Crystal Empire

ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#44566 29 paź 2018, 14:24


Obrazek

Ta noc będzie niezapomniana, dla mieszkańców miasta. Wiatr przyniósł ze sobą zimno oraz mroczna atmosferę, której nie dało się nie zauważyć. Rezydencji Larnwick, jeszcze bardziej się zmartwili z powodu całej tej sytuacji. Wystarczy, że sakiki wymordował kilka osób, ledwo co się wszyscy podnieśli, a teraz to.
Na całe częściej w nieszczęściu, okazało się, że dziwna atmosfera pojawiła się w całym Kryształowym Królestwie Ziemi.
Każde miasto zaczęła spowijać złowroga aura oraz delikatna mgła. Na ulicach, samoistnie zaczęły pojawiać się małe płomyczki, które poczęły wędrować ulicami miasta. W wielu miejscach przemykały cienie oraz białe postacie mrożąc krew w żyłach tym, którzy mieli przyjemność ich spotkania. Jakby tego było, cały czas dało się słyszeć wywołującą ciarki melodię wygrywaną na fortepianie.
Jednak, nie to było w tym wszystkim najgorsze. Wszędzie, zaczęto odnotowywać ataki magicznych, krwiożerczych dyń, które nie miały pokojowych nastrojów. Nawet w Larnwick odnotowano kilka ataków, a ci którzy mieli z styczność z tymi istotami zapadały w letarg i nie przestawały drżeć. Wyglądało to tak, jakby ich sen był koszmarem, z którego nie mogli się obudzić.
Zwieńczeniem dziwnych sytuacji stała się trwająca cały czas noc. Słonce nie pojawiło się na nieboskłonie, tak jak to powinno się stać. Dlatego, sami hegemoni Zjednoczonego Kryształowego Królestwa Ziemi poczuli niepokój. Tym bardziej, że Księżyc zaczął uśmiechać się złowrogo, a jego straszliwy wzrok spoczywał na każdym, kto wyszedł na zewnątrz. Mieszkańcy planety zaczęli czuć dyskomfort i obawy, że zbliża się coś złego, coś z czym nie mieli do tej pory styczności.

Obrazek

Jak to będzie wyglądało na fabule? Otóż, fabularnie na cały okres eventu tj. do 3 listopada na całej Ziemi panuje noc! Każdy z Graczy dostanie spotkanie z magiczną dynią, której będą musieli stawić czoła.
Najważniejszym elementem tego eventu jest dojście, kto za tym wszystkim stoi.
Nagrodami za czynny udział w evencie będą:

- Fabularne punkty
- Specjalizacja, którą Gracz będzie mógł sobie wybrać.
- Magiczne przedmioty, które można zdobyć w czasie eventu,
- Magiczny chowaniec, którego będzie można zdobyć podczas niektórych mini misji podczas eventu,
- Nagroda niespodzianka dla tych, którzy rozwiążą główną zagadkę eventu!

Powodzenia!

Obrazek

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#44924 10 lis 2018, 23:33

W związku z nadchodzącą, setną rocznicą niepodległości mam dla Was wszystkich skromny prezent:

Obrazek

Nigdy nie zapominajcie, skąd jesteście. Może i nasza historia różami usłana nie jest, ale to nasza historia!


Awatar użytkownika
O mnie
Jestem częścią układu, jedną z gwiazd w galaktyce. Zgubiłam duszę i mam dwie pomocne dłonie. W lewej ręce trzymam pióro tworzenia, a w prawej nożyczki niszczenia.
Pomógł(a) : 4 razy

 Noritoshi#2699
 6016244

#46795 13 kwie 2019, 18:56

Administracja uznała forum za umarłe lub jest ono zamknięte. Forum zostało usunięte z bazy danych, a ten temat zarchiwizowany.
x x x x

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#49822 26 paź 2019, 21:30

Obrazek

Pora na garść informacji!

Na wstępnie, chciałabym wyjaśnić, co było powodem zastoju na forum.

Czasami jest tak, że pewne sytuacje, niekoniecznie od nas zależne dają się mocno we znaki. W tym przypadku chodziło o moje zdrowie i kilka, drobnych innych spraw związanych z życiem prywatnym. Na całe szczęście, jest już stabilnie, co mnie bardzo cieszy.

Druga sytuacja, która mocno odbiła się na mojej osobie był mobbing w pracy. Czemu piszę o tym otwarcie? Żeby nie bać się o tym rozmawiać. Ja wiem, niektórzy powiedzą, że to głupota i tym podobne, ale ja uważam, że nie. Chcę pokazać, że nie warto się tego bać czy wstydzić, nawet jeśli to mocno w nas uderza. Jesteśmy ludźmi, tacy sami jak inni. Mamy uczucia i poczucie wartości, o które musimy dbać. Jeśli dzieje się źle, nie czekajcie bezczynnie, aż to wszystko sięgnie apogeum. Podniesienie się, po takich przeżyciach jest bardzo trudne i nikomu nie życzę przeżywania czegoś takiego.
Teraz już jest dobrze, mam pracę, o której marzyłam i jest połączona z moim hobby.

Z tych powodów, niestety musiałam odłożyć prowadzenie forum na drugi tor. Mimo, że czułam się źle, że zostawiam to wszystko, że nie miałam siły, aby zacząć pracować nad forum. Te sytuacje, wyprały mnie doszczętnie z każdej radości.
Jedne co mi pozostaje, to przeprosić Graczy już zarejestrowanych na forum oraz tych, którzy szukali tutaj swojego miejsca, a nie mogli, bo zabrakło w nim najważniejszej osoby - czyli mnie.
Nie mam żalu do Graczy, że odłożyli forum na bok. To zrozumiałe, że kiedy nie ma Head Admina wszystko jest takie puste i beznamiętne. Jedynie, co mnie uderzyło to podejście, niektórych osób. Mimo, informacji, że mogę mieć problem z czasem, dawali złudne nadzieje, że pomogą na forum, że zorganizują sobie czas, a okazało się, że koniec końców nie zrobili nic. To nie było przyjemne, bo człowiek, gdzieś tam w głowie ma zakodowane, że ma osoby, na których może polegać, a tu okazuje się zupełnie coś innego.
Moja rada jest taka, że jeśli faktyczne ktoś jest z Wami szczery, to szanujcie to oraz czas, jaki Wam daje.
Nie ukrywam zabrakło mi, najbardziej takiej inicjatywy, jakbym naprawdę jako Head Admin była potrzebna do wszystkiego. Chcąc zagrać sesję miedzy sobą, nie jest Wam do tego potrzebna. Wystarczy chcieć móc, a wszystko stanie się łatwiejsze.
Tyle, w temacie mojej nieobecności.
Obrazek
Jak wygląda sytuacja na forum?

- Mam w planach stworzyć stronę Wikipedii pod forum, żeby zostawić w tematach informacje niezbędne do rozgrywki. Da to możliwość skupienia się na konkretach, a jak ktoś będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej, zwyczajnie zajrzy na Wiki i odnajdzie informacje, jakich poszukuje.

- W planach, jest również dodanie nowych ras: Morvoganie (potomkowie smoków pochodzących z boskiego wymiaru), Phirphardydzi (antropomorficzne ptaki, przybysze z innej planety), Othapitci (małe antropomorficzne zwierzątka, wyglądajace na słodkie istoty mylące pozory), a także, na razie dwie rasy zaproponowane przez Graczy, jak zgłosić projekt informacje poniżej.

- Spróbować połączyć fantasy ze steampunkiem. Dostrzegłam, że sporej ilości osób bardzo zależało na tym, aby na Crystalu pojawił się ten właśnie motyw. Przemyślałam sprawę i wydaje mi się, że będzie to bardzo dobry pomysł. Oczywiście, wprowadzenie go będzie następowało etapami, krok po kroku, żeby nie zrobić jakiejś wielkiej rewolucji.

