Baza Forów


Dzięki poniższym spisom, możesz w łatwy sposób wyszukać miejsca do gry spełniające Twoje oczekiwania.
Informacja dla administratorów: jeśli chcecie, aby w bazie widniał inny opis lub macie gotowy banner (600x120), wyślijcie dane do któregokolwiek z administratorów, a zostaną tutaj zamieszczone.


fora na podstawie

Harry_Potter Hogwart Londyn Wielka_Brytania czarodzieje realne_wizerunkiczasy_współczesnemagia

Wszystkim wydawało się, że ten rok w Hogwarcie będzie dużo spokojniejszy niż poprzednie, ze względu na brak wymian międzyszkolnych. Nic bardziej mylnego!
Po powrocie do szkoły zaburzenia magii, które towarzyszyły uczniom już podczas letnich wakacji w Grecji, stają się coraz silniejsze – zdarza się nawet, że bardzo wprawni czarodzieje mają problem z rzuceniem prostych zaklęć. Kolejne nadchodzące z Hogwartu wiadomości są jeszcze bardziej niepokojące – pojawiają się problemy z działaniem sufitu w Wielkiej Sali, portrety zapominają haseł, Tiara Przydziału zupełnie wariuje i co gorsza - słabną bariery zabezpieczające szkołę.
W Hogwarcie panuje nerwowa atmosfera - wszyscy zastanawiają się co jest powodem tych nagłych problemów i co zrobić, żeby je opanować. Sprawa nie jest jednak taka prosta, a czas nie jest ich sprzymierzeńcem. Problemy zamku zaczynają odbijać się także na dorosłych - skutki zaburzeń magii odczuwają w pracy, a codzienne życie przynosi nowe wyzwania, gdy kolejne zaklęcia nie przynoszą żadnych efektów. Czy czarodziejom uda się odnaleźć przyczynę dziwnych zakłóceń i odwrócić szkody nim będzie za późno?

9 PAŹDZIERNIKA 2009
Harry_Potter Hogwart Londyn Wielka_Brytania czarodzieje realne_wizerunkirok_2000magia

Minął rok od pamiętnej Bitwy o Hogwart zakończonej pokonaniem Lorda Voldemorta. Wszystkie horkruksy zostały zniszczone, jednak za ogromną cenę życia wielu osób. Hogwart obrócił się niemal w ruinę na skutek bitewnych potyczek. Na szczęście udało się odbudować zamek, zaś od kiedy na czele szkoły stanęła Minerwa McGonagall życie młodych adeptów magii wróciło do normalności. Wciąż nie można jednak powiedzieć, że nastały spokojne czasy. Obecny minister Kingsley Shacklebolt zmaga się z silną konkurencją, która chce przejąć jego stanowisko. Wśród politycznych rywali są zarówno zwolennicy silnych, bezkompromisowych rządów jak i ci, którym nie jest na rękę ponowne zrównanie w prawach czarodziejów czystokrwistych i tych którzy nie mogą się wykazać odpowiednim pochodzeniem. Środowisko śmierciożerców również pozostaje podzielone. Chociaż większość z nich udało się wtrącić w mury Azkabanu, na wolności wciąż pozostała grupa dawnych popleczników Lorda Voldemorta. Pozbawieni przywódcy zmuszeni są działać na własną rękę dążąc stopniowo do zjednoczenia. Chociaż wśród nich nie brakuje ambitnych jednostek tytuł następcy Czarnego Pana wciąż pozostaje nieobsadzony. Powoli na jaw zaczynają wychodzić kolejne mroczne sekrety potęgi tego czarnoksiężnika. Już teraz wiadomo, że dążył on do całkowitego podporządkowania sobie mugoli dokonując rzeczy naprawdę strasznych. W jego wizjach przyszłości ten kto posiadał czystą krew czarodziejów był panem dla ludzi niemagicznych. Świat panujących i świat służących. Realizację tych planów przerwała jego śmierć, ale wciąż przecież istnieje spory dorobek jego dokonań. Nie trudno zatem o naśladowców, którzy będą chcieli zajść jeszcze dalej, osiągnąć jeszcze więcej. Nie jest ich wielu, ale stają się coraz silniejsi. Coraz bardziej nerwową atmosferę podsycają wygnańcy, którzy najwięcej stracili po upadku Lorda Voldemorta. To przede wszystkim ci, którzy przyłączyli się do niego z chęci zysku i władzy. Buntownicy ukrywający się gdzieś w niezbadanych podziemiach ulicy Pokątnej i Śmiertelnego Nokturnu dokonują coraz liczniejszych napaści i rabunków chcąc stanowczo zaprotestować przeciw obecnym rządom. Coraz trudniej ukryć Ministerstwu Magii, że nie kontroluje już powstającego bałaganu. Czy ten chaos może zaprowadzić świat magiczny do kolejnego zagrożenia? Czy seria tajemniczych zaginięć mugoli to tylko niefortunny zbieg okoliczności?

MAJ 2010
Harry_Potter Petersburg Rosja uniwersytet_magiczny czarodzieje realne_wizerunkirok_1999magia

„I dni pełne mroku i strachu nastały pod panowaniem Agrafeny Obłąkanej. I świat magiczny rozkwitł na nowo, przyoblekając żałobne barwy. I wzgórza krwią spłynęły, nieodwracalnie barwiąc trawy szkarłatem. I księgi zapełniane były inkantacjami rozpalającymi pożogę w żyłach przy ich wypowiadaniu. I całe pokolenia czarodziejów na wieki zapomniały, czym jest spokój, czym jest czysta magia, czym sprawiedliwość i słuszna kara. I stoły zastawiane były kielichami krwi pełnymi. I co wieczór brat zarzynać miał brata. I nie chroniłaby cię twoja godność, ni góry rubli, za którymi mógłbyś się schować, ni przekonania, które więziła ci w gardle, nim zdołałbyś je wyartykułować. I lata mijały, obracając się w dziesiątki dekad, nim ktokolwiek odważył się położyć kres krwawej tyranii Szalonej Wiedźmy. Lecz obrońcy, choć długo zwlekali, wyszli z ukrycia, niosąc światło nowego początku, przywracając pamięć czarodziejskiej tożsamości nieprzyodzianej karmazynową posoką, obiecując pisanie historii z każdym, kto zapragnie ją tworzyć. I już na zawsze trzy nazwiska – Aristov, Kuragin, Romanov – oznaczać miały harmonię. Harmonię do dziś zachowaną pod pieczą Starszyzny”.
Historie sprzed wieków przekazywane z ust do ust w niezmienionych wersjach. Traktujące o barbarzyństwie Agrafeny Obłąkanej, o bohaterstwie założycieli Starszyzny, o upadku „prawdziwej” magii i jej misternym odtwarzaniu przez następnych kilka dekad. Historie skrupulatnie przez lata wykładane w murach Akademii Koldovstoretz, z ogromną pasją tłoczone w głowy młodych adeptów sztuk magicznych. Historie rozpalające serca wszystkich z taką samą mocą, jak potężne zaklęcia tworzone przez Szaloną Wiedźmę. Historie napędzające nienawiść i budzące coraz więcej wątpliwości. Splatające przeszłość, teraźniejszość i przyszłość w ciąg wydarzeń nakładających się na siebie i, ostatecznie, niemal wcale nie różniących.
Prawda oczyści wszystkich.

PAŹDZIERNIK 2010
tag tag tag tag tag

Marzyłeś kiedyś, by zostać trenerem lub koordynatorem Pokemonów? Wybrać niepowtarzalnego startera z którym wyruszysz w prawdziwą podróż. Móc zdobywać nowe stworki, trenować je, by stały się championami. Na Crystalu zapewniamy takie atrakcje! Najpierw wystarczy założyć kartę postaci, a potem wybrać odpowiedniego mistrza gry, który poprowadzi Ci niezapomnianą przygodę. Dodatkowo oferujemy: Fakemony, pokazy, walki z liderami i innymi userami, konkursy z nagrodami, eventy, zagadki itp. Ale to nie wszystko, bowiem możesz także zdecydować się na granie Pokemonem! Warto wspomnieć, że poznasz tu wielu przyjaciół z różnych stron Polski. Zaproś znajomych i pozwól ponieść się na skrzydłach wyobraźni już dziś!

23 MARCA 2011
tag tag tag tag tag

Osłonięty wieloma tajemnicami okres epoki wiktoriańskiej to nie tylko barwny czas frywolnych poczynań arystokratycznej klasy wyższej, to nie tylko rewolucja przemysłowa i budzący się sprzeciw robotników. To również ciągnące się pasmo zbrodni doskonałych i kryminalnych zagadek wszech czasów, którym czoło stawia Scotland Yard często bezradnie rozkładając ręce. Ten mroczny świat zamieszkują wspólnie z ludźmi: demony, które wykorzystując słabość człowieka zawierają kontrakty w zamian za dusze śmiertelników; anioły pragnące oczyścić plugawą ludzkość z grzechów; shinigami zaprowadzające porządek pośród problematycznych dusz, a także piekielnie zwierzęta o nieprzewidywalnej naturze. Przetrwanie w tym świecie jest prawdziwym wyzwaniem, które może okazać się przygodą na śmierć i życie.

CZERWIEC 2013
tag tag tag tag tag

Mam przyjemność zaprezentować PBF w świecie Naruto. Stworzyliśmy go z myślą o jak najwygodniejszej mechanice tworzenia oraz rozgrywki dla gry opartej na taktycznych efektach. Ceniąc sobie wydarzenia z mangi postaraliśmy się o jak największą zgodność z ciągle wydawaną serią, z wprowadzeniem zmian jedynie dla wygody naszych graczy. Nie zabraknie również nowych elementów wprowadzonych dla rozwoju fabuły. Zapraszam do gry!
Znane nam wydarzenia z mangi, są już jedynie elementem podręczników do historii. Kilkadziesiąt lat po straszliwej wojnie, która wstrząsnęła światem shinobi, słuch zaginął po ogoniastych bestiach, a ludzie otrząsnęli się z koszmaru, wracając do trudów życia codziennego. Mimo powszechnego poczucia bezpieczeństwa, sytuacja polityczna pogarsza się z dnia na dzień. Pomiędzy pięcioma Kage, nie ma nawet krzty zaufania. Kumo ponawia próbę kradzieży Kekkei Genkai , shinobi Konohy stanowią jedynie marne wspomnienie dawnej potęgi tej wioski, Suna wypiera się starych sojuszy, zaś Kiri i Iwa, stanowią dla obcych wielką i niebezpieczną zagadkę. I tu na arenę wkracza Oto, które widząc narastające konflikty między wioskami, postanawia odzyskać należne mu miejsce na mapie świata. Młodzi shinobi nie mogą spać spokojnie. Krainy przemierzają niebezpieczni nukenini, bezkarni w obliczu osłabionych jednostek ANBU. To jednak nie koniec. Chciwość i pragnienie władzy, narasta wśród nowych Daimyo. Pięciu władców feudalnych, stanowi wbrew pozorom największe zagrożenie dla osłabionych przez wojnę wiosek, które aby przetrwać, muszą bez słowa sprzeciwu służyć swym panom. Niebezpieczeństwo nadciąga ze wszystkich stron, także w postaci ośmiu ognistych smoków. Od kiedy zniknęły ogoniaste bestie, nic już nie stoi na przeszkodzie wszelkiej maści demonom, aby te spróbowały przejąć władzę nad światem ludzi. I jeszcze ta plotka o tajemniczym Konstruktorze, nadciągającym z odległego zachodu, wieszcząc koniec ery shinobi.

CZERWIEC 2013
Harry_Potter tag tag tag tag

Może słyszeliście, a może nie... Ale gdzieś z błoni wydobywa się cicha melodia. Z każdą jednak sekundą rozbrzmiewa coraz głośniej i głośniej. Nieznane nuty atakują każdego ucznia, dorosłego, skrzata na swojej drodze. Nawet duchy poddają się jej urokowi. Idą wszyscy w ramię w ramię. Idą byleby tylko muzyka nie przestała grać. Czyści. Mieszańce. Brudni. Każdy dumny. Każdy gotowy. Bo ten dzień nadszedł. Dzień, kiedy magia wiedzie ich ku nieznanemu przeznaczeniu. Przyłączysz się?

