Crystal Empire

ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#58197 18 cze 2022, 21:48

Obrazek
Nowinki z forum
Znaczy, może nie tyle co nowinki, a pokażę Wam, w jaki sposób tworzę elementy do świata, z którymi mam problem, jeśli chodzi o wyobrażenie, jak działa.

Chwilowo, jest u nas cicho, ale to dlatego, że staram się dopracować pewne elementy, których zwyczajnie brakowało. Jak chociażby, jak wyglądają dowody osobiste, czy jak działają portale. Jest tego sporo, ale dzięki temu, że pracuję nad książkami w realiach Crystala, mogę te rzeczy tworzyć łatwiej.
Zapodaję fragmenty, w tym z jednej, jeszcze nieopublikowanej książki jak wyglądają dowody w Proxoli Północnej, a także Asli. Możecie także zobaczyć, na drugim screenie jak wyglądają przepustki portalowe: prywatno-służbowa, oraz wojskowa! A także, jak oczami bohatera wygląda jedna z dzielnic Larnwick.

Obrazek
Obrazek

Serce Barda możecie poczytać tutaj:

https://www.wattpad.com/story/237395105 ... erce-barda

Obrazek
Obrazek

Obrazy otwórzcie w nowym oknie, będzie wszystko ładnie widać ^ ^

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#58365 19 lip 2022, 22:45

Obrazek
Nowinki z forum

“Wybrańcy Gwiazd, których przeznaczenie przed wiekami spisano na każdym Krysztale Zodiakalnym stworzonym z czystej, nieskalanej energii. Tej, która swą nicią otacza cały świat, ta która” jest źródłem wszystkiego dookoła. Ta, która dała życie prabóstwom i ta, dzięki której stworzyli magię żywiołów. Niepozorni mieszkańcy, którzy o swoim losie dowiadują się w najmniej oczekiwanym momencie. Nie mogą od niego uciec, ani mu się przeciwstawić w żaden sposób. Są jednak śmiertelni, tak jak śmiertelne są gwiazdy migoczące na niebie. Bycie Zodiakiem to nie przymus, niezmuszanie do obowiązku, a honor, bo tylko nieliczni mają prawo pozyskania mocy z samego źródła i tym kimś właśnie są Rycerze Zodiaku. Lśniącymi gwiazdami, których życie rozjaśnia najciemniejszy mrok i odgania wszelakie złe chmury, a ich moc niesie prawość i szacunek do całego życia we wszechświecie.”


Rycerze Zodiaku otrzymali reworka, w którym znajdziecie informacje takie jak:

- Kim są Rycerze Zodiaku i jak działa ich magia,
- Czym są Zodiakalne Kryształy,
- Co ma wspólnego Święty Graal, Włócznia Longinusa, Mesjasz i Duch Święty z Rycerzami Zodiaku,
- Jak powoływani są Rycerze Zodiaku,
- Kim są opiekunowie Zodiaków,
- Kim są Spaczeni Rycerze Zodiaków.

Link do opisu na Wikipedii: https://crystalempire.fandom.com/pl/wik ... e_Zodiaku

Opis Wybrańców Gwiazdozbiorów został dostosowany do nowych, jak i poprawionych opisów magii, aby była w nich spójność. A nie tak jak wcześniej, że było wiele luk i niejasności.

Zapraszam do lektury.

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#58541 13 sie 2022, 2:06

Obrazek
Nowinki z forum

“Pierwiastek Ciszy to nic innego jak mroczny element magii, który od zarania dziejów kumulował w sobie wszystko to co złe, negatywne i niebezpieczne. Czyste zło karmiące się chciwością istot śmiertelnych, ale też tych, których życie naznaczono jako wieczne. Przez wiele lat uśpiony, przebudzony jak się wydawało czystym przypadkiem zaczął przenikać do świata Bogów, ale również tego należącego do świata Śmiertelnych. Zwany inaczej korozją w swej pierwotnej mocy zaczął pożerać wszystko, co znalazło się w jego zasięgu. Zatrzymywał czas, odbierał go i naznaczył ciszą każde żyjące miejsce. Wszystko zamierało, traciło swoje naturalne barwy, nic dziwnego, że tak bardzo zaczęto się go obawiać. Stłumiony przez boską magię, zatrzymał swoją ekspansję. Lecz nie na długo. Wykorzystał nienawiść Nocto do swych rodziców i zamieszkał w jego sercu. Z pomocą Boskiej Krwi zyskał nowe zdolności. Przekazywanie korozji istotom żywym bez odbierania im czasu, czy możliwość wyciągania ich Iskry i zastępowania jej imitacją, równie dobrze funkcjonującą co oryginał. Choroba, Korozja tak go nazywają wszyscy, zarówno Śmiertelni jak i ci Wieczni. Mający własną świadomość, niczym Pierwotna Energia. Niezbadana siła, przed którą drżą sami Bogowie. Tylko jednej istocie udało się ujarzmić Pierwiastek Ciszy, który słucha się jej tak, jakby od zawsze byli jedną, wieczną całością”.

Witajcie!