- Z racji, ciągłych prac nad światem, a dokładniej państwami czy krainami, będzie mi bardzo miło, jeśli Gracze lub przyszli Gracze dorzucą coś od siebie. Nie oznacza to jednak, że ja spocznę na laurach! Forum ma być miejscem przyjaznym dla Graczy, więc każda dołożona cegiełka będzie na wagę złota, a może i więcej. Chciałam, tworząc forum, aby Gracze mogli czuć, że są potrzebni, a ich zdanie również jest bardzo ważne w rozwoju forum.


Jeśli chodzi o propozycje ras czy innych pomysłów na rozwój świata wystarczy napisać do mnie na discordzie lub przez fanpage forum. Chociaż, preferuję discorda, bo, że tak to ujmę mam go pod ręką (tj. telefon). Wtedy, mogę szybciej odczytać wiadomość, a co za tym idzie odpisać wręcz, natychmiast.
Pisząc jakiś projekt/propozycję należy trzymać się schematu, w którym zostaną zawarte podstawowe informacje takie jak nazwa, historia, ogólny zarys, jaki wpływ ma dana rzecz/przedmiot/instytucja itd. na świat.
Pamiętajcie także, że czasami nie warto zmieniać czegoś na siłę pod realia forum. Można, bardzo popsuć projekt jaki macie w głowie. Czasami, lepiej wymyślić coś nowego.

Mechanika

Wątpliwości, jakie pojawią się podczas rozgrywki będzie można rozwiązać pytaniem, bądź pytaniami, na których odpowiedź znajduje się w poniższym zestawieniu. Mowa tutaj o przeszkodach na jakie trafiają Gracze zarówno w pojedynkę jak w grupie.

Chcąc wykonać próbę przezwyciężenia przeszkody należy zadać pytanie, które będzie jej dotyczyło. Dla przykładu, weźmy próbę otwarcia zamka od zamkniętych drzwi przy pomocą wytrychów.
Należy wtedy zadać pytanie:

Czy uda uda mi się otworzyć zamek wytrychem?

Chcąc dowiedzieć się, czy uda nam się pokonać przeszkodę musimy wykonać rzut 1k6, zakładając, że test trudności jest na poziomie łatwym, bez żadnych dodatkowych bonusów wynikających z aspektów postaci.

Po wykonaniu rzutu należy sprawdzić, z poniższą tabelą czy udało nam się sprostać zadaniu:

Wynik oraz rezultat z opisem

6 - Tak i... Udało się i uzyskałeś coś więcej.
4 - Tak Udało się.
2 - Tak, ale... Udało się, ale coś tracisz.
5 - Nie, ale... Nie udało się, ale coś zyskałeś.
3 - Nie Nie udało się.
1 - Nie i... Nie udało się i coś tracisz.

W zależności od wyniku, będą lub też nie poniesione konsekwencje.
Jeśli wynik wypadł 6, poza otwarciem zamka w drzwiach Gracz może otrzymać jakiś prezent. W przypadku, kiedy wyrzuciliśmy 4 nic się nie dzieje, zwyczajnie drzwi zostają otwarte, przy wyniku 2 owszem udało nam się, jednak straciliśmy jeden z wytrychów.
W przypadku, gdy wypadnie nam liczba 5 nie uda nam się otworzyć drzwi, ale postać może zyskać wiedzę, jak następnym razem spróbować otworzyć zamek. Przy 3 oczkach zwyczajne nam się nie udało, bez konsekwencji. Natomiast, gdy wyrzuciliśmy 1 nie dość, że akcja kończy się niepowodzeniem i dodatkowo, nasza postać może zranić się w palec.

Poziom trudności określany jest przez Mistrza Gry i to on definiuje iloma kośćmi będzie trzeba rzucić, aby spróbować pokonać przeszkodę. Oczywiście, przy każdym rzucie będą brane pod uwagę aspekty, a w niektórych przypadkach utrapienia, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Mechanika na Crystal Empire jest czymś w rodzaju dodatku do rozgrywki fabularnej.
Jej głównym zadaniem jest rozstrzyganie wyników akcji, w której pojawiają się przeszkody, którym trzeba stawić czoła.

Zaczerpnięta została z gry FU: The Freeform/Unversal RPG i jest to fabularna gra akcji, pełna przygody oraz zabawy. Posiada jasne i proste zasady, które, głównie kierowane są do Mistrzów Gry prowadzących improwizowane przygody. W przypadku Graczy natomiast, mają za zadanie zniwelować zmęczenie wywoływane tym, że postacie nie są w stanie czegoś zrobić. System ten stawia na wyzwania i możliwości dające sposobność na ich przezwyciężenie.
Otwarty system, który można dopasować do każdego uniwersum wedle uznania. Prosty i łatwy, ale dający mnóstwo zabawy.

Więcej o mechanice:
http://crystalempire.forumpolish.com/t5 ... aniki#1381

W związku ze zmianami mechaniki, pojawił się nowe prostsze wzory Kart Postaci. Dzięki temu, zarówno Gracze jak i Prowadzący będą mieli zdecydowanie łatwiej niż dotychczas.

Nowy Wzór Karty Postaci: http://crystalempire.forumpolish.com/t5 ... ty-postaci

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51324 11 sty 2020, 1:30

Obrazek



Pora na garść informacji!

Jak wygląda sytuacja na forum?

- Nadal mechanika jest w trakcie zmian. Możliwe, że całkowicie usunę tą, która jest teraz, aby zamienić ją na coś dużo prostszego i łatwiejszego dla Graczy.

- Mam w planach stworzyć stronę Wikipedii pod forum, żeby zostawić w tematach informacje niezbędne do rozgrywki. Da to możliwość skupienia się na konkretach, a jak ktoś będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej, zwyczajnie zajrzy na Wiki i odnajdzie informacje, jakich poszukuje.

- W planach, jest również dodanie nowych ras: Morvoganie (potomkowie smoków pochodzących z boskiego wymiaru), Phirphardydzi (antropomorficzne ptaki, przybysze z innej planety), Othapitci (małe antropomorficzne zwierzątka, wyglądajace na słodkie istoty mylące pozory), a także, na razie dwie rasy zaproponowane przez Graczy, jak zgłosić projekt informacje poniżej.

- Spróbować połączyć fantasy ze steampunkiem. Dostrzegłam, że sporej ilości osób bardzo zależało na tym, aby na Crystalu pojawił się ten właśnie motyw. Przemyślałam sprawę i wydaje mi się, że będzie to bardzo dobry pomysł. Oczywiście, wprowadzenie go będzie następowało etapami, krok po kroku, żeby nie zrobić jakiejś wielkiej rewolucji.

- Z racji, ciągłych prac nad światem, a dokładniej państwami czy krainami, będzie mi bardzo miło, jeśli Gracze lub przyszli Gracze dorzucą coś od siebie. Nie oznacza to jednak, że ja spocznę na laurach! Forum ma być miejscem przyjaznym dla Graczy, więc każda dołożona cegiełka będzie na wagę złota, a może i więcej. Chciałam, tworząc forum, aby Gracze mogli czuć, że są potrzebni, a ich zdanie również jest bardzo ważne w rozwoju forum.