30 WRZEŚNIA 2013
Harry_Potter Hogwart tag tag tag tag tag

Świat, w którym odbywa się rozgrywka bazuje na uniwersum ukazanego w mandze/anime, ale nie jest jego wierną kopią. Mimo tej samej genezy, wydarzenia toczą się w całkowicie inny sposób. Akcja ma miejsce jeszcze przed założeniem ukrytych wiosek. W czasach pełnych wojen i krwawych spisków, gdzie zwaśnione Rody walczą o każdy kawałek ziemi. Sojusze powstają i upadają, a wielcy Shinobi rodzą się i obracają w proch. Kontynent pełen jest niebezpieczeństw i tajemnic, takich jak Głębokie Odnogi - prowincja będąca schronieniem dla wszelkiego rodzaju morderców i elementu przestępczego, albo też Tajemnicze Lasy, obfitujące w dziwaczne formy życia i nieznane zagrożenia. W tym wszystkim powstają ostoje spokoju, neutralne prowincje skupiające się na handlu i rozwoju świata. Realia ocierają się o późne średniowiecze, ale z każdym kolejnym rokiem powstają nowe wynalazki i wygody życia codziennego. Świat idzie do przodu z każdym kolejnym dniem, który może okazać być ostatnim. A pośród tego wszystkiego Shinobi - ludzie swoimi możliwościami wykraczający poza możliwości zwykłego śmiertelnika. Plucie ogniem, zwiększanie swoich rozmiarów, kontrola piasku, możliwości medyczne, a nawet popychanie świata niezwykłymi mechanizmami. Gracz wciela się właśnie w jednego z nich. Chyba, że zechce zagrać Samuraiem - honorowym wojownikiem, mistrzem miecza, który może i nie jest przystosowany do tego co mogą osiągnąć Shinobi, ale bije ich na głową sprawnością fizyczną i hartem ducha.

MARZEC 2015
Harry_Potter Hogwart Londyn Wielka_Brytania czarodzieje realne_wizerunkirok_1956magia

Anglia, rok 1955 Mugolskie wojny światowe wstrząsnęły również światem czarodziejów; konflikt, którego czarodzieje nie potrafili pojąć, ciągnął za sobą ogrom nieszczęść, zniszczenia i śmierci. Niektórzy angażowali się w nie czynnie, broniąc Wielkiej Brytanii przed zniszczeniem. Mugole stanowili inny świat, konflikty o granice, wyższość jednych narodowości nad innymi, nie interesowały czarodziejów. Czarodzieje chcieli jedynie pokoju. Magia była sporym wsparciem podczas bitwy o Anglię. Groza była tym większa, że daty II wojny światowej zbiegły się z datami wojny z Gellertem Grindewaldem, czarnoksiężnikiem, który w imię rzekomego większego dobra zapragnął zapanować nad światem mugoli i wyprowadzić czarodziejów z ukrycia. Plan ten, jakże szalony i zbrodniczy, miał zostać dokonany przy pomocy trzech tajemniczych artefaktów zwanymi Insygniami Śmierci. Grindelwald zdołał zdobyć Czarną Różdżkę, odebrał ją wytwórcy różdżek Gregorowiczowi, a przy jej pomocy siał terror wzdłuż i wszerz Europy, zdobywając kolejne wpływy. Jako pierwszą podporządkował sobie Bułgarię. Znamiennym był pojedynek, który odbył się w 1945 roku pomiędzy nim a Albusem Dumbledorem, jego dawnym przyjacielem i wyjątkowo utalentowanym czarodziejem. Grindewald zabił Albusa, a siedem lat później na skutek wynegocjowanego z Ministerstwem Magii pokoju, przejął zwierzchnictwo nad Hogwartem. Hogwart pod wodzą Grindelwalda podupadł. Niektóre rodziny, zwłaszcza słabszej krwi, zabrały swoje dzieci ze szkoły. Zaczęto w niej uczyć czarnej magii, wprowadzono wojskowy dryl na wzór wschodniego Durmstrangu. Grindelwald jednak rzeczywiście ucichł... Nic nie słychać o Tomie Riddle, lecz jego bliscy znajomi, ludzie, którymi się otaczał w szkole, wiedzą, że mieszka w Anglii. O tajemniczych Rycerzach Walpurgii krążą plotki przez wielu uznawane za czcze teorie spiskowe. Wciąż panuje chaos po wojennej zawierusze; wykorzystują to bandyci, ulice nie są bezpieczne. Panuje pokój, lecz nastroje nie są spokojne – coś wisi w powietrzu, choć trudno do końca wyczuć, czym to pachnie...

16 LIPCA 2015
Dragon_Ball wiele_światów rysunkowe_wizerunki rok_751 supermoce

Dragon Ball: Another Universe to świat, jaki powstał w wyniku ingerowania we właściwy przepływ Czasu. Grupa bliżej znana jako "Łamacze Czasu", wyrządziła wiele szkód, używając stworzonych przez siebie Wehikułów Czasu. Zmiany w przeszłości, jakie przez nich nastąpiły, spowodowały powstawanie Odłamów Czasu, które później przekształciły się w nowe, zupełnie inne Linie Czasowe. "Another Universe" jest właśnie jednym z takich światów....

WRZESIEŃ 2015
Harry_Potter Hogwart Londyn Wielka_Brytania czarodzieje realne_wizerunkirok_1936magia

Mortis to roleplay potterowski osadzony w realiach dwudziestolecia międzywojennego w Wielkiej Brytanii. W państwach europejskich władzę przejmują rządy totalitarne, Hitler został już kanclerzem Niemiec, a komuniści przejęli władzę w Rosji. Lata 30. XX wieku to tak naprawdę czas narodzin nowej epoki, budującej się nie jak to bywało do tej pory w bólu, ale w rytmie foxtrota, jazzu i swingu. Świat powoli dochodził do siebie po nie tak dawno zakończonej Pierwszej Wojnie Światowej i choć największym problemem państw był ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny - ludzie wchodzili w epokę nocnego życia i wiecznej zabawy. Rozwój miast zapoczątkowany w poprzednim stuleciu zaczął mieć znaczący wpływ na życie mieszkańców, przyciągając do siebie grono młodych i ciekawych nowego ludzi. Miasta zaczęły się więc zapełniać, społeczeństwo tonęło w poczuciu anonimowości, dostępie do szeregu dóbr, samodzielności i niezależności, jakich nie mogli zaznać wcześniej. Był to przede wszystkim okres buntu wobec wszelkich wartości obowiązujących w poprzednich dekadach, przejawiający się tak naprawdę we wszystkich dziedzinach życia. W świecie czarodziejów po wojnie można było zobaczyć, dużo wyraźniej niż wcześniej, rozwarstwienie. Przede wszystkim, coraz bardziej widoczny był podział na rodziny tradycyjne, bardzo staroświeckie i przykładające bardzo dużą wagę do statusu krwi, jak i pewnych norm wyuczonych przez wieki. Ich przeciwieństwem były rodziny, które ruszyły do przodu i poddały się wirowi lat trzydziestych, który wprowadzał powiew świeżości w ich życia. Nie bez znaczenia był fakt, iż większość tych chętnych do zmian i równości rodzin nie miała nawet szans znaleźć się w Skorowidzu Czystości Krwi. Sama lista wywołała bardzo dużo zamieszania, które jeszcze bardziej rozzłościły i zwaśniły konkurujące między sobą rodziny.

11 STYCZNIA 2016
Avengers Marvel MCU DC mieszane_wizerunkirok_2014magia supermoce

Zbliżają się mroczne, niespokojne czasy. Nikt nie wie, co przyniesie następny dzień. I jak zwykle podczas takich wielkich zmian, to zwykli ludzie cierpią najbardziej. Czy znajdzie się ktoś, kto będzie chciał ich ochronić? Bohaterowie są teraz potrzebni bardziej niż kiedykolwiek, aby stanąć twarzą w twarz z nadchodzącymi dniami. Zarówno ci z supermocami, jak i zwykli ludzie, którzy znaleźliby w sobie tyle heroizmu, by stanąć w obronie niewinnych. Jednak nie każdego interesują losy świata. Są też tacy, którzy nie chcą ratować żyć tych, od których doznali jedynie krzywd. Innych zaś bardziej interesuje znienawidzone rodzeństwo, które zignorowało kolejkę do tronu, zgarniając władzę dla siebie. A czy mało takich, dla których ludzie to jedynie kurz i przeszkoda do osiągnięcia celu? Tyle różnych powodów, by ostatecznie skończyć na tej samej ścieżce - losie złoczyńcy. I kto się nie zgodzi, że bywa on często zdecydowanie ciekawszy (szczególnie jest twoje nemezis jest całkiem atrakcyjne!)? Pozostają też jeszcze egoiści, którzy co prawda ratują niewinnych, jednak głównym ich powodem jest zapełnienie własnej kieszeni. Zdarza się, że od czasu do czasu zlitują się nad biednym dzieckiem czy starowinką, ale to sporadyczne przypadki rozmiękczonych przez wiek weteranów zawodu. Czy odważysz się wpłynąć na losy świata?

10 GRUDNIA 2016
tag tag tag tag tag

Wraz z Zaćmieniem, inwazją balrogów w 2018 roku, nastąpił koniec świata takiego, jaki znała ówczesna Europa. Najeźdźcy naruszyli kruchą równowagę pomiędzy Planami, równolegle istniejącymi innymi wszechświatami, które zaczęły się splatać, przelewać jeden w drugi, tworząc na Ziemi Przebicia. Balrogi, żerując na energii cierpienia i przetwarzając ją na swoją magię, zajęły większą część Starego Świata. Tym, których nie zabili, odebrali godność wolnego człowieka. Urodzone w odpowiednim czasie dzieci przemieniły w swoje sługi, jegrów. Niedługo po Zaćmieniu nastąpiło Nadejście, gdy z obcego Planu przybyła odsiecz elfia. Wtedy Polska jako jeden z nielicznych krajów, ramię w ramię ze szpiczastouchą ekspedycją ratunkową, postawiła opór najeźdźcom, przeciwstawiając im swoją broń – normalność. Poczucie solidarności, wciąż pielęgnowaną narodową tradycję, zwykłą ludzką przyzwoitość. Oraz magię. Karabiny maszynowe i przeczarowane ostrza miecza, szyfrowane hasła i nanokadabrowe zaklęcia, znaki bojowych kata i słowiański cios na odlew prosto w pysk. Po latach pojawił się kolejny przeciwnik – eurazjatyckie przebicie z Planu Mgły, przez które stale sączy się Czerwona Mgła przekształcająca ludzkie ciała i umysły. Jest rok 2066. Od czasu inwazji minęło prawie 50 lat. Przez ten czas Polska zyskała sprawiedliwego króla, wojsko sprawnie reagujące na obu frontach i mniej-więcej stabilną pozycję. Pomimo katastrofy ludzie, zamiast popaść w popłoch i utonąć w dezorganizacji, zasymilowali się z nieoczekiwanymi przyjaciółmi i wiedli nadal swoje spokojne, niekiedy nawet nudne życie w kraju zewsząd opływającym w magię.

15 sierpnia 2017
Wampir: Maskarada Seattle USA realne_wizerunkirok_1999 supermoce

Bloodlines to oparta na świecie Wampira Maskarady, forumowa gra fabularna, skupiająca się przede wszystkim na opowieści, narracji, jednak uzupełniona jest również przez rozbudowaną, dostosowaną do forumowej rozgrywki mechaniką gry, dzięki której gracz ma możliwość nie tylko doświadczyć interesującej opowieści i interakcji z innymi postaciami, ale również aktywnie dążyć do rozwoju swojego bohatera, zwiększając jego siłę, a także poszerzając jego majątek i wpływy. Oprócz atrybutów, zdolności i dyscyplin, rozwój ten uwzględnia również ekonomię, a więc przychody i wydatki bohatera, nabyte i utracone - lub sprzedane - nieruchomości, pomniejsze przedmioty i tak dalej.
Na forum Bloodlines rozgrywka ma miejsce w pięknym, przepełnionym zielenią i otoczonym wodą Szmaragdowym Mieście - Seattle - w lutym 1999 roku. Można wcielić się tutaj w wampira będącego przedstawicielem jednego z dziewięciu klanów Spokrewnionych, a konkretnie siedmiu klanów Camarilli, klanu - czy raczej linii krwii - Odszczepieńców Lasombra oraz niezależnego klanu Ravnosów. Można wcielić się również w postać Ghula, który jest śmiertelnym sługusem wampira, wzmocnionym przez jego vitae, mającym możliwość funkcjonowania za dnia i wypełniania woli swojego pana.