Dzisiaj przychodzę do Was z informacją, że Pierwiastek Ciszy, jak i Naznaczeni otrzymali znaczącego re worka. Proszę, aby osoby grające postaciami związanymi z Korozją, o zapoznanie się z tematem, aby wiedzieć jak odgrywać postać i jakie są tego konsekwencje.

Re work wygląda następująco:

- Wprowadzono dokładne informacje czym i jak wygląda Pierwiastek Ciszy, skąd się wziął i czemu się pojawił, czym się żywi,

- Za jego pomocą można rzucać klątwy, przekleństwa, podpisywać magiczne pakty, a nawet uroki. Dodano również wyjaśnienie na jakiej zasadzie działają i co może je złamać, jakie są ich skutki,

- Jakie skutki uboczne wywołuje Pierwiastek Ciszy, jak postępuje Korozja, etap po etapie, jak wyglądają Naznaczeni i jak działa ich moc, jak wygląda Iskra Duszy Naznaczonego,

- Jak wygląda życie bez Iskry Duszy, jak działa jej zamiennik Ciemny Kryształ inaczej zwany Mrocznym Sercem, na co pozwala, w którym momencie i jak powstaje sakiki,

- W jaki sposób Korozja działa na świat roślin i zwierząt,

- Pojawił się również nowy element jakim jest świat stworzony przez Pierwiastek Ciszy, jak się do niego dostać, co się w nim dzieje, kto może się tam dostać/otrzymać zaproszenie

- Co dzieje się z tymi, którym udało się przezwyciężyć Korozje i jakie są tego skutki.

Wszystkie wprowadzone elementy mają za zadanie przede wszystkim uzupełnić luki jakie do tej pory były w opisie, a także dopasować do aktualnego opisu magii.

Pierwiastek Ciszy stał się bardziej mrocznym elementem, czymś przeciwstawnym do pozytywnej magii i bohaterów. Czymś, co jest stałym, a nie tylko czasowym elementem, który nie raczej nie przestanie istnieć. Potrzeba trochę cięższego klimatu, aby osoby lubiące takowe miały możliwość tworzenia ciekawych scenariuszy. Poza tym musi istnieć jakieś ryzyko wiszące nad postaciami, mające realny wpływ na kształtowanie świata.

Link do opisu na Crystalpedii:

https://crystalempire.fandom.com/pl/wik ... stek_Ciszy

Wszystkie te luki zaczęłam zauważać dzięki sesji jaką miałam możliwość poprowadzić podczas Bazyliszka w Warszawie, koło miesiąc temu. Cieszę się, że udało mi się przetestować tworzący się świat. Pozwoliło mi to zauważyć rzeczy, których nie widziałam, a które są bardzo potrzebne. Zwłaszcza Graczom.

Do następnego!

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#58728 24 wrz 2022, 21:07

Obrazek
Nowinki z forum
Aktualnie pracuję nad dwoma elementami na forum. Pierwszym z nich jest Pradawna Energia, jaka to pojawiła się w nowym opisie Rycerzy Zodiaku.

Zarzucam krótki fragment jaki pojawi się w opisie. Może jeszcze, delikatnie ulec zmianie, gdyż zależy mi na tym, aby wszystkie elementy z tym związane zostały połączone w logiczną całość:

“Pradawna Energia to źródło wszystkiego, co dobre, dająca moc Prabóstwom, jacy mogli przekazać ją swoim dzieciom, wszystkim Bogom i Boginiom. Nazywana inaczej Pierwotną Energią.
Życiodajna energia, jaka dała życie trzem Nornom, doglądającym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a także Obserwatorom, którzy bacznie obserwują z daleka, to co dzieje się w każdym ze światów i o jakich praktycznie nikt nie wie.
Tam, gdzie Pradawna Energia uraczy swoją obecnością rośnie trawa, zakwitają wszelakie kwiaty, drzewa i krzewy wydają owoce, a ziemia warzywa. Ustępują wszelkie choroby, nawet te nieuleczalne i śmiertelne, rany goją się, nawet te na sercu, czy psychice. Przyjemny i ciepły wiatr przemyka pomiędzy istotami żywymi, roślinnością, dając znać, że oto jest, nadchodzi Blask nad Blaskami. Powiada się, że to właśnie od niej, dzięki niej narodził się Duch Święty, dała życie Mesjaszowi, kiedy jego matka została obdarowana cząstką jej mocy. Z pomocą Pierwotnej Energii powstał Święty Graal, dający niesamowitą moc dowódcom Rycerzom Zodiaku. Dlatego uchodzi za coś pięknego, niesamowitego, za nieskończone źródło przeciwstawne Pierwiastkowi Ciszy, którego moce potrafi stłumić, zniwelować, tak jak on potrafi zrobić to z jej mocami.
Skryta w sercu drzewa Yggdrasilu, jesionu tak ważnego przez pradawne ludy Starego Świata. Trzyma wszystko w należytym porządku, w równowadze, a każde zawirowania odczuwają nie tylko Prabogowie ich dzieci, ale również cały świat z Rycerzami Zodiaku na czele”.


Czym jest Pradawna Energia?