Jeśli chodzi o propozycje ras czy innych pomysłów na rozwój świata wystarczy napisać do mnie na discordzie lub przez fanpage forum. Chociaż, preferuję discorda, bo, że tak to ujmę mam go pod ręką (tj. telefon). Wtedy, mogę szybciej odczytać wiadomość, a co za tym idzie odpisać wręcz, natychmiast.
Pisząc jakiś projekt/propozycję należy trzymać się schematu, w którym zostaną zawarte podstawowe informacje takie jak nazwa, historia, ogólny zarys, jaki wpływ ma dana rzecz/przedmiot/instytucja itd. na świat.
Pamiętajcie także, że czasami nie warto zmieniać czegoś na siłę pod realia forum. Można, bardzo popsuć projekt jaki macie w głowie. Czasami, lepiej wymyślić coś nowego.
Obrazek
Co zostało wprowadzone na forum z wcześniej wspomnianych planów:

Na forum pojawił się nowy uproszczony wzór Karty Postaci:

http://crystalempire.forumpolish.com/t5 ... ty-postaci

Uprasza się Graczy o przerobienie starych kart postaci pod nowy wzór. Administracja forum służy pomocą.

Nowa mechanika zawitała i można zapoznać się z nią w tym temacie:

http://crystalempire.forumpolish.com/t5 ... ty-postaci

Została uproszczona, a jej obecność ograniczona do ingerencji w konkretne sytuacje. Pojawiły się także nowe rzeczy z nią związane takie jak utrapienie czy aspekty, które mają za zadanie ułatwić Graczom tworzenie postaci, a także rozgrywki. Tak samo jest w przypadku Mistrzów Gry.

Wszelakie sugestie, co do mechaniki można kierować w dedykowanym temacie lub bezpośrednio do Administracji forum.

Pojawiła się nowa rasa Phirpardydzi:

http://crystalempire.forumpolish.com/t6 ... dydzi#1396

Nowe bannery zawitały na forum.

Miłej lektury i spokojnej nocy!
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 21:47 przez Bajarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51504 31 sty 2020, 19:43

Obrazek



Na forum mamy aktywne dwa eventy:




Obrazek


Wizyta Elfiej Królewskiej Pary, który został podzielony na kilka etapów, tak zwanych rozdziałów.

Aktualnie trwający jest Rozdział 1: Przygotowania

W Gospodzie Feniks, jak nigdy przedtem właściciele nie narzekali na gości.
Zacierali ręce, na każdego, kto tylko przekraczał próg przybytku. Zwłaszcza, na widok przyjezdnych, którzy rezerwowali pokoje na kilkanaście dni z całym zestawem posiłków.
Chcąc zwiększyć atrakcyjność lokalu, został on przyozdobiony różnymi kolorowymi ozdobami, na których widniały roślinne motywy. Do tego, świecące wieczorami lampiony, nadające nietuzinkowy klimat.
W środku zaś, na każdym ze stołów pojawił się biały obrus oraz wazonik ze świeżo zerwanymi kwiatkami. Na krzesłach czy ławach skóry zwierząt, aby każdy gość czuł się jak u siebie w domu.
Parapty przyozdobiono figurkami elfów w różnych pozach. Dla niektórych, była to lekka przesada, ale z gustami wszak się nie dyskutuje. Poza tym, reklama dźwignią handlu, tak przynajmniej tłumaczyli się właściciel przybytku.
Ze ścian zniknęły niektóre obrazy, te najmniej podobające się klienteli i zastąpiono je malowidłami przedstawiającymi historię Larnwick.
Na specjalnie przygotowanej scenie grała trupa muzyczna, przy której wielu gości podnosiło się z siedzisk, aby poddać się rytmom wygrywanej melodii.
Dzisiejszego dnia, Feniks był nieco spokojniejszy. Nie tylko z powodu pogody, ale i dlatego, że w mieście, za kilka godzin miał pojawić się posłaniec samych Hegemonów Kryształowego Królestwa Ziemi.
Nie oznaczało to jednak, że gospoda świeciła pustkami. Wręcz przeciwnie. Elfy, które zawitały to Larniwck spędzały czas rozmawiając i dyskutując na temat tego, co jeszcze jest powodem wizytacji królewskiej pary. Wszak, nie wierzyły, że tęsknota i sprawdzenie, jak sobie radzą stanowiło pretekst do odwiedzin. Zakładały, że coś musiało się wydarzyć, pytanie tylko cóż takiego?
O elfach siedzących w gospodzie mówiło się głośno. Jakby nie patrzeć, nie była to mała grupa szpiczastouchych. Dlatego, co ciekawsi mieszkańcy, niby to na darmowy posiłek wybierali się do Feniksa. Oczywiście, bardziej chcieli dowiedzieć się, co elfiaki miały do powiedzenia, a nóż widelec dowiedzą się czegoś ciekawego.
Stąd, poza elfami można było spotkać, siedzących i udających, że robią cokolwiek mieszkańców Larnwick.

link do eventu: http://crystalempire.forumpolish.com/t5 ... skiej-pary


Obrazek


Obrazek



Legenda Aquis Azuris, który jest jedną długą historią z różnymi założeniami zakończenia, w zależności od decyzji Graczy.

Łomot żagli raczonych mroźnym, arktycznym powietrzem przyciągał uwagę Mew Polarnych. Nieliczne ze zwierząt, którym dane było powrócić na Ziemię po Apokalipsie.
Stworzenia te, praktycznie, w ogóle nie zmieniły swojego wyglądu od tamtego, tamtego, pamiętnego czasu. Nadal, ich upierzenie pozostało białe z odcieniem szarego. Żółte dziobki, z czerwoną plamką, co jakiś czas otwierały się, aby wydać radosne piski. Oczy, koloru węgla, uważnie lustrowały trzy żaglową fregatę płynąc tuż pod nimi.
Co jakiś czas, zaciekawione, uskrzydlone istoty opadały powoli w dół, aby przyglądać się łopoczącym żaglom oraz załodze, przebywającej na pokładzie.

Morskie fale uderzały o drewnianą konstrukcję, wzmocnioną stopem stali dzięki magii.
Statek, unosił się i opadał nieznacznie wraz z ruchami morskich fal, po których sunął płynnie, niczym tafli lodu.
Dar Pomorza, takie miano widniało na fregacie.
Napis wykonany złotą farbą, co jakiś czas mienił się od padających nań promieni słonecznych. Imię statku znajdowało się blisko okolic dzioba. To, ozdobione zostało rzeźbą urokliwej syreny, której ogon ciągnął się, aż po sam dół. Od czasu do czasu podmywany przez morskie fale. Ręce, miała uniesione, co dawało wrażenie podtrzymywania bukszprytu. Uśmiechnięta twarz kobiety, dodawała rzeźbie uroku i na wielu twarzach kąciki ust unosiły się ku górze.

-Może powinieneś odpocząć? – basowy, przyjazny głos zmusił młodego maga powietrza do zaprzestania wykonywanej przezeń czynności.

-Odpocznę, jak dopłyniemy na miejsce, kapitanie Olechnowicz ! – niebieskooki chłopak wyszczerzył się, pokazując rząd białych zębów.

-Jeśli jesteś tego pewien Alan, to nie będę cię zmuszać. – mężczyzna skinął tylko głową, po czym powrócił do przyglądania się poczynaniom młodzieńca.

Chłopak miał nie więcej niż dwadzieścia pięć lat. Ubrany był, podobnie jak jego rozmówca w bardzo ciepłe ubrania. Nos oraz policzki zdobił czerwony kolor, od mroźnego powietrza, jakie je muskało.
Niebieskie oczy, uważnie lustrowały łopoczące żagle. Kosmyki blond włosów, wystawały spod czapki z futerkiem.
Poruszał rękami, to w górę to w dół, tworząc w powietrzu literę V. Dzięki temu, wytwarzany przez gestykulację podmuch powietrza uderzał w żagle z odpowiednią siłą.
Kapitan zaś, miał niespełna trzydzieści pięć lat.
Jego szare oczy, odbijały rozmówcę skupionego na wytwarzaniu powietrzu pozwalającym, na ruch fregaty.