28 SIERPNIA 2017
Shadows_Of_York York Wielka_Brytania realne_wizerunkiczasy_współczesne supermoce wampiry

Fabuła na forum rozpoczyna się 30 października 2017 roku. Po kilku dniach od pojawieniu się w sforze umiera wilkołak. Według ugrupowania popierającego zostanie podziemnymi, jest to pierwszy udany eksperyment, który miał szpiegować dla nich w szeregach sfory York. Chłopak umiera, a nim dochodzi do pogrzebu, jego ciało przybiera ohydną postać, gnije i niszczeje, ledwo w ciągu kilku godzin od śmierci. Wszyscy zastanawiają się, dlaczego doszło do czegoś takiego, ktoś wiąże tę sytuację z odnajdywanymi zwłokami, które były w podobnym stanie rozkładu. Panika, która od kilku miesięcy była tłumiona, zdaje się przybierać coraz większe rozmiary. Nikt nie jest bezpieczny, nie wiadomo co może przynieść kolejny dzień. Kilka osób spakowało swój dobytek i zniknęło w Yorku, wiedząc, że to być może jedyna szansa na znalezienie bezpiecznego miejsca. Nocni Łowcy w Instytutu w York są postawieni w stan gotowości i biorą czynny udział w rozwiązywaniu tej zagadki. Uda im się? Czy w Yorku znów będzie bezpiecznie?

29 PAŹDZIERNIKA 2017
tag tag tag tag tag

Galaktyka jeszcze nigdy nie była tak otwarta na eksplorację jak dzisiaj. Wszystko to za sprawą odkrycia tajemniczego oleju napędowego, zwanego Smoczym Oddechem (SO). Pozwala on na ekonomiczne i szybkie podróże międzygwiezdne. Służy w gospodarce rozwiniętych światów kosmicznych również jako środek płatniczy. Można zakupić za niego wszelkiego rodzaju towary, takie jak uzbrojenie, sprzęty, leki, nieruchomości, a także wymienić go na ładunek zwierający żywność, którym można płacić w uboższych lub zacofanych cywilizacjach.
SO pierwszy raz wyprodukowała rasa Changelingów, która zdołała dzięki niemu zyskać sobie we Wszechświecie dużą przewagę technologiczną nad innymi stworzeniami. Po dziś dzień są głównymi posiadaczami ukrywanych w tajemnicy fabryk tego surowca. Posiadają swoje placówki na wielu liczących się planetach Galaktyki, takich jak Vegeta czy Namek.
Dziś statek kosmiczny to rzecz powszednia, można zakupić go w bardzo różnych cenach, w zależności od przebiegu i rocznika, tak więc najgorszy złom można dostać nawet za kilka tysięcy jednostek SO, a najlepsze modele kosztują nawet w granicach miliona.

GRUDZIEŃ 2017
tagtagtagtagtag

Żelazny tron, czyli niedościgniona mrzonka dla tłumów i niewygodne krzesło dla jednostek.
Spiski, intrygi i knowania. Nieodgadnione intencje osób pozornie wiernych i załamanie światowych potęg. Brzmi ciekawie? Historia w naszej grze potoczyła się nieco inaczej. Inni nigdy nie nadeszli, a smoki nie powróciły. Żebraczy Król Viserys okazał się sprawnym organizatorem i zdołał zaatakować Siedem Królestw za swojego życia. Robert, król uzurpator, zginął w bitwie wraz ze swym namiestnikiem. Rozpoczął się wówczas proces fragmentacji królestwa. Dawni przyjaciele Roberta koronują się, a pogrążony w wojnie i szaleństwie region Dorzecza dzieli się na trzy małe królestwa i jedno lordostwo. Nadchodzi rok 336 AC. Szesnastka królów władających swymi domenami staje się zmęczona ciągłymi niesnaskami. Czas werbunku, płynącego potokami złota, ale także łez i krwi. Wobec miecza najeźdźcy wszyscy są równi.
Mamy złożony, acz łatwy do zrozumienia system umiejętności, opisujący talenty postaci. Każdy gracz ma prawo stworzyć jednego bohatera będącego od początku królem lub głową rodu. Grając władcą, można wpływać i zmieniać swój region, a nawet oddziaływać na cały kontynent.

GRUDZIEŃ 2017
The_Gifted Seattle Olympia USA realne_wizerunki czasy_współczesne supermoce mutanci

Mutanci pozwalają sobie ostatnio na coraz więcej. Ich nienawiść do zwykłych ludzi popycha ich do popełniania kolejnych przestępstw.
Wczorajszego dnia doszło do aktu terrorystycznego. Zgodnie z relacjami nielicznych świadków ataku dokonali mutanci, którzy uciekli z pobliskiego więzienia. Weszli do głównej sali banku i ukrywając swoje twarze pod kominiarkami zażądali pieniędzy od jednego z pracowników placówki. Napastników było czterech, dwóch z nich było uzbrojonych w broń palną. Według dalszych relacji świadków jeden z mężczyzn zniszczył monitoring banku za pomocą świetlistych promieni, które wystrzeliwały mu z dłoni.
Pracownik został przymuszony do wydania mutantom ponad stu tysięcy dolarów. Przez ten czas pozostali klienci oraz pracownicy byli przetrzymywani w roli zakładników.
Jedynymi poszkodowanymi w ataku byli policjanci, którzy otoczyli główne wyjście z banku. Zostali oni ostrzelani przez mutantów, którzy następnie zniknęli w huku eksplozji, która zniszczyła fasadę budynku.
Zakładnicy zostali wyprowadzeni z banku, a następnie przetransportowani do szpitala. Ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Niestety dowodzący akcją policji inspektor Jacob Collins walczy o życie w placówce medycznej.

8 GRUDNIA 2017
CaledoniaMroczne_UmysłyUSAprzyszłośćrealne_wizerunkisuper_mocemutancisci-fi

Rok 2016, w Stanach Zjednoczonych wybuchła epidemia ostrej młodzieńczej neurodegeneracji idiopatycznej (w skrócie OMNI), która przyczyniła się do śmierci ponad 70% dzieci w wieku od 10 do 14 lat. Pozostałe zaczęły wykazywać psioniczne zdolności, przez co otrzymały nazwę PSI. Rząd podjął kroki w celu zwalczenia choroby, większa część dzieci została przymusowo odebrana swoim rodzinom i wysłana do obozów, między innymi do Caledonii czy Thurmond, gdzie podejmowano wiele kroków w celu wyleczenia OMNI.
Jaka jednak była prawda?

10 LUTEGO 2018
Wiedźmin Novigrad rysunkowe_wizerunki magia

Vatt’ghern to storytellingowy PBF umiejscowiony w uniwersum sagi „Wiedźmin”. Oparty został na kanwie porzuconego przez administrację forum Vedymin PBF, stając się niejako jego kontynuacją i alternatywą dla tych, którzy wciąż są zainteresowani przygodami w świecie Sapkowskiego. W naszych założeniach leży swobodna rozgrywka, oparta na gawędzie i zaangażowaniu gracza w rozwój swojej postaci oraz jego pomysłowości. Dla urozmaicenia zabawy wprowadzona została prosta mechanika. Nad fabułą czuwać mają Mistrzowie Gry, którzy służą za arbitrów oraz ostateczny głos w rozstrzyganiu o powodzeniu akcji podejmowanych przez postacie bądź wynikach walk. Nadają oni także kierunek dziejom świata i prowadzą całe przygody oraz wydarzenia fabularne. Przede wszystkim jednak, ich rolą jest czuwanie nad inwencją graczy jako główną napędową rozgrywki na forum.
Tym razem zapraszamy graczy do odnalezienia się w barwnym, ludnym mieście Novigrad, niepisanej stolicy handlu oraz tygla wszystkich ras i kultur Północy. Na jego giełdach w jeden dzień można zdobyć lub stracić bogactwo życia, z ulic wykładanych brukiem i obsadzonych klombami kwiecia zbłądzić w błotnisty zaułek, gdzie powitają nas pałką w łeb w najlepszym wypadku, nożem pod żebra w najgorszym. Wielu nie w smak są niezliczone zagrożenia uwikłanego w intrygi i polityczne oraz finansowe porachunki grodu, surowe teokratyczne rządy, których wzrokowi nie sposób umknąć czy nieustanne starcia o wpływy i autorytet — od zmagań o kontrolę przestępczych zakątków Starego Miasta, po prawdziwe walki lwów na miejskiej giełdzie i elekcjach nowych reprezentantów władzy. Ci mogą szukać swobody poza murami Novigradu, w lasach i dolinach Delty Pontaru — tam problemy są proste. Większość posiada kły i pazury. Te bardziej skomplikowane pakują opierzoną szaro strzałę między łopatki intruza, zanim ten zorientuje się, że wkroczył na tereny upatrzone sobie przez komando Scoia’tael. By mieć zaś pewność, że się tam nie wkracza, starczy trzymać się miasta lub wsi. Lub uchodzących za nawiedzone Kurhanów. Tam nawet Wiewiórki — nawet bestie z dziczy — nie ośmielają się zapuszczać.
Jaka jednak była prawda?

30 MARCA 2018
Star_Wars cała_galaktyka rysunkowe_wizerunki przyszłość sci-fi

Legendy Mocy to PBF prawdopodobnie jedyny w swoim rodzaju. Wkraczając w granice tej części galaktyki jesteś całkowicie nieskrępowany w kreacji swoje postaci. Wybierz jej umiejętności, ekwipunek, profesje i przynależność wedle własnej wiedzy i upodobań, dogadaj wszystko z odpowiedzialnymi za KP osobami i ciesz sie rozgrywką na twoich, niepodyktowanych zasadach. Czerp pełnię radości z czystego storytellu, który tak idealnie pozwala kreować i uzupełniać uniwersum umiejscowione dawno temu, w odległej galaktyce.
Na Legendach nie dostrzeżesz z pewnością żadnych dat, zbyt wielu wysokiej rangi NPC ani ram czasowych. To nie przypadek! Postanowiliśmy postawić wszystko na jedna kartę i zamiast opsiywać czasy w których dzieje się akcja forum, pozwoliliśmy graczom na odkrywanie tego przez nich samych. Bierz udział w eventach, wykonuj misje, eksploruj świat i odkrywaj artefakty, holocrony i historyczne przedmioty, które powoli wskakując na swoje miejsce będą pozwalały domyślić sie, w jakich czasach umiejscowiona jest rozgrywka. A być może umiejscowiona zostanie tam, gdzie gracze uznają to za stosowne? Raz w miesiącu poświęć chwilę na wysłuchanie opowieści starego mędrca, który z pradawnych holocronów i ksiąg odczyta legendy, które pisała zarówno twoja postać jak i te należące do innych graczy. To nic innego jak zbiorczy fabularny post z waszymi najciekawszymi przygodami, żyj własną postacią, ale zanurkuj tez w przygody innych by zawsze być w centrum wydarzeniem i mieć wiedzę o tym jak kształtują się losy galaktyki.
Pozwól sobie i innym decydować o kształcie frakcji do których należysz, nie obawiaj sie o NPC, który będzie twoim mistrzem czy rozkazy wydawane przez MG, przecież pierwszego nie będzie w ogóle. Zaczynając grę teraz, dołączasz do w większości czystych frakcji, a mówiąc dokładnie – ich karta jest czysta. Zarysowane są jedynie ramy, ale nie ma ustalonej hierarchi. To ty wraz z jej członkami zadecydujesz o kształcie danej strony konfliktu. Nie nazywaj się Sithem czy Jedi, bądź użytkownikiem mocy. Stwórz kodeks, rangi, podzielcie się nimi. Wszystko jest w waszych rękach i to w którym kierunku pójdzie historia zależy tylko od Was?

