Morsmordre

ODPOWIEDZ ]

#19710 04 maja 2016, 0:32


▲ Zaszła zmiana w regulaminie. Dodany został punkt VI. 9. dot. edycji postów fabularnych, po których nastąpił rzut kością w rozgrywkach z udziałem mistrza gry.

▲ Na forum powstał wygodniejszy spis lokacji. Mamy nadzieję, że pomoże graczom odnaleźć się na forum.

▲ Magicznych lokacji ciąg dalszy: powstała wieża astrologów!

#19804 09 maja 2016, 1:51

Obrazek

Czarownica w swoim dodatku nadzywczajnym ogłasza...
POSZUKIWANIA NAJBARDZIEJ CZARUJĄCEGO UŚMIECHU 1955 ROKU.


Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w styczniowym wydaniu gazety. Zapraszamy do zabawy a panom życzymy powodzenia i mamy nadzieję, że zwycięzcy zgodzą się zapozować do kalendarza na 1956 rok ;)

Jednocześnie przedstawiamy ostatni w tym roku przegląd towarzyski już w Czarownicy - zapoznaj się z najgorętszymi nowinkami wprost z salonów!


Czara Ognia wytypowała po raz kolejny! Może Ty będziesz następny?
Niniejszym przypominamy, że ruszyła seria #3 i czekamy na Wasze zgłoszenia do północy, 20.05.


Obrazek
Magiczne amulety i wieczna wiosna - garść nowych lokacji


Malowniczy, skryty przed oczami mugoli ogród na uboczu zaniedbanej dzielnicy London Borough of Enfield. Park ma do zaoferowania wiele niesamowitych miejsc - niezwykła flora co dzień przyciąga czarodziejów, i to nie tylko tych darzących szczególnym uczuciem nauki zielarskie.

Beaumont Marjoribanks był pionierem w ziołolecznictwie. Pomimo że przypisuje mu się dokonania Elladory Ketteridge (odkrycie skrzeloziela), to właśnie ten niezwykły, żyjący w XVIII wieku czarodziej niezaprzeczalnie zebrał i sklasyfikował wiele gatunków magicznych roślin, dziś powszechnie wykorzystywanych w skomplikowanej sztuce alchemii alchemii.
Na jego część w Enfield powstał ogród botaniczny im. Beaumonta Marjoribanksa.


Ludlow to serce graniczącego z Walią hrabstwa Shropshire, a zarazem siedziba rodu Avery, rządzącego niepodzielnie w tym zachodnim rejonie Anglii. Okoliczne tereny są wyjątkowo zróżnicowane, nie brak tu ani nizinnych, miejscami bagnistych terenów, uważanych za kolebkę groźnych trolli rzecznych, ani porośniętych wrzosowiskami równin przeciętych rzeką Severn czy skalistych gór o zdradzieckich zboczach.

Na Morsmordre powstał szereg lokacji związanych z tym magicznym miejscem władanym przez surowych lordów Shropshire.


Mijając wąskie kamieniczki mieniące się najodważniejszymi barwami, wysoki parter pomalowany białą farbą zdecydowanie zdaje się wyróżniać. Za kobaltową stolarką, w sklepowej witrynie, na jedwabnych poduszkach połyskuje kilka kolii i medalionów, i już mogłoby się wydawać, iż to kolejny sklep z biżuterią, jednak łapacze snów wiszące u nadproża wskazują jednak na inny charakter tego miejsca. Złoty szyld nad drzwiami nie pozostawia wątpliwości - to, co na pierwszy rzut oka wydaje się ozdobą, to najprawdziwsze amulety.

Przechodząc ulicą Pokątną, nie sposób nie zahaczyć o rodowy sklep rodziny Valhakis.

#19959 17 maja 2016, 22:26

Obrazek Obrazek


▲ Do regulaminu dodany został punkt II 3. a.

▲ Przypominamy, że zgodnie z wątkiem umieszczonym w dziale Gringotta każdy, kto ma chęć odbycia fabularnego awansu, powinien zgłosić ten fakt wraz z argumentami na swoją korzyść poprzez prywatną wiadomość. Szczegóły znajdują się w temacie.

▲ Zaszły zmianie w działaniu Czary Ognia. Od dzisiaj Czara Ognia będzie łączyć graczy w pary do wspólnych wątków co 3 tygodnie. Dodałyśmy także punkt o możliwości utraty PD w przypadku nieukończenia wątku zainicjowanego przez Czarę Ognia. Więcej w temacie.