-Kapitanie, czy pański przodek, pochodzący sprzed czasów Apokalipsy, pływał statkiem o takiej samej nazwie, jak nasz? – Alan zerknął ukradkiem na rozmówcę.

-Tak chłopcze. Był ostatnim kapitanem starego Daru Pomorza.- wyjaśnił kapitan. –Cieszę się, że moja rodzina otrzymała ten dar pamiętania tego człowieka. I mimo, że nigdy nie odwiedzę jego grobu, nie zobaczę fotografii czy obrazów z jego wizerunkiem, to jestem uradowany. Dzięki temu, mogłem stworzyć nowy Dar Pomorza i udać się na morskie tonie. Tak, jak kiedyś on. – w oczach mężczyzny zalśniła jakaś iskra, której nie dało się przeoczyć.

-Kapitanie Olechnowicz! – do uszu mężczyzny doszedł, zakłopotany, niski głos.

- Tak? – jak tylko, kapitan odwrócił się, dostrzegł biegnącego w swoją stronę marynarza.

- Coś znajduje się przed nami, na dwunastej. Jakiś niezidentyfikowany obiekt. Porusza się bardzo szybko. – zakomunikował marynarz pełen obaw w głosie.

Nim, ktokolwiek z załogi mógł zareagować, coś z ogromną prędkością przepłynęło z lewej strony statku.
Fregata poruszyła się, a wszyscy obecni na niej, musieli pochwycić się tego, co było najbliżej w zasięgu ręki.
Mewy, które wyczuły zagrożenie, od razu oddaliły się w bezpieczne miejsce.

-Co się dzieje, kapitanie?! – dało się słyszeć przestraszony krzyk załogi, zaraz po tym, jak coś, znowu przepłynęło obok statku i wprawiło go w silniejsze kołysanie.

Olechnowicz, sam nie był do końca pewien, co się właściwie działo. Nigdy przedtem, w tych rejonach, nic ich nie zaatakowało. Wielokrotnie obierali tą morską trasę i nie rozumiał, co się takiego mogło zmienić.
Niemałe zdziwienie pojawiło się na twarzy mężczyzny oraz jego załogi, kiedy fregatę przeskoczył Węgożak Olbrzymi.
Stworzenie nie należało do wiekowych, gdyż jego ciało było dość krótkie. Na oko, można było śmiało oszacować, że mierzyło niecałe pięćdziesiąt metrów, może nawet mniej. Jednak, nadal stanowiło zagrożenie dla fregaty oraz załogi.
Nikt nie wiedział, jak reagować, gdyż żadne z nich nie miało nigdy styczności z taką istotą, a statek nie był przystosowany do takich sytuacji. Dar Pomorza był fregatą służącą do ekspedycji, więc nie było możliwość o posiadaniu jakiegokolwiek działa.

Stworzenie, ponownie przeskoczyło statek, po czym zaczęło zataczać koła. Fale poruszały fregatą coraz mocniej, aż woda zaczynała wlewać się na pokład.
Niespodziewanie, wszystko ucichło.
Nastała niepokojąca atmosfera, a po stworzeniu, jakby nie było śladu.
Każdy członek załogi, znajdujący się na pokładzie wyglądał przez burtę wypatrując niebezpieczeństwa.
Kapitan wiedział, że nie jest w stanie zrobić absolutnie nic w takiej sytuacji. Nawet magowie, którzy byli, na pokładzie nie podołali by tak ogromnemu stworzeniu. Poza tym, mogło to tylko bardziej rozjuszyć, jak zauważył Olechnowicz, już zdenerwowane stworzenie.

I kiedy wszyscy myśleli, że niebezpieczeństwo zostało zażegnane, Węgożak Olbrzymi wyłonił się kilkanaście metrów przed statkiem i zaczął na niego szarżować z niewyobrażalną prędkością.
W oczach kapitana oraz załogi dało się dostrzec strach, a całe życie przeleciało w ich głowach niczym film.

Link do eventu: http://crystalempire.forumpolish.com/t6 ... uis-azuris

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51534 05 lut 2020, 3:05

Obrazek


Czasami przyszli Gracze potrafią bardzo zaskoczyć.

Zwykłe pytanie, czy mogę zaproponować własną rasę, potrafią doprowadzić do zaskakujących rezultatów. Tak było właśnie w przypadku nowej rasy Naggarczyków.

Gracz, przedstawił swój pomysł na rasę. Rozpoczęliśmy tak zwaną burze mózgów, która zaowocowała powstaniem połączenia dwóch innych ras: zmiennokształtnych (zaproponowanych przez Gracza) oraz potomków smoków (rasy obiecanej i planowanej dużo wcześniej). Efekt, końcowy jaki powstał zaskoczył nie tylko nas, ale również Gracza.

Dell bardzo dziękujemy za tak wspaniałą inicjatywę i dorzucenie cegiełki do naszego forum. Witamy Cię także w gronie Junior Mistrzów Gry.
Mamy nadzieję, że wyrośnie z Ciebie wspaniały, pełnoprawny Misiu Gry, tym bardziej, że masz głowę pełną pomysłów!
Obrazek
Naggarczycy pochodzą z zielonej planety zwanej Cimides, zwana inaczej Szmaragdem Kosmosu, położonej w Gwiazdozbiorze Smoka. Nielicznie znane miejsce, w którym zamieszkują smoki, ale jest to owiane ścisłą tajemnicą. To także dom bóstw, poznanych na Błękitnej Planecie jako te, z mitologii Starożytnych Chin.

Rasa ta pochodzi od smoków oraz kropel krwi Niebiańskiej Istoty zwanej Wenchang Wang. Ich królową jest niejaka Xuenlong, co oznacza Śnieżnego Smoka, zaś królem Shenlong w wolnym tłumaczeniu Spirytystyczny Smok. Sprawują władzę pod patronatem Wielkiej Piątki.

Wszystko zaczęło się jeszcze za czasów z przed czasów Apokalipsy, kiedy to na świecie panował względny porządek, a magia znana była tylko wybranym. I wszystko dopiero formowało się, wraz z życiem na planetach.
Cimides tętniła życiem oraz cieszyła się spokojem, a także harmonią. Stąd, niektóre smoki obrały sobie to miejsce za dom. Szybko zaprzyjaźniły się z jej mieszkańcami i postanowiły strzec za okazany szacunek. Wenchang był bardzo zainteresowany nowymi istotami, które wykazywały się większą mądrością niż on sam i pozostali mieszkańcy planety.
Jak nie trudno zgadnąć nic nie trwa wiecznie. Na Cimides rozwinęła się magiczna choroba, która zaczęła infekować ukochane przez Wenchanga smoki.
Jako najbardziej wrażliwy ze wszystkich Bóstw zamieszkujących planetę, cierpiał nie mogąc pomóc tym, którzy skradli jego serce. I mimo, że inni przyłączyli się, aby go wesprzeć, wszystko zakończyło się fiaskiem. Przynajmniej, tak myślał Wenchang.
Po śmierci smoków, Bóg często spacerował po ich ulubionych miejscach, kiedy natknął się na pięć ocalałych smoczych jaj. Uradowany, że może odzyskać ukochane stworzenia, Wenchang zabrał znaleziska do swego pałacu. Tam pieczołowicie się nimi zajmował, ale jak się później okazało i je zainfekowała choroba. Wiedząc, że złamie Boskie Prawi, użył swojej krwi, aby spróbować wyleczyć stworzenia. Nie interesowało go to, że może spotkać go kara. Jego serce zostało poruszone przez smoki i chciał zrobić wszystko, aby je ocalić, w każdy możliwy sposób. Pięć smoczych dzieci, pod wpływem boskiej magii zmieniły się. Ich smocza moc w połączeniu z krwią Wenchanga sprawiła, że stali się istotami chodzącymi na dwóch nogach, z niektórymi smoczymi cechami.