30 MAJA 2018
tagtagtagtagtag

-Jest to fanowska kontynuacja trylogii, akcja dzieje się na początku roku 2016, gdy wydarzyła się Wielka Emisja nazwana trzecią katastrofą.
- Od zakończenia trylogii minęły prawie cztery lata przez które wiele się wydarzyło, o czym można przeczytać w naszym timeline'nie.
- Nasze forum pozbawione zostało paru elementów lore stalkera, które niszczą grę. Nie znajdziesz więc np egzoszkieletu, a karabin Gaussa ma rolę tylko w historii.
- Na start wszyscy gracze są wolnymi stalkerami i muszą zasłużyć na dołączenie do frakcji lub sami jedną założyć.
- Po czterech latach obecne w trylogii laboratoria z serii X stoją opustoszałe, jednak wciąż gdzieś w Zonie znajdują się nieodkryte, skrywające tajemnice, laboratoria.
- Forum jest po pierwsze o eksploracji Zony, odkrywaniu jej na nowo. W związku z tym nie istnieje teleportacja pomiędzy lokacjami. Jednak zamiast czekać na post MG, że nic się nie wydarzyło dowiemy się o tym z kostek. W innym przypadku naszą podróż po Zonie poprowadzi przypisany do nas MG.
- Akcja gry dzieje się w prawdziwej Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia. - Oprócz lokacji inspirowanych grami znajdują się także i autorskie. Niektóre zostały kompletnie usunięte, jak Limańsk. Inne jak chociażby Rostok zostały przeniesione lub kompletnie zmienione - np: funkcję Rostoku i Dziczy pełni miasto Czarnobyl.
- Lokacją startową jest Kordon, to tam startują wszyscy gracze bez wyjątku. W późniejszym czasie może się to zmienić.

12 LIPCA 2018
durmstranghogwartczarodziejeczarna magia

Rok 1998.

Minęło już kilka miesięcy od ostatniej bitwy z Lordem Voldemortem, jednak magiczna część świata dalej sobie z tym nie poradziła.

Hogwart był miejscem ostatniego tchnienia wielu czarodziei, przez co jego odbudowa dalej nie została wznowiona - wiele osób nie potrafiło tam powrócić wciąż nie mogąc sobie poradzić ze świadomością, jak wiele bliskich im osób tam poległo w walce o wolność. Z tego powodu kilkudziesięciu nastolatków wybrało się do Durmstrangu, kontynuując naukę na poziomie, na którym go skończyli, mimo że różnice między tymi dwoma szkołami łatwo można było dostrzec. Durmstrang w końcu skrywał o wiele więcej mrocznych tajemnic niż Hogwart. Aby nadrobić zaległości oraz nawiązać znajomości, wszyscy uczniowie musieli pojawić się w szkole już w sierpniu.

Ministerstwo Magii dowiedziawszy się o tej decyzji natychmiast rozpoczęło to, co od dawna planowało - zdobyć jak najwięcej informacji o szkole i wreszcie zacząć ją kontrolować, tak, jak to próbowali zrobić ostatnim razem.

Przekupywanie uczniów? Drobnostka. Wysyłanie na przeszpiegi najlepszą redaktorkę najbardziej kontrowersyjnej gazety? Żaden problem. Obiecanie uniewinnienia Śmierciożerców, jeśli uda im się przejąć budynek? Niech tylko znajdzie się chętny.

Pozostało jedno pytanie: czy Durmstrang obroni się przed tak brutalnym atakiem ze strony Ministerstwa i pozwoli zdewastowanym psychicznie uczniom powrócić do normalności?

30 lipca 2018
the original diariesthe vampire diariesthe originalsrealne wizerunkinowy orleanmystic falls

Heretycy wydostali się z więziennego wymiaru za sprawą Kaia Parkera, zostawionego w nim wcześniej przez Bonnie Bennet, która ma potencjał, żeby odmienić Mystic Falls i znacząco wpłynąć na życie mieszkańców miasta. Jednocześnie przez ich starania żeby z kamienia feniksa wydostać Juliana, pojawia się niespodziewany efekt uboczny - energia wydostaje się i na skutek nieprzewidzianego przekierowania, wpływa na zaświaty, otwiera połączenie pomiędzy światem żywych i martwych - portal. Wydostaje się z niego wiele istot nadprzyrodzonych, do tej pory martwych, jak między innymi słynna Katherine Pierce, Silas i wielu innych. Jak poradzą sobie nasi bohaterowie, gdy dawni wrogowie powrócą? Pociechą w tym wszystkim jest, że nie wszyscy to wrogowie, a niektórzy to przyjaciele

19/09/2018
To-the-Northpostapokalipsastalker

— Forum jest oparte o serię gier „S.T.A.L.K.E.R.”, jednak poszczególne elementy świata są też zmodyfikowane na rzecz fabuły i tego, by forum było jak najbardziej grywalne. Akcja ma miejsce w Zonie wokół elektrowni w Czarnobylu. Rok na forum to 2012, a czas płynie tak, jak w realnym świecie.

— Mamy nienachalną mechanikę, której stosowanie zależy tylko i wyłącznie od graczy i MG. Nie jest to konieczne, ale możliwe i ma jak najbardziej ułatwiać pewne czynności, jak na przykład poszukiwania przedmiotów czy sprawiedliwe porównywanie umiejętności różnych postaci.

— Nastawiamy się na rozwój postaci; mają w tym pomagać punkty umiejętności, pieniądze, system doświadczenia i (prawie) calutka Zona do eksploracji.

— Choć posługujemy się informatorami, to nie w tej niewygodnej, ograniczającej formie „tak/nie” przy poszczególnych pozycjach. Funkcjonują jako zbiór wszystkiego, co postać wie, co wiadomo o niej, jakie ma predyspozycje itd.

08.08.2018
FORA SECOND LIFE

USA Massachusetts wielkie miasto realne_wizerunki czasy_współczesne

Jesteś ambitnym adwokatem, kochającym imprezy studentem, a może mężatką z dwójką dzieci? To nie ma znaczenia – gdy tylko przyjedziesz do Bostonu, poczujesz się jak w domu! Amerykańskie Ateny, Kolebka Wolności, Miasto na Wzgórzu, Miasto Czempionów, Miasto Fasoli... Te przydomki pokazują, jak ciekawą i różnorodną historię ma amerykańska metropolia, która łączy drapacze chmur, nowoczesność i dynamiczny rozwój z kulturą, wypoczynkiem i harmonią. Tylko tutaj możesz przejść przez pełen kwitnących, kolorowych kwiatów park, by wyjść tuż obok wielkiego wieżowca, a wracając, nie zapomnij zerknąć na stare, urocze kamieniczki znajdujące się tuż za rogiem! Boston musi mieć w sobie coś wyjątkowego, skoro docenił go Stephen King oraz twórcy serialu "Ally McBeal". Wiele osób uważa to miasto za jeden z najlepszych ośrodków akademickich, przyjeżdżają więc do Bostonu na studia i zostają na dłużej, tworząc niesamowitą, oryginalną mieszankę kulturową. Nie czekaj – pakuj walizkę i przyjeżdżaj, by przeżyć najlepsze chwile swojego życia i poznać wyjątkowych ludzi.
W końcu "zawsze ktoś na kogoś czeka w samym środku gwarnego miasta".

15 GRUDNIA 2012
Paryż Francja Europa wielkie miasto realne_wizerunki czasy_współczesne

Miasto marzeń, snów i magii. Światowa stolica mody i kultury. Jedno z najpiękniejszych miast świata. Jeszcze Ci mało? Ulice, alejki i zaułki. Masa mostów, które pozwalają przedostać się z jednej części Paryża do drugiej. Niezliczona ilość kawiarenek i restauracji, sklepików i miejsc obok których nie przejdzie się obojętnie. Powala swoją architekturą, pozwala obcować ze sztuką. Paryż, czyli miejsce, które inspirowało i nadal inspiruje. Miasto artystów, zagubionych dusz, zakochanych par i tych, którzy potrzebują odrodzenia. Tutaj, w Paryżu, znajdzie się miejsce dla każdego, odnajdziesz tu swój własny kąt. Każdy w swoim życiu powinien wypić kawę w paryskiej kawiarence, wejść na wierzę Eiffla, pójść na spacer Polami Elizejskimi, mieć możliwość zobaczenia całego miejskiego zgiełku. Tego się nie da zapomnieć. Paryż to również Sekwana i jej nabrzeża, szerokie bulwary, piękne parki i ogrody, małe muzea i galerie sztuki, romantyczne restauracje i kafejki.

13 GRUDNIA 2013
forum_literackie forum_homoerotyczne 18+ wizerunki_mieszane

Rainbow to działające od 2014 roku literackie forum RPG, czyli takie, na którym wcielasz się w jakąś rolę i ją odgrywasz. Wszystko zaczyna się od znalezienia kogoś, kto podziela Twoje zainteresowania, np. też lubi fabuły z wątkami BDSM lub underage. Później dogadujecie się i rozpoczynacie fabułę, w której każde z Was odgrywa umówioną rolę. W fabułach zwykle występują dwie główne postaci, które nawiązują romans, randkują, flirtują i uprawiają ze sobą seks. Brzmi dobrze? A może być jeszcze lepiej.

2014
małe_miasteczko USA wizerunki_realne czasy_współczesne

Wielkie miasta. To w nich tętni życie. To tam spotkasz ludzi, którzy wpadają na siebie na ulicach, nie zwracając uwagi na twarze. To tam silniki taksówek zagłuszają dźwięki natury, a wieczny pośpiech burzy harmonię życia. Piękne budynki przesłonięte szarymi prostopadłościanami pokrywają się smogiem, a czas pędzi nieubłaganie pędzi do przodu, stawiając przed Tobą pytanie- Czy to moje miejsce?
White Oak to mieścina, w której rano do Twoich uszu dobiega pianie koguta, a po otwarciu okien uderza w Ciebie powiew najświeższego powietrza, które miesza się z zapachem świeżo pieczonego chleba z pobliskiej piekarni. To właśnie tutaj na ulicy nie przemkniesz niezauważonym. Mieszkańcy tworzą wielką wspólnotę, jedną rodzinę. Tutaj nigdy nie będziesz sam. Znajdziesz tu wsparcie, bratnią duszę i poczujesz rodzinne ciepło. Tutaj odnajdziesz spokój i nauczysz się na nowo rozumieć słowo: życie. Jak to mówią: "wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej" - wstąp i przekonaj się sam!

16 MARCA 2014
duże_miasto Kalifornia USA wizerunki_realne czasy_współczesne

Forum dotyczy miasta Long Beach i tutaj teraz tętni nasze życie. Mamy kluby i miejsca gdzie można się zabawić z przyjaciółmi, kawiarnie i restauracje na miejsca spotkań czy też jeziorko, park i plaże na chwile relaksu.Sportowcy też nie mogą narzekać. Jest wiele boisk i wiele dyscyplin. Mamy także wielki kompleks siłowniowo-fittnesowy z sauną i bogato wyposażonym salonem masażu. Do tego wiele miejscowości na wypady zarówno bliskie jak i dalsze.

3 LIPCA 2014
duże_miasto Illinois USA wizerunki_realne czasy_współczesne

Chicago – znane również jako Wietrzne Miasto, ma do zaoferowania dużo więcej, niż mogłoby się wydawać. Nie każdy musi zachwycać się pięknem architektury, a także bogactwem kulturalnym! Chicago to przede wszystkim miasto rozwijające się, metropolia, w której odnajdą się przede wszystkim ludzie przedsiębiorczy. Natomiast Ci, którzy nie brną przez życie na maksymalnej prędkości i cenią sobie głównie szczęśliwe chwile w gronie najbliższych, zadomowią się nieco dalej nieco dalej od centrum. Tam pośpiech jest wręcz niewskazany.