Jednocześnie rozpraszamy wątpliwości - w regulaminie nie ma punktu zabraniającego zgłaszania swojego konta w przypadku, kiedy wciąż trwa poprzednia sesja, można więc uczynić to ponownie :hearts:

&#9650; Po raz kolejny zaszły zmiany w naszej morsowej drużynie - tym razem powiększyła się ona o nową osobę. Constance Lestrange przeszła okres próbny na mistrza gry: witamy w zespole! <33

#20021 21 maja 2016, 20:36

Obrazek

&#9650; Układ tematu dotyczącego zdobywania doświadczenia uległ zmianie. Mamy nadzieję, że teraz ten temat jest bardziej przejrzysty, a oznaczone w nim opcje - bardziej zrozumiałe. Uwzględniona została również opcja dotycząca Klubu Pojedynków, który niebawem zacznie funkcjonować na forum.

&#9650; Jednocześnie zawiadamiamy, że dodana została nowa możliwość otrzymywania punktów. Od teraz można zdobyć je za artykuł napisany do jednej z gazet. Szczegóły w wątku.

W związku z powyższym, zawiadamiamy, że niebawem na forum pojawi się czwarta gazeta, której tematyka dotyczyć będzie magicznego świata nauki.

&#9650; Pojawił się ostatni tegoroczny numer Proroka Codziennego, a w nim zapowiedź sylwestra w Dolinie Godryka, a także dodatek sportowy.

#20593 15 cze 2016, 23:46

Obrazek
Sabat noworoczny

Jak co roku Nottowie słynący z najhuczniejszych i najznamienitszych uroczystości, organizują w swoich włościach zabawę noworoczną w ramach jednego ze szlacheckich spotkań. Tym razem na Sabat zaproszeni są wszyscy, którzy otrzymali odpowiedni list od Adelaide Nott. Przed główną częścią przyjęcia odbywającą się w rezydencji w Hampton Court wszystkich panów zapraszamy do kasyna Crockfords, natomiast lady Adelaide gwarantuje, że w tym czasie damy nie będą się nudzić na jej salonach.

Czas realny rozpoczęcia przyjęcia to 22.06.


Obrazek
Sylwester w Dolinie Godryka

Czarodzieje o krwi innej niż szlachetna będą świętować, jednakże w całkowicie odmiennym stylu. Sama Minister Magii zaprasza wszystkich chętnych czarodziejów do udziału w sylwestrowym przyjęciu, które tym razem odbędzie się na głównym placu w Dolinie Godryka. Organizatorzy oprócz standardowych rozrywek takich jak parkiet i zespół grający najlepsze szlagiery w rytm rock and rolla przygotowali też kilka niespodzianek oraz konkursów. Pierwszy z nich przeszedł już do tradycji - pełen przeszkód i utrudnień wyścig na łyżwach odbywa się co roku i cieszy się wielką popularnością wśród gości. Nowością jest konkurs na najpiękniejszego bałwana przeznaczony nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych!

Na Sylwestra mogą przybyć również arystokraci, oznacza to jednak, że nie będą się oni mogli pojawić wówczas na Sabacie, który fabularnie będzie miał miejsce o tej samej porze.

Realny czas rozpoczęcia przyjęcia to 20.06 - do tego czasu można zapisywać się na oba konkursy.


Obrazek
Podsumowania

Rycerzom Walpurgii udało się odnaleźć kilka interesujących przedmiotów, które wkrótce trafią w ręce Toma Riddle'a. Czy przywódca okaże się zadowolony z poświęcenia swoich Rycerzy?

W między czasie niewielkiej grupie Zakonników udało się włamać do więzienia Tower of London - zamknięcie w zaklętym pokoju, walka na śmierć i życie z wiwerną, nieprzewidziane wybuchy, klątwy i spektakularna, choć nie do końca czysta ucieczka na pewno długo pozostanie w ich myślach. Niestety, nie udało im się ocalić zatrzymanych kompanów, którym ruszyli na pomoc - czyżby nadchodzące świąteczne spotkanie Zakonu Feniksa miało odbyć się w żałobnej atmosferze, a może strata oddanych przyjaciół okaże się mobilizacją do działania?

Wszyscy aktywni gracze za eventy otrzymali maksymalną ilość możliwego do zdobycia doświadczenia.


Techniczne

Zmianom uległy ceny powiększenia limitów postaci czystokrwistych. Dodatkowa postać o krwi szlachetnej została oddzielona od dodatkowej postaci o krwi czystej ze skazą. Cena tej drugiej uległa znacznemu obniżeniu. Wciąż jednak zakupić można tylko jedną z tych postaci.

Przypominamy także, że trzy intensywne serie Czary Ognia już za nami, natomiast do czwartej z nich możecie zapisywać się do 17.06. <33

#20718 24 cze 2016, 14:23

Obrazek

&#9650; Wkrótce, bo już w połowie lipca, Morsmordre czekają zmiany. Forum wielkimi krokami zbliża się do obchodów swojego pierwszego roku. Z tej okazji szykujemy dla naszych graczy kilka niespodzianek.