Pradawna Energia to mistyczna nieskończona i wieczna energia, moc jaka narodziła się na samym początku tego wszystkiego. Źródło mocy Apokalipsy, jak również Solary. Częściowo przekazana ich dzieciom, a także Rycerzom Zodiaku, którzy mogą czerpać niewielką jej część. Stąd, blokada ich mocy.
Stworzona w tym samym czasie co Korozja, jednak silniejsza i mocniejsza, stłamsiła go, więc nie był tak wyczuwalny, jak wcześniej. Jego zupełne przeciwieństwo. Dobro, czystość i wszystko, co pozytywne związane jest właśnie z nią, Pierwotną Energią, Mocą Pierwotną, Nieskończonym Źródłem. To dzięki niej, kiedy Prabóstwa zaczęły poznawać emocje, kierować się nimi i pozwalali, aby przejęły nad nimi kontrolę powstała Magia Żywiołów. Zaś czystym przypadkiem Magia Czasu została powołana do życia. Pozwoliła także narodzić Nocto, który był pierwszym zrodzonym Boskim Potomkiem z czystej miłości. Dlatego Pierwotna Energia reaguje na to właśnie uczucie najmocniej, najsilniej, co pozwala nie tylko nieśmiertelnym, ale również tym śmiertelnym na odczucie chociaż przez moment jak potężne jest Nieskończone Źródło.

Wyobrażana jako sześcioramienną pulsującą jasnym, wręcz złotym blaskiem gwiazdą. Często lewitującą nad zieloną polaną, wokół której znajduje się mnóstwo przeróżnych drzew. Od iglastych, po liściaste. Niekiedy, wielu jej badaczy twierdzi, że dookoła niej latają złote motylki strzegące jej niczym najcenniejszego skarbu. Nikt jej jednak nigdy nie widział, za wyjątkiem Apokalipsy, Solary, Nocto, a także jednego Rycerza Zodiaku, jednego z pierwszych. Możliwe, że było więcej takich przypadków, ale nikomu nie udało się dojść do takich informacji.
W rzeczywistości nie jest gwiazdą. Tylko j ą przypomina z powodu blasku jaki emanuje z tej pięknej, złotej kuli, której światło przypomina bicie serca. Jak się jej uważnie przyjrzy, da się dojrzeć okrągłą bańkę w jakiej znajduje się serce Pierwotnej Energii. Kształtem przypomina serce żywej istoty, ale tylko kształtem. Posiada także odnogi, które przypominają cieniutkie niteczki znikające poza okrągłą osłonę. Jednak, jakby można było je dojrzeć, to zdawałyby się oplatać wszystkie światy, każdy ich element, każdą żywą istotę, każdą roślinę. Dlatego też magia jest źródłem życia, o jakim przez wiele lat nie miano pojęcia w niezliczonych światach. Wszystko to, zmieniło się kiedy nastąpiła Apokalipsa i zawirowania, które dały moc i siły Pierwiastkowi Ciszy. Pojawienie się tak niestabilnej i przeciwstawnej energii uderzyło z ogromną siłą w Pradawną Energię, przez co wszyscy mogący korzystać z jej mocy zostali jej tymczasowo albo pozbawieni, albo ich moce zostały ograniczone. I to przez tę całą sytuację, Nocto, skażony Pierwiastkiem Ciszy miał sporą przewagę nad nimi.

To Pierwotna Energia odpowiada za wszystko, co dobre, za stworzenie magii, za życie, za uzdrawianie. Dała życie prabóstwom, a oni mogli przekazać ją swoim boskim potomkom. Ona odpowiada za moce Rycerzy Zodiaku, ale też za stworzenie Białej i Czarnej materii, z jakiej narodziły się anioły i demony. Jest czystym pięknem i pozytywnym. Czymś, co zawsze przynosi ciepło, miłości bezpieczeństwo.

Kolejnym element jaki dostanie re-work to wszystko co związane ze śmiercią i kim są Żniwiarze, Jeźdźcami Apokalipsy, a także krainą Śmierci. Tutaj również staram się połączyć wiele elementów w logiczną, spójną całość związaną z wieloma mitologiami.

Zarzucam fragmencik:

“Śmierć od zawsze miała pełne ręce roboty. Nawet kiedy wszystko dopiero się rodziło, kiedy ona już na wszystko patrzyła, zabierała życie. Zabierała życie tym wszystkim Iskrom, które były spaczone, chore, słabe, lub zwyczajnie, kiedy przybył ich kres. Z czasem jednak pracy przybywało, a rąk do pracy coraz bardziej brakowało. Dlatego poprosiła o pomoc. Chciała, aby wybrani przez nią śmiertelnicy, mogli trwać u jej boku i pomagać odejść innym do lepszego świata, jak to powiadali. Jednak nie tylko o to chodziło. Ktoś, poza nią, kiedy Śmierć nie mogła tego robić, musiał pilnować tych Iskier, które już reinkarnować nie mogły. Te, których blask i światło zgasło. Zwaszcza że pośród nich był te, które lepiej trzymać w zamknięciu. Temu jej kraina jest smutna, ale jednocześnie taka piękna.
Aniołowie i Demony Śmierci, wraz z Ponurymi Żniwiarzami pomagają Śmierci pilnować porządku Życia i Śmierci, a kiedy ktoś próbuje je łamać natychmiast interweniują. Gdyby nie ona, gdyby nie oni cykl życia w ogóle by nie istniał. To strażnicy z Mrocznej Krainy, Mrocznej Krainy zawieszonej poza czasem i przestrzenią, którzy zarówno w nagrodę jak i za karę mają kroczyć ścieżką Życia i Śmierci. Patrzeć jak uchodzi życie, jak nadchodzi jego kres i docenić bardziej życie i pokazać, że Śmierć nie tylko zabiera, lecz uzdrawia tych, co chcą zostać uzdrowieni.”


