowadzamy w tym zakresie zmiany, za sprawą których gracze, których nie interesuje mechanika gry, mogą użyć alternatywnego szablonu karty postaci, który mechaniczną część całkowicie pomija. W takiej sytuacji to kadra Bloodlines będzie odpowiedzialna za stworzenie mechanicznej karty postaci dla gracza w oparciu o informacje zawarte w części opisowej i historii jego postaci. To z naszej strony wyraźny sygnał, iż wszyscy są tu mile widziani, niezależnie od posiadanego doświadczenia z grami fabularnymi, czy nawet tym konkretnym uniwersum. Wszyscy, nawet kompletnie zieloni gracze, znajdą tutaj miejsce do gry, mogąc skupić się wyłącznie na narracji, bez obaw o przytłaczającą mechanikę. Wraz wprowadzeniem nowego szablonu karty postaci, dodano również jej objaśnienie, a także, co najważniejsze, omówiono proces wykończenia karty w tej wersji. Pewną ważną kwestią jest również to, że dodaliśmy, z pewnymi ograniczeniami, możliwość grą klanami niezależnymi, co również opisane jest w temacie tworzenia postaci. Linie Krwi, podczas gdy nie są opisane, podlegają podobnym zasadom, acz znacznie bardziej restrykcyjnym. No i na koniec, dodano także bardzo krótkie podsumowanie, na którym można skończyć, lub nawet od niego zacząć.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920" | Zmiany organizacyjne: Rozwój umiejętności
  Jedno z naszych własnych rozwiązań, jakim był system rozwoju Umiejętności i Dyscyplin, oparty o ograniczeniach czasowych w ramach tak zwanych "Wiecznych Nocy" nie okazał szczególnie użytecznym. W chwili obecnej stawia on głównie na odrębne wątki fabularne celem rozwoju Umiejętności i Dyscyplin, co nie jest szczególnie produktywne. Podjęliśmy decyzję, by wyłączyć ten wymóg z obowiązujących zasad gry. Żmudne, zabierające ograniczony czas rozbudowane wątki rozwoju postaci, mające na celu wydać kilka punktów doświadczenia, staną się całkowicie zbędne. Zamiast tego, rozwój zdolności będzie miał miejsce przede wszystkim w trakcie rozgrywania wątków fabularnych i użytkowania tych zdolności, czego skutkiem będzie możliwość szybkiego wydania Punktów Doświadczenia celem ich rozwoju. Sprawi to, iż rozwój tych cech będzie niemalże tak łatwy, jak rozwój Atrybutów i mocno zbliżony do tradycyjnego "wkropkowania" punktów.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920": Przeskok Czasowy
  Wraz z wprowadzeniem aktualizacji i rozpoczęcia Aktu Drugiego sagi Bloodlines 1920, następuje fabularny przeskok czasowy. Czas gry Aktu Pierwszego toczył się w okresie Marca 1920, a wraz z przeskokiem czas zostaje przesunięty do przodu, do okresu Czerwca 1920, czyli znacznie cieplejszego okresu. Wstęp Akt Drugiego wyjaśnia co działo się w mieście przez ten czas, a rozgrywane wątki fabularne, które nie zostały ukończone przez graczy, zostały przez nas domknięte i dodane do podsumowania tamtych wydarzeń. Przesunięcie czasu o trzy miesiące na przód zmienia sytuację w mieście, gdzie Ustawa Volsteada nie jest już tak świeża, a nielegalny interes alkoholowy rozkwita w najlepsze, tak jak i organizacje przestępcze. Otwiera to sporo możliwości i pozwala na większy dramatyzm poprzez odsunięcie się od wspomnianego klimatu noir do klimatu właściwej gangsterki, jakiej z pewnością wyczekiwano.
  Istotne dla graczy z aktywnymi postaciami są skutki przeskoku czasowego. Trzy miesiące dla postaci gracza to kawał czasu, czasu który najpewniej jego nieumarły bohater spędził jakkolwiek produktywnie. W związku z tym każda aktywna postać otrzyma 30 punktów doświadczenia do rozdysponowania w momencie rozpoczęcia Aktu Drugiego, czyli już teraz. Nie będzie wymagane pisanie żadnych postów wyjaśniających aktywność postaci, aczkolwiek będzie to na pewno mile widziane i pomoże samym graczom uzupełnić sobie tę trzymiesięczną lukę w aktywności ich bohaterów.

  Saga "Bloodlines: Chicago 1920": Rozpoczęcie Aktu Drugiego
  Przechodząc do kwestii samego terminu rozpoczęcia Aktu Drugiego naszej opowieści, z którym w grze pojawią się wspomniane nowości, obwieszczamy iż start ma miejsce już teraz, wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia.