Są to niespodzianki duże, znacznie ingerujące zarówno w treść, jak i mechanikę forum. Obejmą one między innymi statystyki, punkty genetyk oraz sklepik mistrza gry. Do tego czasu sugerujemy wstrzymanie się z dokonywaniem zakupów, to wszystko dla wygody naszych graczy, pomimo że, naturalnie, wszystkie różnice zostaną wyrównane na Ich korzyść <3

Z ważniejszych kwestii fabularnych:
&#9650; Rozpoczął się grudniowy sabat - panie zapraszamy do posiadłości Adelaide Nott, natomiast panów do kasyna Crockfords. Co przygotowała na ten niezwykły wieczór szlachcianka w magicznym świecie znana z najlepszych przyjęć?

&#9650; Trwa sylwester w Dolinie Godryka - już wkrótce dowiemy się, kto stworzy najpiękniejszego bałwana!

&#9650; Ruszyła kolejna seria z cyklu wątków od Czary Ognia - postaci tym razem można zapisać do 08.07!

#20873 01 lip 2016, 21:17

Obrazek

&#9650; Zostały stworzone zasady oraz tryb rozgrywania potyczek w Klubie Pojedynków. Zapraszamy do pierwszych zgłoszeń w odpowiednim temacie. Zapisy na styczniowe i lutowe spotkanie Klubu Pojedynków trwają do 8 lipca. W fabularnym styczniu każdy uczestnik weźmie udział w dwóch pojedynkach, natomiast w lutym - w trzech.

&#9650; W związku powyższym już został udostępniony Dom Pojedynków zlokalizowany w okolicach Londynu.

&#9650; Konkurs na najpiękniejszego bałwana dobiegł końca. Z werdyktem jury można zapoznać się tutaj. Wszyscy uczestnicy konkursu zostają nagrodzeni punktami doświadczenia.

&#9650; Fabularna północ wraz z towarzyszącym jej postem Mistrza Gry będzie miała miejsce 5 lipca. Zaraz po niej, 6 lipca, ruszy noworoczny wyścig na łyżwach.

#20973 06 lip 2016, 12:29

Obrazek Obrazek


"Pośrodku, przybici kryształowym żyrandolem, w krwistej kałuży leżało kilka ciał, głównie starców; Wszyscy zarżnięci jak zwierzęta, czarnomagiczne klątwy otworzyły ich ciała w obrzydliwy sposób, co bardziej wrażliwe panny omdlewały, nie potrafiąc oderwać wzroku od przejmującego widoku".

&#9650; Zapraszamy do sali balowej w Hampton Court, gdzie rozegrał się niespodziewany przez nikogo finał sylwestrowej nocy.


"Nadszedł czas, aby wytoczyć granice, oddzielić się murem od tego, co czyni jedynie szkody w magicznej społeczności, o którą powinniśmy dbać - w końcu to właśnie magia wywyższa nas ponad ludzi słabych, mugoli! Nowy Rok jest idealnym czasem na zapoczątkowanie wielkich zmian. Wyzbędziemy się obaw, strachu, wyjdziemy z ukrycia!"

&#9650; Wybiła północ! Goście na sylwestrze w Dolinie Godryka mają okazję wysłuchania przemówienia Minister Magii oraz udziału w wyścigu na łyżwach.

&#9650; Nastał fabularny styczeń łączony z lutym. Dwa miesiące liczą się jako jeden podczas rozliczania wsiąkiewki oraz zdobywania innych punktów limitowanych miesięcznie (opowiadanie związane z wykonywanym zawodem).

&#9650; W związku ze zmianą roku kalendarzowego na forum, prosimy o aktualizację profili Waszych postaci. W celu zachowania porządku wiek w profilach powinien być wiekiem rocznikowym.

#21403 16 lip 2016, 19:52

Obrazek



Dziś mija rok, od kiedy wielomiesięczne prace nad forum zostały ukończone, a forum udostępnione graczom do wspólnej zabawy. W tym okresie na forum zarejestrowano setki kont, zaakceptowano 337 kart postaci, a treści forum zostały wzbogacone o ponad 52 tysiące postów graczy; zorganizowano w tym czasie 39 wydarzeń zarówno ogólnofabularnych jak i prywatnych. Czas zleciał szybko, a Morsmordre nieustannie się rozwijało. Administracja dziękuje za ten rok wspólnej zabawy - to naprawdę niesamowite, jak wielu graczy jest z Morsem od początku aż do teraz, przez okrągły rok. Podziękowania kierowane są do wszystkich, zarówno starych jak i nowych Morsów - wraz z nadzieją, że za kolejne 365 dni, kiedy forum świętować będzie drugie urodziny, wciąż wszyscy będą się na nim świetnie bawić, wątki będą równie fascynujące jak do tej pory, a Mistrz Gry nie spocznie na laurach i wciąż będzie porywał graczy do wspólnej zabawy - zawsze lepiej i bardziej. Chcemy, żeby wiadomym było, że administracja zdaje sobie sprawę, komu forum zawdzięcza ten niewątpliwy sukces i że to właśnie aktywność forumowiczów, ich wyjątkowe osobowości oraz niecodzienne kreacje postaci czynią to forum szczególnym. Dziękujemy - i z tej okazji przygotowano na forum kilka zmian.