Więcej na temat rasy znajdziecie tutaj: https://crystalempire.forumpolish.com/t610-naggarczycy

Autor rysunku, jaki został wykorzystany w opisie rasy: Jason Nguyen

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51576 12 lut 2020, 22:54

Obrazek


Nie ma teraźniejszości bez przeszłości, tak powiadają filozofowie oraz wielcy mędrcy.


I tak, to prawda. Wszystko ma swój początek, coś z czego powstało. Można porównać wszystko z kwiatem. On też, aby mógł nacieszyć nasze oczy, musiał narodzić się z nasiona, które również ma swój początek. Jest to, coś w rodzaju koła, koła życia.

Tak samo, jest w przypadku Ziemi i tego, co się na niej pojawiło.
Świat, w którym przyszło teraz żyć, różni się bardzo od tego, jaki istniał kiedyś. Nie był on przesycony magią, gdyż wiele istot żyjących na planetach, nie była gotowa do pozyskania takiej wiedzy. Stąd, zaczął się rozwój technologiczny, nie tylko z wykorzystaniem pary, energii elektrycznej, wody, powietrza, ognia i innych dostępnych środków. W wielu miejscach, ukierunkowano tylko na jeden rodzaj rozwoju, w innych na wielu. Na tych, w których magia, jednak zagościła wykorzystano połączenie wszystkiego, na każdy możliwy sposób.
To pozwoliło cywilizacjom rozwijać się, tworząc niesamowite wynalazki, odkrycia, czy lepiej odkrywać świat, w jakim przyszło im żyć.

Nie można także zapomnieć o wierze. Wiara, od samego początku towarzyszyła mieszkańcom, nie tylko Błękitnej Planety, ale też innym obiekcie kosmicznym. Bogowie, którzy tchnęli swoje kreacje życie, zaglądali do nich i pomagali, ale zgodnie z Boskim Prawem. Niemniej, z czasem zaczynano coraz bardziej spychać Bogów i Boginie na bok, gdyż istoty uważały, że ci coraz mniej są im do przysłowiowego szczęścia potrzebni. Zwłaszcza, że cywilizacje zaczęły tworzyć rzeczy, które pozwalały im uważać się za bogów. Nie wiedzieli jednak, że to wszystko będzie miało wpływ w przyszłości.


Więcej informacji: https://crystalempire.forumpolish.com/t ... abula#1436

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51598 15 lut 2020, 14:56

Obrazek

Poszukuję Mistrzów Gry!


Och, nie, nie! Spokojnie nie wrzucę Ciebie, od razu na głęboką wodę. Zrobię to później, ale zapewniam, że się nie utopisz, bo będziesz tak dobrze zabezpieczony/a. Na spokojnie zanurkujesz i będziesz podziwiać morskie tonie i ich tajemnice.

Otóż, na samym początku dostajesz ode mnie ochronną barierę trwającą minimum trzy miesiące. Tak, tak. Masz ochronę, która gwarantuje ci odbicie każdego ataku ze strony Gracza, nie licząc tego mojego. Nie przejmuj się, to nie atak mający zrobić ci krzywdę. Chodzi o to, że jak każdy musisz się nauczyć uniwersum oraz fachu Mistrza Gry. Okres, tych minimum trzech miesięcy, pozwoli Ci zaznajomić się z otaczającym światem na forum, zasadami, jakimi ja się kieruję będąc Mistrzem Gry. Czas ten, pozwala ci, potykać się, robić błędy (później też możesz, bo jak każdy uczymy się całe życie, ale wiesz, są takie, które mogą splamić Twój honor, a wtedy to nawet Vanishem będzie ciężko się jej pozbyć). Jesteś pod moją opieką, skrzydełkami, ciepłymi i mięciutkimi, więc nie masz co się martwić, że robisz sobie krzywdę ucząc się latać. Później, te moje skrzydełka już mniej będą otulać, ale nadal będą blisko! Zawsze, będziesz mógł/ła przyjść poprosić o pomoc, ale będziesz mieć więcej samodzielności w tworzeniu ciekawych rozgrywek dla Graczy.

Zainteresowany lub zainteresowana? Pisać śmiało, nie gryzę.

ps. Spokojnie, mam za sobą wszystkie szczepienia! Więc, nawet jak ugryzę nic się nie stanie, podobno.

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51724 15 mar 2020, 21:46

Obrazek

Nowinki z forum: Postęp prac.


Aktualnie, na forum pracuję nad rozpisaniem cech rasowym. Zabieg ten ma pomóc Graczom kreować oraz prowadzić postać.

Rasy, które mają juz gotowe cechy to: ludzie, elfy, krasnoludy, wampiry, lyknie, hajitci oraz naggarczycy.
I tak np. Krasnoludy będą miały możliwość wyszukiwania złóż za pomocą nautralnego radaru, a mianowicie, mogą poruszać swoimi cząsteczkami magii, aby wykryły te należące do złóż. Oczywiście będzie trzeba tą umiejętnść doskonalić.
Oto kilka wybranych cech rasowych:

Ludzie:

Wszechstronność – to cecha, która pozwala ludziom pałać się praktycznie każdym zawodem. Wprawdzie, nauka takowych, może zająć nieco dłużej, to jednak po opanowaniu nie ma praktyczne żadnych tajemnic. Oczywiście, trzeba pamiętać, że niektórzy mają tak zwany naturalny dryg do niektórych czynności.

Szybka adaptacja- dzięki niej, ludzie są w stanie zdecydowanie szybciej dostosować się do sytuacji, w której się znaleźli. Radzą sobie lepiej w trudnych sytuacjach niż większość ras, co pozwala im przodować z pomysłami w trudnych sytuacjach, a czasami nawet w tych dość ekstremalnych, szybciej biorą się w garść. Chyba, że ktoś bardzo wrażliwy, wtedy to inna sprawa.

Elfy:

Mniejsza wytrzymałość- za sprawą delikatniejszej budowy ich ciała są mniej wytrzymalsze. Bardziej odczuwają ból, który przeciętny człowiek jest w stanie wytrzymać bez brania tabletki przeciwbólowej. Łatwo nabijają sobie siniaki przy mocniejszych uderzeniach. Mogą jednak, jak wszystko wyćwiczyć, ale idzie im to mniej sprawnie, acz niektórym w ogóle.

Wyższa inteligencja- elfy, z racji obcowania z magią przez wiele dekad rozwinęły zdecydowanie bardziej swoją inteligencję niż inne rasy. Potrafią bez problemowo rozwiązywać logiczne zagadki wymyślane przez ludzi, nie mają także problemu z wykryciem kłamstwa. Chyba, że ktoś potrafi być wyrafinowanie utalentowany w tej dziedzinie. Nie stanowi dla nich problemu wykrywanie pułapek, tajnych i ukrytych przejść. Przychodzi im to z wielką łatwością i co za tym idzie, uczą się zdecydowanie szybciej, co pozwala im na biegłość w wielu dziedzinach.

Krasnoludy:

Zwiększona siła- krasie mają zdecydowanie więcej siły niż przeciętny człowiek. Są w stanie udźwignąć nawet dwa razy większy ciężar niż ludzka istota. Nie mają najmniejszego problemu z przerzuceniem jedną ręką przez ramię, dorosłego elfa. Jeśli będą ćwiczyć swoją siłę, będą w stanie bez problemowo zniszczyć gołą pięścią mały głaz, czy podnieść chociażby krowę i utrzymać ją przez kilkanaście minut.