Kim jest Śmierć i za co odpowiada?

Śmierć to nieśmiertelny byt, jaki narodził się wraz z Solarą i Apokalipsą. Dlatego uznawana jest za jeden z najstarszych bytów na świecie.
Tak, jest kobietą którą zdaje się wyglądać jakby jadła naprawdę niewiele. Bardzo szczupła, z dobrze zarysowanymi kośćmi. Twarz zawsze zdaje się być ozdobiona smutkiem, niekiedy zmęczeniem. To jest jednak bardzo złudne, gdyż Śmierć nie odczuwa żadnych emocji. Niebieskie, wręcz przenikliwe spojrzenie w jakim widać życie tego, który w nie patrzy, nawet przez moment. Wzrok, w jakim bardzo szybko można się zatracić, a jakiego nie sposób zapomnieć. Głos ma chłodny, beznamiętny, bez emocji, czasami tworzący ciarki na plecach, zaś innym razem koi, niczym ten należący do matki. Zawsze ubrana w ciemny płaszcz z kapturem, zakrywający wątłe, ale jednocześnie silne ciało. Nigdy nie chodzi w butach, gdyż uważa je za zbędny ciężar, który przykuwa do ziemi. Stąd, zdejmuje je nawet tym, po których przychodzi.
Posiada magiczne zdolności panowania nad Życiem i Śmiercią. Jest magiem, z którym trzeba się liczyć, bo i sami Bogowie i Boginie czują przed nią respekt. To jedna z nielicznych osób, która wprawdzie zabić ich nie może, ale jest w stanie odebrać im młodość i sił w ramach kary za łamanie Boskiego Prawa. Chociaż i od tego jest wyjątek. Jeśli Apokalipsa wyrazi zgodę posiada moce mogące zabić tych, którzy uchodzą za Nieśmiertelnych. Eter, zwany inaczej Chronosem przekonał się na własnej skórze co znaczy łamać Boskie Prawo i jak potężna jest moc samej Śmierci.
Czasami grywa na harfie, a melodia słyszana jest przez wielu, w całym wszechświecie, jednak tylko nieliczni mają ten przywilej, aby zasłyszeć niewidoczne nuty wygrywane przez samą Śmierć.

Odpowiada przede wszystkim za utrzymanie równowagi, harmonią między życiem a śmiercią. To ona, z pomocą Księgi Życia i Śmierci ma wgląd w to kto i kiedy się narodzi, ale kto jak i kiedy umrze. Do tych zadań wyznacza swoich podwładnych, do jakich zaliczają się Bóstwa Śmierci, ale równie Anioły i Demony Śmierci, nazywani niekiedy Żniwiarzami Śmierci, czy Piewcami Śmierci.

--------------------

Pełne, jak i skrócone opisy pojawią się, gdy ukończę pracę nad nimi!

ps. Nadal szukam ludzi do ekipy forumowej!

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#58995 15 lis 2022, 15:26

Obrazek
Nowinki z forum
Po długich prawie dwu miesięcznych pracach pojawił się kolejny, bardzo istotny element łączący wszystko w jedną całość. Pradawna Energia, która jest źródłem wszystkiego, ale także przeciwieństwem Pierwiastka Ciszy, Korozji.

Wyjaśnia i reguluje, wcześniej niemających fabularnego wyjaśnienia elementów świat, jak chociażby mocy Rycerzy Zodiaków, czy samych Prabóstw, a także konkretnego źródła magii i wszystkiego, za co ona odpowiada, w tym za wielokrotną reinkarnację.