Biegłości

Prawdopodobnie największą zmianą i najmocniej ingerującą w postaci graczy, są punkty biegłości. Zostały one połączone z punktami genetyki i wyrażają umiejętności życiowe, takie jak gotowanie, haftowanie czy latanie na miotle oraz znajomość działów magii, których nie wyrażają statystyki. Pełny tekst o biegłościach można znaleźć w tym temacie.

Pewna pula punktów przydzielana jest na starcie, więcej można otrzymać udzielając się w różnego rodzaju aktywnościach fabularnych lub kupić za punkty doświadczenia.

Z oczywistych względów w stosunku do postaci istniejących już na forum nie jest wymagane bezwzględne uzasadnienie wszystkich biegłości w karcie postaci, jednak ogólne uzasadnienie powinno zostać przedstawione. Więcej na ten temat w tym wątku.

Biegłości mają być dopasowane do postaci graczy, do tego, co one potrafią, ale też pozostając przy tym jak najbardziej ogólnymi, żeby mogły mieć wszechstronne zastosowanie. Jeśli postać posiada jakąś biegłość, wynikającą z jej kreacji, karty, gry, etc. ale nie można jej dopasować do żadnej z przedstawionych biegłości, każdy z graczy może zgłosić to pod odpowiednim tematem.Wątek, w którym będzie możliwe rozdawanie biegłości postaciom, udostępniony zostanie dopiero za trzy dni.

Naturalnie, dodanie kolejnych biegłości do aktualnego spisu będzie możliwe również później, jednak najlepiej, aby zrobić to jak najprędzej - żeby jak najwięcej osób skorzystało na ewentualnych pomysłach graczy.

Biegłości zamiast statystyk są wykorzystywane w prowadzeniu badań naukowych.

W związku z wprowadzeniem powyższych zmian powstał temat określający biegłości potrzebne do wykonywania zawodów postaci. Tabelki, które się tam znajdują zawierają sugerowaną wiedzę, jaką postać powinna posiadać. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, by, przykładowo, badacz nad wilkołakami posiadał wysoki poziom w biegłości historii magii i w swojej pracy koncentrował się na tychże aspektach. Zbiór zawodów ma ułatwić graczom tworzenie postaci, jednocześnie w żaden sposób nie ograniczając ich kreatywności. Jeśli na liście brakuje któregoś z zawodów, uwagi można zgłaszać pod ogłoszeniem na forum lub na drodze PW do administracji.


Osiągnięcia

Osiągnięcia są głównie uśmiechem dla tych, którzy przez dłuższy czas istnienia forum cechowali się aktywnością. Zebrane zostały czynności, które z różnych względów zasługują na uwagę - czy to ze względu na wyjątkowe szczęście lub pecha, czy to ze względu na niebanalny wysiłek, czy to ze względu na innowacyjność pomysłów - i nagrodzone zostały punktami doświadczenia.

Pełna lista osiągnięć wraz z tematem, w którym można zgłaszać się po punkty, znajduje się tutaj. Gracze mogą upomnieć się o tytuły z osiągnięć, których wymagania zostały już spełnione przez czas ich dotychczasowej gry na forum.

Co więcej, stały rozwój osiągnięć przewidywany jest w zależności od aktywności graczy. O szczegółach można przeczytać w powyższym wątku, a zgłaszanie własnych propozycji przez graczy możliwe jest poprzez prywatne wiadomości do administracji forum.


Sklepik mistrza gry

Biorąc pod uwagę rok gry oraz ilość doświadczenia zdobytego przez najbardziej aktywne postaci zadecydowano o zmianie cen w sklepiku. Zmianie uległo większość przedmiotów, również ceny statystyk, mało zmian zostało dokonanych jedynie w cenach umiejętności. Jak zawsze, administracja zobowiązuje się do zwrócenia różnicy PD wszystkim postaciom (jedynie na korzyść graczy, ceny podwyższone nie będą korygowane) - jeżeli zaś przedmiotu nie ma w sklepiku, oznacza to, że można uzyskać zwrot całości wydanych punktów, a sam przedmiot tego zakupu już nie wymaga.