Wyczuwanie złóż- krasnolud posiadają coś w rodzaju radaru, który podpowiada im w jakim miejscu mogą znaleźć dane złoże minerałów czy kamieni szlachetnych. Działa to na takiej zasadzie, że rasa ta, ma zdolność wyczuwana pierwiastków magicznych jakie emanują z danego złoża i bez problemu je odnaleźć. Musi oczywiście przyłożyć dłoń do podłoża, aby pierwiastki magiczne w jego ciele zaczęły reagować na te w otoczeniu. Oczywiście wiedza teoretyczna i praktyczna jest również przydatna. Krasnolud musi udać się najpierw w dany teren, aby móc skorzystać ze swojego daru.

Wampiry:

Więź telepatyczna- wszystkie wampiry są ze sobą połączone więzią telepatyczną. Oznacz to tyle, że mogą bez przeszkód komunikować się ze sobą. Młode wampiry mają ograniczoną możliwość takowej porównując ją do wielkości średniego ludzkiego miasta. Im starsze ta odległość się zwiększa i może obejmować zasięg światowy. Stąd Kain, zawsze wszystko wie, co dzieje się z jego Dziećmi Nocy.

Wrażliwość na jedzenie- wampiry nie mogą spożywać żadnych pokarmów. Ich organizm jest martwy, więc nie trawi tego, co zostanie przez nie skonsumowane. Nawet, jeśli Dziecko Nocy pożywi się, za kilka godzin wydali to przez bolesne wymioty. To samo tyczy się wszelakich płynnych napojów, za wyjątkiem alkoholu. Ten, po spożyciu wchłaniany jest do krwioobiegu wampira, a następnie rozpuszczany przez cząsteczki we krwi. Wampir, nie może się w taki sposób upić czy uzależnić.

Lykanie:

Zmiana formy- rasa ta posiadła zdolność zmiany swojej formy. Może tego dokonać na dwa sposoby. Świadomie oraz pod wpływem emocji. Tą drugą zdolność można opanować, ale potrzeba wiele lat ćwiczeń i tylko bardzo wiekowe osobniki są w stanie zmieniać się kontrolowanie i panować nad emocjami, acz też nie do końca. Pierwszą formą jest przeobrażenie się w wilka. Zdobywają wtedy, możliwość komunikacji z innymi zwierzętami, ale tracą na tej z innymi humanoidami. Stają po prostu wilkiem, a jedyne co ich wyróżnia od takiego zwykłego zwierza, to zwiększona siła dzięki lykańskiej krwi. Drugą formą jest forma crinos, czyli przeobrażenie w chodzącego na dwóch łapach wilkopodobnego humanoida. Przypominają wtedy potwora z najgorszych koszmarów. Całe ich ciało pokrywa się futrem, twarz zmienia się na zwierzęcą, a szczęka zostaje ozdobiona ostrymi zębami. Paznokcie zamieniają się w pazury, dłonie oraz stopy w łapy. Posiadają także ogon, który nie jako pozwala w pewien sposób utrzymywać równowagę.


Życie w stadzie – podobnie jak wilki, lykanie żyją w stadach. Każde z nich składa się z różnej ilości osobników, od czterech do nawet dwudziestu. Watahą dowodzą osobnicy alfa. Może to być samiec lub samica, albo para. Mówi się na nich zamiennie basior oraz wadera. I o tyle, co u wilków tylko dominujący osobnicy mogą się rozmnażać, tak w przypadku lykan nie ma z tym problemu. Niżej w hierarchii, jak najbardziej mogą się łączyć w pary, ale ich związek musi zostać zaakceptowany przez alfy. Oznacza to, że lykanin oraz ukochany lub ukochana, będą poddani próbie lojalności. Każdy w watasze ma swoje miejsce, dlatego możemy wyróżnić m.in. speców oraz polowań, zdobywania informacji, eliminacji zagrożenia. Nowi członkowie stada są zawsze na najniższym szczeblu. Lykanie bardzo cenią sobie szacunek, dlatego jest on ściśle przestrzegany, a za jego łamanie stosują dość surowe metody wychowania. Nawet, jeśli natrafi się na samotnego wilka, będzie on szukać swojego miejsca pośród innych. Stąd, gdy się przywiążą do kogoś będą go traktować jak członka watahy i chronić na każdy możliwy sposób. Czasami bywają nadopiekuńcze wobec słabszych osobników.

Khajitci:

Wrażliwość na miedź- khajitci są bardzo wrażliwi na miedź oraz mieszanki,w których ona występuje. Pierwiastki zawarte w metalu wywołują reakcje alergiczne, a zranienie jest bardzo nieprzyjemne i goi się nawet do tygodnia do nawet dwóch w zależności od jej wielkości. Małe ilości mogą wywołać podrażnienie, a czasami pieczenie. Z tego też powodu unikają wszystkiego, włącznie z biżuterią, jeśli coś zawiera miedź.

Długowieczność- i im przypadła w udziale długowieczność. Dzięki mocy Bogini Bastet, starzeją się dużo wolniej niż inne rasy. Objawy wiekowości pojawiają się mniej więcej po tysięcznych urodzinach, u niektórych osobników, nawet znacznie później. Ich ciało starzeje się dużo wolniej. W okresie, koło trzydziestego roku życia, proces ten wręcz zatrzymuje się. Mogą przeżyć, nawet to czterech tysięcy lat, jeśli będą o siebie należycie dbać i nie stracą życia z różnych powodów. Najdłużej żyjącym khajitem jest Khaji, posiadający najwięcej czystej i niepodzielonej boskiej mocy od Bastet. I to on, jest w stanie ofiarować część swojego życia innemu przedstawicielowi rasy.

Naggarczycy:

Wrażliwość- rasa ta jest bardzo wrażliwa i uczuciowa. Łatwo można nimi manipulować, korzystając z ich uczuć. Oczywiście, trzeba wiedzieć, jak ich podejść, w przeciwnym razie manipulacja emocjami się nie powiedzie. Często, z powodu wrażliwości, stają się ofiarami lub przechodzą na stronę zła, uważając, że ich decyzja może im pomóc, a inni nie będą tak cierpieć, jeśli oni będą odczuwać ból.

Więź magiczna- z racji bycia potomkami smoków oraz posiadaniu krwi Wenchanga Wanga, magia nie ma przed nimi żadnych tajemnic. To mistrzowie w posługiwaniu się magią. Uczą się bardzo szybko, gdyż ich pierwiastki magiczne instynktownie reagują na inne pierwiastki, tworząc tym samym łańcuchy pozwalające na czytanie ich. Jako jedyna rasa jest w stanie przejść, po długim kilku dekadowym treningu barierę ograniczeń magicznych. Tylko najstarsi osobnicy są w stanie pojmować wszystkie rodzaje magii. Jedynym wyjątkiem, który stanowi tajemnicę dla tej rasy to magia czasu. Chyba, że osobnik urodzi się z czterema znamionami, jest w stanie się nią posługiwać, ale wtedy trafia pod opiekę Etera i tajemnice zostają z nim na zawsze.

Aktualnie, podgląd cech rasowych nie jest dostępny na forum. Zamierzam dodać je dopiero po ich ukończeniu.

Na razie to tyle! Odmeldowuję się!

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#51889 03 kwie 2020, 2:39

Obrazek

Nowinki z forum: Postęp prac.


Na forum trwają prace porządkowe. Można śmiało powiedzieć, że wjechał buldożer na plac budowy.

Forum otrzymało Wikipedię na Fandomie. Wszystkie opisy dotyczące uniwersum zostaną przeniesione właśnie tam. Pozwoli to na skupienie się na tematach najważniejszych dla Gracza do tworzenia postaci oraz rozgrywki. To samo tyczy się z rozbudowanymi opisami ras, które zostaną przeniesione na Wikipedię, a zastąpione krótszymi.