“Pradawna  Energia to źródło wszystkiego, co dobre, dająca moc Prabóstwom, jacy mogli przekazać ją swoim dzieciom, wszystkim Bogom i Boginiom. Nazywana inaczej Pierwotną Energią. Życiodajna energia, jaka dała życie trzem Nornom, doglądającym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a także Obserwatorom, którzy bacznie obserwują z daleka, to co dzieje się w każdym ze światów  i o jakich praktycznie nikt nie wie. Tam, gdzie Pradawna Energia uraczy swoją obecnością, rośnie trawa, zakwitają wszelakie kwiaty, drzewa i krzewy wydają owoce, a ziemia warzywa. Ustępują wszelkie choroby, nawet te nieuleczalne i śmiertelne, rany goją się, nawet te na sercu, czy psychice. Przyjemny i ciepły wiatr przemyka pomiędzy istotami żywymi, roślinnością, dając znać, że oto jest, nadchodzi Blask nad Blaskami. Powiada się, że to właśnie od niej, dzięki niej narodził się Duch Święty, dała życie Mesjaszowi, kiedy jego matka została obdarowana cząstką jej mocy. Z pomocą Pierwotnej Energii powstał Święty Graal, dający niesamowitą moc dowódcom Rycerzom Zodiaku. Dlatego uchodzi za coś pięknego, niesamowitego, za nieskończone źródło przeciwstawne Pierwiastkowi Ciszy, którego moce potrafi stłumić, zniwelować, tak jak on potrafi zrobić to z jej mocami. Skryta w sercu drzewa Yggdrasilu, jesionu tak ważnego przez pradawne ludy Starego Świata. Trzyma wszystko w należytym porządku, w równowadze, a każde zawirowania odczuwają nie tylko Prabogowie ich dzieci, ale również cały świat z Rycerzami Zodiaku na czele”.

Skrócony opis znajdziecie tutaj:
https://crystalempire.forumpolish.com/t631-magia#1718

Zaś rozszerzony:
https://crystalempire.fandom.com/pl/wik ... na_Energia

Możliwe, że jeszcze mogą pojawić się drobne poprawki w tym elemencie. Jednak to, jak aktualnie wygląda Pradawna Energia i jak funkcjonuje, raczej nie ulegnie zmianie.

Najtrudniejszym wyzwaniem było zaimplementowanie elementów z mitologii nordyckiej w taki sposób, aby łączyło się w logiczną całość. Niektóre rzeczy, jak zwierzęta, czy magiczne istoty zamieszkujące Yggdrasila są opisane zgodnie z moim wyobrażeniem tychże. Starałam się, jak najlepiej dopasować ze sobą wszystkie elementy z uwzględnieniem tego, co mamy na fabule.

Chciałam również podkreślić, że wszystkie konta Administracyjne: Bajarz, Majordomus, Pomagier oraz Poszukiwacz stały się integralną częścią fabuły. To postacie, które podobnie jak skryba spisują wszystko, co dzieje się na świecie, wróć w całym kosmosie. Nie mają prawa, bez zgody Etera ingerować w wydarzenia. Zabieg ten, nie tylko ma urozmaicić Wam fabułę i rolę Mistrza Gry i rozgrywkę na niej, ale też umocnić fabularną rolę Administracji na forum.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do czytania.

Kolejnym elementem, nad jakim pracuje to Śmierć, jej pracownicy, a także sama kraina.

ps. Nadal szukam ludzi do ekipy forumowej!

Awatar użytkownika
O mnie
Opiekun Crystal Empire
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
Pomógł(a) : 1 raz

 #0054 Bajarz

#59887 20 lut 2023, 21:10

Obrazek
Na forum pojawił się rework rasy wróżek. Stały się one szczepem rasy baśniowych istot, o których można czytać m.in w mitologii irlandzkiej. Rasa ta posiada trzy szczepy, o których możecie poczytać w rozbudowanym opisie rasy. Wszystko z nawiązaniem do mitologicznych istot, które znamy jako Sidhe (szkocka/irlandzka), Nimfy oraz Trytoni (mitologia grecka) oraz Wróżki (nordycka/germańska/celtycka)

Powitajcie na forum Neraidianinów:

https://crystalempire.forumpolish.com/t624-rasy#1725 (opis skrócony)
https://crystalempire.fandom.com/pl/wiki/Neraidianie (opis rozszerzony)

Na dniach postaram się dodać opis półkrwistych, którzy powstają z połączenia tych ras z innymi im podobnymi, a także pojawią się szczepy dla rasy ludzkiej.

Wybaczcie, że czasami tyle trwa informowanie o nowinkach, ale praca nad niektórymi elementami wymaga czasu. Zwłaszcza zagłębienia się w niektóre tematy i mitologię, której jest naprawdę dużo!

Awatar użytkownika
O mnie
Bajarz aka Sarameda Hakte (Główny Opiekun Forum)
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
 Bajarz#0054

#60195 09 mar 2023, 15:27

Obrazek

Na forum pojawił się nowy podpunkt związany z wizerunkami postaci:
§2.2 Na forum obowiązuje zasada jeden wizerunek na jedną postać. Jest on przypisany do postaci dożywotnio i pośmiertnie. Nie ma czegoś takiego jak utrata rezerwacji/wizerunku po trafieniu do grupy nieaktywnych. Oznacza to, że nawet podczas dłuższej nieobecności nikt nie może przejąć wizerunku postaci nieaktywnej. Wyjątkiem są wizerunki postaci,  kont bez Karty Postaci.
Skąd taka informacja? Ponieważ obserwując jak to wygląda na forach, jest to dość wrażliwa rzecz. Tworząc postać, często opieramy się na wizerunku. Jeśli go stracimy, może się okazać, że nie gra nam zwyczajnie nie idzie. Dodatkowo stanowi to problem na tle fabularny zarówno dla Prowadzących, jak i Graczy, mających relacje z taką, a nie inną postacią. Zaczyna to troszkę dziwnie wyglądać, kiedy inna osoba, gra postacią o tej samej twarzy, a nie zna x czy y postaci. Ma to również zlikwidować problem, tak zwanego polowania na wizerunki oraz podkradania takowych.
Nastąpiła zmiana związana z czystkami na forum:
§8. Konta nieaktywne przez 3 miesiące będą usuwane.
aktualne brzmienie podpunktu:
§8. Konta nieaktywne, nieposiadające KP zostaną usunięte po 3 miesiącach, natomiast konta nieaktywne biorące udział w fabule tj. mają jeden wątek/Kartę Postaci będą trafiały do grupy nieaktywnych po 3 miesiącach. W wyjątkowych sytuacjach kolor zostanie zachowany. Należy jednak, o swojej dłuższej nieobecność poinformować.