Usunięcie niektórych przedmiotów nie oznacza jednak, że sklepik opustoszał - w niektórych z kategorii znalazły się nowe przedmioty, a także te stare wzbogacone o dodatkowe właściwości wpływające na postaci graczy pod kątem mechaniki forum. Mowa tu m.in. o podręcznikach, zaklętych przedmiotach czy też umiejętności oburęczności. W związku z wprowadzeniem biegłości punkty genetyk zamienione zostały się na punkty biegłości. Dodatkowo został zmieniony system fabularnej nauki umiejętności - od dzisiaj gracze mają do wyboru jedną z czterech opcji.

Gracze, którzy przepłacili w trakcie tworzenia karty postaci, mogą poprosić o korektę początkowego zakupu, wykorzystując nadmiar punktów, który pozostał im w ramach początkowych 900 (tj. jeżeli gracz ma kupioną sowę, za którą otrzymuje 50 pkt zwrotu, a łącznie z punktami, które zostały mu po akceptacji, wychodzi suma np. 60 punktów, może zakupić dodatkowy punkt statystyk za cenę 60 pkt, która obowiązuje w trakcie tworzenia KP).

Prośby o zwroty zgłaszane są w tym temacie. Punkty biegłości wraz ze wsiąkiewkami można otrzymać dopiero od styczniowych rozliczeń.


Moderacja rodzin

Do każdego z rodów i opisanych rodzin, posiadających aktywnych członków został przypisany jeden z graczy - tzw. moderator rodziny. Do niego nowi gracze, zainteresowanie dołączeniem do rodziny, mogą kierować się z pytaniami dotyczącymi rodziny. Do innych obowiązków moderatorów rodzin należy także przeprowadzenie rozeznania nowego gracza w sytuacji rodzinnej, ustalenie lub zaproponowania pokrewieństwa, w przypadku, gdy w rodzinie poszukiwany jest jeden z jej członków np. brat. Pomoc z miejscem zamieszkania ma na celu zachęcenie do tworzenia posiadłości zamieszkiwanych przez więcej niż jeden odłam gałęzi familii. Równie ważne są niuanse, które nie są uwzględnione w opisie rodziny, a które pojawiły się już na fabule.

Jednym słowem, to oni stoją na straży ładu w rodzinie. Z pełnym spisem obowiązków moderatora rodziny można zapoznać się w personelu pomocniczym. Natomiast lista osób piastujących to stanowisko znajduje się przy opisie danej rodziny.


Ugrupowania: Zakon Feniksa, Rycerze Walpurgii

Zmianie uległ regulamin. Oprócz ujęcia kilku zasad, które dotychczas były przestrzegane, a nie zostały nigdzie spisane, dodany został punkt VII. dotyczący ugrupowań. Umożliwia on umieszczenie dwóch postaci jednego gracza na wątkach grupowych powiązanych z organizacjami obecnymi na forum - oznacza to, że w obu organizacjach można od teraz rozwijać dwie postaci zamiast jednej. W regulaminie zawarte zostały również zasady oraz znaczenie ściągania kolorów ugrupowań - stosowane przez administrację wcześniej, jednak nigdzie do tej pory nie opisane.

Dla obu grup powstały również wyspecjalizowane biegłości dające postaciom pewne wyjątkowe zdolności. Ich poziomy będą rosły wyłącznie w zależności od zaangażowania fabularnego w życie ugrupowań. Więcej o nich można przeczytać w wątkach przeznaczonych ugrupowaniom: Rycerze Walpurgii, Zakon Feniksa. Pojawił się również wątek z opisem Zakonu Feniksa.

Jedną z ważniejszych zmian w funkcjonowaniu ugrupowań jest wprowadzona opcja, dzięki której gracze będą mogli pokazać własne zaangażowanie w życie organizacji poza wydarzeniami głównymi, rekrutacjami oraz spotkaniami ugrupowań. Zapraszamy do zapoznania się z tematem dotyczącym misji pobocznych. Zadania te nie są obowiązkowe, dlatego chęć udziału gracze mogą wyrazić na początku każdego miesiąca fabularnego w odpowiednim temacie. Aktywność podczas misji pobocznych ma pomóc postaciom we wspinaniu się po hierarchii ugrupowania oraz w zdobyciu unikalnych powiązanych z nimi biegłości.


Przewodniki

Morsmordre w ciągu swojego roku istnienia rozrosło się do rozmiarów, jakich, nie ukrywając, nikt się nie spodziewał. Forum dla nowego gracza może wydawać się obszerne, a odnalezienie we wszystkich tematach stanowi nie lada wyzwanie. Dlatego stworzony został specjalny poradnik, który ułatwi zaaklimatyzowanie się na forum. Zostały tam poruszone kwestie, takie jak: najważniejsze pierwsze kroki na forum, system rzucania zaklęć, zdobywanie doświadczenia, zgrupowania oraz przydatne linki wraz z dodatkowymi rzeczami, które uatrakcyjniają fabułę forum.