Niektóre z ras, jak chociażby elfy, otrzymały rozwinięcie, którego wcześniej brakowało. Rozpisano od jakiego bóstwa pochodzą oraz rozpiska najważniejszych informacji dotyczących ich historii: Elfy zostały stworzone przez Selene, doznały dwóch wielkich wojen.
Nadal, cechy rasowe są w trakcie tworzenia. Chciałabym, aby każda z ras, posiadała unikatowe wyjątkowe cechy. Nie koniecznie potrzebne do rozgrywki, ale jako znak rozpoznawczy, który można, ale nie trzeba wykorzystać podczas prowadzenia postaci. Pojawią się także, krótkie informacje dotyczące odgrywania postaci, na co, należy zwrócić uwagę. Nie trzeba jednak będzie, stricte trzymać się wskazówek. Ważne, aby pamiętać o podstawowych zasadach rozgrywania postaci.
Zostały wycofane, prowadzone wcześniej rasy: Phirphardydzi oraz Naggarczycy. Pierwsza, okazała się nie pasować do całego uniwersum, zaś druga nie jest aktualnie grywalna. Niemniej, potomkowie smoków, jako część fabuły pojawiają się. Jednak, w późniejszym terminie.

Niektóre tematy zostały złączone w jedno, tak aby ograniczyć ilość niepotrzebnych postów, jeśli dotyczą zbliżonej tematyki.

W planach mamy zmianę lub edycję aktualnej szaty graficznej na bardziej prostą, ale trzymającą klimat fantasy.

To na razie tyle!

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#52303 17 maja 2020, 2:59

Obrazek
Nowinki z forum

Zapraszamy na naszą Wikipedię: https://crystalempire.fandom.com/pl/wiki/CrystalEmpire

Większość tematów, jak to zostało wcześniej wspomniane, zostało przeniesione właśnie na Crystalpedię. Pozwoliło to, w pewien sposób ograniczyć ilość tematów na forum, do tych najważniejszych i niezbędnych do rozgrywki. Te, które służą do lepszego poznania świata i są dodatkiem do poszerzenia wierzy znajdziecie na Crystalpedii.

Stworzenie cech rasowych było wyzwaniem. Chciałam, aby każda rasa była w jakiś sposób wyjątkowa. Posiadała swoje, oryginalne znaki rozpoznawcze. Największym, bojowym zadaniem było zebranie informacji, które pozwoliły mi wykreować te, związane z rasami mającym zwierzęce cechy. Jak khajiti, lykanie czy aghareni. Uznałam, że posiłkowanie się zdolnościami takimi istotami jak: wilki, koty czy niedźwiedzie będzie dobrym pomysłem. I, nie myliłam się.
Nada jeszcze pracujemy nad dopracowaniem ich.

Na forum, dodatkowo zachodzą kosmetyczne zmiany graficzne. Uznałam, że grafiki takie jak: te na tle, na logo, a także w tematach czy bannerach zostaną zastąpione realistycznymi, na darmowej licencji. To, również jest swojego rodzaju wyzwaniem, ponieważ wiele zdjęć jest tak pięknych, że ciężko zdecydować się na jakiś konkretny i pojawiają się dylematy. Zdjęcia zmieniać się będą powoli. O zakończeniu zmian, oczywiście Was powiadomię.
Avatary Graczy pozostaną w wersji digitalowej, jednak planuje stworzyć temat, w którym każdy Gracz będzie mógł się wpisać i podać twórcę grafiki.

Prace na forum nieco spowolniły z powodu moich nawracających się problemów ze zdrowiem.

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#57795 08 kwie 2022, 23:29

Obrazek

Nowinki z forum
Witajcie po dłuższej przerwie!
Na forum wiele się zadziało, ale pozytywnie! Zatem po kolei:

Magia, na ten moment jest oficjalnie opisana. Możecie o tym poczytać na Crystalpedii:

https://crystalempire.fandom.com/pl/wik ... oria:MAGIA

Każdy rodzaj magii został odpowiednio opisany. Dzięki temu możecie lepiej zrozumieć jej działanie w moim świecie. Jakby nie patrzeć, nieco różni się ona od tej klasycznej, ale nadal można rzucać Fireballem, jeśli macie ochotę przysmażyć komuś cztery litery!

Najwięcej czasu zajęło mi rozpisanie magii szamańskiej, magii krwi, a także magii przywołania, oraz magii umysłu, która jest świeżym elementem w na forum. I jak najbardziej jest ona dostępna dla Graczy. Jedynymi odłamami magii, które nie są dostępne dla Graczy to właśnie hemomancja i magia czasu. To zbyt potężne zdolności magiczne, aby postacie Graczy mogły z nich korzystać. Może kiedyś to się zmieni. Zobaczymy.

Na forum natomiast pojawiły się pakiety czarów nekromanckich, a także tych z dziedziny hemomancji. Pozwoli to zorientować się wszystkim jak wyglądają czary z tychże dziedzin i co mogą postacie napotkać na swojej drodze.

https://crystalempire.forumpolish.com/t634-nekromancja

https://crystalempire.forumpolish.com/t635-hemomancja
Magia szamancka nie posiada czarów, przynajmniej na ten moment, gdyż nie posiada takich możliwości. Podobnie jak magia przywołania.

W magii nastąpiła drobna zmiana odnośnie posiadanych pierwiastków w ciele. Od tej pory, można mieć je wszystkie, ale tylko jeden jest aktywny. Nie ma możliwości jego aktywacji w żaden sposób. Owszem, jest opcja, że pojawiają się istoty z aktywnymi wszystkimi jednocześnie, ale nie jest ona dostępna dla Graczy.
Zawsze dopracowane opisy będą pojawiały się najpierw na Crystalepdii, gdyż niektóre z nich, jak to jest w przypadku ras, czy magii otrzymywać będą wersje skrócone dostosowane do forum i wygody Graczy:

https://crystalempire.forumpolish.com/f8-fabula

Po rozmowie z aktualnymi Graczami dwa przewodniki, jeden fabularny, drugi mechaniczny. Ma to pomóc w poruszaniu się po forum, poznaniu świata i jego zasad:

https://crystalempire.forumpolish.com/t ... echaniczny
https://crystalempire.forumpolish.com/t ... -fabularny
Obydwa przewodniki są regularnie uzupełniane. Także, jeśli czegoś brakuje, a powinno się pojawić, staram się na bieżąco uzupełniać.

Można także zajrzeć do odświeżonego słownika pojęć, żeby niektórzy wiedzieli skąd takie, a nie inne nazewnictwo:

https://crystalempire.forumpolish.com/t74-slownik-pojec
Dodatkowo powoli tworzą się opisy ważniejszych miast na forum. Na ten moment mamy tylko jeden opis, ale zapraszamy do zapoznania się:

Przeczytaj tutaj.

Kolejnym miastem będzie Larnwick. Opis ma jeszcze bardziej ułatwić zrozumienie realiów, w jakim przyszło się zmierzyć Graczom przychodzącym na forum.

Zauważyłam również, dzięki rozmowom z obecnymi Użytkownikami, że do lepszego zobrazowania Im realiów, jak co wszystko działa, potrzeba takich informacji, jak chociażby jak wytwarza się jedzenie, jak funkcjonuje armia, jak wygląda prawo, skąd bierze się elektryczność itd. Takie informacje się pojawiają, ale potrzeba mi na to trochę czasu. Zwłaszcza że w pewnych kwestiach potrzebuję poszukać informacji odnośnie funkcjonowania niektórych rodzajów prawa. Zależy mi na tym, aby w tych kwestiach realizm jak najbardziej obowiązywał. Oczywiście dostosowany do odpowiednich realiów panujących na forum.