Awatar użytkownika
O mnie
Bajarz aka Sarameda Hakte (Główny Opiekun Forum)
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
 Bajarz#0054

#60356 19 mar 2023, 2:17

Obrazek
W końcu, po prawie miesiącu pojawiły się pierwsze oficjalne projekty jednego ze stworzeń, które zamieszkują kontynent Trenoya - Purroro. Przeszły niewielki re-work w kwestii wyglądu. Są bardziej puchate niż wcześniej, samiec posiada narośl na dziobie i bardziej przypominają miniaturowego tukana. Na razie są to szkice tylko w ołówku. Nad kolorami jeszcze myślę.

Purroro to małe psotne, inteligentne, ale jakże bezczelne ptaki zamieszkujące głównie kontynent Trenoya. Powstały na Ziemie po Kosmicznej Epoce Lodowcowej. Magia miała tutaj duże znaczenie. O ile Purroro nie są magiczne, jak typowe przesiąknięte magią istoty, tak ta pomogła w przyspieszeniu ewolucji. Ogółem jeszcze pracuję nad dokładnym opisem...matko jeszcze tyle przede mną!

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
O mnie
Bajarz aka Sarameda Hakte (Główny Opiekun Forum)
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
 Bajarz#0054

#61276 08 wrz 2023, 0:51

Obrazek
Witajcie!

Wracam, powoli po dłuższej przerwie. Dłoń nadal w trakcie dochodzenia do siebie, ale udało mi się, w końcu przerobić opis rasy ludzi.

Zmiany jakich dokonano to:
-historia powstania ludzi, w której uwzględniono powód tak licznych odmian rasy:
Narada trwała przez okres kilku tygodni, gdyż każdy nowy pomysł, niestety albo został zgaszony w zalążku, albo nie przynosił wyczekiwanych rezultatów. Jednak, pewna noc zmieniła wszystko. Jedno z bóstw, prawdopodobnie Bastet, przyniosła Apokalipsie glinianą figurkę jaką stworzyła Solara. Ten, zaciekawiony dziełem, zapytał o jej pochodzenie. Zaskoczony zdolnościami swojej małżonki postanowił ożywić to przepiękne dzieło, którego było tak podobne do nich samych. Jednak, nie od razu. Najpierw, postanowił uśpić Solarę, aby wykraść wszystkie gliniane figurki jakie stworzyła. Następnie, poprosił pozostałych Bogów i Boginie o pomoc. Tym sposobem pojawiły się różne rasy ludzkie, które z biegiem czasu zaczęły się ze sobą mieszać, tworząc coraz to nowsze.
-rozbudowana historia rasy, z uwzględnieniem nawiązań do Annunaki oraz Sumerów:
Tak było w przypadku Annunaki zamieszkujących przez wiele setek lat rodzimą planetę Movax. Niestety, Wielka Wojna, w której użyto nie tylko magii, ale również broni niemal całkowicie zniszczyła gwiazdę. Niedobitki, którym udało się uciec z umierającej planety przenieśli się na różne inne i odległe planety. Jedną z nich była Ziemia, na której zbudowali nowy dom i dali początek takim cywilizacjom jak słynni Sumerowie, będący zagadką, aż po dzisiejszy dzień. A przynajmniej częściowo.
Annunaki, zaczęli mieszać się z ludźmi pochodzących z Ziemi, gdyż byli zafascynowani odmiennością kulturową tego odłamu ich rasy. I tutaj, również dzięki nim na świecie pojawiły się te wszystkie starożytne cywilizacje m.in w Egipicie, Grecji, Rzymie, czy Ameryce. Przekazywana przez nich wiedza była wykorzystywana na różne sposoby: powstały komputery różniczkowe, budowano ogromne budowle np. piramidy w Gizie, nauczono się tworzenia kanałów irygacyjnych, czyli wszystko to, co było niezbędne do życia.
Kłopotliwe jednak było dla Annunaki to, że na Ziemi nie było magii, a każdy jej przejaw zaczął być z czasem uważany za chorobę lub plugastwo, skażenie od którego lepiej trzymać się z daleka.
-pojawiły się szczepy ras ludzi, wraz z krótkim ich opisem:

-Ludzie z gwiazd
-Ludzie z gór
-Ludzie, którzy ujarzmili naturę
-Ludzie, którzy ujarzmili stal i ogień
-Ludzie pustyni
-Ludzie, których słucha woda
-Ludzie, którzy nie boją się latać
-Ludzie lodu
-Ci, których pochłonęła Korozja

-ciekawostki zmieniono na bardziej dostosowane pod aktualny opis oraz sytuację historyczną:
W zależności, z jakiej planety pochodzą ludzie, taką posiadają historię stworzenia. Dlatego istnieje ich, aż tak wiele i są zróżnicowane, jednak prawie wszystkie zawierają ten sam motyw- stworzenie człowieka z gliny na podobieństwo Boga.
Ludzie to najliczniejsza rasa we wszechświecie. Nie sposób zliczyć ile odmian tejże istnieje w całym kosmosie. Niemniej, z opowieści niektórych Bogów czy Bogiń, tudzież Boskich Opiekunów wynika, że są do siebie bardzo zbliżone. Różnią się przede wszystkim niektórymi cechami fizycznymi, jak kolor skóry, oczu czy włosów, wzrostem, czy budową ciała - nadal jednak to odmiana rasy ludzkiej.

Na forum pojawił się skrócony opis rasy, zaś rozszerzony na Crystalpedii.

Forum, powoli przechodzi niewielką renowację:

- powracamy do digitalowych grafik - te zostały stworzone przez generator AI,
- na forum pojawią się tak zwane działy otwarte. Ma to ułatwić Graczom prowadzenie rozgrywek. Nie trzeba będzie czekać, aż wybrana lokacja zostanie zwolniona,
- nadal trwają prace nad poprawieniem rasy elfów. Zostały do opisania elfie klany oraz dopracowanie elfickich ras. Podobny, drobny rework czeka inne rasy, których opisy nie są do końca zgodne z nowymi elementami w lore.

Dodatkowo, jak zapewne zauważyliście, na forum zaczynają znikać pojedyncze tematy, a zostają tylko posty z opisami danego miejsca, czy starymi rozgrywkami.

Ma to związek z uporządkowaniem forum zgodnie z panującymi trendami na forum - otwartymi działami. W związku z tym, następuje kilka zmian w regulaminie forum:
§9. Na forum istnieją działy otwarte w fabule. Są to miejsca, w którym Gracze sami zakładają temat i prowadzą rozgrywkę. Dzięki temu, nie trzeba będzie czekać na zwolnienie danego tematu. Opis miejsca lub najważniejszych jego punktów znajduje się w specjalnie przyklejonym poście. Gracze, chcący założyć dom postaci muszą zgłosić się do Administracji w wiadomości prywatnej.

Moc traci natomiast:
§9.1 Wątki oraz posty mogą zostać przeniesione lub usunięte, jeśli nie będą pasowały do działu, jeśli Gracze chcą założyć nowy temat muszą poprosić Administrację o założenie takowego, nie dotyczy to jednak "meblowania" miejsca zamieszkania, obrazki jednak w celu utrzymania spójności forum muszą być w wersji fotograficznej. Ma to zabezpieczyć łamanie prawa autorskiego. Zdjęcia na darmowej licencji można znaleźć na unshplas, pixabay, czy pexel.
Zaś podpunkt:
§10. Regulamin forum może w każdej chwili ulec zmianie, a taka informacja pojawi się w odpowiednim do tego dziale.
Nadal, trwają prace nad poprawieniem opisu ras, a także nad nowymi rozdziałami książek w realiach Crystala na Wattpad! Zapraszam do czytania!

Awatar użytkownika
O mnie
Bajarz aka Sarameda Hakte (Główny Opiekun Forum)
Moje RPGi
Crystal Empire
Bywam, gdy mam czas
 Bajarz#0054

#61644 22 lis 2023, 3:13

Obrazek
Witajcie!

Tym razem przychodzę z informacjami odnośnie przerobionej i dopasowanej pod nowe lore rasą elfów:

-nowa historia powstania rasy,
Jednak, mimo tego, że Namito było porośnięte przeróżnymi roślinami, pełne nietuzinkowych, nigdzie indziej nie spotykanych zwierząt, Selene czuła, że nadaj jej czegoś brakuje. Zrozumiała, czym było to coś, kiedy dostrzegła swoje dzieci bawiące się nieopodal, na jednej z polan. Brakowało na tej planecie istot, które mogłyby zadbać o nią. Świadoma ryzyka tworzenia nowego życia z gliny, miłości do sztuki oraz mag żywiołów stworzyła elfy. A kreując je zadbała o najdrobniejszy szczegół w ich wyglądzie. Stąd, rasa ta jest piękna, lecz nie tak jak aniołowie, czy piekielnicy. I kiedy wszystko było już gotowe, Selene użyła swoich zdolności, aby tchnąć życie w to, co stworzyła. Wystarczył jeden podmuch perłowego pyłu, a gliniane figury ożyły dostrzegając przed sobą twarz Bogini. A ona obdarowała ich szczerym uśmiechem i oprowadziła po krainie, w jakiej przyszło im żyć.
-odświeżona historia z uwzględnieniem nowych elementów takich jak Pierwiastek Ciszy,
pojawiły się elfie klany,
Oficjalnie istnieje siedem elfickich klanów. Ich nazwy nawiązują przede wszystkim do magii, nad jaką sprawują pieczę oraz prowadzą badania.