  Zmiany organizacyjne: Aktualizacje regulaminu
  Wraz z przebudowaniem struktury forum, o czym była mowa [url=hhttps://bloodlines.pl/viewtopic.php?f=6&t=356]tutaj[/url], zmiany dotknęły sam regulamin. Został on rozdzielony i nieco przebudowany. W chwili obecnej istnieje główny, nadrzędny regulamin forum, a także regulamin forum sagi Bloodlines: Chicago 1920. Nadrzędny obejmuje najważniejsze kwestie organizacyjne i zasady gry, a także zasady tworzenia własnych sag, kampanii i przygód. Nadrzędny regulamin w punktach spornych domyślnie nadpisuje zasady opisane w forach poszczególnych sag i kampanii, chyba że administracja forum zdecyduje inaczej. Prosimy o zapoznanie się z wprowadzonymi z obu regulaminach zmianami.

  To w zasadzie wszystko, co mamy do zakomunikowania na ten czas. Jedyna istotna rzecz, która nam jeszcze została do dodania, to formularz tworzenia karty postaci. Baza jest już wstępnie przygotowania. Teraz musimy to tylko dopracować i upewnić się, że wszystko działa jak należy.

  Tymczasem zapraszamy do gry. Wszyscy mile widziani.
  https://bloodlines.pl
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#61219 28 sie 2023, 17:32

Obrazek

  Seattle, czyli tam gdzie wszystko się zaczęło. Bloodlines zadebiutowało jako tekstowa gra fabularna osadzona w uniwersum Wampira Maskarady w roku 2017. Rozgrywka miała miejsce w mieście Seattle, w roku 1999. Po blisko czterech latach wracamy do korzeni, przywracając Seattle w nowej odsłonie, jako część obecnie funkcjonującej platformy, obok istniejącej sagi "Bloodlines: Chicago 1920".
  Nową sagę, "Bloodlines: Miasto Obłędu", osadzono w Seattle, a start fabuły rozpocznie się z końcem I kwartału 2004 r. Rozgrywka będzie kontynuacją zdarzeń w "Seattle 1999" i zostanie skupiona na wojnie z Sabbatem, wewnętrznych tarciach pomiędzy młodymi a starszymi Spokrewnionymi oraz Gehennie - już nie micie, a trwającym końcu świata.
  Z chronologią i wprowadzeniem do prologu można zapoznać się w temacie Tło Fabularne. Przedstawia on fabułę w latach 1999-2004 i obecną sytuację w mieście. Rozgrywka nie będzie toczyła się w całym Seattle, a jedynie w jego Centrum (dzielnice: East, Central, Downtown, Lake Union i Magnolia/Queen Anne). Pozostałe tereny pozostają pod kontrolą Sabbatu i Anarchów. Miasto stało się wyjątkowo niebezpieczne. Nieumarli, idąc przede wszystkim za instynktem przetrwania, muszą podejmować pracę zespołową. Nigdy jednak nie są do końca pewni, komu można ufać. Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie.
  Zapoznając się z tłem fabularnym, nie można pominąć także tematu Spokrewnieni, zawierającego listę bohaterów niezależnych, gdzie oczywiście znajdą się również postacie graczy.
  Warto przy tym poruszyć temat potencjalnego powrotu do gry swoimi starymi postaciami — jest to możliwe również w przypadku postaci, które w ostatnim ogłoszeniu fabularnym sagi Seattle 1999 zostały wymienione pośród unicestwionych, choć w tym wypadku będzie trzeba dogadać szczegóły.
  W gronie Bohaterów Niezależnych zaszły pewne zmiany. Losy niektórych z nich pozostają nieznane, podczas gdy inni zostali unicestwieni lub oficjalnie nie mieszają się do głównych wydarzeń. Pośród nich pojawili się również bohaterowie stworzeni przez graczy jeszcze w trakcie trwania sagi Seattle 1999 i będą oni odgrywali mniej lub bardziej istotne role w trakcie gry fabularnej, bądź służyli za interaktywne tło.
  Wszelkie zmiany organizacyjne wprowadzone w Chicago 1920 będą obecne również i tutaj. Do użytku wraca ponadto interaktywna mapa Seattle, aczkolwiek okrojona ze względów fabularnych. Link do niej można znaleźć w temacie Miasto Seattle, który zawiera również spis dzielnic i lokacji.

