#159 Już za wysokie progi na nasze nogi [rosnące wymagania]
: 07 mar 2024, 19:52
W jednej z ostatnich wypowiedzi trafiło do mnie zdanie użytkownika Edenu — o tym, że wymagania wobec tworzonych forów stale rosną, ale gracze dają od siebie coraz mniej.
Dawniej wystarczyło kliknąć w PA dwie funkcje na krzyż, wrzucić header wycięty po szybkości w Gimpie i napisać parę tematów w kompendium, każdy i tak na długość emblematu. I voilà! Forum gotowe do gry. Wszyscy bawili się świetnie. Mieliśmy wtedy kilkanaście lat. Wcielaliśmy się w zwierzęta, w smoki, w czarodziejów i wilkołaki i nie wymagaliśmy żadnej logiki, by odgrywać wątki. A później?
Później dorośliśmy. Wraz z tym rozwinęły się i umocniły perspektywy. Nabraliśmy doświadczenia w tym co i jak tworzymy. Unikaliśmy błędów, bo potrafiliśmy je już przewidzieć. Wiemy, że ma być solidnie. Ma być sprawiedliwie. Ma być wszystko czarno na białym. Ma być profesjonalnie. Rysunki przedszkolaka zawiesza się na lodówkach. My chcemy, aby prezentowano nas w gablotach podczas wielkich wystaw. Tam mają być zachwycone tłumy.
Obecnie to nie tylko praca nad zapleczem fabularnym, wymyślanie rozdziałów, misji, zajęć dla graczy (również tych offtopowych), szeroki zakres wstępnych motywów, które pomogą w wykreowani postaci, ale również wszelkie techniczne i graficzne urozmaicenia. Czasami samo stworzenie layoutu zamyka bramy tuż przed nosem pełnych ambicji potencjalnych administratorów. Bo chcieliby prowadzić swój twór, ale nie potrafią go ozdobić, a brzydkiego przecież nie dadzą. Nie sprzeda się. Albo pomysł jest dobry, całkiem świeży, ale gracz opisuje to jakoś tak nie po polskiemu, nic zrozumieć nie można. Nikt nie zagra na czymś tak słabej jakości, nie? Szanujmy się.
Jak więc uważacie?
| 1. Czy naprawdę przeskoczyliśmy z jednej skrajności w kolejną i z kompletnie niedopracowanych projektów wpadliśmy w przeładowane?
| 2. Czy słusznie zakłada się, że każda zapowiedź powinna zawierać coś innego (/innowacyjnego) niż pozostałe? Na jakim etapie "nowe" stało się synonimem "lepsze"?
| 3. Czy faktycznie pojawiła się spora dysproporcja pomiędzy wymaganiami administracji i graczy? Na ile to wina twórców/użytkowników, że dany projekt nie wytrzymuje próby czasu?
| 4. Jakie są Twoje wymagania odnośnie forum? Co, jako administrator/gracz, uważasz za normę? Ale, przede wszystkim, nie zapominając, że kij ma dwa końce i wymagać trzeba też od siebie — co sam(a) dajesz, aby dane miejsce utrzymało się na fali jak najdłużej?
Dawniej wystarczyło kliknąć w PA dwie funkcje na krzyż, wrzucić header wycięty po szybkości w Gimpie i napisać parę tematów w kompendium, każdy i tak na długość emblematu. I voilà! Forum gotowe do gry. Wszyscy bawili się świetnie. Mieliśmy wtedy kilkanaście lat. Wcielaliśmy się w zwierzęta, w smoki, w czarodziejów i wilkołaki i nie wymagaliśmy żadnej logiki, by odgrywać wątki. A później?
Później dorośliśmy. Wraz z tym rozwinęły się i umocniły perspektywy. Nabraliśmy doświadczenia w tym co i jak tworzymy. Unikaliśmy błędów, bo potrafiliśmy je już przewidzieć. Wiemy, że ma być solidnie. Ma być sprawiedliwie. Ma być wszystko czarno na białym. Ma być profesjonalnie. Rysunki przedszkolaka zawiesza się na lodówkach. My chcemy, aby prezentowano nas w gablotach podczas wielkich wystaw. Tam mają być zachwycone tłumy.
Obecnie to nie tylko praca nad zapleczem fabularnym, wymyślanie rozdziałów, misji, zajęć dla graczy (również tych offtopowych), szeroki zakres wstępnych motywów, które pomogą w wykreowani postaci, ale również wszelkie techniczne i graficzne urozmaicenia. Czasami samo stworzenie layoutu zamyka bramy tuż przed nosem pełnych ambicji potencjalnych administratorów. Bo chcieliby prowadzić swój twór, ale nie potrafią go ozdobić, a brzydkiego przecież nie dadzą. Nie sprzeda się. Albo pomysł jest dobry, całkiem świeży, ale gracz opisuje to jakoś tak nie po polskiemu, nic zrozumieć nie można. Nikt nie zagra na czymś tak słabej jakości, nie? Szanujmy się.
Jak więc uważacie?
| 1. Czy naprawdę przeskoczyliśmy z jednej skrajności w kolejną i z kompletnie niedopracowanych projektów wpadliśmy w przeładowane?
| 2. Czy słusznie zakłada się, że każda zapowiedź powinna zawierać coś innego (/innowacyjnego) niż pozostałe? Na jakim etapie "nowe" stało się synonimem "lepsze"?
| 3. Czy faktycznie pojawiła się spora dysproporcja pomiędzy wymaganiami administracji i graczy? Na ile to wina twórców/użytkowników, że dany projekt nie wytrzymuje próby czasu?
| 4. Jakie są Twoje wymagania odnośnie forum? Co, jako administrator/gracz, uważasz za normę? Ale, przede wszystkim, nie zapominając, że kij ma dwa końce i wymagać trzeba też od siebie — co sam(a) dajesz, aby dane miejsce utrzymało się na fali jak najdłużej?
Pogadajmy. ♥