#119 Walki o władzę, czyli co piszczy w fabularnych rodach
: 01 mar 2019, 20:25
Wbrew pozorom nie będzie o Grze o Tron, dlatego od razu przeniesiemy się do autorskiego świata, w którym również mogą istnieć arystokratyczne rody fabularne i walka o władzę.
Zaczynając od samej kreacji takich rodów… jak szczegółowo powinny zostać opracowane? Herb, motto, historia, majętność i siedziba to wydaje się podstawowe minimum. Dochodzi jednak kwestia wyznawanej wiary, stosunek do innych rodów (z góry narzucony czy powstały podczas gry fabularnej?).
Drugim kryterium jest ilość rodów – im więcej, tym lepiej? Mniej, ale bardziej dopracowane i bardziej zróżnicowane, wzbogacone o unikalne cechy, które będą wpływać na urozmaicenie rozgrywki nie sprowadzając jej tylko do walki o władzę i wpływy?
Stosunek graczy forów fantasy do fabularnych rodów – to, czy chętnie uczestniczycie w życiu tych rodów, kreujecie fabułę, staracie się by one dobrze funkcjonowały albo staracie się prowadzić takie rody, gdy wasze postacie zostają ich głowami? A może unikacie tworzenia postaci w takich rodach?
Zaczynając od samej kreacji takich rodów… jak szczegółowo powinny zostać opracowane? Herb, motto, historia, majętność i siedziba to wydaje się podstawowe minimum. Dochodzi jednak kwestia wyznawanej wiary, stosunek do innych rodów (z góry narzucony czy powstały podczas gry fabularnej?).
Drugim kryterium jest ilość rodów – im więcej, tym lepiej? Mniej, ale bardziej dopracowane i bardziej zróżnicowane, wzbogacone o unikalne cechy, które będą wpływać na urozmaicenie rozgrywki nie sprowadzając jej tylko do walki o władzę i wpływy?
Stosunek graczy forów fantasy do fabularnych rodów – to, czy chętnie uczestniczycie w życiu tych rodów, kreujecie fabułę, staracie się by one dobrze funkcjonowały albo staracie się prowadzić takie rody, gdy wasze postacie zostają ich głowami? A może unikacie tworzenia postaci w takich rodach?