Wyróżniamy więc: Klan Ognia, Klan Wody, Klan Powietrza, Klan Ziemi oraz Klan Księżyca zajmujący się badaniami nad magią nekromancką, zaś Klan Słońca odpowiedzialny jest za magię przywołania, uzdrawiania oraz umysłu. Ich symbolami są, wpisane w symbol tarczy odpowiednio: płomień, fala, tornado, wyrastająca z ziemi roślinka, księżyc oraz słońce.

Klan Młota i Miecza to natomiast zgrupowanie elfów, którzy zdecydowali się zebrać w większą grupę, aby ułatwić sobie tajniki ujarzmiania metali, czy innych surowców nie tylko z pomocą magii, ale również w ten tradycyjny sposób. Dlatego pośród nich można znaleźć: pasterzy, farmerów, producentów żywności, myśliwych, hodowców zwierząt futerkowych, a nawet tkaczy, czy szewców i krawców. Nie zabraknie również elfów zajmujących się kowalstwem, płatnerstwem, jubilerstwem, prowadzącym tworzenie produktów kosmetycznych jak i artystycznych jak i wiele innych typowo rzemieślniczych zawodów.
-dodano elfickie szczepy, tym sposobem świetliki i chochliki jako rasy przestają istnieć,
Pradawne elfy
Szmaragdowe elfy
Szafirowe elfy
Obsydianowe elfy
Rubinowe elfy
Opalowe elfy
Lazurytowe elfy
Kwarcowe elfy
Tanzanitowe elfy
-od teraz elfy różnią się od siebie nie tylko wyglądem, ale również uszami - każdy szczep ma je inne np.
Pierwotne elfy posiadają jasną cerę, smukłe twarze oraz dość długie uszy opadające lekko ku dołowi. Ich górna krawędź, po całej długości sprawia wrażenie zawiniętej do środka.
Szmaragdowe elfy wyróżniają się również nieco mniejszymi uszami, skierowanymi ku górze, których długa końcówka delikatnie opada w dół.
Rubinowe elfy wyróżniają się przede wszystkimi krótkimi, nieco większymi niż ludzkie, ale nadal szpiczastymi uszami.
- zmieniono wszystkie negatywne cechy rasy na:
Arogancja - jako rasa żyjąca naprawdę długo, elfy w mniejszym lub większym stopniu uważają się za nieco lepsze od innych. Oczywiście, w zależności od charakteru i wychowania, ich arogancja jest mniejsza lub większa. Czasami, przez takową mogą popadać w konflikty z innymi z powodu ciętego języka. Zdarza się, że nie wiedzą, kiedy się zamknąć i wymądrzają się jakby przysłowiowo pozjadały wszystkie rozumy. I z wielkim trudem przychodzi im przyznanie się do błędu. Niekiedy, potrafią na siłę, coś udowodnić lub naprawić, co nie zawsze kończy się dla nich dobrze
.
Gniew - elfy odznaczają się wiernością, czy dobrym sercem, jednak biada temu, kto wykorzysta takowe. Pamiętliwość za wyrządzone krzywdy nigdy nie znika. Jeśli ktoś nadepnie elfowi na odcisk i nie spróbuje tego w żaden sposób naprawić, zdecydowanie trafia na czarną listę. Ich gniew porównywalny jest do ognia piekielnego. Taki, zraniony elf nie dość, że będzie szukać zemsty, to jeszcze doprowadzi do zniszczenia osoby, jaka go zraniła. I nie ustąpią, dopóki nie usłyszą zwykłego przepraszam i słów wyjaśnienia.
Czułe zmysły - mimo, że elfy mogą poszczycić się swoimi zmysłami, to stają się one również ich utrapieniem. To, co dla człowieka może wydawać się tylko upierdliwym brzęczeniem, czy chwilowym oślepieniem, dla elfa stanie się to utrapieniem. Czuły wzrok, oczy czy węch są bardzo wrażliwe. Szpiczastousi mogą odczuwać oślepnąć na dłużej od jasnego światła skierowanego prosto w ich oczy, odczuwać bóle głowy przy wysokich dźwiękach, czy czuć dyskomfort związany z nieprzyjemnym zapachem.
-dodano nowe ciekawostki np.
Rasa ta uwielbia zabawę dlatego podczas obchodów ważnych wydarzeń nie może zabraknąć tańców, śpiewów oraz muzyki, którą tak kochają. Dlatego nawet najmłodsze z nich potrafią przepięknie grać na wybranym przez siebie instrumencie.

Istnieje przekonanie, że elfy nie mogą posiadać siwych włosów, zmarszczek oraz zarostu. Nic bardziej mylnego. Spotkanie elfa z brodą nie jest niczym nadzwyczajnym, podobnie jak i bardzo wiekowego przedstawiciela tejże, mającego zmarszczki czy siwe włosy.