#145 Kiedy coś nowego?

Nasze małe centrum wszechświata, oko Saurona. Widzimy wszystko, rozmawiamy o wszystkim, dyskutujemy o tym, co nas najbardziej gryzie!
ODPOWIEDZ ]
Awatar użytkownika
O mnie
szukam miejsca by znów dużo grać ale na razie tylko dużo pracuję i tylko Netflix mnie odstresowuje
Moje RPGi
czekam na coś fajnego!
chwilowo niedostępna
Podziękował(a): 6 razy | Pomógł(a) : 1 raz

#57773 31 mar 2022, 9:42

Z pisze:
25 mar 2022, 14:10
A ja dzisiaj z przytykiem do autora tematu ;) myśl mnie naszła.
W ilu pomysłach są Twoje odpowiedzi? :D
Widzisz, rzecz w tym, że pomysły nie ruszą, jeśli nie ma na nie odzewu. A czasem by w danym temacie był odzew... trzeba rozmowy między innymi ludźmi. Ludzie rzadko odpisują w martwych tematach. Czasem przyciąga ich po prostu rozmowa. Dlatego jeśli zależy Ci, by pomysły były ruszone, to trzeba odpowiadać. Lepsza będzie odpowiedź w stylu "to jest chujowe" niż brak odpowiedzi. Bo jeśli odpiszesz komuś, że jego pomysł jest Chujowy przez duże C, to potem ktoś może z Tobą się nie zgodzić. Zauważyłem już dawno temu, że na edenie są wiadomości pozytywne lub brak wiadomości przeważnie. A to ubija rozmowy. Trzeba negatywnego podejścia do tematów/zapowiedzi/reklam, by podtrzymać zainteresowanie.

Nie bez powodu istnieje stwierdzenie, że najłatwiejszym sposobem na otrzymanie odpowiedzi w internecie jest podatnie nieprawidłowej odpowiedzi na nurtujące nas pytanie.

Podsumowując: Coś nowego zacznie się pojawiać, jak userzy edenu przestaną bać się negatywnego feedbacku.

PS: "chujowe" to tylko skrótowiec, takie przerysowanie. Samo w sobie nie pomoże. Negatywny feedback musi zawierać punkty do jakich można się odnosić. Wtedy nie tylko będzie to pomocne, ale też ciekawe właśnie do samej rozmowy.
W zapowiedziach lub pomysłach, które mnie interesują zazwyczaj się wypowiadam ;)
Nie uważam żebym musiała komentować coś komuś na siłę. Jeśli nie jest to moja tematyka lub nie podoba mi się sporo rzeczy to najpierw to przeanalizuję. Jeśli jest szansza, że mój komentarz coś w tym pomyśle czy tej zapowiedzi zmieni, a tym samym forum mi się wtedy spodoba to pewnie zostawię jakiś komentarz. Jeśli nie ma szans żebym tam grała to po co mam to robić? Już od dawna uważam, że nieprzyjemne komentarze tylko szkodzą, a szczególnie gdy są one od osoby, która nigdy na takim forum nie zagra. To chyba bardziej zniechęca niż sam proces tworzenia forum. I może faktycznie to dlatego, że wolimy zostać poklepani po plecach za swoje super pomysły niż dostać za nie po głowie ale cóż, takie jest życie.
Wydaje mi się, że utrzymanie zainteresowania swoją zapowiedzią to może być temat na oddzielny post w tym dziale, a na razie wydaje mi się, że brak nowości wynika głównie z zamknięcia wxv, braku umiejętności do tworzenia stylu lub w ogóle stawiania forum na płatnym serwerze, a dodatkowo ludzie zadomowili się na tych forach, które już są i nie do końca chcą zmieniać otoczenie bo nowości po roku mogą przestać istnieć i wszystkie gry przepadną.
Tak sobie zaobserwowałam właśnie ;) ale wszystkim bardzo dziękuję za udzielanie się w tym temacie!

Awatar użytkownika

#57775 31 mar 2022, 23:48

Jeśli kogoś nieprzyjemne komentarze zniechęcają, to lepiej wcześniej, niż później by zmarnować czas graczom jacy zaczną grać by forum po tygodniu tylko zamknięto. Więc nawet lepiej. To internet, tu nie ma miejsca dla kogoś, kto się wycofuje i poddaje "bo ktoś powiedział mi coś niemiłego". Natomiast Twój negatywny komentarz może zwrócić uwagę kilku innych osób, może i lepiej od Ciebie nastawionych do tematu. Negatywna reakcja jest lepsza niż brak reakcji.

Techniczny aspekt nie jest tu problemem. Dalej jest np forumpolish, darmowe i rozwinięte dużo lepiej niż lata temu. Aż się zdziwiłem, ile tam można zdziałać.

Istniejące fora nie nazwałbym też problemem. W ten sposób lata temu przestałyby nowe fora powstawać. Bardziej tu widziałbym problem w braku napływu nowych graczy. Gdy starzy wykruszają się zostaje ich mniej, przez co nie ma wystarczająco ludzi na nowe forum. Ale wtedy stare fora są tykającą bombą, co też w końcu strzeli :p

Awatar użytkownika
Moje RPGi
Herbia
Odpowiadam na CB korzystając z telefonu. Pracuję na forum będąc przy komputerze.
Podziękował(a): 4 razy | Pomógł(a) : 5 razy

 elian#4779

#59592 15 sty 2023, 16:09

W ostatnich dniach wróciłem do rozmyślań nad tworzeniem nowych gier. Zastanawiam się przy tym nie nad "życiowo-społecznym" aspektem - już powiedzieliśmy, że nie każdy ma tyle czasu by pracować nad grą oraz, że wymagania stawiane przez społeczność są dużo wyższe niż dawniej. Aktualnie zastanawiam się nad tym, co stanowi największe wyzwania w tworzeniu nowych tytułów i ich starcie? Co głowy przychodzi mi kilka rzeczy:
  • Obsługa hostingu, bazy danych, FTP, instalacja skryptu i wtyczek (jeśli ktoś nie chce darmowych rozwiązań w stylu forumpolish)
  • Obsługa darmowego hostingu
  • Praca nad kodami i skryptami
  • Praca nad szatą graficzną
  • Tworzenie treści, opisów, scenariuszy etc.
  • Znalezienie zespołu
  • Pozyskanie graczy
  • Reklama gry
Które z powyższych aspektów pracy nad nową grą stanowią dla Was największą bolączkę? Może są jeszcze inne, których nie wymieniłem? Przy okazji jestem ciekaw, które z nich są problematyczne dla Was w przypadku prowadzenia już istniejącej gry.