Został także poszerzony temat dotyczący tworzenia kart, o kwestie, które zwykle stanowią najczęstszy problem przed akceptacją kart postaci graczy. Zawarte tam uwagi powinny znacznie zmniejszyć ilość poprawek przed wkroczeniem na fabułę.

Powyższe przewodniki mają przede wszystkim odpowiadać graczom, toteż administracja nieustannie poszukuje feedbacku o najbardziej problematycznych kwestiach, pochodzącego od samych graczy.


Inne zmiany

Utworzony został nowy dział, dział poszukiwań, do którego przeniesione zostały uprzednio rozsiane po całym forum wątki: Czary Ognia, poszukiwań postaci, poszukiwań towarzystwa, powiadomień o wydarzeniach prywatnych, poszukiwania osób do odegrania lustra Ain Eingarp. Nowe posty z tego działu wyświetlane są teraz u dołu forum w miejscu, gdzie wcześniej znajdowały się relacje postaci, w celu ułatwienia graczom śledzenia tych wątków.

W skrytkach bankowych pojawiły się nowe opcje: wynajęcie bandytów oraz wręczenie łapówki.

W ramach uporządkowania przebiegów wydarzeń został założony temat gromadzący w sobie zasady zarówno samych misji, jak i zapisów na nie. Administracja wyraża nadzieję, że proponowane reguły pozwolą graczom na swobodne zgłaszanie się na wydarzenia.

Został stworzony dział poświęcony postaciom niezależnym, zastąpił on wcześniej istniejący temat z opisami. Obecnie w subforum znajdują się szczegółowe opisy najważniejszych postaci prowadzonych przez Mistrza Gry. Jednakże to nie wszystko - dział może być rozwijany również przy wykorzystaniu pomocy graczy. Przyjęte zostaną wszelkie opisy postaci ważnych dla kreacji postaci graczy lub tych prowadzonych fabularnie z konta Ain Eingarp.

Dla fabularnego urozmaicenia został wprowadzony system mini gier - więcej o zasadach znależć można w temacie mechaniki gier i sportów. Gry można rozgrywać w specjalnie do tego przeznaczonych miejscach - wszystkie z nich znajdują się w nowej kategorii lokacji dodanej do mapy lokacji. Udanych rozgrywek!

Ponadto na forum znaleźć można jeszcze więcej magicznych lokacji, natomiast do spisu zaklęć zostało dodanych ponad trzydzieści czarów w różnych kategoriach.

Do istniejącego już wcześniej spisu absolwentów magicznych szkół został dołączony spis stanowisk szkolnych - prefektów, członków chóru, zawodników Quidditcha oraz członków Klubu Ślimaka. Jeśli postać pełniła którąkolwiek z funkcji, fakt ten należy zgłosić w temacie aktualizacji; jednakże w przypadku zajmowania stanowiska prefekta oraz członkostwa w Klubie Ślimaka, drużynie Quidditcha fakt ten musi być zawarty w karcie postaci.

Na forum wprowadzono kolejną, czwartą gazetę, której tematyka dotyczy badań naukowych. Administracja zachęca do zapoznania się z pierwszym numerem. Częstotliwość ukazywania się kolejnych publikacji, zależy od aktywności graczy zaangażowanych w grupy naukowe; informacje o postępach w prowadzonych badaniach gracze mogą przesyłać na skrzynkę pocztową morsowej redakcji.

Obrazek


Lista wątków, w których zaszły zmiany
Ain Eingarp
Badania naukowe
Mechanika
Regulamin forum
Rody krwi szlachetnej
Rodziny graczy
Rycerze Walpurgii
Sklepik MG
Skrytki bankowe
Tworzenie postaci
Zdobywanie punktów


Nowe tematy
Biegłości
Magiczne zawody
Mechanika gier i sportów
Misje poboczne
Misje poboczne - zapisy
Osiągnięcia
Postaci NPC - subforum
Poszukiwania - subforum
Przewodnik po mechanice
Oburęczność
Zakon Feniksa
Zwroty punktów doświadczenia


Nowe lokacje
Arena Carringtonów – subforum
Camden Market
Gospoda "Złota Gęś"
Kasyno "Szczęśliwy Galeon"
Klub dżentelmenów
Kora Dębu
Lasy Northamptonshire
Magiczna Oranżeria
Malinowy las
Muzeum Brytyjskie
Plac zabaw
Potańcówka braci Fancourt
Pub "Pod Wypatroszonym Zającem"
Pub "Stepujący Leprokonus"
Salon wróżbity
Teatr na klifach
Zaczarowane wesołe miasteczko – subforum


Co planujemy na przyszłość?