17 CZERWCA 2016
małe_miasteczko Southend Wielka_Brytania wizerunki_realne czasy_współczesnehomo_world

Pamiętacie Homo World? Forum zostało reaktywowane po 3 latach od zamknięcia! Brentwood, małe, angielskie miasteczko w hrabstwie Essex, położone zaraz za granicami Londynu. Miejsce cechuje się niesamowitą tolerancją i liczbą homoseksualnych osób, które osiedliły się właśnie w tej niedużej miejscowości. Poza tym Brentwood nie różni się niczym szczególnym od pozostałych miast Wysp Brytyjskich. Mieszkańcy prowadzą normalne, może nie zawsze do końca spokojne życie, ale nie są nadzwyczaj szykanowani, ani obrzucani wyzwiskami z powodu swojej orientacji. Jest to również mały raj dla ludzi, którzy nie potrafią znieść otwartej homofobii, czy zwyczajnej nietolerancji. Miasto oferuje wiele możliwości pracy, edukacji oraz zapewnia atrakcje, które umilają czas i z pewnością sprawi, że nikt nie będzie się tutaj nudził. Southend jest oddalone od Brentwood o kilkadziesiąt mil i mieści się nad Morzem Północnym. To tutaj mieszkańcy udają się, aby odpocząć od miejskiego zgiełku. Z racji, że w Southend znajduje się uniwersytet, nad morzem osiedla się wielu studentów i to tutaj można odkryć wiele miejsc, do których nie sposób dotrzeć w większym mieście.

25 CZERWCA 2017
forum_multisesyjne tag tag tag tagtag

Depesza to nie PBF, Depesza to forum multisesyjne stawiające na luźną rozgrywkę w klimatach SL. Przychodzisz, rozgrywasz wątek w jednym uniwersum i skaczesz do zupełnie innego - jedynie zmieniając dział na forum - lub zostajesz w nim na dłużej. Użytkownik sam decyduje jak wygląda świat przedstawiony i ile trwa rozgrywka w nim. Często nasze wątki ciągną się miesiącami a przerwy między kolejnymi postami potrafią trwać tygodnie, jednak nadrabiamy ich jakością. Na to stawiamy główny nacisk: na jakość i przyjemność z tworzenia, oczywiście. Na Depeszy nie ma Mistrzów Gry, choć jesteśmy otwarte na propozycje. Nie ma sztywnych zasad dotyczących rozgrywki, nie praktykujemy też akceptacji Kart Postaci przed rozpoczęciem pisania. Depesza powstała z inicjatywy pięciu dziewczyn - mojej i moich przyjaciółek - które połączyła miłość do słowa pisanego. Nasze forum dopiero raczkuje i mamy świadomość, że jeszcze sporo musimy poprawić, jednak już teraz zapraszamy do wspólnej rozgrywki. Będziemy także wdzięczne za propozycje odnośnie ulepszenia Depeszy.

4 SIERPNIA 2017
tag tag tag tag

Każde miasteczko skrywa jakąś mroczną tajemnicę. Nikt jednak nie podejrzewał, że przekleństwem Berrylane stanie się Francis Fuller. Gdy zginęli jego rodzice, malec trafił w opiekę państwa Smith, powszechnie znanego i szanowanego małżeństwa. Posiadali oni córkę, która była w podobnym do niego wieku. Sądzili wówczas, że dzięki temu Francis zmieni się, otworzy i zapomni o swoich grzesznych rodzicach. Do pewnego czasu wszystko wskazywało na to, że ich plan się powodzi - chłopak nie sprawiał problemów, dobrze się uczył i wspaniale dogadywał się ze swym nowym ojcem. Regularnie zaszywali się w leśnych odmętach i polowali na zwierzynę, co ku ironii, rozbudziło w nim drzemiące zło. Nie trzeba było długo czekać na rozwój wydarzeń - gdy państwo Smith zauważyli, że Francis stał się niebezpieczny, opuścili raz na zawsze Berrylane. Trzy miesiące później chłopak dokonał pierwszego morderstwa, a po upływie trzech lat stał się postrachem miasteczka. Kierowała nim gorączkowa chęć zemsty na ludziach, którzy skrzywdzili jego rodzinę. Nim został powstrzymany, zdążył brutalnie zamordować czternaście osób. I choć policji prawie udało się go ująć, Francis nazywany wówczas Huntsmanem, rozpłynął się nagle w powietrzu. Jego ciała nigdy nie odnaleziono, przez co znów zaczęto bać się mrocznych lasów. To był przełomowy moment dla miasteczka - w obawie przed kolejnymi, brutalnymi zdarzeniami, Berrylane osunęło się w kąt. Skryte pomiędzy mgłą zostało zapomniane przez cały świat.

15 GRUDNIA 2017
tag tag tag tag

Słyszysz Stany Zjednoczone i wyobrażasz sobie małe miasteczko z rzędem jednakowych domków i otaczających je białych płotków, wyobrażasz sobie Nowy Jork i jego żółte taksówki, statuę wolności. Kalifornia, ta przywodzi ci na myśl plaże, Hollywood i palmy, wszędzie te palmy. W San Jose rzeczywiście mamy dużo palm, mamy plażę i osiedle z jednakowymi domkami. Mamy też taksówki, może nie żółte, ale są aż trzy na całe miasto. San Jose - położone nad zatoką San Francisco, w obrębie Doliny Krzemowej, z której czerpie technologiczne korzyści. Kiedyś małe miasteczko rolnicze, obecnie wciąż rozwijające się miasto, które może cię zaskoczyć swoimi niespotykanymi lokacjami. Gdzie bowiem uświadczysz drugi tak czarujący ogród różany? Drugi grób ręki Berta Barreta? A to dopiero początek, zagłąb się w zwariowany świat San Jose, jednego z największych miast w północnej Kalifornii. Zresztą nie ograniczamy się jedynie do tego miasteczka. Chcesz na weekend wybrać się do Las Vegas? To tylko półtora godziny lotu! Los Angeles? Dotrzesz tam samolotem w godzinę i piętnaście minut. Wsiądź w samochód i jedź do San Francisco, to tylko godzina dwadzieścia... zależy jak szybko jeździsz, najlepszy czas nie sięga podobno sześćdziesięciu minut!
Tutaj nawet pospolity listonosz może odegrać ważną rolę, tu możesz podcierać się dolarami i nikt nie wytknie ci, że jesteś kolejnym najbogatszym mieszkańcem. W San Jose jedynym ograniczeniem jest twoja własna wyobraźnia.

1 KWIETNIA 2018
SweetwaterTennesseecountryside

Z dala od zgiełku i wielkomiejskiego pędu życie jest znacznie piękniejsze.

Daj się oczarować Sweetwater - małej mieścinie ukrytej gdzieś w Tennessee, gdzie sąsiad zawsze wystawi do sąsiada pomocną dłoń, a wieczory spędza się wspólnie w najlepszym barze w okolicy. Damy z południa, rośli zawodnicy amatorskiej ligi rugby, koło parafialne. Tutaj każdy zna każdego a przyjezdni witani są jeszcze gorącymi owocowymi plackami, a życie jest wolne niczym Internet w centrum miasteczka.

Poprowadź rodzinną farmę lub ranczo, odwiedź nielegalne rodeo i nie zapomnij o sobotniej potańcówce w starej remizie! A może porwą cię dawne, indiańskie legendy i, pomimo zakazów, zgubisz się na terenie dawnego rezerwatu?

To nie miejsce dla super modeli i gwiazd filmu, w tych okolicach czasami trzeba się ubrudzić, a zasięg często jest słaby. Co z tego, skoro wieczorem wyjść można na ganek by pooglądać gwiazdy, racząc się przy tym alkoholowym co nieco z rodzimej destylarni.

1 września 2018
TreeHillmiasteczkotreehillnorth carolinaNCOTH

Miasteczko Tree Hill usytuowane w Stanie północnej Karoliny, na wybrzeżu oceanu, otoczone z pozostałych stron wzgórzami, pomiędzy którymi wije się kręta rzeka, to tylko niektóre atuty, które sprawiają, że Tree Hill jest niezwykle urokliwym miasteczkiem. Zaprasza tutaj nie tylko malownicze położenie, ale także liczne kluby, restauracje i miejsca, w których można spędzać swój wolny czas. Dla bardziej wymagających znajdą się wysokiej klasy szkoły: TH High oraz TH University, a także wiele ciekawych miejsc pracy, w których każdy znajdzie dla siebie satysfakcjonujące zajęcie. Tree Hill jest magnesem dla ciekawych osobistości, wszyscy mieszkańcy razem, a także każdy z osobna tworzą barwny fundament tego miejsca. Każdy z nas tworzy swoją własna prawdziwą historię. Historię o o miłości, przyjaźni, wzajemnym zaufaniu, ojcach i synach, matkach, żonach, córkach, o zakazanym owocu, po którego tak mocno chcesz sięgnąć, o szczęściu, którego szukasz.. O życiu i o czasie.

Października 2008
fora historyczne

tag tag tag tag

Wyobraź sobie ponad sześciomilionową stolicę państwa u szczytu potęgi. Pulsujący, żywy organizm, w którego żyłach, wąskich uliczkach i szerokich alejach przemieszczają się codziennie tłumy postaci. Centrum świata sztuki i innowacji technicznej. Pyszniący się nocą, rozświetlony milionami żarówek, witryn herbaciarń i szyldów nad wypełnionymi po brzegi teatrami. Deszczowy, zamglony Londyn, którego wschodnie krańce, toczone przez parszywą chorobę ubóstwa, kryją niewygodną prawdę o wyzysku i ignorancji. Schizofreniczne miasto przeróżnych dialektów, akcentów i obcych dźwięków. Rozpędzone jak koła wyścigowego automobilu. Pozwól zatrzymać się przez moment i nacieszyć oczy tym widokiem. Wiesz, że wystarczy sekunda, mrugnięcie zaledwie, żeby czas zmienił je nie do poznania. Korzystaj więc, nim ta chwila przeminie.

15 MARCA 2008
fora przyszłość

tag tag tag tag

Virus to forum postapokaliptyczne wzbogacone o elementy fantasy. Fabuła toczy się w roku 3002, a na popękanych ziemiach zbroczonych posoką zwanych Desperacją każdego dnia toczą się walki, nie tylko o przetrwanie pojedynczych jednostek, ale również przez gangi oraz inne ugrupowania o umocnienie swojej władzy. Trzecią stroną są anioły, które pod nieobecność Boga postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i naprawić splugawiony świat, próbując pozostać po neutralnej stronie. Choć i one coraz bardziej zostają dotknięte śmiercią Desperacji. Rozbudowane przewodniki umieszczone w jednym dziale pozwolą każdemu nowemu użytkownikowi bez problemu w zapoznaniu się ze światem przedstawionym na forum, choć zawsze mogą poprosić jakiegoś admina bądź innego użytkownika forum o pomoc.

13 WRZEŚNIA 2013
tag tag tag tag

Jest rok 2225. Rode to niewielkie miasteczko będące przed laty międzynarodową kolonią karną. Dziś liczy sobie dziś około dziesięciu tysięcy mieszkańców. W pełni zabudowane, posiada główną ulicę i odchodzące od niej pomniejsze. Mieszkańcy nie należą do najbogatszych w regionie, ani tym bardziej na świecie. Większość z nich stanowią potomkowie dawnych, resocjalizowanych skazańców. Imigranci przybywali i przybywają tu rzadko ze względu na niewysoki standard życia, ciągnącą się reputację miasta oraz niskie zarobki. W południowej części miasta mieści się fabryka części elektronicznych, które wysyłane są do Nowego Jorku i Waszyngtonu, najbliżej sąsiadujących z Rode. Technika jest bardzo rozwinięta, jednak mieszkańcy Rode nie są w stanie pozwolić sobie na wiele z udogodnień.
Forum jest połączeniem przygodówki z second lifem i innymi duperelami. Znajdziesz tu Mistrza Gry, statystyki, kostki, odznaki do zbierania i trochę storytellingu.