  Chicago 1920 pozostanie klimatem gangsterki i okazjonalnie noir, z dużym naciskiem na politykę międzyklanową. Z kolei Miasto Obłędu będzie stałą walką o przetrwanie w trakcie trwania Ostatecznych Nocy. Starcia z wrogą Sektą będą na porządku dziennym tak jak i wykorzystywanie chaosu celem zbudowania własnej pozycji, potencjalnie, acz niekoniecznie na kościach starych wampirów. Miasto Obłędu m.in. ma zapewniać młodym Spokrewnionym okazje do podniesienia łbów i sięgnięcia po to, co dotychczas zdawało się być poza ich zasięgiem, nawet jeśli trzeba to wyrwać bezpośrednio ze szponów Starszych - Elderów.

  Na koniec, niestety, już mniej pozytywne wieści. Nasz zaprawiony w boju Narrator, Zeman, zmuszony jest przejść w stan spoczynku. Jego pomoc jako członek kadry forum, prowadząc wątki w sadze "Bloodlines: Chicago 1920" była nieoceniona, jako iż jego posty narratorskie były na naprawdę wysokim poziomie. Nie oznacza to jednak, że Zeman całkowicie zniknie. Tak jak i pozostali członkowie grupy Wsparcia, Zeman wciąż będzie okazjonalnie służyć pomocą na discordzie w zakresie lore Wampira Maskarady i Świata Mroku. Być może ujrzymy go również któregoś dnia ponownie w grze.
  Oznacza to również niestety tyle, że ja, Caine, pozostaję obecnie jedynym czynnym członkiem kadry Bloodlines. Jakiś czas temu w stan spoczynku przeszedł Noe, świetny Narrator i fantastyczny gracz, a nieco dawniej pożegnaliśmy naszą wspaniałą administratorkę, Poe, która okazjonalnie zagląda na naszego discorda.
  W związku z tym nabór do zespołu narratorskiego wciąż jest otwarty. Nie potrzeba doświadczenia jako Mistrz Gry - jedynie z grami fabularnymi w jakiejkolwiek formie. Warto mieć również podstawowe zrozumienie świata Wampira Maskarady, które można pozyskać, zapoznając się z materiałami na forum czy rozgrywając sesje.

  Orientacyjny początek gry w sadze "Bloodlines: Miasto Obłędu" będzie miał za dwa tygodnie, zależnie od napływu nowych kart postaci i moich osobistych możliwości ich sprawdzania, przy czym proszę tutaj o wyrozumiałość. Przez ten czas gracze będą mogli dogadać się ze sobą, stworzyć swoje karty postaci i potencjalnie uformować koterie, które wraz ze startem gry zaczną wspólnie dążyć do realizacji celów fabularnych.

  Forum sagi "Bloodlines: Miasto Obłędu" staje się otwarte wraz z publikacją tego ogłoszenia. Tak więc do dzieła!
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#61299 11 wrz 2023, 19:28

Saga "Bloodlines: Miasto Obłędu" | Oficjalny Start

  Mijają dokładnie dwa tygodnie od momentu odsłonięcia forum sagi "Bloodlines: Miasto Obłędu". Jak zapowiedziano, był to orientacyjny okres, po którym miała rozpocząć się rozgrywka. W związku z tym, wraz z publikacją tego posta ma miejsce oficjalny start gry! Cztery karty postaci zostały zaakceptowane jeszcze przed startem, a już na horyzoncie widać kolejną i to z pewnością dopiero początek.
  Warto tutaj wspomnieć o już formujących się relacjach postaci i możliwych koteriach, jako iż tym razem będzie duży nacisk właśnie na rozgrywkę w grupie i współpracę na drodze do realizacji głównych celów fabularnych.
  W związku z oficjalnym otwarciem, poniżej rozpisane zostało krótkie Q&A odpowiadające na kilka kwestii związanych z samym tworzeniem postaci, a także naborem do kadry Bloodlines na pozycję Narratora.

  Krótkie Q&A:
  1. W jaki sposób działanie sagi "Bloodlines: Miasto Obłędu" wpłynie na funkcjonowanie sagi "Bloodlines: Chicago 1920"? W absolutnie żaden. Saga ta wciąż będzie funkcjonować i każdy zainteresowany gracz może stworzyć postać i rozpocząć rozgrywkę tak jak dotąd.
  2. Czy można zagrać w Mieście Obłędu swoją dawną postacią z sagi "Bloodlines: Chicago 1920"? Można, pod warunkiem, że rozgrywka w Chicago została tą postacią permanentnie zakończona i nie spotkała jej Ostateczna Śmierć.
  3. Czy można zagrać w Mieście Obłędu swoją dawną postacią z sagi "Bloodlines: Seattle 1999"? Można, nawet w sytuacji gdzie była oznaczona jako uśmiercona w ostatnim ogłoszeniu fabularnym opisującym konflikt z Sabbatem. Nie dotyczy to jednak postaci, które prowadzone przez graczy zostały unicestwione jeszcze w trakcie rozgrywki.
  4. Czy tworząc postać w Mieście Obłędu po dłuższej grze w sadze "Bloodlines: Chicago 1920" można stworzyć starszego Ancillae? Można. Każda kolejna postać po trzymiesięcznym okresie gry może być tworzona na zasadach 'drugiej postaci', czyli właśnie starszego Ancillae.
  5. Czy można stworzyć postać Anarcha bądź wampira z jednego z czterech klanów Niezależnych? Można, po uprzednim dogadaniu się w kwestii koncepcji, która musi umożliwiać takiej postaci swobodną interakcję z innymi postaciami i wspólną rozgrywkę.
  6. Czy wciąż można zgłosić się na pozycję Narratora? Można. Rekrutacja na pewno nie zostanie zamknięta do czasu, aż skład zespołu Narratorskiego nie zostanie uzupełniony o przynajmniej jedną/dwie osoby.