Forum rozwija się nieustannie, nie wszystkie z zaplanowanych rzeczy zostały wprowadzone z okazji urodzin, ale z pewnością administracja nie zrezygnuje z tych pomysłów. Czego gracze mogą spodziewać się w niedookreślonej przyszłości?
Wyzwania podobne do zadań pobocznych, przeznaczone już dla wszystkich postaci, również neutralnych, i w tym przypadku nagradzane na pewno punktami biegłości. Główna fabuła Morsmordre powiększy się o wątki, w których bez szkody dla kreacji postaci będą mogły wziąć udział arystokratki i inne kobiece postaci jakim aktualnie zbyt wielu rzeczy nie wypada.


Konkurs pozafabularny

W związku z pierwszą rocznicą istnienia forum przygotowana została także drobna atrakcja pozafabularna - zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami i aktywnego udziału.

#21556 22 lip 2016, 23:57

Obrazek

Krwawy, sylwestrowy wieczór obfitował w kolejne ofiary, prędko rozniosła się wieść, że w trakcie przyjęcia zamordowani zostali również - Reagan Avery oraz siostry Parkinson, Emerald i Venus.

&#9650; Noworoczny sabat został zakończony, a punkty doświadczenia naliczone na konta graczy w zależności od aktywności.

&#9650; Pomimo nastrojów niepokoju Czarownicy udało się odnaleźć promyczek nadziei - zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Uśmiech ponad wszystko, czyli zabójcza bron laureata plebiscytu."

&#9650; Pojawił się wątek do aktualizacji kart postaci związany z biegłościami. Prosimy o zapoznanie się i uzupełnienie kodu.

&#9650; Zostały wyłonione pary na spotkanie Klubu Pojedynków odbywające się w fabularnym lutym - życzymy połamania różdżek!

#21615 26 lip 2016, 23:33

Obrazek
Ruszyły misje poboczne Zakonu i Rycerzy


Ruszyło pierwsze losowanie misji pobocznych dla obu organizacji. Gracze zostali podzieleni w pary i już poznali postawione przed nimi zadania.

Wykonywanie misji pobocznych jest specyficzną formą aktywności fabularnej. Dotyczą one wyłącznie członków grup: Zakonu Feniksa oraz Rycerzy Walpurgii. Wykonywanie misji pobocznych pomaga postaci wspiąć się po hierarchii ugrupowania oraz zdobyć powiązane z nimi unikalne biegłości lub powrócić do organizacji po utracie koloru.

Są to krótkie zadania, których treść zostanie przez graczy wylosowana. We wszystkich sytuacjach niedookreślonych (np. „wysoko postawiony polityk”, „muzeum”) gracze powinni samodzielnie uzupełnić pozostałe informacje w trakcie rozgrywki – kim ten polityk był, jak się nazywał, gdzie dokładnie pracował i z czego konkretnie zasłynął lub o jakie muzeum konkretnie chodzi. Aby zadanie zostało uznane za wykonane, misję należy wykonać w pełnym wątku (minimum 5 postów na osobę) oraz zakończyć przed upływem trwającego miesiąca fabularnego.

Kolejne zapisy już w fabularnym marcu, a póki co życzymy naszym graczom powodzenia i udanej współpracy! <33

#21750 06 sie 2016, 1:33

Obrazek
Gonitwa i spotkanie Rycerzy


&#9650; Wkrótce rusza gonitwa w lasach Sherwood, choć po tragicznych wydarzeniach na Sabacie nic nie wskazywało na to, by czarodziejska arystokracja Wielkiej Brytanii ponownie zebrała się w jednym miejscu. Rumaki czekają już na swoich jeźdźców, a do wydarzenia można dołączyć najpóźniej o północy z 8 na 9 sierpnia - zapraszamy! :hearts:

&#9650; Tom Riddle dał Rycerzom czas na odpoczynek po ostatnich zadaniach zanim ponownie wezwał ich na spotkanie do Białej Wywerny.


Obrazek
Ruszyły dwie kolejne główne misje Zakonników!


Szarą codzienność w biurze Aurorów przerwało niezwykłe doniesienie o uaktywnieniu się jednej z barier ochronnych. O ile zaklęcia chroniące magiczne miejsca przed mugolami było zupełnie zasadne, tak trudno było pojąć dlaczego stojący od lat pusty dom Albusa został obłożony barierą, uniemożliwiającą wtargnięcie do środka również osobom ze świata czarodziejskiego. Pierwsze pytania rodzą kolejne: skoro coś jest chronione, musi ukrywać coś niezwykle cennego; co takiego? A jeśli ktokolwiek próbował tam wtargnąć to kim był i w jaki sposób się o tym dowiedział? Wszyscy Zakonnicy od samego początku wiedzieli, że jedyną możliwością na uzyskanie odpowiedzi na te wątpliwości jest pojawienie się w domu Dumbledore'a i schwytanie nieproszonego gościa, a jeśli zdołał umknąć lub powstrzymało go zaklęcie — sprawdzić czego szukał.

