#119 Walki o władzę, czyli co piszczy w fabularnych rodach

Nasze małe centrum wszechświata, oko Saurona. Widzimy wszystko, rozmawiamy o wszystkim, dyskutujemy o tym, co nas najbardziej gryzie!
ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
O mnie
Kociara, lubiąca dobrą muzykę i szeroko pojętą fantastykę serialoholiczka, miłośniczka gier komputerowych (także tych, w które nie zagram z powodu braku odpowiedniego sprzętu), człowiek praktykujący kodowanie i grafikę dla siebie i przyjaciół oraz wielbicielka ciekawych forów z dużą, nieskrępowaną niczym ingerencją MG i brakiem bilokacji.
Moje fora
Czekam na jedno forum i tworzę własne.

#46198 01 mar 2019, 20:25

Wbrew pozorom nie będzie o Grze o Tron, dlatego od razu przeniesiemy się do autorskiego świata, w którym również mogą istnieć arystokratyczne rody fabularne i walka o władzę.
Zaczynając od samej kreacji takich rodów… jak szczegółowo powinny zostać opracowane? Herb, motto, historia, majętność i siedziba to wydaje się podstawowe minimum. Dochodzi jednak kwestia wyznawanej wiary, stosunek do innych rodów (z góry narzucony czy powstały podczas gry fabularnej?).
Drugim kryterium jest ilość rodów – im więcej, tym lepiej? Mniej, ale bardziej dopracowane i bardziej zróżnicowane, wzbogacone o unikalne cechy, które będą wpływać na urozmaicenie rozgrywki nie sprowadzając jej tylko do walki o władzę i wpływy?
Stosunek graczy forów fantasy do fabularnych rodów – to, czy chętnie uczestniczycie w życiu tych rodów, kreujecie fabułę, staracie się by one dobrze funkcjonowały albo staracie się prowadzić takie rody, gdy wasze postacie zostają ich głowami? A może unikacie tworzenia postaci w takich rodach?

#46200 01 mar 2019, 20:36

Problem 2 Świat autorski - materiał źródłowy nic Ci nie narzuca. Jak więc wybrać ilość rodów klanów etc? Co najmniej dwa, lepiej trzy (wydaje mi się, że przy podziale na trzy można łatwiej kontrolować balans). Czemu tak mało? Bo im mniej tym w większe grupy podzieli się graczy.
Liczbę to należy zwiększyć o to czego potrzebuje planowana fabuła i ewentualne pomysły na gameplayowe różnice między rodami. Jeśli więc ostatnie dwa czynniki nie narzucają Ci wartości określonej nie widzę sensu na więcej niż trzy rody klany grupy w grze autorskiej. Dodatkowe mogą być dla NPC.
Problem 1 Żadnych motto etc. Za bardzo wieje grą o tron a piszesz o kwestii autorskiej. Bardziej jakiś cel, metoda. Sposób na życie. Moja propozycja? Zamiast patrzeć na rody z GOT popatrz na różnice między frakcjami w starej grze cRPG, Planescape Torment. Może to będzie ciekawą inspiracją.
Problem 3 Jak dla mnie rody to zbędne ograniczenie na tak swobodny temat jak fantasy. Chyba... Że zrobisz jakieś ciekawe forum gdzie będzie realnie znaczący wątek rodów.

Iii to takie myśli jakie mnie naszły czytając temat.

Awatar użytkownika
Moje fora
Pomagam tworzyć
 Smutka#2031

#46263 07 mar 2019, 21:29

Lubię rody, ponieważ pomagają zintegrować się graczom. Mają jednak pewną wadę, muszą czemuś służyć, a nie tylko być.

Jeśli tworzysz fabułę nastawioną na politykę, jak we wspomnianej Grze o Tron, rodziny mają znaczenie, śluby i dramaty, i to kilka pokoleń wstecz, więc muszą być dokładnie dopracowane, zwłaszcza jeśli chodzi o genealogię.
Jeśli jednak mają być tylko smaczkiem, wystarczy kilka, o ciekawych cechach, które wyróżniają ich spośród innych, "zwykłych" rodzin. Nie możesz wtedy sobie pozwolić na cechy mało wyróżniające się jak np. surowość wychowania, bo takich rodzin jest wiele.

Żeby były chęci na ród muszą płynąć z tego jakieś korzyści fabularne.

Awatar użytkownika

#46397 20 mar 2019, 22:31

Nie lubię zabawy rodami, bo zawsze mam wrażenie, że mnie ograniczają i zawężają kreację postaci. Muszę wtedy dostosować postać nie tylko do świata, ale też do innych bohaterów. Poza tym, zawsze rodzi się zagwozdka co dalej jak postacie X i Y z danego rodu znikną, bo przecież wiemy, że wielu użytkowników lubi znikać z forum bez zapowiedzi.

Wiele jednak zależy od samej koncepcji forum - jak ważne będą te rody, czy walka o władzę będzie jednym z fundamentów gry itd. Jeśli ma to być jeden z filarów PBFa to myślę, że wystarczy kilka dobrze przemyślanych i zaprojektowanych rodzin. Wtedy już trzeba odpowiednio opisać ich historię, cechy szczególne, zwyczaje, hierarchię. Co innego jak rody mają być tylko jednym z elementów pobocznych forum. Wówczas ich charakterystyki można skrócić do niezbędnego minimum i zwiększyć ich ilość. Jak wspomniała Kostusia cechy wyróżniające dane rody powinny być na tyle niepowtarzalne, żeby stanowiły znak rozpoznawczy określonych rodzin tak, żeby określony ród od razu z czymś kojarzyć. W ten sposób łatwiej będzie graczom "instynktownie" je odróżniać.
Obrazek

ODPOWIEDZ ]