23 LIPCA 2017
fora fantasy
tagtagtagtag

Herbia jest fabularną grą forumową istniejącą od 2008 roku, RPG osadzonym w autorskim świecie fantasy, który można by określić jako „ciężki”. Nie jest to ani horror, ani uniwersum bajkowych krain wypełnionych cudami oraz magią — jest to świat nieprzyjazny, niebezpieczny, zdradliwy i niekomfortowy, rozdarty wieloma konfliktami oraz sporami. Mechanika forum bazuje na gawędzie, ale obecne są klasyczne karty postaci z wartościami liczbowymi, co jest bazą do porównania dwóch postaci graczy między sobą lub światem zewnętrznym. Mimo to, system pozwala na stworzenie praktycznie dowolnej postaci — jedynym ograniczeniem jest pozostawanie w zgodzie ze światem przedstawionym — pomagając ją zbalansować i dając użytkownikom możliwość rozpoczynania rozrywki na wyrównanym poziomie. Początkujący nie mają czego się obawiać — służymy pomocą przy tworzeniu pierwszej KP (zresztą, każdej kolejnej też), włącznie z dostępem do programu stworzonego przez naszego forumowego kolegę Valasa i ułatwiającego rozdanie punktów. Miłośnicy postaci magicznych mają możliwość zupełnie samodzielnego opracowywania swoich czarów, które mogą przyjąć przeróżną formę: od szczerej modlitwy, przez klasyczną kulę ognia, po okrzyk bojowy czy wróżenie z kostek. Zaś co do rozgrywki, to na zaspokojenie swoich potrzeb mogą liczyć zarówno zwolennicy storytellingu, jak i klasycznych systemów liczbowych. Co prawda, siłą napędową fabuły pozostaje gawęda, lecz ostatecznie to gracz decyduje, jakie są jego preferencje — może skupić się na snuciu opowieści o dziejach postaci, a może skrupulatnie rozwijać atrybuty oraz umiejętności i kolekcjonować nagrody fabularnie, kując swego czempiona.

19 GRUDNIA 2012
tagtagtagtag

Porzućcie wszelką nadzieję, Wy, którzy tu wchodzicie.

Zawsze zaczyna się tak samo. Zawsze niewinnie, pomylona ścieżka, zgubiony kurs, obce miejsce… I nagle wychodzisz na rozległą łąkę, na brzeg morza, w górski las, których tam wcale nie powinno być. Malowniczy krajobraz potrafi zachwycić nawet najbardziej obojętne dusze, urzec swą harmonią i spokojem. Nikt by nie podejrzewał, że są one tylko pozorne, że nie bez powodu nie ma spacerowiczów, że w każdym cieniu może się czaić coś więcej, że każde drzewo mogłoby służyć za nagrobek… A potem idziesz dalej i znajdujesz miasto, którego nie ma na żadnej mapie. Wysokie, zdobione kamienice dumnie wznoszą się ponad brukowaną ulicą, rzadko oświetlone mętnym blaskiem olejnej lampy, o której akuratnie ktoś sobie przypomniał. Mury porasta mech i bluszcz, szczelnie otulając każdy powstały załom i dziurę, a sędziwe drzewa wyrastają dziko pośród płytek, płotów i ścian. Kurz gęsto ściele wnętrza domów, możesz spokojnie zajrzeć przez otwarte okno czy stłuczoną czymś szybę. Pościel niedbale rzucona na okoliczne krzesło. Wiatr zamiatający stronicami starej gazety, szczelnie wciśniętej w kąt parapetu. Gdzieś obok leży stłuczona filiżanka, czarna z wewnątrz, może od brudu, a może kawy. Wszędzie panuje cisza, tylko bezdomny kot wlepia w siebie swe lśniące ślepia. Wszystko wygląda tak, jakby zostawione było tylko na chwilę. Jakby nikt tam nie zaglądał zaledwie od wczoraj… Przez setki lat.

27 LIPCA 2015
wampiryłowcy wampirówXIX wiekepoka Wiktoriańskafantasypbf

Jesienna pogoda nie sprzyjała spacerom. W każdym zakątku Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii panował nieprzenikniony ziąb. Zima zbliżała się wielkimi krokami powodując ogólnie rozumiane złe samopoczucie. Wielu żebraków już teraz na ulicach miast dokonywało swego żywota niezdolnych do dalszego przetrwania. Nocne odgłosy miasta przerwał równomierny stukot obcasów w wąskiej uliczce w mieście Birmingham. Ktoś przemieszczał się szybko, jakby już dawno miał zaplanowany cel swojej podróży. Tylko minuty go od niego dzieliły. Sekundy... Krótki krzyk rozdarł spokój nocy. Ktoś właśnie umierał. Jednak nikt nie zwracał na to uwagi. Śmierć w tym miejscu była czymś bardzo popularnym i nagminnym wręcz. Ten osobnik nie miał szczęścia się przed nią ochronić. Mężczyzna otarł swoje usta z resztek krwi, która kryła się gdzieś w kącikach i porzucił osuszone już ciało na bruk. Spieszył się. Miał jeszcze wiele do załatwienia tej nocy. A tak niewiele jej pozostało. Do świtu i jego ewentualnego spopielenia pozostawało niewiele ponad dwie godziny. Miasto budziło się do życia. A jego powoli nużyła kolejna noc. Czuł ciążący coraz bliżej sen. Nadciągał jak dawno nie widziany przyjaciel obiecując mu odpoczynek i spokój. Ale mężczyzna nie dał mu się zwieźć. Musiał dotrzeć do swojej kryjówki nim będzie za późno. W tym samym czasie młoda kobieta kończyła swój patrol. Wiedziała gdzie znajdzie swoją ofiarę. Oczami wyobraźni już widziała naczelnego łowcę, który będzie gratulował jej pierwszego samodzielnego zabójstwa wampira. Widziała innych kursantów zazdrosnych o jej powodzenie. Nie przejmowała się tym. Parła na przód. Już widziała płaszcz wampira, który był jej celem. Była tak blisko, a jednocześnie tak daleko. Bardzo cicho wyciągnęła z kieszeni drewniany kołek i pewnie chwyciła go w dłoń. Czuła pot spływający po plecach, ale nie zamierzała się poddać. Nie teraz, nie po tak długim czasie oczekiwania na stosowną okazję. W końcu musiała go zabić. Za ojca, za matkę. Wampir zaniepokoił się. Mimo, że sen niemal zapanował nad jego ciałem, resztki zdrowego rozsądku wyczuły, że coś tu się zmieniło. Odwrócił się wolno. Łowczyni widziała, jak wampir się odwraca. Miała tylko ułamek sekundy aby stosownie zareagować. W innym wypadku sama mogła stać się ofiarą. Rzuciła się do przodu z zamiarem zaatakowania wampira. Mogła polec, ale tylko w walce. Wampir nie czekał na to, aż kobieta zaatakuje. Sam ruszył w jej kierunku niemal w tym samym momencie co ona. Nie wiedział jaki los go spotka. Ale nie zamierzał pozostawić tej niewiasty przy życiu.

Chcesz wiedzieć jak się zakończyła ta historia? A może wolisz wykreować własną? Zapraszamy do naszego wampirzego uniwersum. Tutaj jest to możliwe.

12 MARCA 2017
tagtagtagtag

„Rok 250 był to dziwny rok, w którym rozmaite znaki na niebie i ziemi zwiastowały jakoweś klęski i nadzwyczajne zdarzenia...” - Z „Roczników” kapituły Andhem.

Imperius jest podzielony. Dotychczasowy ład światowy zaczyna się rozpadać wraz z upadkiem wielkich imperiów. W próżnię po nich wchodzą najróżniejsze księstwa, republiki chłopskie czy dzikie plemiona ze wschodu. Zbliża się starcie o władzę nad kontynentem. Czy odważysz się pokierować swymi ludźmi do panowania nad światem? Czy jeszcze długie lata po Twojej śmierci całe kroniki będą poświęcone Twojemu panowaniu, czy może po Twoich rządach pozostaną tylko małe inskrypcje na podniszczonych pomnikach?

Imperius jest unikalną koncepcją gry rozgrywanej na forum, gdzie warstwa strategiczna przenika się z odgrywaniem dynastii i poszczególnych jej członków. Ewenementem(nawet na skalę światową!) jest wykorzystywanie zintegrowanej aplikacji MECH – która to wykonuje wszystkie obliczenia „mechanicznej” części gry pozwalając zaoszczędzić dużo czasu, który można poświęcić na rozbudowywanie aspektów fabularnych naszego kraju. Co warte podkreślenia, u nas możesz przetestować jak greccy hoplici poradzą sobie w walce z niemieckimi lancknechtami lub czy wojownicy majów wymyślą sposób jak pobić koczowników z dalekich stepów. Ogranicza Cię tylko Twoja własna pomysłowość!

XI EDYCJA IMPERIUSA - GRUDZIEŃ 2017
tagtagtagtag

— Ciężkie nastały czasy, nieznajomy — rzekł sędziwy mężczyzna o twarzy pooranej bruzdami i spalonej słońcem. Uniósł kufel z piwem i zapatrzył się w jego mętną zawartość. Przez chwilę wydawał się być nieobecny duchem. Po chwili jednak pociągnął srogi łyk.

— A pomyśleć, że wszystko rozpoczęło się od odnalezienia tego, przeklętego przez Onych, urządzenia. To zamierzchłe czasy, które mogliby pamiętać nasi pradziadowie. Mój szlachetny przodek był kronikarzem, a swoje zapiski zostawił synowi, nakazując kontynuować swe dzieło. Ten uczynił to samo względem własnego pierworodnego i tak dalej, aż wreszcie na mnie spadł zaszczytny obowiązek dopisywania kolejnych kart naszej historii. Pozwól, że Ci ją opowiem:

W tamtych czasach ludzie byli wyczerpani długą i niezwykle krwawą wojną, która opanowała cały znany świat. Żadna ze stron konfliktu nie osiągnęła zamierzonych celów, jedynie najznamienitsze rycerstwo ze wszystkich nacji poszło na zatracenie, gdy ginęło w kolejnych bezsensownych potyczkach. Wśród zwykłego ludu także zebrała obfite żniwo. Coraz wyraźniej było słychać głos rodzący się jednakowo z gardeł wysoko urodzonych, jak i biedoty, a brzmiał on: „Dość! Skończmy z tą wojną! Zakończmy to szaleństwo!”. Ich wołanie zostało wysłuchane. Księstwo Jaksaru, Królestwo Waldgrossen, Królestwo Hirminy, Sułtanat Huzzarów, a także Cesarstwo Czterech Wysp, przy ogólnej radości ludu podpisało wreszcie oczekiwany pokój, a było to w roku 1051. Wszystkie kraje zostały zrujnowane zarówno gospodarczo, militarnie, jak i społecznie. Rozpoczął się powolny proces odbudowy.

Królestwo Waldgrossen, pragnąc zwiększyć wydobycie torfu z moczarów przy pólnocno-zachodniej granicy z Jaksarem, posłało tam grupę robotników – nikt nie mógł przewidzieć, że tak wyraźnie zarysują się na kartach historii. Sam nie wiem, jakimi słowami opisać dziwaczą budowlę, która wyłoniła się z mętnych wód bagien, gdy pewien górnik znalazł podest z kryształem, zatopiony na obrzeżach bagniska, i, zaintrygowany odkryciem, dotknął go.

To, co znaleziono w środku, było niesamowite. Korytarze lśniły w blasku pochodni niczym wypolerowane srebro bez żadnej skazy. Nie sposób było znaleźć ślad rdzy, pajęczyny czy kurzu. W samym centrum budowli natrafiono na pomieszczenie z urządzeniem – wyglądało jak kryształ pod szklaną kopułą, obudowany ze wszystkich stron konsolą, jak ją nazywamy, pełną przycisków z jaśniejącymi symbolami, przełączników i regulatorów. W każdym rogu pomieszczenia znajdowała się komora w kształcie walca mieszcząca jednego człowieka.

