Low-fantasy survival

Masz pomysł na RPGa, ale nie nadaje się to jeszcze do tego, aby nazwać to zapowiedzią? Chcesz zbadać, czy w ogóle ktoś byłby zainteresowany? Stwórz temat w tym dziale!
ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
Moje RPGi
Herbia
Odpowiadam na CB korzystając z telefonu. Pracuję na forum będąc przy komputerze.
Podziękował(a): 4 razy | Pomógł(a) : 5 razy

 elian#4779

#61780 04 sty 2024, 11:18

Cześć,

od dłuższego czasu rozpisuję koncept gry, nad którą ewentualnie miałbym zacząć pracę jeśli wystarczy mi czasu wolnego. Na zapowiedź czegokolwiek za wcześnie, bo prace w ogóle nie ruszyły. Chciałem podzielić się z Wami listą założeń, które dotyczą projektu:
  • Gra osadzona byłaby w autorskim świecie low-fantasy, inspirowanym średniowieczem i podobnymi klimatami
  • Wiedza o świecie byłaby spisana, jednak niekoniecznie szeroko udostępniona - gracze zostaliby wrzuceni w świat, który musieliby eksplorować i poznać, by móc przetrwać
  • W początkowej fazie gry, zadaniem graczy byłoby osiedlenie się i założenie "osady" - miejsca, które zapewniłoby przetrwanie i bezpieczeństwo. Musieliby tego dokonać nie posiadając w swoim ekwipunku nic. Świat byłby tworzony od zera. Chcesz mieć cokolwiek co posłuży Ci za broń? Znajdź sobie gałąź i zrób z niej pałkę. Duże znaczenie odgrywałoby rzemiosło. Gracze mieliby duży wpływ na otaczający świat, a lokacje w postaci budynków musieliby zbudować sobie w jakimś zakresie sami.
  • Otoczenie i świat byłby nieprzyjazny i trudny - wiekszość stworzeń byłaby nastawiona na konsumpcję postaci, a jedząc nieznane jagody można by się zatruć (w skrajnej sytuacji umrzeć)
  • Śmierć postaci byłaby wpisana w mechanikę rozgrywki, jednak nie przewiduję permanentnej śmierci; myśle, że uśmiercenie wiązałoby się z karą w postaci pozbawienia jakiejś zdolności, czy dodania negatywnego aspektu, który utrudniłby grę, jednak widząc śmierć postaci, reszta graczy mogłaby wyciągnąć wnioski np. dowiedziawszy się, że dane jagody są śmiertelnie trujące
  • Jeśli rozgrywka by się zawiązała, to w późniejszej fazie gry przewidywałbym spotkanie cywilizacji, która już zamieszkuje/zamieszkiwała świat gry
  • Ewentualne systemy polityczne, kultura itd. byłaby wynikiem poczynań graczy, a nieco mniej wprowadzona przez świat przedstawiony - jak pisałem wyżej, ewentualni autochtoni byliby wprowadzeni później
  • Mechanika opierałaby się pewnie w jakimś stopniu na kościach i losowości, bo nie chciałbym jako mistrz gry decydować o tym, czy ktoś wpadnie w tarapaty.
Dajcie proszę znać czy taka koncepcja gry byłaby dla Was interesująca i czy któryś z wymienionych punktów wzbudza wątpliwości. To co przedstawiłem to luźny zamysł i można to dowolnie zmodyfikować.

Awatar użytkownika
Podziękował(a): 14 razy | Pomógł(a) : 2 razy

#61795 07 sty 2024, 17:38

Koncepcja jest interesująca, w sam raz na tekstówkę.

Brakuje natomiast powodu, dla którego gracze w ogóle są w ten świat rzuceni. Warto to ustalić w miarę wcześnie, bo to może mieć wpływ na przygotowanie warstwy fabularnej.

Awatar użytkownika
Moje RPGi
Herbia
Odpowiadam na CB korzystając z telefonu. Pracuję na forum będąc przy komputerze.
Podziękował(a): 4 razy | Pomógł(a) : 5 razy

 elian#4779

#61799 08 sty 2024, 11:05

Tło fabularne nie jest mocno nakreślone, więc nie dzielę się tutaj szczegółami. Na pewno nie chcę by finalnie wyszło, że "są tutaj ponieważ są", bo to bardzo słabo zadziała w przypadku początku rozgrywki, gdy gracze nie będa wiedzieć jaki jest ich cel poza przetrwaniem - trudno będzie ich zachęcić do gry oraz zatrzymać w rozgrywce.

Awatar użytkownika
O mnie
Zapalony RPGowiec z prawie 15 letnim stażem w temacie, akolitka Zakonu Czarnego Mnicha i wychowawczyni na obozach rpgowych.
Moje RPGi
Story of Magic!
Podziękował(a): 21 razy | Pomógł(a) : 6 razy
 kira_96

#61801 08 sty 2024, 19:16

Jeśli to byłaby rozgrywka na zasadzie 'isekai', to myślę, że taki motyw zadziałaby bardzo fajnie i faktycznie pozwalałby na dość swobodną eksplorację oraz współtworzenie świata przez graczy. Aczkolwiek sama nie jestem zbyt wielką fanką low fantasy, za bardzo lubię magikować. xD

Awatar użytkownika
Moje RPGi
Herbia
Odpowiadam na CB korzystając z telefonu. Pracuję na forum będąc przy komputerze.
Podziękował(a): 4 razy | Pomógł(a) : 5 razy

 elian#4779

#61802 09 sty 2024, 10:06

Zdecydowanie isekai jest najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem od którego wyszedłem w rozważaniach - wpadasz do świata, którego nie znasz i musisz się w nim odnaleźć. Można oczywiście pójść w inną stronę, ale na razie wszystko sprowadza się do podobnego motywu jak w Gothic - jakaś kolonia karna czy inne ustrojstwo, do którego na siłę wcielają postać i trzeba tam przeżyć.

Co do mechaniki, to w dyskusji na Discord padł zarzut zmasowanego grindu - to jest też rzecz, która mnie trochę trapi, bo z jednej strony chciałbym by gracze musieli sobie sami wszystko wyprodukować, a z drugiej nie chciałbym skończyć jak gry Naruto i posty treningowe. Na chwilę obecną skłaniam się ku jakimś przepisom/recepturom, które w uproszczony sposób opisywałyby proces tworzenia poszczególnych rzeczy jak w Minecraft, by sprawić, że zabawa w crafting sprowadzałaby się do zgromadzenia surowców wyrazonych w jakichś uproszczonych jednostkach, a potem tylko okoliczności + rzut kością na powodzenie.

ODPOWIEDZ ]