Jak zauważyliście, tymczasowo zniknęło ogłoszenie z forum. Wynika to z tego, że nie jestem, aż tak techniczną osobą i muszę trochę poćwiczyć, nim uda mi się dojść, co się z tą nieszczęsną ramką stało. Zapewne, będzie to coś, czego nie biorę pod uwagę, małe złowrogie coś, śmiejące się z ukrycia. Proszę zatem o cierpliwość w tej kwestii, ale znajdę dziada! Ewentualnie zacna Nene stanie się moim Supermanem HTML’a.

Dodatkowo jeszcze muszę poprawić wysuwane menu, które jak zdążyłam zauważyć wielu umyka. Nie mam jednak inwencji, co w nie wstawić. Myślałam nad mapą Larnwick, tudzież Algar, ale chyba pierwsza opcja będzie najlepsza! Chociaż myślę, czy nie umieścić tam też linków do poradników, skróconych opisów itd. Ale coś wymyślę!

Zastanawiam się również nad otwarciem rekrutacji do Administracji. Ogłoszenie pojawi się niebawem.

Jak wiecie, a może i nie, ale Crystal Emprie ma swój oficjalny kanał na YT. Z początku, służył w sumie do ciężko było powiedzieć czego. Teraz pojawia się tam muzyka stworzona przeze mnie za pomocą programu na telefon Music Jam Maker, oraz tych do tworzenia fajnych animacji, czy filmów. Pozwala on tworzyć muzykę na darmowej licencji, na której można zarabiać. Nie na wszystkim, ale jednak. Postanowiłam to wykorzystać i zaczęłam tworzyć muzykę do realiów Crystal Empire:

https://www.youtube.com/channel/UC9VElP ... cNnIcWyedQ

Muzyka pojawia się nieregularnie, ponieważ tak jak z opisami, jest to coś żmudnego. Nad jednym utworem potrafię pracować tygodniami, a czasami nawet i miesiąc, lub dwa.

Będzie mi miło, jeśli muzyka pozwoli Wam się zrelaksować i co najważniejsze, wczuć w klimat Crystal Empire.

A jeśli ktoś lubi czytać książki, to zapraszam do powoli tworzącej się powoli serii Kroniki Larnwick:

https://www.wattpad.com/story/237395105 ... erce-barda

Wiele wydarzeń, jakie pojawiają się na forum, oczywiście za zgodą Graczy pojawią się w opowiadaniach. Mogę jednak nieco się różnic z racji tego, że forum to forum, a książka to książka.

Na razie to tyle, trzymajcie się cieplutko!

ps. nowiniki z forum mogą czasami nie pojawiać się dłużej, bo nadal jestem sama, a niektóre rzeczy wymagają ode mnie zwyczajnie reaserchu, aby to, nad czym w danej chwili pracuję odnośnie fabuły miały ręce i nogi. Zwłaszcza że opieram się w wielu kwestiach na rzeczach z naszego świata.

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#57805 12 kwie 2022, 23:27

Obrazek

Nowinki z forum


Tym razem będzie krótko.

Na forum pojawiły się wzory podań konspektu, oraz podsumowania sesji.

Pojawiły się również poziomy trudności sesji, a wypełnienie Ingerencji Losu stało się obowiązkowe. Bez tego nie będzie można brać udziału w rozgrywkach organizowanych przez Mistrzów Gry!

Dzięki temu chcemy dać Graczom możliwość zapisania Ich rozgrywek i zdobywania nagród (za wyjątkiem aspektów, gdyż te będą do zdobycia tylko i wyłącznie na sesjach prowadzonych przez Mistrzów Gry), a także zgłaszania sesji, które chcieliby rozegrać, zarówno pod opieką MG, jak i bez.)

Więcej informacji na forum: https://crystalempire.forumpolish.com/t ... ania-sesji

Przemyślałam sprawę tej kwestii i zauważyłam, że Gracze bardzo cenią sobie takie rzeczy. Zwłaszcza jeśli chodzi o Ich rozgrywki prywatne i to, co mogą z nich osiągnąć. Wiem również, że Gracze bardzo cenią sobie czas poświęcony na takie sesje i warto zapisać je oficjalnie na karcie historii. Uniknie się również sytuacji, w których niejednokrotnie zdarzało się, że jakiś Gracz z różnych powodów ignorował pewne rozegrane kwestie z innymi. Zależy mi na tym, aby na Crystal Empire nie dochodziło do takich sytuacji. Co ugrasz, zostaje zgłoszone staje się oficjalnym zdarzeniem zapisanym do pobocznych wątków fabuły głównej - wątków postaci.
Co to oznacza? Że jeśli, nawet tylko jedna strona zgłosi podsumowanie sesji i komuś coś nie będzie odpowiadało z tego, co zostało ugrane, będzie musiał rozegrać z tym związany wątek fabularny. Pod okiem MG lub z innym Graczem.

Chcę, aby na forum doceniano uczciwość tych Graczy, którzy pomimo wielu trudności, dalej grają i ciągną swoje fabuły konsekwentnie. Wiem po sobie, że nie zawsze jest to łatwa sprawa, ale można tworzyć naprawdę wspaniałe historie i przy okazji rozwinąć, postać.

Każde zgłoszenie podsumowania sesji będzie weryfikowane wnikliwie, aby nikt nie poczuł się w żaden sposób pokrzywdzony.

Proces ten będzie wdrażany powoli, gdyż muszę jeszcze przygotować odpowiednio działy przeznaczone dla Mistrzów Gry. Tak w skrócie: przyszedł czas na dalszy ciąg porządków i tym razem do odstrzału idzie wiele zbędnych rzeczy z działu dla Administracji (Rangowych). Wcześniej nie zwracałam na to uwagi, ale porządek w takich miejscach jest jak najbardziej wskazany. Nie ma również tego całego, potocznie zwanego pierdolnika.

Również discord dorobił się nowych kanałów dla rangowych, a także na sugestię jednego z Graczy dodano kanał z niezbędnymi linkami. Dzięki temu nowe osoby zaglądające na discorda będą miały dostęp do najważniejszych tematów na forum, czy do samej Crystalpedii.

Kanał z ogłoszeniami od administracji został udostępniony każdemu użytkownikowi.

Zapraszamy na discorda: https://discord.gg/MyduT4x

To na razie tyle.

Trzymajcie się cieplutko!

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#57823 19 kwie 2022, 12:27

Obrazek

Nowinki z forum
Witam po świętach! Mam nadzieję, że wszyscy spędzili je w rodzinnym gronie!

Na Crystalu, po rozmowie z Graczami pojawił się skrócone opisy organizacji, wraz z linkami do Crystalpedii :

https://crystalempire.forumpolish.com/t648-organizacje

W najbliższym czasie pojawi się więcej organizacji, aby Gracze mieli większe pole manewru na fabule, zarówno prywatnej jak i tej związanej z główną osią fabularną.

Na prośbę Graczy powróciły także Karty Postaci dla Chowańców. Jednak tylko tych magicznych, lub specjalnie wytresowanych/wyszkolonych. Zatem kot, pies, czy inne małe zwierzątko domowe nie będzie takowej wymagać.

Na prośbę Graczy, również pojawi się pakiet startowy na aspekty, a także lista dostępnych zawodów z krótką informacją, co i jak z nimi jest w nowym świecie.

Do skróconych opisów magii została dopisana hemomancja.

Rekrutacja do ekipy otwarta:

viewtopic.php?p=57807#p57807

Na razie to tyle! Trzymajcie się cieplutko!