Lingwiści stwierdzili, że język, który użyty został w Srebrnej Świątyni, jak został nazwany obiekt, to sanctin – język bogów, dawniej używany przez kapłanów podczas obrzędów. Najznamienitsi uczeni zjeżdżali na waldgosseńskie bagna, aby poznać sekret tajemniczego budynku. Minęło dwieście lat, nim zorientowano się, czym naprawdę jest Srebrna Świątynia. Tak, przez dwieście lat pokolenia lingwistów i wszelkiej maści magistrów rozszyfrowywało oraz interpretowało zapiski znalezione wśród srebrnych ścian.

Przez cały ten czas doszło do dwóch ważnych wydarzeń. Po pierwsze ogromnych, wręcz nienaturalnych, rozmiarów kataklizm przetoczył się przez Królestwo Hirminy, pustosząc cały kraj. Ludzie stamtąd uciekli do Sułtanatu Huzzarów, łącząc się z tamtejszym ludem i tworząc Zjednoczony Sułtanat Nerdii. Drugim, kilka lat później, była wojna między Cesarstwem Czterech Wysp, a Sułtanatem, zakończona porażką tych ostatnich.

Gdy wreszcie odszyfrowano zapiski z Srebrnej Świątyni, wyniki okazały się wręcz niewiarygodne. Maszyna służyła do nadawania zwykłym ludziom mocy, uzdalniała ich do korzystania z czegoś nazwanego „energią”. Postanowiono przeprowadzić eksperyment. Kilku ochotników poddano działaniu urządzenia; w ten sposób powstali pierwsi magowie. Wokół Srebrnej Świątyni powstał kompleks naukowo-treningowy nazwany Initium, gdzie świeżo obdarzeni mocą mogli doskonalić swoje możliwości, oraz kształcić swoich następców. Niestety ten niewątpliwy sukces przesłoniło zło, które niczym jastrząb spadło na niczego niespodziewających się ludzi. Tym czymś byli Pierwsi.

Trudno im nadać jakiekolwiek miano. Na myśl przychodzi tylko jedno określenie: nieludzcy. Nadeszli znikąd i rozpoczęli rzeź. Ani miecz, ani strzały nie imały się ich ciał. Byli szybcy, silni, a co najgorsze sprytni. Pojawiali się pod osłoną nocy i niczym fala zniszczenia przetaczali się przez kolejne ludzkie osiedla, zostawiając za sobą śmierć. Jedynie Cesarstwo Czterech Wysp było wolne od tej zarazy. Magowie, którzy zaczęli rozumieć swoją moc, byli jedyną siłą zdolną powstrzymać napastnika. Walczyli dzielnie, ginęli bez lęku, z honorem. W końcu udało im się przepędzić Pierwszych. Zwycięstwo było jednak pyrrusowe. Tylu ofiar nie było od czasu Wielkiej Wojny. Magowie wykorzystali osłabienie Królestwa Waldgrossen i oderwali Initium od państwa, uzyskując dla niego niemal pełną autonomię, choć teoretycznie nadal podlegają Królestwu. Dodatkowo magowie odkryli kolejne urządzenie na najbardziej wysuniętej na południe wyspie Cesarstwa i założyli tam kolejną placówkę.

Po tych wszystkich wydarzeniach doszło do Wielkiego Porozumienia między państwami, swoistego paktu o braku agresji obowiązującego w razie, gdyby Pierwsi znów stanowili zagrożenie. Magowie otrzymali artefakty, ale nie byli w stanie używać ich ze względu na modyfikacje, jakie przeszli. Jednak zwykli ludzie, po odpowiednim przeszkoleniu i częściowym poddaniu wpływowi urządzenia z Initium, są w stanie nimi władać. Tak powstali egzarchowie – zbrojne ramię w walce przeciw Pierwszym.

Minęło dwadzieścia pięć lat, jest rok 1525. Wystarczyło ćwierć stulecia, aby ludzie zapomnieli o czyhającym niebezpieczeństwie. Sam widzisz, jak ułomna jest nasza pamięć. Oddajemy się monotonii codziennych zajęć, a nasi włodarze znów knują, aby coraz bardziej poszerzać swoje wpływy. Każdemu z władców marzy się, aby zdobyć kontrolę nad Urządzeniami. Pierwsi jednak gdzieś tam są i z pewnością zaatakują.

GRUDZIEŃ 2017
tagtagtagtag

Według legend, ludzkość powstała z pyłu, rzucona bez ostrzeżenia we wrogi świat i zmuszona do ciągłej walki o przetrwanie ze Stworzeniami Grimm. W którymś momencie ludzie odkryli Dust - naturalne źródło energii, któremu nadali nazwę Pyłu, na cześć tego, z czego powstali. Było to przełomowe odkrycie, które pozwoliło odeprzeć ataki wroga, dając możliwość do osiedlenia się, stworzenia wielkich miast oraz ciągłego zdobywania terenów. Ludzkość rozkwitała, rozwijając się w szybkim tempie.

Wielka Wojna Konflikt, w którym brały udział wszystkie cztery Królestwa - Mantle (obecnie Atlas), Vale, Vacuo i Mistral. Napięcia polityczne spowodował sojusz zawarty między Mantle i Mistral, początkowo polegający głównie na handlu wymiennymi oraz pomocy w zasiedlaniu skutych lodem terenów. Pozostałe Królestwa ostrożnie obserwowały rozwój wypadków, starając się nie wtrącać. Jakiś czas po tym, zaczynając rozumieć, jak działają Grimmy - przyciągają je negatywne emocje - Mantle wdrożył w życie restrykcyjną politykę. Uważał, że należy mieć pod kontrolą wszelką sztukę oraz wszystko to, co wzbudza emocje w jego mieszkańcach, co miało zmniejszyć ryzyko ataku. Mantle w porozumieniu z Mistral wprowadziło plan w życie, zakazując wszelakich przejawów indywidualizmu, auto-ekspresji oraz sztuki, decydując co ludzie mogą robić, a czego nie. Vale nie podobało się takie traktowanie mieszkańców Mistral, którzy z góry mieli narzucony sposób życia, nie wspominając o obecnym tam niewolnictwie oraz surowych karach za niestosowanie się do praw. Konflikt zaiskrzył najpierw między Mistral i Vale. Na wyspach na wschodzie Sanus, gdzie osiedlali się mieszkańcy Królestwa Vale, przybyli podróżni z Mistral w tym samym celu. Rząd Vale, chcąc uniknąć konfliktu, przychylnie zezwolił im na założenie miasta, lecz wrogo nastawione do siebie grupy wszczęły bitwę. Nie wiadomo kto zaatakował pierwszy, ale na pewno była to pierwsza walka Wielkiej Wojny. Mantle szybko ruszyło na pomoc Mistral, starcia wybuchały regularnie na kontynencie Sanus jak i Anima. W tym czasie Vacuo pozostawało neutralne, przymykając oko na fakt, że siły Mantle i Mistral zaczęły pojawiać się na ich terenach. W końcu oba królestwa zaczęły naciskać, by Vacuo się do nich przyłączyło. Przeczuwając, że jeśli Vale upadnie, nic nie będzie stało im na przeszkodzie do podbicia Vacuo i zgarnięcia ich zasobów, wyparli wrogów ze swoich ziem i zawarli sojusz z Vale. Siły były bardzo wyrównane i Wielka Wojna trwała dziesięć lat. Jej zakończeniem był atak Mistral i Mantle na Vacuo, w nadziei, że odetną Vale od źródła Pyłu i rozbroją przeciwnika, zapewniając sobie zwycięstwo. Król Vale pojawił się w bitwie osobiście na czele swoich sił i wspólnie z wojskiem Vacuo zmiażdżył wroga. Jedni mówią, że szalę przeważyła jego siła oraz taktyka, inni, że wykorzystał nieznajomość przeciwnika o gorącym klimacie oraz brak doświadczenia w walce na pustyni. Zyskał sobie tym zwycięstwem przydomek Wojowniczego Króla, a była to najbardziej krwawa i ostatnia bitwa Wielkiej Wojny. Niedługo po tym, cztery Królestwa zebrały się na neutralnym terenie, wyspie Vytal, podpisując traktat o pokoju oraz tworząc plan, opisujący przyszłość Renmant. Jako przegrani, Mantle i Mistral były gotowe ugiąć kolano przed Vale i zaakceptować jego dominację, jednak król się sprzeciwił. Zamiast tego zarządzono równość między królestwami, ustalono granice, wpływy, zniesiono niewolnictwo oraz powołano urzędy nadzorujące sprawy polityczne. Za pomoc w wojnie faunusy dostały równe prawa oraz wyspę - Meangereie, która według nich była żartem, gdyż większość jej terenów była nie do zamieszkania, jednak Królestwa uznały to za uczciwą i korzystną ofertę. Wielka Wojna wyniszczyła świat. Zasoby Pyłu i jedzenia szybko się kończyły, ludzie i faunusy walczyli ramię w ramię, a ataki Grimmów stawały się coraz częstsze przez negatywne emocje rządzące na polach bitwy. Normą było, że podczas ataku, obie strony konfliktu przerywały ostrzał, wspólnie zwalczały Grimmy by powrócić do walki ze sobą, gdy bestie zostały wyeliminowane. Renmant został spustoszony przez Grimmy, a ponieważ większość wojowników była na wojnie, nie miał kto bronić pomniejszych miast, które zostały zrównane z ziemią i do tej pory nie odbudowane. By wzmocnić siły ludzi i nie dopuścić do podobnej tragedii, król Vale założył Akademie dla Łowców we wszystkich czterech królestwach. Wojownicy ci, wyszkoleni w walce z bronią, Pyłem oraz Aurą i Przejawem, mieli ochraniać tych, którzy nie są w stanie samemu się obronić.

Jeszcze przed osiemdziesięciu laty w Remnant istniało niewolnictwo a faunusy nie miał żadnych praw. Podejście to zakorzenione było w ludziach od średniowiecza, kiedy wprawdzie brali pod uwagę to, że faunusy są do nich podobni i pomagają w walce z Grimmami, ale nie potrafili przemóc się by zaufać "zezwierzęconym" kreaturom. Strach był na porządku dziennym, lecz pomimo tego udało się faunusom przetrwać nie tylko walki z potworami, ale także ludzkie uprzedzenie i otwartą wrogość. Sytuacja zmieniła się dopiero po Wielkiej Wojnie, kiedy to za zasługi nadano faunusom równe prawa oraz przyzwolenie na życie w dowolnym miejscu na Remnant. Wraz z prawami i obywatelstwem, faunusom podarowano Menagereie, kontynent zadedykowany tylko ich rasie. Wzbudziło to mieszane uczucia. Jedni, w szczególności ludzie uważali to za hojną ofertę, z kolei faunusy wzięły to za drwinę, przez trudne warunki do życia na Meanergie i nieliczne tereny na których faktycznie mogli się osiedlić. Część z nich jednak uważa do tej pory, że jest to raj, bezpieczne, spokojnie miejsce, gdzie nie są narażeni na ataki na tle rasizmu. Niedługo po zawarciu pokoju po Wielkiej Wojnie, w większości miast na Remnant zanotowano niepokojące zjawisko opresji w stosunku do faunusów. Mianowicie, niektóre władze, mieszkańcy i grupy podjęły próby wypchnięcia ich z miast, argumentując, że mają już swoje miejsce na świecie i chcąc odizolować ich na Menagerie. Rzekomo mieli prawo żyć gdzie im się podoba, w praktyce musieli zmagać się z ostracyzmem i uprzedzeniem ludzi. Fala podobnych sytuacji była tak częsta i drastyczna, że wybuchła wojna. Nie była tak krwawa jak Wielka Wojna, trwała trzy lata i a jej przebieg i wynik nie jest znany. Cały konflikt zakończył się małą rewolucją a faunusy stworzyły organizację Białego Kła - White Fang, która miała za zadanie dbać o pokój i równość między rasami. Zaprzestano jawnych prób eksmitowania faunusów oraz otwartego przejawiania wrogości wobec nich, lecz pomimo tego, rasizm pozostał. Obecnie panuje pokój. Oprócz Atlasu, pozostałe królestwa nie poświęcają tak ogromnego czasu i ilość środków na wspieranie armii, jednak zdaje się, że to tylko przejaw perfekcjonizmu i gotowości niż subtelna groźba. Pewne napięcie związane z sytuacją faunusów może podburzyć status quo, a poczynania White Fang nie polepszają stosunków między rasami. Niepokój wzbudza wzrost liczebności oraz złowróżbna aktywność Grimmów, które zuchwale napadają na osady. Obecnie lata liczy się od zakończenia Wielkiej Wojny, zatem jest rok 50 Nowej Ery Remnant.

