Fajnie byłoby zobaczyć, jak strefa forów zmienia się wraz z biegiem lat. :)
No więc drodzy państwo, co wolicie? Storytelling czy kostki? Każde ma swoje zady i walety, może tworząc własne forum, szukacie czegoś pomiędzy?
W mojej głowie wszystko sprowadza się do dwóch pytań w dwóch różnych kategoriach. Czy wolę, żeby to kości miały wpływ na to na jaką skalę obrażeń (lub wręcz przeciwnie) zostanie wystawiona moja postać? Czy może jednak wolałabym, żeby to MG podjął tę decyzję?
No i z punktu widzenia MG - czy to ja chcę podejmować tę decyzję? Czy lepiej pozostawić to kościom?
W obu tych przypadkach wybrałabym kości. I jako MG i jako gracz lubię niespodziewane zwroty akcji. Często kości kompletnie rozwalają cały misterny plan, wprowadzają do gry powiew świeżości i nowe wątki. Ja jako MG również lubię pozostawić coś losowości - sprawia mi to radość.
Fora z dobrze zrobioną mechaniką dają też możliwość zachowania losowości pewnych wydarzeń bez udziału Mistrza Gry w wątku. Wystarczy sobie rzucić kością i już coś ciekawego i niespodziewanego zaczyna się dziać.
No i wiadomo, mechanika musi być dobrze skonstruowana, żeby nagle postaci, która ma osiemnaście lat doświadczenia w jednej rzeczy, przestała wychodzić właśnie ta jedna rzecz.
Czy w takim razie jestem przeciwna podejmowaniu decyzji przez graczy/MG? Oczywiście, że nie. To przecież również może wzbogacić rozrywkę. Jeśli wszyscy w wątku się zgadzają na przeprowadzenie czegoś z sukcesem, to przeprowadźmy to z sukcesem bez rzucania kości.
Nie chciałabym tylko raczej grać na forum, na którym nie ma żadnej mechaniki, albo na którym mechanika jest gdzieś w tle, na drugim planie, zapomniana, niezbalansowana, nieużywana przez to, że zwyczajnie nie działa.
No i chyba już ostatni “kościany” wątek - co z kostkami na SL? Jako że sama zbytnio się na SLach nie udzielam, to zostawiam to pytanie wam. Lubicie sobie porzucać? A jeśli tak, to na co?
Zapraszam do wypowiedzi!