  I to na ten moment wszystko. Saga "Bloodlines: Miasto Obłędu" została oficjalnie otwarta, tak więc zapraszamy do gry na https://bloodlines.pl oraz na naszego discorda !
Ostatnio zmieniony 30 paź 2024, 0:35 przez Bloodlines, łącznie zmieniany 1 raz.
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

Awatar użytkownika
O mnie
Reklama i ogłoszenia forum Bloodlines: viewtopic.php?p=54419
Moje RPGi
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
Podziękował(a): 1 raz | Pomógł(a) : 1 raz
 .caine.

#62193 11 cze 2024, 0:55

Obrazek

Saga “Bloodlines: Miasto Obłędu” | Rozpoczęcie Aktu I

  Miasto Obłędu funkcjonuje jeszcze niespełna rok, ale spotkało się z większym zainteresowaniem i zaobserwowano większą aktywność, aniżeli poprzedzający projekt, Chicago 1920. Miasto Obłędu cieszy się wszystkimi poprawkami i usprawnieniami, jakie dotychczas wprowadzono na forum, co przełożyło się na wyższy komfort gry nawet dla laików, którzy nie byli zainteresowani zagłębianiem się w mechanikę Wampira Maskarady.
  Gracze, prowadząc swoje wątki przez ostatnie miesiące, rozwijali wpływy postaci, ich sieci kontaktów, budowali koterie, zyskiwali sojuszników i wrogów, a nawet prowadzili śledztwa, docierając w końcu do punktu, gdzie sytuacja w mieście uległa znaczącej zmianie i poprawie sytuacji Camarilli, która dotychczas błądziła po omacku. Przygotowanie posterunku na południu centrum zapewniło dodatkowe zdolności obronne, a odbicie z niewoli dwójki wpływowych Spokrewnionych zapewniło trochę użytecznych, jak i również kontrowersyjnych wieści.
  Wraz z opublikowaniem tego ogłoszenia, rozpoczyna się Akt I: Kontratak. Wraz z jego rozpoczęciem, wprowadzamy epizodyczny system. Każdy Akt fabuły trwa domyślnie od pół roku wzwyż, i dotychczas kolejne akty odznaczały zmiany mające miejsce w świecie gry za sprawą działań graczy. Od teraz akty będą dodatkowo podzielone na rozdziały. Ten zabieg ma za zadanie odznaczać postępy fabularne w bardziej widoczny sposób i w krótszych odstępach czasu, tak by rzeczywiście było widać wpływ graczy na świat gry. Jest to część pozornie drobnych, acz istotnych zmian, które zostały ostatnio wprowadzone za sprawą ostatnich sugestii graczy. Drugą z tych zmian jest ograniczenie otwartości świata w przygodach, i wprowadzenie odrobiny liniowości fabuły, a także bardziej zbitych i konkretnych postów narratorskich. To ma na celu dalsze upłynnienie rozgrywki i unikanie sytuacji takich, gdzie kilka prostych czynności jest rozwlekane w czasie, czy też gracze znajdują się w punkcie, gdzie mnogość opcji sprawia, że nie wiedzą, co robić dalej. W ten sposób gracze sprawniej dotrą do mięsa fabularnego i dokonają sprawniejszych postępów w grze.

  I to wszystko na ten czas. Zapraszamy do gry na https://bloodlines.pl oraz na naszego discorda !
"R E M E M B E R, W H E R E V E R W E G O,  I T I S T H E B L O O D O F C A I N E W H I C H M A K E S O U R F A T E"
Bloodlines. Uniwersalna platforma do gry tekstowej w uniwersum Wampira Maskarady
https://bloodlines.pl | https://discord.gg/365HJCA2qR

ODPOWIEDZ ]