To tylko krótki wycinek historii, która dała początek naszej epickiej przygodzie. A Ty? Zostaniesz bohaterem, który ocali ludzkość czy może antagonistą?

Forum oparte na twórczości Mountyego Ouma i studia Roosterteeth. Adresowane do fanów serii jak również osób lubiących fantasy z elementami science fiction. Oferujemy przyjazną atmosferę oraz niezapomnianą rozgrywkę, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.

STYCZEŃ 2018
tagtagtagtag

"Chciwość oraz duma mogą doprowadzić do chaosu. Wystarczy, świadomie lub nieświadomie przekroczyć cienką granicę, zza której nie ma już powrotu. Istoty, które o tym zapomniały musiały zmierzyć się z konsekwencjami takiej decyzji. Kosmiczna Epoka Lodowcowa, którą zesłał sam Apokalipsa oczyściła świat z brudu. Dzięki temu, życie mogło zacząć rozwijać się na nowo..."

Crystal Empire jest forum PBF osadzonym w autorskim świecie, do którego stworzenia zainspirowały znane tytuł książek, filmów, mangi, anime oraz zainteresować wraz z poglądami Założyciela Forum.

Jest to świat, w którym znany nam świat stał się tylko wspomnieniem, o którym pamiętają nieliczni, w tym Gracze, którzy wcielają się w Dzieci Starego Świata. Jeśli zaś wybiorą drogę Dziecka Nowego Świata, mogą odkrywać to, co zostało zapisane na kartach historii i już nie wróci. Światem rządzi magia, która przestała być tajemnicą, podobnie jak istnienie Bogów, którzy stali się opiekunami poszczególnych planet i pilnują, aby nigdy więcej nie powtórzyła się sytuacja, w której poszukiwano Boskiej Cząstki.

Mechanika na forum jest tylko dodatkiem, który ma pomóc rowiązać skomplikowane sytuacje. Najważniejszą rzeczą na forum jest wyobraźnia Gracza oraz jego rozwijający się kunszt pisarki.

Jeśli masz odwagę spróbować sił w innej rzeczywistości, otwarte wrota Crystal Empire czekają właśnie na Ciebie...

17 STYCZNIA 2018
tagtagtagtag

Gdy znużony i zmęczony wędrujesz między kolejnymi linijkami tajemniczej sieci, która wchłania cię i w niewyjaśniony sposób, zabiera ogromne ilości cennego czasu, spoglądasz na te kilka linijek. Znów twoja uwaga zostaje zebrana. Na chwilę. Może ułamek sekundy? Jednak nadal jest to sukcesem.

Szukasz miejsca, w którym twoja przygoda rozpocznie się na nowo. Gdzie w zupełnie nowym świecie odnajdziesz miejsce, by wyróżnić się spośród prostych i szarych ludzi, gdzie będziesz mógł poznać tajniki tej dziwnej magii, zapanować nią... i stworzyć kąt dla siebie na dłużej, właśnie w Innoświecie — miejscu, w którym świat powoli umiera, tworząc przestrzeń dla nowego porządku.

Dołącz do naszej krainy i wspólnie uchroń ją przed zagładą, działaj na własną korzyść... lub dąż do zniszczenia tego, co pozostało.

4 MARCA 2018
tagtagtagtag

Nowe życie i nowy start, nie zawsze znaczą przyszłość malującą się w szczęśliwszych i cieplejszych barwach. O tym też coraz bardziej przekonuje się rasa potworów, dawnych mieszkańców Podziemi, którzy po wiekach zniewolenia przez ludzi, wreszcie wydostają się ze swojego więzienia, by od teraz zamieszkać w sąsiedztwie dawnych oprawców. Strąceni na pogranicza oraz do slumsów miasta leżącego u podnóży sławnej góry, starają się na nowo nauczyć życia zgodnego z regułami świata powierzchni oraz ludzkimi prawami. Nie pomagają w tym jednak ani różnice w wyglądzie, ani też magiczne moce jakimi władają, a które zbyt często wzbudzają obawę i nieufność. Zniknął potworzy król, zniknęło również ludzkie dziecko mające pierwotnie pełnić rolę ambasadora, a szczegóły dotyczące projektu zniszczenia więżącej ich do niedawna magicznej bariery, muszą być skrzętnie ukrywane. Coraz częściej słyszy się o demonstracjach przedstawicieli obu ras. Wiele potworów dość ma nieuczciwego i rasistowskiego traktowania, a jeszcze więcej ludzi nie chce oglądać cudacznych straszydeł za progiem domu. Widmo niechcianego konfliktu wisi nad miastem Ebott.

15 KWIETNIA 2018
fora zwierzęce
zwierzęceWolfRPGwilki

To świat fantasy całkiem zdominowany przez wilki. Nie są to jednak takie zwykłe zwierzęta. Mimo podobieństw do realnych wilków jak zewnętrzna aparycja, tworzenie społeczności (nazywanych klanami) czy organizacja polowań występuje też wiele różnic. Nasze wilki mogą posiadać niespotykane w naturze kolory futra, miewają rogi czy skrzydła, posiadają niezwykłe moce, które przychodzą wraz z coraz wyższą pozycją zajmowaną w danej społeczności oraz wykazują niekiedy bardzo ludzkie spektrum różnych zachowań. To jedyny w swoim rodzaju świat, który ciężko opisać ale za to warto poznać.

2005/2006
zwierzęcewarrior catskotyartemida

Artemida jest to najstarsze, wciąż prężnie rozwijające się forum oparte na świecie Wojowników autorstwa Erin Hunter. Akcja forum skupia się na dzikich, leśnych kotach żyjących w czterech klanach: Cienia, Gromu, Rzeki i Wichru, które łączy przestrzeganie Kodeksu Wojownika oraz wiara w Gwiezdny Klan, a także kotach spoza klanów: samotnikach żyjących na własną łapę oraz pieszczochach - domowych kotach. Stawiamy przede wszystkim na fabułę, która popycha całą akcję forum do przodu, a wszystko to dzieje się pod czujnym okiem sztabu mistrzów gry.

27 sierpnia 2008
zwierzęcekról lewrysunkowe avatary

Forum osadzone w realiach animacji naszego dzieciństwa - Króla Lwa.

W uniwersum fikcyjnej afrykańskiej krainy tworzone są własne, oryginalne postacie, niekiedy powiązane z postaciami kanonicznymi. Każdy jest odmienny charakterem, nie napotkasz tu nudy i szarości. Forum oferuje wiele atrakcji oraz intrygującą fabułę.

22 czerwca 2012
zwierzęcedzikie kotyvalor

W tym świecie wcielamy się w dzikiego kota - potężnego tygrysa, dumnego lwa, szybkiego geparda czy zwinnego ocelota. Tak, jaguar również wchodzi w grę - w końcu plamki są bardzo modne w tym sezonie.

Świat, który oferujemy graczowi, jest bardzo rozbudowany i przesiąknięty magią. Oddajemy do dyspozycji wiele tematów fabularnych, a każdy z nich ma w sobie coś wyjątkowego i oferuje zupełnie inne możliwości, rzucając przy tym wyzwanie naszej wyobraźni. Nie narzucamy skomplikowanej fabuły - poza tą standardową, którą jest wojna armii. Koty walczą o krainę Valor, opowiadając się za jednym z czterech ugrupowań.

Która armia zwycięży?

Czy z tej pięknej krainy coś zostanie?

22 stycznia 2018
zwierzęcedrachensmoki

Wkrocz w sam środek dzikiej krainy jako majestatyczny Smok i odkryj jej największe tajemnice. Na twej drodze staną nie tylko inne Smoki, ale i straszliwe bestie, potężna magia i śmiertelne choroby. Każdy dzień to próba sił i starcie z bezlitosna matką naturą. Inteligentne Smoki jako broń mają nie tylko różne rodzaje zionięć, ale także władzę nad żywiołami i znajomość magicznych surowców. Dbaj o relacje z innymi, bo samemu trudno przetrwać w tej dziczy!

4 lipca 2018
RPGPBFZwierzętaForumGraPisanieLwyHienyAfryka

PBF inspirowany światem z jednego z najlepszych animacji Disneya- Króla Lwa oraz jego kontynuacji filmowych i ostatnim serialem- Lwia Straż.

U nas jednak na inspiracji się kończymy, Nemea- Nowe Pokolenia jest grą pisaną, która opiera się na kreowaniu postaci i jej losów. Nie ma u nas Simby czy też Skazy ale są ich potomkowie, który swoje losy kreują po swojemu. Jest to świat gdzie ludzie jeszcze nie mieli zbytniego kontaktu ze zwierzętami na terenie rozgrywki. Sam czas gry to XVIII wiek i prawie każde zwierze, które w tym czasie tam żyło może być grywalne (tylko do wyznaczonego rozmiaru).

Królestwa powstają i upadają, świat gry reaguje na poczynania i decyzje graczy ich lenistwo czy zaniedbania. Jesteś władcą ale nic nie robisz? Musisz liczyć się z możliwością buntu jeśli sytuacja stada się pogorszy.

20 luty 2018
manga & anime

AngliaWielka_Brytaniamangaanimerysunkowe_avatarywishtownnadnaturalne

Po świecie, niczym zaraza zaczęła rozprzestrzeniać się tajemnicza mutacja. Powodowała ona zmiany w centralnym układzie nerwowym, wywołujące nietypowe objawy. Według miejskich legend, ludzie dotknięci tą chorobą zyskiwali kontakt z zaświatami, inni twierdzili, że w ten sposób zostali naznaczeni przez samego Szatana, a moce, które zyskali to oznaka klątwy. Co gorsza, ze śpiących umysłów chorych bez udziału ich wiedzy i woli zaczęły wydostawać się potwory. Nazwane Koszmarami bestie rozpoczęły sianie spustoszenie wśród ludzi. Zabijały, pożerały i niszczyły. Mieszkańcy pewnego angielskiego miasteczka postanowili się zjednoczyć w walce przeciw potworom i tym, którzy dali im życie. Małe obywatelskie stowarzyszenie w zatrważającym tempie rozrastało się, aż urosło do rangi ogólnoświatowej organizacji, mającej na celu ochronę ludzi przed wiedźmami – Inkwizycji. Czarownice, obawiające się zagrożenia ze strony ludzi, odsunęły się w cień. Wiele z nich zamieszkało w mrocznych lasach. Jednak ostatnimi czasy pokazuje się ich coraz więcej. Słyszy się także o demonicznym Cyrku wiedźm, porywającym dzieci. Wszystko wskazuje na to, iż czarownice szykują się do odwetu na ludziach. Czy Inkwizycja jest gotowa, by odeprzeć atak?

Maj 2013
shingeki no kyojinattack on titan

Nowe forum Shingeki no Kyojin do rozgrywek RP/PBF!

Chcesz się świetnie bawić, rozwijając historię tej serii postaciami kanonicznymi lub własnym OC?

Akceptujemy luźne RP, ale prowadzimy też zorganizowane rozgrywki.

Zapraszamy!

06 października 2018
Bleachmangaanime

PBF oparty na mandze i anime Bleach, pozbawiony postaci kanonicznych. Forum wyróżnia się szerokim wachlarzem dostępnych graczowi ras, jak i rozbudowanym systemem rozwoju postaci. Można wcielić się w pożerającego dusze pustego, jak i shinigami chroniącym równowagę panującą pomiędzy światem żywych, a zaświatami.

Pomimo 10 lat funkcjonowania forum wciąż się rozwija rozbudowując świat gry o autorskie rozwiązania nie stojące jednak w sprzeczności z duchem oryginału. Posiadamy ekipę zgranych i doświadczonych mg, którzy z chęcią poprowadzą przygody nowym graczom.

30 marzec 2008