Zapraszamy do domu rodzinnego Dumbledore'a!

Gdyby nie pojedyncze ślady stóp na chodnikach czy też kół na jezdni pomyśleć by można, że okolica jest całkiem opustoszała. A przecież mieszkali tu ludzie, zarówno mugole jak i czarodzieje; za życia jeden z domów zajmował profesor Horacy Slughorn, były nauczyciel eliksirów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. To właśnie to miejsce było celem dzisiejszej wyprawy grupy Zakonników - mieli za zadanie poszukać w domu wskazówek, jakichkolwiek podpowiedzi czy informacji, które mogłyby im się przydać.

Czy Zakonnikom uda się odkryć tajemnice skrywane w opuszczonym domu zmarłego profesora Slughorna?


Nowinki pozafabularne

&#9650; Uwagi dotyczące biegłości postaci graczy zostały wysłane na ich konta drogą prywatnej wiadomości. Przypominamy także o rozdaniu biegłości graczom, którzy jeszcze tego nie zrobili - jest to wymagane, by brać udział w wydarzeniach na forum.

&#9650; W związku z wkroczeniem w nowy miesiąc rozpoczęła się sierpniowa bitwa osiągnięć.

&#9650; Gwoli przypomnienia, trwa konkurs pozafabularny - czekamy na prace jeszcze do połowy sierpnia!

#21848 14 sie 2016, 1:44

Obrazek Obrazek


&#9650; Mapa forum została zaktualizowana o brakujące tematy.

&#9650; Szczegółowe informacje na temat biegłości związanych z ugrupowaniami znajdziecie w temacie dotyczącym Rycerzy oraz Zakonu. Przy sumowaniu punktów brane były nie tylko ostatnie misje, ale również wcześniejsze zebrania organizacji. W razie wątpliwości prosimy o kontakt.

&#9650; Zaszła również drobna zmiana w rozliczaniu wsiąkiewek dotycząca wyłącznie mistrzów gry: wątki przez nich prowadzone jako MG, jeśli żadna postać MG w nim nie uczestniczyła, przy spełnieniu standardowych przesłanek mogą być rozliczane w ich wsiąkiewkach na dowolnej postaci w danym miesiącu fabularnym. Jest to swojego rodzaju podziękowanie za czas wkładany w rozwój forum i za umilanie czasu nam wszystkim.

&#9650; Przypominamy także, że rekrutacja na mistrzów gry jest wciąż otwarta.

Zapraszamy na Morsmordre Obrazek

#21965 19 sie 2016, 20:39

&#9650; Drobnej zmianie uległ kod karty postaci. Scalona została tabela statystyk oraz biegłości, do tabeli dodane zostały bonusy przysługujące z przedmiotów. Nowe karty tworzone będą już według nowego wzoru, stare zostaną przez nas poprawione. Naturalnie, jeśli ktoś chce, żeby jego karta została poprawiona szybciej bardzo chętnie przyjmiemy pomoc. Nowy kod znajduje się w wątku z aktualizacją KP i tam można na nowo zakodować swoje biegłości.

&#9650; Dodatkowo, uproszczeniu uległy kody relacji, sowy oraz wątków we wsiąkiewce. Mamy nadzieję, że teraz będzie łatwiej się nimi posługiwać.

&#9650; Co ważne, do regulaminu Klubu Pojedynków zostały dodane punkty 15 i 16 traktujące o pojedynkach, które nie mogą zostać rozegrane nie z winy gracza.

&#9650; Zmianie uległa tabela dotycząca otrzymywania punktów biegłości.

#22482 11 wrz 2016, 23:25

Za nami pierwsza aktualizacja opisu fabuły forum. Mamy nadzieję, że zawarte w niej informacje pomogą odnaleźć się nowym graczom w minionych wydarzeniach.

Zmiany techniczne
Zostały zmienione zasady dotyczące Czary Ognia. Zapisy będą trwały dwa tygodnie zamiast trzech, natomiast wątki zostaną przygotowane w przeciągu następnego tygodnia.

Co więcej, jeśli rozgrywka zainicjowana przez Czarę Ognia dotyczy zawodu postaci, nie może być ona traktowana jako wątek zawodowy, za który można czerpać dodatkowe korzyści w skrytce bankowej.

Opowiadania dotyczące zawodu postaci od dzisiaj powinny stanowić pojedynczy post, a więc nie mogą być częścią prowadzonych przez graczy standardowych rozgrywek. Przypominamy, że ta forma wykonywania zawodu stanowi pewnego rodzaju warsztat literacki i jej główną treścią powinna być wykonywana praca bądź przemyślenia z nią związane.

Przypominamy także o stopniowym kończeniu pojedynków w Klubie oraz misji pobocznych organizacji. Podsumowanie walk oraz efektów waszych działań nastąpi wraz z początkiem fabularnego marca.